Entertainment alle pijlers

Farmville - DEEL 2

01-03-2010 18:02 1940 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de echte diehard Viva-boerinnen en een enkele -boer, hier het tweede deel van het "Alles wat je ooit wilde weten maar nooit durfde te vragen"-topic over het Facebook-spelletje Farmville.

Het eerste deel farmville bevat veel handige aanwijzingen en tips.

Je eigen farm starten én lid worden van de heusche Viva-fanpage op facebook? Dat kán! Mocht je lid willen worden: meld je hier bij het Opperhoofd Himalaya aan! Wel even vermelden wie je bent/was/wilt worden op het forum, want dat is door knopjesgate een chaos geworden.

Wil je niet dat jouw privé-facebook gegevens alsnog bekend worden via Facebook op dit forum, heb je twee mogelijkheden:

- maak een apart FB-account aan op je Viva-nick

- scherm alle Farmville vrienden af door middel van het maken van een aparte lijst waar je alle mensen in zet die je niet irl kent en waar je geen privé-info aan wilt verstrekken (op je echte naam na, die kun je niet verbergen) en sluit in de privacy-opties deze lijst uit van alle info naar keuze.

Veel succes met 'boeren'!

moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-03-2011 00:20
Reden: aanpassing emailadres
% gewijzigd
Kijk dat zijn de betere mysterie gifts!!
waarom is zaterdag geen FV?

heb ik iets gemist
Dan is er de Meet Girlie 22
Plattelandsvrouwenbijeenkomst, rode zakdoek verplicht.
Zo ben ff een paar dagen niet hier geweest en mis meteen een plattelandsvrouwen bijeenkomst....maar het goed nieuws is dat ik Miss Chicken bijna als buurvrouw heb:P
Die bijeenkomst moet nog komen hoor Noorzz....morgen (zie meetingtopic)
Voor die hond moet je dus Petville gaan spelen

Ik vind er geen moer aan!

Het is trouwens een border collie.
Wie kan mij vertellen hoe je je boerinnetje vast zet?

Waarom je je boerinnetje vast moet zetten?

En wat dat is, je boerinnetje vast zetten?

Iemand bood mij wat hulp aan, maar dan moest ik wel mijn boerinnetje vast zetten. Om haar nou met die broodnodige spijkers aan mijn stal vast te nagelen vind ik ook een beetje zonde.

En er is ook geen lekkere boer in de buurt voor een beetje BDSM.

Ik weet dat dit toch zeker tig pagina's eerder ook al een keer besproken is, en wacht op mijn boerderij dus ook sterk op de dag dat ik mosterdzaadjes kan gaan zaaien.
Dan zal ik het nog 1 keer vertellen....

Je start je spel op. Je boerin staat dan op het startvakje. Beweeg haar niet. Maak het vakje waar ze op staat leeg. Koop vervolgens enkele hooibalen en zet die rondom, zodat ze er niet meer uit kan. Et voila....het loeder staat vast.

En waarom? Omdat ze anders overal met je mee loopt, en dat kost veel meer tijd dan als ze niet vast staat. Voor je buren is dit bloedirritant, omdat ze met het oogsten meeloopt, en daana ook nog eens op haar dooie akkertje naar het kippenhok.

Aanvulling: Elke keer als je je erf vergroot door een uitbreiding, moet je je boerin weer opnieuw vastzetten. Waarom? Omdat het startvakje dan veranderd is! Dusssss
aha, het is dus vooral een praktisch verhaal
quote:kusunum schreef op 19 maart 2010 @ 12:05:

Wie kan mij vertellen hoe je je boerinnetje vast zet?

Waarom je je boerinnetje vast moet zetten?

En wat dat is, je boerinnetje vast zetten?

Iemand bood mij wat hulp aan, maar dan moest ik wel mijn boerinnetje vast zetten. Om haar nou met die broodnodige spijkers aan mijn stal vast te nagelen vind ik ook een beetje zonde.

...

Yep, dat was ik...

Enne je boerin loopt nog steeds los
quote:misschicken schreef op 19 maart 2010 @ 09:25:

Het is trouwens een border collie.Ow men, daar gaan we weer
Ik moet het hele weekend werken...dus ik ben er niet bij. jammer had mijn klompen en zakdoek al klaar gelegd...maar al wie mij wil zien....gewoon buurjes worden
ik wil wel buurtjes worden noorzz.

ik ga je proberen te zoeken
quote:misschicken schreef op 19 maart 2010 @ 12:12:

Dan zal ik het nog 1 keer vertellen....

Je start je spel op. Je boerin staat dan op het startvakje. Beweeg haar niet. Maak het vakje waar ze op staat leeg. Koop vervolgens enkele hooibalen en zet die rondom, zodat ze er niet meer uit kan. Et voila....het loeder staat vast.

En waarom? Omdat ze anders overal met je mee loopt, en dat kost veel meer tijd dan als ze niet vast staat. Voor je buren is dit bloedirritant, omdat ze met het oogsten meeloopt, en daana ook nog eens op haar dooie akkertje naar het kippenhok.

Aanvulling: Elke keer als je je erf vergroot door een uitbreiding, moet je je boerin weer opnieuw vastzetten. Waarom? Omdat het startvakje dan veranderd is! Dusssss

Echt enorm bedankt voor je uitleg.

Ik las hier al eerder over je poppetje vastzetten, maar begreep niet waarom. Toen ik gister maar weer eens bij de buren ging mesten (want gratis brandstof) zag ik opeens wat jullie bedoelden. Maar bij mij lukte het niet: ik had al twee keer een mooie afzetting gemaakt, maar boerinnetje brak eruit leek het wel! Wist ik veel dat ze een "startpositie" had en dat je haar daar ik moet vastzetten. Ik ben dolgelukkig nu.

Was getekend,

een gelukkig boerinnetje
NEEEEEEEEE! Ze loopt nog STEEDS los! Lastig, want ze staat tussen twee vakjes in.. Ok, poging twee: beide vakjes afzetten.

Ik moet en zal... Grrr..
quote:misschicken schreef op 19 maart 2010 @ 09:25:

Het is trouwens een border collie.Heb je wel verder gespeeld, er waren namelijk 3 hints voor 3 hondenrassen. Je kan namelijk ook een golden retriever en een old english sheepdog (al weet ik dit niet helemaal zeker meer, hij was namelijk helemaal wit) krijgen. Volgens het zynga forum hoef je trouwens geen petville te spelen om een hond te krijgen, petville was alleen voor de hints.
Semper ubi sub ubi
haha, agressieve boerin

die van mij staat nu ook vast.
hoe kom je aan een hond?
le-zen
Pff ze staat vast. Eigenwijs mens. Maar goed, I FV
quote:girlie22 schreef op 19 maart 2010 @ 13:52:

ik wil wel buurtjes worden noorzz.

ik ga je proberen te zoeken ik sta al bij miss chicken en ik ben gewoon noor..twee streepjes en dan ....niet wit maar???
Hebben jullie een leuke boerendag gehad.....deze arme boerin moest werken en ben nu druk bezig op het land...waar mijn boerinnetje los loopt! Ga haar toch niet inmetselen in hooibalen die arme schat!!
quote:noorzz schreef op 20 maart 2010 @ 16:05:

[...]

ik sta al bij miss chicken en ik ben gewoon noor..twee streepjes en dan ....niet wit maar???ik heb je toegevoegd
hoe was de meeting gisteren? Hebben jullie het leuk gehad...moestenjullie ver reizen met de tractor om in Utrecht te komen!!

Girlie22....heb ik je op farmville???

even kijken:Pheet je daar hetzelfde??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven