november 2010

09-03-2010 20:44 371 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag een positieve test! Joehoe ik ben zwanger.

Meteen op het forum gezocht voor het november 2010 topic. Niet gevonden dus nu zelf maar geopend.

Hopelijk zijn er hier nog meer medeforummers die ook in november uitgerekend zijn en hier mee willen schrijven!!

Over mijzelf: ik ben 31 jaar en nu dus zwanger van ons 2e kindje.

Volgens eigen berekening 13 november uitgerekend

naamleeftijduitgerekendkindjebijzonderhedenSabine314/112eDjezz351/111e22/3 intake + echoKaetje3115/111e26/3 echoMelissa26half nov1eecho 22/3Inez21/112eLen3210/111e8/4 vk en 15/4 echoverkademeisje3019/111eMucha2613/111egyn 08/04 voor intakeSouzie2905/111 en 2e!!!15/4 echoEnnelin283/111e21/4 echoDreamer3210/111e24/3 gyn+echoTroeleke272e31/3 verloskundigeNoodles 2823/111e16 april echoMamalien265/111e2/4 gynHappinez2623/111e12/4 echo en intakeLievelotje15/112ePiekje 13/112e1/4 intake VKSoley 3017/111e23/3 gynSuusje842621/1122/4 echo, 26/4 intakeGraag-anoniem 294/111e9/4 echo, 12 april bloedprikken voor geslachtsbepaling
Inez, gefeliciteerd!

Het is zo "raar" om gefeliciteerd te worden met de zwangerschap, een heel onwerkelijk gevoel nog. Eergisteren ook toen ik de verloskundige belde voor afspraak, en ze me feliciteerde.. Uuh ja, bedankt!

Klachten vallen mee, heel af en toe een vlaag van misselijk, wel heel moe, en mijn borsten doen wel enorm pijn!! (daar had ik als eerste last van , nog voordat ik zeker wist dat ik zwanger ben.

Wij konden het niet voor ons houden, en hebben het aan ouders en broers/zussen verteld. Iedereen hellemaal happy, is voor beide families eerste kleinkind, dus aan alle kanten zijn tranen gevallen, hihi. Waren wel hele speciale momenten.

De rest gaan we het na de echo vertellen, dus nog 4 weekjes wachten.

Helly, ik vind het nog lang duren hoor, nog 4 weken... pfff ben zo benieuwd! Weet niet of we tijdens de intake, die een week eerder is, al het hartje kunnen horen evt, hopen het wel, maar ze zei er niets over, dus dat is afwachten.... Vind het zo spannend allemaal, maar wel leuk spannend, als jullie begrijpen wat ik bedoel.
Inez, gefeliciteerd met je zwangerschap.

Sofia, het hartje kunnen ze volgens mij pas horen vanaf een week of 12, dus daar zullen ze bij de intake waarschijnlijk nog niet naar gaan luisteren. Je zult nog echt even moeten wachten tot de echo.
Sabine, ik heb even gegoogeld, idd pas vanaf 12 weken.. Jammer, maar dan moeten we nog wat langer geduld hebben.
Hallo allemaal!!

Hoe gaat het bij jullie? Inez, heel erg gefeliciteerd! Pff, dat is niet niks een MK en MA in 1,5 jaar. Dat maakt het nu wel extra spannend.

Vandaag gewerkt. Geen idee hoe lang ik het verborgen kan houden. Een collega die mij goed kent zag al dat ik niet mezelf was en dat ik er moe uit zag. Zie dan maar je gezicht in een plooi te houden en iets te mompelen over slecht geslapen terwijl je eigelijk met een big smile wilt zeggen: jaha, raad eens waarom?...

Hmm volgens mij zijn we al toe aan een tabel. Zal mij daar eens in gaan verdiepen.
Hallo,

Ik ben nieuw op dit topic. Vorige week donderdag een test gedaan en zwanger! 10 november uitgerekend. Ik ben 32 en het wordt ons eerste kindje. Erg spannend, speciaal en leuk. Het lijkt me leuk om met jullie mee te kletsen de komende tijd!
Welkom Len, en gefeliciteerd! En Inez natuurlijk ook.

Ik zal nu eens eindelijk de tijd nemen om te kijken wanneer ik ongeveer uitgerekend ben.
Sofia: Wat leuk dat je het aan je ouders hebt verteld!

Voor onze ouders is het ook allebei het 1e kleinkind. Heel speciaal! Ook heb ik al mijn opa's en oma's nog, die ik heel graag overgrootopa/oma wil maken.

Welkom Len! Gefeliciteerd!

Inez; Jij hebt heel wat achter de rug! Onbezorgdheid is er dan totaal niet bij. Hopelijk gaat het nu wel helemaal goed en zijn de eerste weken snel voorbij!

Sabine; Wat vervelend dat de misselijkheid al weer begint.

Hopelijk gaat het nu toch beter als met je eerste zwangerschap.

Hier ook nog weinig klachten. heb alleen van die krampen af en toe. Vooral 's nachts als ik mijn bed uit ga om naar de wc te gaan. Ik heb het idee dat dit mijn darmen zijn die kramperen.

Soms erg pijnlijk. Overdag komt af en toe even zón zeurderig ongesteldheids gevoel voorbij maar niet veel. Ik herken dit ook van mijn eerste zwangerschap. Maar ja..moet ik hier blij mee zijn?, aangezien die zwangerschap misging.

Herkent iemand deze krampen? Verder voel ik af en toe iets mijn borsten, maar niet pijnlijk of erg gespannen.

Misselijkheid heb ik totaal geen last van!

Tja..het blijft toch erg onzeker die eerste weken!

Even voor het schema Helly; Ik ben 26 jaar en dit wordt ons eerste kindje als t goed gaat. Ik weet niet goed wanneer ik uitgerekend ben omdat ik gelijk zwanger ben geraakt na mijn miskraam. Ik denk rond half nov. en hoop dat ik dat straks iets naar beneden bij kan stellen.. :-)
Hallo allemaal,

Wel, het is er al, de misselijkheid bedoel ik. Vriend zat weer naast mij vanochtend en heb hem weer vriendelijk verzocht of hij z'n luchtje voortaan wil laten staan. Het is heel stom maar ik ruik dus iets wat ik normaal niet ruik. Heel walgelijk zoet. Niet te harden en het is precies weer diezelfde geur. Vanochtend een poepluier verschoond en dat was geen probleem.

@melissa: ik heb wel last van een soort kramp. Maar dan meer een soort zeur gevoel of mijn baarmoeder al aan het oprekken is. Heel raar want kind zal niet groter als een rijstkorrel zijn.
Len, ook gefeliciteerd!

Melissa, heb ook wel wat last, maar idd net als helly een soort zeurgevoel. Niet de hele tijd, maar af en toe. Heb het idee dat het vooral is als ik een spijkerbroek aan heb, dan drukt die rand om mn buik, en heb ik er meer last van. Sowieso kan ik weinig op mn buik verdragen, slaat nergens op want buik is echt nog niet gegroeid. Maar vooral 's nachts merk ik dat ik mn onderbroek en pyamabroek (want koud) in mn slaap iets naar beneden trek omdat die op een vervelende plek tegen mn buik aanzit. Word ik dus 's ochtends wakken met mn broek op mn enkels, omdat ik nu heel onrustig slaap, en veel draai in mn slaap.

Sabine en helly, wat vervelend, die misselijkheid. Had er vandaag wel last van, verder tot nog toe niet, afwachten dus.
Hallo dames,

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Hier ook een positieve test donderdag Ben er nog een beetje beduusd van dat het gelijk de 2e keer al raak was....

Ik heb nog nooit meegeschreven op een forum, geen idee of het wat voor me is, maar het lijkt me heel leuk om het met jullie te delen! Ik ben 26 jaar en het wordt ons eerste kindje. De intake bij de gynaecoloog is 8 april en ik schat dat ik uitgerekend ben rond 13 november, maar met mijn onregelmatige cycli weet ik het niet echt.

Hier gaat alles nog goed, ben wel erg moe.

Een goede zwangerschap gewenst allemaal!
Helly; ja, het inderdaad heel wat geweest, ben ook best nerveus, maar goed, probeer er niet te veel bij stil te staan, deze keer gaat het gewoon goed!

Gelukkig mag ik van de gyn al een echo bij 7 weken, dus ik hoef niet zo lang meer te wachten voordat we weten of alles zich goed ontwikkeld.

Trouwens voor de tabel, ben 31 jaar.

Zie dat bij een aantal van jullie de misselijkheid al toeslaat, pfff hoop dat dat nog lang op zich laat wachten. Dacht bij m'n 1e dat ik mazzel had, maar in de 9e week sloeg de ellende toe, heb ik nog 7 weken van mogen genieten

Wel erg moe, ga dan ook elke middag even lekker liggen, moet hier ook wel, woon in een warm land en dat komt er dan ook nog even bij.

De buikpijntjes herken ik ook hoor, als ik achter de computer zit komt het meestal opzetten, vindt ze wel vervelend, maar weet dat het er ook bij hoort.
Hallo allemaal,

Mag ik ook aansluiten?

Ik ben 30, heb afgelopen donderdag positief getest, nog voor mijn NOD, maar ik voelde me gewoon anders. Ik ben uitgerekend op 19 november.

Kaetje, enorm gefeliciteerd. Ik heb het felicitatietopic toevallig ook al gelezen en herken je naam van je eigen topic. Daar heb ik nooit gelezen, maar het is zo'n pakkende titel dat je daar niet snel overheen leest.
Mucha en Verkademeisje, gefeliciteerd! Jij heb ook een leuke (lekkere) naam Verkademeisje. En een mooie avatar

Spannend allemaal he? Gisteren kregen mijn man en ik een kaartje van een collega van mij. Zo lief! Nu staat er een kaartje hier in de woonkamer waar heel groot op staat ZWANGER.

Ik voelde me gisteren weer wat gammel. Ik merk dat ik echt op tijd moet drinken en eten. Ik was ook vreselijk moe! Ik heb logees, anders was ik om half vijf denk ik even op bed gaan liggen om een dutje te doen. En dat doe ik echt nooit, overdag slapen.

Voor de tabel:

15/11 uitgerekend en op 26 maart echo

Ik doe het even vet, dan valt het meer op want ik heb zo'n gevoel dat er nog heel wat dames bij gaan komen en dan wordt het moeilijker om alles terug te vinden.

Leuk dat je een tabel gemaakt het trouwens Helly, dat ie maar goed vol mag raken!
.
Kaetje, jij speciaal van harte met je zwangerschap! Ik ben nieuw hier, heb dus alles gemist, maar het is je erg gegund na alles wat je zo te zien hebt meegemaakt.

Wanneer gaan jullie het aan je (schoon)ouders vertellen, voor zover dat nog niet gebeurd is? Ik zit nog erg te twijfelen. Het voelt allemaal nog zo onwerkelijk, alsof ik elk moment alsnog ongesteld kan worden. Mijn vriend heeft hetzelfde. In huize mucha is het nieuws nog duidelijk niet helemaal geland...

Kaetje, dat op tijd moeten eten heb ik ook. Ik kan ineens heel licht in mn hoofd worden en dan moet ik ook direct eten. Heb dus gisteren bij de supermarkt allemaal snacks voor op het werk gekocht. Hopelijk gaat dat niet teveel opvallen.

Fijne zondag allemaal en leuk dat ik al in de tabel sta, zo wordt het een beetje echt!
Verkademeisje, jij ook gefeliciteerd! Grappig, we hebben op dezelfde dag positief getest!

Hier trouwens nog een ander symptoom erbij, behoorlijke lage rugpijn en spierpijn in m'n billen en bovenbenen, lig languit op de bank met benen omhoog om het wat te minderen, maar het voelt

alsof ik enorm heb gesport (en dat is toch echt niet zo)

Hebben jullie hier ook last van?
Hoi allemaal!

Hopelijk zitten jullie nog niet vol en mag ik gezellig mee komen schrijven hier op het forum!

Ik zal me eerst even voorstellen: Ik ben Suus, 29 jaar en na 3 jaar ellende in de medische molen eindelijk zwanger! Ik ben uitgerekend op 5 november. Sinds januari 2007 zijn we bezig met onze kinderwens, en we hebben er inmiddels 5 ICSI pogingen opzitten. Bij de tweede raakte ik zwanger, maar toen niemand het meer had verwacht, met bijna 16 weken, is het misgegaan. Ik heb toen drie dagen in het ziekenhuis gelegen in afwachting van mijn vroeggeboorte waarna Hielke* is geboren (wij hadden veel behoefte om ons kindje een naam te geven, hij is ook gecremeerd, op die manier konden we het beter een plekje geven), hierna heb ik helaas een week later alsnog een curretage moeten ondergaan. Alsof het nog niet erg genoeg was begon deze ellende precies 2 dagen voor onze bruiloft... Niet alleen mijn zwangerschap, maar ook onze bruiloft ging toen ineens niet meer door. Ik kan me niet herinneren me ooit ellendiger te hebben gevoeld. Gelukkig zijn we een half jaar later, op 20-02-2009 dan echt getrouwd, en weer 3 pogingen later ben ik nu dus weer zwanger!!!

Jullie begrijpen wel dat deze zwangerschap nu allesbehalve zorgeloos voelt, maar toch probeer ik er vanaf dag 1 volop van te genieten. Deze dagen neemt niemand me meer af!

Afgelopen donderdag kreeg ik even de schrik van mijn leven, ineens had ik bloedverlies en meteen dacht ik dat het weer voorbij zou zijn. Gelukkig heb ik hierna geen bloedverlies meer gehad, en had ik ook geen krampen. Maar de schrik zit er wel weer even goed in.

In tegenstelling tot de meeste zwangeren ben ik superblij met alle kwaaltjes die ik tot nu toe heb, omdat dit op dit moment het enige houvast is dat het waarschijnlijk goed zit...

Goed, dit was een heel verhaal, sorry daarvoor, maar heb heel veel behoefde om mijn ervaringen te delen...

O ja, nog even ter info: de 24e heb ik mijn eerste echo, deze heb ik nog bij de IVF-poli, als deze goed is word ik daarna begeleid door een Gyn in mijn woonplaats.

Groetjes, Suus
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Soezie, jeetje wat een heftig verhaal zeg! Geen wonder dat je niet zorgeloos bent nu. Dat zal ook nog wel een hele tijd moeilijk zijn. Ik vind het knap van je dat je echt probeert te genieten. En je hebt natuurlijk ook groot gelijk, dit pakt niemand je meer af. Nog 1 1/2 week en dan weet je weer een klein beetje meer hoewel je je ook na de eerste echo vast nog niet zorgenvrij zal zijn.

En je zegt dat je al kwaaltjes hebt? Waar heb je last van? Ik kan me voorstellen dat je er blij mee bent. Het geeft mij zelf ook het gevoel dat er iets aan de gang is in mijn lichaam.
@Mucha, Heel erg gefeliciteerd, leuk we zijn misschien wel op dezelfde dag uitgerekend.

@Verkademeisje, Ook heel erg gefeliciteerd! Wat goed dat je test al voor je NOD positief was. Dat scheelt een hoop onzekerheid.

@Suus, Heel, heel, heel erg gefeliciteerd! Wat vreselijk om met 16 weken je kindje te verliezen. Ik snap dat het nu dan wel weer heel spannend is. Dat blij zijn met kwaaltjes was ik bij de eerste ook. Ik stond met een smile op mijn gezicht te spugen boven de wc. Zo'n grijns van kijk mij nou hier.
Hoihoi!

In mijn vorige berichtje helemaal niet gedaan, maar iedereen van harte gefeliciteerd natuurlijk! November wordt een schitterende maand!

@Kaetje, Wat ik zo las is het bij jullie ook niet heel makkelijk gegaan! Ik heb al vanaf het begin (halverwege de 'wachtweken' tussen de behandeling en de zwangerschapstest) last van kwaaltjes, maar ze zijn goed te doen. Erg veel last van mijn borsten, flinke obstipatie (Drink zo'n 2 flessen Roosvicee laxo in de week, hahaha!), erg moe en regelmatig misselijk. De misselijkheid valt nog mee, nog niet boven het toilet gehangen, maar het is meer dat ik moet uitkijken wat ik eet en als ik eten klaarmaak heb ik vervolgens geen zin meer om het op te eten... Maar goed, tot nu toe hoor je mij verder niet klagen!

Ik begreep dat jullie ook ICSI hebben gedaan, heb jij nu ook weer meer last van je eierstokken? Ze hebben mij er wel voor gewaarschuwd, omdat de eierstokken nu weer meer worden gestimuleerd en ze zijn natuurlijk wel helemaal lekgeprikt... Soms als ik opsta krijg ik echt steken links of rechts onderin mijn buik.

@Inez, ik heb dan wel geen echte rugpijn, maar wel regelmatig zenuwpijn in mijn bil en bovenbeen... Is trouwens iets wat ik een paar jaar geleden regelmatig had, maar nu teruggekomen sinds ik zwanger ben... Mijn moeder vertelde me dat door de hormonen banden en gewrichten losser worden, waardoor je sneller last kunt krijgen.

@Helly, voor mij voelen die kwaaltjes ook echt als iets heel speciaals. Ik heb met een vriendin afgesproken voor de grap, dat als ik boven het toilet zou hangen ik haar dan zou bellen. Kon ze meegenieten, hahaha! Ben wel blij dat ik niet de hele dag boven het toilet hoef te hangen, maar goed, ben net de 6 weken voorbij, dus wat niet is...

Je mag trouwens bij mij wel neerzetten dat het ons 1e kindje is. Hielke* is mijn engeltje, maar het voelt niet alsof ik echt al een kindje heb. Misschien omdat ik hem ook nooit heb gevoeld, daarvoor was het nog te vroeg. En misschien wordt het wel kindje 1 en 2, de kans is er dat ik zwanger ben van twee kindjes aangezien er twee embryo's zijn teruggeplaatst. Die kans is niet heel groot, maar je weet maar nooit...
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Poeh, pittig zeg, na alle medische molens toch nog je kindje verliezen. Maar sowieso lijken de medische molens mij een enorme aanslag op jezelf en je relatie. Hoe staan jullie partners hierin, is het bij hen al een beetje geland?

Ik heb echt de luxe dat ik na 2 maanden al zwanger werd. Ik durf het hier bijna niet te zeggen... Ik geloof er ook nog niet zoveel van, ben bang dat het nog mis gaat. Ik ben allebei mijn ouders al verloren en heb dus al zoveel meegemaakt, dat ik niet had verwacht dat dit zo gemakkelijk zou gaan. Dus ik moet eerlijk zeggen dat ik ook iedere dag blij ben wanneer ik buikpijn heb. 's Morgens is het bij mij heel rustig, dan voel ik weinig, maar zo rond half vier, vier uur dan krijg ik steek en pijn in mijn buik. Maar vooralsnog verwelkom ik die dus met open armen

Oh ja, voor de tabel: het is ook ons eerste kindje.

Ik weet nog helemaal niet wanneer ik naar de verloskundige moet. Ik ben wel bij de huisarts geweest, maar die gaf aan dat dat pas bij 10-12 weken gebeurt. Is dit bij jullie anders verteld, waardoor jullie al eerder kunnen?
Hoi Verkademeisje,

Woon je in Nederland? Zoja dan is 10/12 weken wel laat voor de eerste afspraak. Deze is meestal bij 8 weken. Zeker wanneer je ook een combinatietest wil laten doen. Kijk anders even of de verloskundigepraktijk bij jouw in de buurt geen website heeft voor meer info.
Thanks, Helly! Ik ga even kijken. Woon idd in Nederland.
Bedankt voor de tip, Helly!

Op de brief die ik van de huisarts kreeg stond dat ik de 1e afspraak moest maken bij 12 weken zwangerschap. Op hun site staat dat ik vanaf de 6e week een afspraak kan maken, die tussen de 8e en 12e week plaatsvindt. Dus ik kan al veel eerder terecht! Ben blij met je info.
Hey meiden!

Zo, ik heb wat gemist zie ik afgelopen dagen!

Alle nieuwe zwangeren: welkom en gefeliciteerd natuurlijk! En ik zie aardig wat meiden die al heel wat hebben meegemaakt in de aanloop naar deze zwangerschap of tijdens eerdere zwangerschappen. Het maakt me er nog maar een keer van bewust hoe bijzonder het allemaal is!

Ik zie ook aardig wat (beginnende) kwaaltjes voorbij komen!

Melissa: ik herken jouw krampen niet. Ik voel heel af en toe iets onderin mijn buik (lager dan de menstruatiekrampen), een heel kort pijntje. Meer alsof het gaat oprekken. Maar voor iedereen voelt het toch anders dus ik denk dat vergelijken sowieso lastig is.

Ik heb ook een kwaal die ik maar aan de hormonen wijt: ik ben de laatste paar dagen nogal somber gestemd. Echt een vreemde gewaarwording, want ik ben normaal gesproken vrijwel altijd vrolijk. Het hele weekend heb ik een beetje op de bank gehangen, nergens zin in, alles was stom en om de haverklap een huilbui. En dan bedenk ik me in de tussentijd dus dat ik eigenlijk heel blij moet zijn in plaats van dat ge-sip. Niet echt gezellig voor man-lief dus ik hoop dat het snel over gaat!

Helly: wat een mooie tabel heb je in elkaar gedraaid!

Tot later, groetjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven