november 2010

09-03-2010 20:44 371 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag een positieve test! Joehoe ik ben zwanger.

Meteen op het forum gezocht voor het november 2010 topic. Niet gevonden dus nu zelf maar geopend.

Hopelijk zijn er hier nog meer medeforummers die ook in november uitgerekend zijn en hier mee willen schrijven!!

Over mijzelf: ik ben 31 jaar en nu dus zwanger van ons 2e kindje.

Volgens eigen berekening 13 november uitgerekend

naamleeftijduitgerekendkindjebijzonderhedenSabine314/112eDjezz351/111e22/3 intake + echoKaetje3115/111e26/3 echoMelissa26half nov1eecho 22/3Inez21/112eLen3210/111e8/4 vk en 15/4 echoverkademeisje3019/111eMucha2613/111egyn 08/04 voor intakeSouzie2905/111 en 2e!!!15/4 echoEnnelin283/111e21/4 echoDreamer3210/111e24/3 gyn+echoTroeleke272e31/3 verloskundigeNoodles 2823/111e16 april echoMamalien265/111e2/4 gynHappinez2623/111e12/4 echo en intakeLievelotje15/112ePiekje 13/112e1/4 intake VKSoley 3017/111e23/3 gynSuusje842621/1122/4 echo, 26/4 intakeGraag-anoniem 294/111e9/4 echo, 12 april bloedprikken voor geslachtsbepaling
Gefeliciteerd .
Dankje 101tje!
Hoi Helly,

Gefeliciteerd met je positieve test. Ik heb afgelopen vrijdag positief getest nadat ik ruim een week overtijd was.

Ik ben 4 november uitgerekend (denk ik) en ook 31 jaar en dit wordt voor ons ook het 2e kindje.
Hoi Sabine,

Gefeliciteerd! Wat leuk dat het bij jullie dus ook een tweede kindje is.

Hoe voel jij je? Al last van "klachten"? Zelf voel ik mij nu al licht misselijk en ben bang dat ik net als bij de eerste 5 maanden lang beroerd zal zijn.... (even afkloppen). Maar blijdschap overheerst hoor!
Hey meiden!

Allebei gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Ik heb al vrij lang een positieve test (gelijk op NOD getest!), maar ik vond een topic openen zo'n ding , vreemd he haha.

Volgens mij eigen berekening ben ik uitgerekend op 1 november. Het wordt mijn eerste, en ik ben 35 jaar.

Hebben jullie al een afspraak staan bij de vk? Ik mag op de 22ste voor de intake, en ze maken dan gelijk een echo. Ik ben benieuwd, ik vind het allemaal wel spannend! Voor jullie is dit natuurlijk bekend terrein, omdat het jullie tweede kindje is. Beleven jullie de (start van de) zwangerschap nu ook anders?

Ik ben sinds afgelopen week ook gestart met Moeders voor Moeders, doen jullie ook mee?

Groetjes Djezz
Hoi Djezz,

Heel erg gefeliciteerd!! Heb nog geen afspraak gemaakt bij de verlos. Het moet nog een beetje bezinken hier.

Je krijgt meteen een echo de 22e? Leuk! Kindje kijken! Ookal is het nog maar heel klein.

Aan moeders voor moeder ga ik waarschijnlijk deze keer ook niet mee doen. Kon de vorige zwangerschap totaal geen geurtjes verdragen. Ook niet van mezelf . Mijn vriend is zelfs 6 keer van luchtje veranderd omdat ik anders niet naast hem op de bank wilde zitten. Op een gegeven moment is ie maar geurloos door het leven gegaan .
Hey Djezz, jij ook gefeliciteerd! Leuk, dat je voor het eerst zwanger bent en spannend! Wat mooi dat je al een afspraak hebt voor een echo. Het is inderdaad heel bijzonder om je kindje voor het eerst te zien.

Ik had hetzelfde met geurtjes als helly, dus ik doe ook dit keer niet mee aan moeders voor moeders. Ben nu af en toe al misselijk en volgens mij als ik dat luchtje alleen al weer ruik van de flessen . Ik heb ook bepaalde parfums echt 9 maanden achter in de kast gezet, omdat ik ze niet kon hebben. Ik hoop wel dat ik dit keer wat minder ziek wordt, want de vorige keer was echt niet leuk meer.

Ik heb ook geen afspraak gemaakt nog bij de verloskundige. Vorige keer kreeg ik al met 9 weken een echo en vond dat toen echt geweldig, maar nu wacht ik liever tot rond de 12 weken. Dan wordt het risico op een miskraam een stuk kleiner en als de echo dan goed is geeft dat toch wat meer zekerheid. Bovendien ben ik benieuwd.

Melden jullie het ook aan je huisarts? Mijn huisarts wilde me vorige keer ook langs hebben en heeft toen o.a. bloeddruk gemeten. Ik denk dat ik volgende week ofzo de huisarts maar weer eens ga bellen.

Helly, heb je al een jongetje of een meisje en hoe oud is hij/zij?

Ik heb al een zoontje van 17 maanden.
Hallo dames! Gefeliciteerd alle drie met jullie zwangerschap. Ik heb zelf afgelopen zondag voor het eerst positief getest. En daarna nog een paar keer

Ik ben 31 jaar en het is ons eerste kindje. Ik ben best wel nerveus en bang omdat ik nu eindelijk na 4 jaar proberen zwanger ben. We hebben lang in de medische molen gezeten en nu is het dan bij de eerste ICSI behandeling gelukt. Toen ik zondag voor het eerst testte wist ik niet wat ik zag toen er een plusje verscheen! Maandag en dinsdagochtend ook nog getest en toen heb ik dinsdagmiddag het ziekenhuis gebeld of ik alsjeblieft voor een bloedtest mocht komen en gelukkig mocht dat. Ik kon al niet meer slapen van de zenuwen en werd om het half uur wakker. Volgens het schema van de dokter mocht ik eigenlijk pas morgen een test doen dus ik was heel opgelucht toen de assistente me vandaag beldde dat het goed zat en dat de HCG hoog genoeg was.

Mijn eerste echo heb ik over iets meer dan 2 weken, dan ben ik iets meer dan 6 weken zwanger. We hebben de echo bij onze fertiliteitsarts waar we dus al jaren lopen. Ik heb vandaag na het telefoontje besloten dat ik de angst laat varen en me er bewust van ga worden dat ik echt zwanger ben! Ik en wel bang dat het nog mis gaat maar zo ver als nu zijn we nog nooit geweest dus ik ga er echt van proberen te genieten!

Vanavond gaan we bij onze ouders en mijn oma langs om het goede nieuws te vertellen. Iedereen wist dat we met een behandeling bezig waren dus ik wil het nieuws niet langer verzwijgen. We hebben heel veel steun gehad aan heel veel mensen in onze omgeving die nu ook razend benieuwd zijn of we al wat weten.

Twee weken na de echo staat er nog een (afsluitend) gesprek gepland bij onze fertiliteitsarts en daarna word ik doorverwezen naar een gyn. Ik heb overgewicht dus ga niet naar een verloskundige en zal in het ziekenhuis moeten bevallen. Ik vind het helemaal niet erg. Ik ken alle gyn's in ons ziekenhuis ondertussen wel en vind het wel fijn dat we bij de geboorte alle medische kennis in de buurt hebben voor als het nodig is.

Wanneer ik ben uitgerekend ben ik even kwijt, ik geloof iets na 20 november maar dat reken ik later nog wel een keer uit.

Ik ga nu snel naar de keuken voor de aardappels aanbranden.
Hoi Kaetje,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Ben jij van het topic Kaetje en de prikbitches? Wat zal jij een spannende tijd achter de rug hebben!

Zelf heb ik nu een dochter van 3,5 jr. Ben nu bijna 20 maanden gestopt met de pil dus hier heeft het wel even geduurt voordat het raak was. Bij mijn dochter heb ik zwangerschapsvergiftiging gehad. Week in het ziekenhuis gelegen, ingeleid, lukte niet, toen een keizersnee. Dus ook ik zal in het ziekenhuis moeten bevallen.

Ik zal volgende week gaan bellen met de verloskundige voor een afspraak. De huisarts en de apotheek geef ik het ook altijd door. Sinds een jaar een nieuwe huisarts dus geen idee of ik langs moet komen bij hem. De vorige wilde dat ik langs kwam maar nooit een afspraak gemaakt. Ik had er geen zin in en vond het een vervelende man.
Ja, klopt, dat ben ik! Ik heb hier al bijna 3 jaar heeeeel veel steun gehad van mijn bitches het zijn allemaal schatten en je leeft zo met elkaar mee. Bepaalde periodes werd de 1 na de ander zwanger maar je weet ook dat er altijd een paar mee schrijven die nooit (nog een keer) moeder zullen worden en dat doet pijn... Het is er echt lief en leed en zonder ze zou ik niet hebben geweten wat ik moest!

Jouw eerste zwangerschap was wel heel spannend zeg! Hopelijk gaat het deze keer een stuk soepeler. Wil je graag thuis bevallen?

Ik denk niet dat ik de huisarts bel. Ik neem maar aan dat ze het wel van het ziekenhuis horen.
Hoi meiden, gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!

Ik ben zelf nu ruim 5 weken zwanger denk ik..

Het is mijn 2e zwangerschap, helaas is de eerste zwangerschap misgegaan rond 9 a 10 weken.

Dit is nog maar kort geleden namelijk 22 januari.

Gelijk erna dus al weer zwanger geraakt!

We zijn echt superblij dat het weer gelukt is (eerste zwangerschap liet een jaar op zich wachten) maar natuurlijk ook erg onzeker. Gaat het dit keer wel goed...?

Vandaag de verloskundige gebeld. Het is nu moeilijk te bepalen hoe lang ik zwanger ben.. De assistent van de verloskundige gaat al uit van ruim zes weken (rekent vanaf de miskraam) maar zelf heb ik heel sterk het gevoel dat ik ruim 5 weken ben.

Nu heb ik een afspraak voor een echo staan op 22 maart. Volgens de verloskundige met acht weken. Vandaag heb ik nog eens nagedacht en ik denk echt dat ik dan pas 7 weken ben.

Nu twijfel ik of ik de afspraak moet verzetten naar een week later.

Aan de ene kant wil ik zo snel mogelijk een echo..maar ik wil niet het risico lopen dat je het hartje nog niet kan zien kloppen..

Wat zouden jullie doen?

Ik wens jullie allemaal een hele fijne en goede zwangerschap!!
Hey meiden!

@Helly: haha, leuk verhaal over het luchtje van je vriend. Ik zie hem al helemaal aan de andere kant van de kamer zitten omdat je hem niet kan 'verdragen'

@Sabine: jij ook last van luchtjes..... ik tot nu toe niet, maar wat niet is kan nog komen natuurlijk........

@Kaetje: wat gaaf voor je, met jouw geschiedenis, ik heb 'jouw' andere topic wel zo af en toe gelezen. Ik kan me voorstellen dat je nog niet optimaal kan genieten. Ik denk dat iedereen wel bij tijd en wijle de angst heeft dat het mis gaat, maar dit gevoel moet natuurlijk niet overheersen. Probeer het inderdaad een beetje los te laten. Veel plezier straks bij de aanstaande opa's en oma's!

@Melissa83: ik zou morgen nog eens bellen naar de verloskundige en haar jouw twijfel voorleggen. Precies zoals je hierboven aan ons hebt gedaan. Ik heb trouwens ook mijn eerste afspraak en echo op de 22ste gepland staan

Ik heb verder trouwens nergens last van. Niet van de luchtjes dus, maar ook niet van zere borsten, misselijkheid of erge vermoeidheid. Ik moet het vast niet te hard zeggen, want voor je het weet......

Groetjes!
Kaetje, van harte gefeliciteerd! Wat ontzettend mooi zeg dat je nu zwanger bent. Ik kan me voorstellen dat je je geluk niet op kunt, maar het ook heel erg spannend is... Fijn dat je met 6 weken al een echo krijgt. 2 weken is nog wel een hele tijd, maar nog wel te overzien. Kun je het al een beetje beseffen?

Heel veel plezier met vertellen vanavond. Het zal vast een feestje worden bij de familie.

Melissa, jij ook hartstikke gefeliciteerd! Wat ben je snel weer zwanger geworden zeg! Zeker omdat de eerste keer zo lang duurde. Wel fijn dat je ook al zo snel bij de verloskundige terecht kan. Ik ben het wel met Djezz eens dat je haar het beste even kan bellen. Volgens mij kunnen ze met 7 weken wel via een inwendige echo het hartje zien, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Djezz, roep inderdaad maar niet te hard. Je kunt die kwaaltjes beter maar niet hebben...X-D
Melissa, ook gefeliciteerd. Ze kunnen bij 6 of 7 weken al wel een hartje zien vaak hoor! De assistente zei vandaag nog tegen mij dat we nog twee weken moeten wachten en dat we dan hopelijk het hartje kunnen zien op de echo. Ik zou de afspraak niet verzetten, de stress en spanning heb je evengoed toch wel.
Hoera; alle nov 2010 moeder gefeliciteerd met jullie zwangerschappen. Ik hoop dat jullie allemaal een voorspoedige zwangerschap zullen hebben!!

Een nov 2007 mama.
Hoi allemaal!

Eergisteren positief getest, hoera!

Ben ergens begin november uitgerekend, door onregelmatige cyclussen weet ik het niet precies, dat zal uit de termijnecho moeten blijken. Maar ergens de eerste 2 weken van november zal het zijn.

Ben 29 jaar, is ons eerste kindje, ga over 3 weken voor het eerst naar verloskundige, en een week later de eerste echo.

Vind het leuk spannend allemaal.
quote:Melissa83 schreef op 10 maart 2010 @ 18:25:

Nu twijfel ik of ik de afspraak moet verzetten naar een week later.

Aan de ene kant wil ik zo snel mogelijk een echo..maar ik wil niet het risico lopen dat je het hartje nog niet kan zien kloppen..

Wat zouden jullie doen?

Hoi Melissa,

Allereerst natuurlijk heel erg gefeliciteerd met je zwangerschap!

En wat snel dan al na je miskraam. Snap helemaal waarom je liever iets later de echo wilt laten maken omdat een kloppend hartje toch wel een grotere zekerheid geeft dat het goed gaat.

Maar kan je niet als blijkt dat je idd pas 7 weken zwanger bent dan later nog een keer echo laten maken? Bijvoorbeeld rond de 11 weken? Desnoods op eigen kosten?
Hoi Sofia,

Gefeliciteerd met je zwangerschap! En jij krijgt dus ook al zo snel een echo! Ik wil waarschijnlijk deze keer ook weer de combinatietest laten bepalen dus dan kan ik pas na 11 weken voor een echo.

@Sabine. Ik heb net zitten kijken wanneer de vorige keer beroerd begon te worden en dat was met 7,5 week. Ik heb dus nog heel even voor het losbarst. Ik las op internet goede ervaringen met acupunctuur dus ik denk dat ik in ieder geval daar maar alvast preventief een afspraak maak.

@Kaetje. Hoe is het gisteravond gegaan bij je ouders?
Het was heel leuk om bij onze ouders langs te gaan! Zij hebben er ook heel lang op gewacht en heel veel meegeleefd. Voor mijn ouders en mijn schoonouders is het het eerste kleinkind dus best bijzonder. Mijn oma vond het ook helemaal geweldig, haar ogen liepen vol en ze wist niet meer wat ze zeggen moest!

Vandaag heb ik het ook op mijn werk aan 2 collega's verteld. Ik werk in het voortgezet onderwijs en als ik naar het ziekenhuis moest (en dat was de afgelopen jaren heeeeeel vaak!) kreeg ik altijd alle medewerking. Heel veel collega's leefden erg mee en wisten ook dat we nu met ICSI bezig waren. Met de rest van de collega's wacht ik nog wel tot na de echo. Dat is toch al heel snel.

Hebben jullie al nagedacht wanneer je het gaat vertellen in de omgeving? Als we niet in de MMM hadden gezeten hadden we het wel wat langer voor onszelf gehouden en het nog even "ons geheim" gelaten maar dat zat er nu niet in.

Hoe voelen jullie je verder? Ik ben heel erg moe. Maar ik denk dat dat meer door de stress komt van de eerste helft van deze week dan van de zwangerschap. Ik ga in ieder geval op tijd naar bed. Hopelijk kan ik "wie is de mol" nog zien voor ik in slaap val
Sofia, gefeliciteerd!
Kaetje wat super leuk zeg je ouders vertellen! Dat moet echt een mooi moment zijn!

Ik heb het ook mijn beste vriendin al gelijk verteld.

Wij vertellen het onze naaste mensen ook gewoon hoor! Wanneer het mis zou gaan zou je het ook met hun willen delen. Ik vond het maar wat fijn dat ik toen het de vorige keer mis ging, ik alleen maar huilend me moeder hoefde te bellen en ze al wist wat er was..

Tja waarom zou je het je mensen dichtbij niet vertellen?

We vertellen het verder natuurlijk niet aan iedereen. willen nu echt eerst zeker weten dat het goed is. Wil niet dat via via iedereen het weet en dat je van die akelige situaties in de supermarkt krijgt; dat iemand er naar vraagt en het ondertussen mis is gegaan.

Maar we gaan er natuurlijk gewoon vanuit dat het allemaal goed gaat hier!!!!

Helly, ik mag een vroege echo vanwege mijn miskraam de vorige keer. Ik mag met 11 weken ook de 'normale termijn echo'.

Sofia; Jij ook gefeliciteerd!!

Ik heb onze afspraak voor de eerste echo laten staan voor 22 maart. Ik denk dat ik dan zeven weken ben. De verloskundige zei dat de kans groot is dat we dan evengoed het hartje kunnen zien en anders werd het eerste week april. Kan toch niet zo lang wachten!!
Hallo dames,

Allemaal van harte gefelicteerd! Hopelijk hebben jullie in november allemaal een mooie baby in jullie armen! Het zijn superkinderen en ik kan het weten want ik heb 2 november exemplaren; een meisje van 8 november 2002 en een jongen van 28 november 2007!

Heel veel succes in jullie zwangerschappen!

november 2007 mama
Sofia, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ka, geweldig om iedereen goed nieuws te kunnen brengen nu. En voor je oma moet het ook helemaal geweldig zijn. Wordt dit ook haar eerste achterkleinkind? Hoe oud is je oma eigenlijk?

Melissa, fijn dat je 2 echo's mag. Na zo'n vroege echo kan het natuurlijk nog steeds misgaan, al is die kans geloof ik wel een stuk kleiner als je het hartje hebt zien kloppen. Maar het is fijn om toch aan het eind van de eerste 3 maanden nogmaals de bevestiging te krijgen.

Bij mij begint de misselijkheid nu echt te komen. Ik heb het even nagekeken, maar vorige keer was het ook precies met 6 weken. Als alles zo het zelfde blijft gaan, staat me nog wat te wachten want bij de vorige zwangerschap ben ik 10 weken lang vreselijk beroerd geweest. Toen hebben we het ook vrij vroeg aan een aantal mensen verteld omdat ik erg ziek was. Nu hadden we eigenlijk gehoopt om het tot de 12 weken voor onszelf te houden, maar als ik weer zo ziek word gaat dat niet lukken.
Hallo allemaal!

Eerst natuurlijk iedereen van harte gefeliciteerd en ten tweede, ook mezelf! Gisteren een vaag positieve test, vandaag wat duidelijker, ben toch echt zwanger.

Helaas durven we nog niet echt helemaal te gaan juichen, heb een MA en een MK achter de rug, totaal al ruim anderhalf jaar bezig, dus we hebben nu zo'n houding van, we zien het wel.

Maar stiekem sta ik te jodelen van binnen!

Weinig klachten, wat pijnlijke borsten en wat meer moe, maar that's it.

Dit is trouwens ons 2e kindje, hebben dochter van 5, ook een november kind en van deze dan uitgerekend op 21 november.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven