Entertainment alle pijlers

Farmville - DEEL 2

01-03-2010 18:02 1940 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de echte diehard Viva-boerinnen en een enkele -boer, hier het tweede deel van het "Alles wat je ooit wilde weten maar nooit durfde te vragen"-topic over het Facebook-spelletje Farmville.

Het eerste deel farmville bevat veel handige aanwijzingen en tips.

Je eigen farm starten én lid worden van de heusche Viva-fanpage op facebook? Dat kán! Mocht je lid willen worden: meld je hier bij het Opperhoofd Himalaya aan! Wel even vermelden wie je bent/was/wilt worden op het forum, want dat is door knopjesgate een chaos geworden.

Wil je niet dat jouw privé-facebook gegevens alsnog bekend worden via Facebook op dit forum, heb je twee mogelijkheden:

- maak een apart FB-account aan op je Viva-nick

- scherm alle Farmville vrienden af door middel van het maken van een aparte lijst waar je alle mensen in zet die je niet irl kent en waar je geen privé-info aan wilt verstrekken (op je echte naam na, die kun je niet verbergen) en sluit in de privacy-opties deze lijst uit van alle info naar keuze.

Veel succes met 'boeren'!

moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-03-2011 00:20
Reden: aanpassing emailadres
% gewijzigd
quote:appeltjesgroen25 schreef op 15 maart 2010 @ 14:48:

Ik zit er aan te denken al mijn losse kalfjes en kippen weg te doen. Het is iedere keer een hele toestand om ze te 'oogsten'.

Ik heb al mijn ribbons wat betreft dieren binnen.

Hoe hebb

en jullie dat gedaan? Hebben jullie al die dieren nog?ja ik heb mijn dieren nog...eindelijk na weken een stier nee ik doe ze niet weg....ben teveel aan ze gehecht:P
quote:appeltjesgroen25 schreef op 15 maart 2010 @ 14:48:

Ik zit er aan te denken al mijn losse kalfjes en kippen weg te doen. Het is iedere keer een hele toestand om ze te 'oogsten'.

Ik heb al mijn ribbons wat betreft dieren binnen.

Hoe hebben jullie dat gedaan? Hebben jullie al die dieren nog?

Ik heb wel een aantal dieren weggedaan, maar ook een hoop gehouden, en ik oogst ze eigenlijk alleen nog maar met de farmhands. Dat doe ik dan ongeveer eens per 2 dagen en dan kom ik er wel mee rond (ik vind genoeg van die hulpjes bij mijn buren, heb er nu ook nog 5 in mijn giftbox). Maar als die op zijn doe laat ik er waarschijnlijk net zo lang roze blobjes boven hangen tot ik weer een hulpje vind.

Ik ga ze in ieder geval niet meer handmatig oogsten, dat kost veel te veel tijd
Semper ubi sub ubi
Zo, de helft van de kippen al verkocht. Boerderie van slag want loopt steeds vast nu.
als de dieren klaar zijn, hoelang kun je dan wachten met oogsten?

blijven ze bijv. een week houdbaar?

of vergaan ze net als de plantjes, haha
denken jullie trouwens ook dat het nieuwe diertje een hondje is? en hoe zouden we hem kunnen krijgen??
quote:Idreamofgenie schreef op 15 maart 2010 @ 15:00:

[...]

Ik heb wel een aantal dieren weggedaan, maar ook een hoop gehouden, en ik oogst ze eigenlijk alleen nog maar met de farmhands. Dat doe ik dan ongeveer eens per 2 dagen en dan kom ik er wel mee rond (ik vind genoeg van die hulpjes bij mijn buren, heb er nu ook nog 5 in mijn giftbox). Maar als die op zijn doe laat ik er waarschijnlijk net zo lang roze blobjes boven hangen tot ik weer een hulpje vind.

Ik ga ze in ieder geval niet meer handmatig oogsten, dat kost veel te veel tijdje kan je buren toch alleen je kippen laten voeren en je plantjes mesten......vertel ik ben nog maar een beginner!
Jaaaaa, ik ben er van overtuigd dat het nieuwe dier een hondje is. Hopelijk kan je hem ook makkelijk krijgen en hoef je er geen farmcash voor op te hoesten.

Wat betreft de hulpjes: Als je je paardenstal oogst krijg je soms wat extra's. Dat kan zijn: farmhands (die zorgen ervoor dat in een klik al je dieren worden geoogst) arborists (die zorgen ervoor dat in een klik al je bomen worden geoogst) of 100 xp. Als je zoiets in je paardenstal vindt mag je dat ook met je buren delen dmv een mededeling net zoals dat je een ei vindt enzo.

Op die manier ben ik aan een aantal farmhands en arborists gekomen. Je kan ze volgens mij ook kopen voor farmcash, maar dat vind ik zonde van de zuurverdiende farmcash
Semper ubi sub ubi
En dan nog een reactie voor Noorzz. Heb je intussen al je berichten van Farmville weer terug? Ik kan het je anders nu wel proberen uit te leggen.... hopelijk vertaal ik alles goed, want ik heb pirate english als taal op facebook

Op de startpagina van facebook zie je altijd alle nieuwe berichten. Daar heb je aan de linkerkant een lijstje. Hier staat ook een icoontje met vrienden erbij. Klik dit aan. Je ziet hieronder dan nog een aantal groepjes staan, klik dan bijvoorbeel op meest recente berichten. Als je dan helemaal naar beneden scrold dan zie je rechtsonder de berichten 'opties' staan. Klik dit aan en kies dan voor applicaties. Je ziet dan welke applicaties je allemaal verborgen hebt. Zoek farmville hieruit en klik hier dan even op. Als het goed is krijg je dan weer farmville berichten op je startpagina.

Als je het niet helemaal snapt, zeg het dan even, dan zoek ik anders wel even uit hoe het precies in het nederlands moet.
Semper ubi sub ubi
quote:Idreamofgenie schreef op 15 maart 2010 @ 15:23:

En dan nog een reactie voor Noorzz. Heb je intussen al je berichten van Farmville weer terug? Ik kan het je anders nu wel proberen uit te leggen.... hopelijk vertaal ik alles goed, want ik heb pirate english als taal op facebook

Op de startpagina van facebook zie je altijd alle nieuwe berichten. Daar heb je aan de linkerkant een lijstje. Hier staat ook een icoontje met vrienden erbij. Klik dit aan. Je ziet hieronder dan nog een aantal groepjes staan, klik dan bijvoorbeel op meest recente berichten. Als je dan helemaal naar beneden scrold dan zie je rechtsonder de berichten 'opties' staan. Klik dit aan en kies dan voor applicaties. Je ziet dan welke applicaties je allemaal verborgen hebt. Zoek farmville hieruit en klik hier dan even op. Als het goed is krijg je dan weer farmville berichten op je startpagina.

Als je het niet helemaal snapt, zeg het dan even, dan zoek ik anders wel even uit hoe het precies in het nederlands moet.nee ik snap het niet.....maar dat ligt vast aan mij, oud en dom! vanavond ga ik twee laptops tegen elkaar houden en dan pagina voor pagina door worstelen...ergens heb ik waarschijnlijk een vinkje aan of uit gezet? maar waar? het is wel lastig! Zo mis ik alle gevonden dieren:S
Niet erg, ik weet dat ik soms wel eens wat onduidelijk over kan komen. Ik heb even mijn taal aangepast en probeer het nog een keer uit te leggen:

Stap 1: Zorg ervoor dat je op de startpagina van facebook staat als je ingelogd bent (ben je dat niet, klik dan even op 'startpagina' dit staat boven in je scherm)

Stap 2: Als je op de startpagina staat je je aan de linkerkant van je scherm een lijst staan onder je naam (lijst bestaat waarschijnlijk uit achtereenvolgens: 'nieuwsberichten' 'berichten' 'evenementen' 'foto's' en 'vrienden') Klik dan op vrienden.

Stap 3: Als je op vrienden hebt geklikt krijg je een nieuw scherm, maar onder vrienden komen ook weer nieuwe woorden te staan. Klik dan op 'statusupdates'

Stap 4: Als je op statusupdates geklikt hebt krijg je een lijst met alle berichten die je vrienden hebben gepost. Scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kan. Je ziet dan rechts onder de lijst 'Instellingen aanpassen' Klik hierop.

Stap 5: Als je op Instellingen aanpassen geklikt hebt krijg je een kleine pop-up. Klik dan op toepassingen. Je ziet dan welke toepassingen je verwijdert hebt en dus niet meer kan zien. Zoek hier Farmville uit (scroll naar beneden) en klik dan op 'toevoegen aan nieuwsberichten'

Als je dit gedaan hebt krijg je de farmville berichten weer op je startpagina.
Semper ubi sub ubi
quote:Idreamofgenie schreef op 15 maart 2010 @ 15:00:

[...]

Ik ga ze in ieder geval niet meer handmatig oogsten, dat kost veel te veel tijdIk vind die dingen dus nooit!
quote:Idreamofgenie schreef op 15 maart 2010 @ 15:49:

Niet erg, ik weet dat ik soms wel eens wat onduidelijk over kan komen. Ik heb even mijn taal aangepast en probeer het nog een keer uit te leggen:

Stap 1: Zorg ervoor dat je op de startpagina van facebook staat als je ingelogd bent (ben je dat niet, klik dan even op 'startpagina' dit staat boven in je scherm)

Stap 2: Als je op de startpagina staat je je aan de linkerkant van je scherm een lijst staan onder je naam (lijst bestaat waarschijnlijk uit achtereenvolgens: 'nieuwsberichten' 'berichten' 'evenementen' 'foto's' en 'vrienden') Klik dan op vrienden.

Stap 3: Als je op vrienden hebt geklikt krijg je een nieuw scherm, maar onder vrienden komen ook weer nieuwe woorden te staan. Klik dan op 'statusupdates'

Stap 4: Als je op statusupdates geklikt hebt krijg je een lijst met alle berichten die je vrienden hebben gepost. Scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kan. Je ziet dan rechts onder de lijst 'Instellingen aanpassen' Klik hierop.

Stap 5: Als je op Instellingen aanpassen geklikt hebt krijg je een kleine pop-up. Klik dan op toepassingen. Je ziet dan welke toepassingen je verwijdert hebt en dus niet meer kan zien. Zoek hier Farmville uit (scroll naar beneden) en klik dan op 'toevoegen aan nieuwsberichten'

Als je dit gedaan hebt krijg je de farmville berichten weer op je startpagina.yeahhhhhhhhhhhh jebent een schat...het is volgens mij gelukt,,....ik heb overal gezocht maar daar inderdaad niet!! Dank je wel!!!!:-P
Mijn farm is pleite of ik kom er niet meer op. Als ik kado's krijg verdwijnen ze in het niets.

Boogie, jouw klimop wilde ik accepteren en terugsturen maar die kwam op een blanco pagina terecht..........
Ik ben nu sinds zaterdag bezig en ik VIND 't me toch een partij leuk! Dit gaat ten koste van mijn IRL inkomsten ben ik bang...

Het gaat tot nu toe ook voorspoedig, dus ik ga vrolijk verder. Wie me toe wil voegen, ik heet daar ook Etosha (en nog wat maar dat ga ik hier lekker niet vertellen).
Het staat al bij de Boerderettes maar ik zal het hier ook nog even neerzetten

Luun's Boerderie frustratie top 3

1. Mensen die kadootjes sturen die ze zelf willen hebben (in de hoop dat jij ze terug stuurt.

Of nog erger, jij stuurt dat ene kado naar iemand, die daar al een half uur over aan het zeuren is. Je gaat daarvoor speciaal naar de boerderie (waardoor je 2 koeienbellen en een farmhand misloopt.) Je schrijft er een aardig stukje bij, waarbij je vermeld dat je het dus niet terughoeft, je drukt op verzend en twee minuten later heb je hetzelfde kado terug….!

2. Gele spamkoeien, 20 paardenstallen in 5 seconden, en andere onzin pagina's, causes, en ongein.

3. Loslopende boerinnen. (Ik heb geen loslopende boeren, maar anders vind ik die ook irritant.!)

Pilletje onder de tong, Lunaan. Adem in, adem uit! Het is moar een spellegie!
Bedankt voor uitleg over die geblokte applicaties.

Wist wel hoe ik ze lekker blokken kon (scheelt echt heel veel, en houd het overzichtelijk!)

Maar un-blokken wist ik niet.

(kan ik straks ooit gelukkig nog es een ander spel spelen op FB)
quote:misschicken schreef op 16 maart 2010 @ 06:40:

Pilletje onder de tong, Lunaan. Adem in, adem uit! Het is moar een spellegie!
Ik schiet ook niet erg op met mijn maison en paardenstal...heb ook bijna geen buren nog:S
quote:Etosha schreef op 15 maart 2010 @ 23:55:

Ik ben nu sinds zaterdag bezig en ik VIND 't me toch een partij leuk! Dit gaat ten koste van mijn IRL inkomsten ben ik bang...

Het gaat tot nu toe ook voorspoedig, dus ik ga vrolijk verder. Wie me toe wil voegen, ik heet daar ook Etosha (en nog wat maar dat ga ik hier lekker niet vertellen).Heb je gewaarschuwd
hebben jullie al oppas voor de boerderette voor volgende week zaterdag?
Ik pas gewoon mijn zaaigoed erop aan. Dan verwelkt er niets en als ik thuiskom is het cashen geblazen. (of lang genoeg uitslapen zodat ik daarna kan oogsten) Ben jij al voorbereid op je middag/avond zonder FV? En het is niet volgende week maar aankomende zaterdag he.
Ik krijg pilletjes van de dokter....voor mijn afkickverschijnselen die dag, en ook voor het verkeerde tijdsbeeld in mijn hoofd
Heb het je nog niet verteld maar nu jij het toegeeft geef ik het ook toe. Ook slik al dagenlang pillen. Om alvast een spiegel te hebben voor zaterdag aanstaande. Anders werken die dingen bij mij niet, zo heftig is het bij mij.
Cool, ik krijg net 1 FV-cash uit een Mystery gift...X-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven