Kabouters Kookkunsten!

04-03-2010 14:29 507 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat mensen mijn Spaghetti avontuur zo grappig vonden.. hier een algemeen topic voor mijn kookkunsten haha!

Hierrrrr vind je trouwens mijn Fanhyve! *klikkerdeklik*
Oh....wat leuk dat je zo'n pakket hebt gekregen! Jammer dat ik dat topic niet ken, want als één van je trouwe fans had ik er graag een bijdrage in geleverd!

Hou je van (witte) vis? Heb nog wel wat lekkere receptjes daarmee. En hou je van spinazie? Heb nog een héérlijk taart!

Waanzinnig leuk dat je het koken zo leuk begint te vinden trouwens, super!!
koken IS ook gewoon leuk
Leuk, Kabouter! Dat appel aardappelspul ziet er niet uit trouwens.

Iets lekkers en makkelijks wat ik zelfs kan, sterker nog, zelf bedacht heb:

Maak een mexicaans gehaktprutje naar smaak. Bijvoorbeeld met kidneybonen, maïs, tomaat, ui, tacokruiden/tortillamix/mexicaanse kruiden/zie maar.

Schep op een bord en bedek met tortillachips. Tortillachips bestrooien met geraspte kaas. In de oven stoppen totdat de kaas gesmolten is.

Serveren met sla, chilisaus en (zelfgemaakte!!!) avocadodip.

Avocadodip: 2 superrijke avocado's van de markt. Eén, twee of drie tenen knoflook persen. Creme fraiche, of zure room (ik haal ze altijd door elkaar, je moet die voor koude bereidingen hebben) en alles door elkaar prakken tot een sausje. Mmmm!

Als je de oven in de gaten houdt en een pannenlap gebruikt als je de borden er uithaalt kán het niet mislukken.

Ik zal hem ook even op je Hyves zetten
hier een paar favoriete pasta gerechten:

-met spinazie, citroen en een lekker stukje zalm

-met champignons, creme fraiche en rucola

-gewoon met veel boter, zout en veel verse basilicum

-met spitskool, chilli peper, zwarte mosterdzaadjes, kaas.

-spinazie a la creme, tofu en geschaafde amandelen(andere nootjes kan ook )

-pasta salade(kan op heul veel manieren)

-met chinese groente, kip en chili pepers

-met gehakt, peper(ja, hier worden veel pepers gegeten ), tomatenpuree en yoghurt

-cannelloni en lasagna zijn ook heel lekker.

eeh, zal ik doorgaan?
Pasta met witte vis en pijnboompitten

Ingrediënten:

(verse) pasta

(verse) pesto

Witte vis, bijvoorbeeld tilapia of pangafilet (kan vers, maar ook de zakken dievriesvis van AH zijn supergoed!)

Pijnboompitten (flink veel)

Olijfolie

Peper en zout

Tomaten

Bereiding:

Hak/stamp/mep de pijnboompitten een beetje fijn. Meng deze met wat olijfolie en peper en zout. Mag een flinke hoeveelheid zijn! Doe de vis in een ingevette ovenschaal en bedek de vis met het pijnboompittenmengsel. Doe het in de oven totdat de vis gaar is.

Maak intussen de pasta volgens gebruiksaanwijzing op verpakking. Meng wat pesto door de pasta.

Serveer de vis met pasta en tomaten.
Pasta gerookte kip (2-3 personen)

Penne

Gerookte kip

Zongedroogde tomaat

Boursin Kookroom (weet niet precies hoe het heet)

Pijnboompitten

Kook de pasta. Snijd de gerookte kip in blokjes en de zongedroogde tomaat in reepjes.

Verwarm de Boursin een klein beetje voor in de pan. Gooi de (gekookte) pasta erbij en roer het mengsel door elkaar.

Voeg daarna de gerookte kip, de zongedroogde tomaat en de pijnboompitten toe.
Pasta Monchou en serranoham (2-3 personen)

Penne of fusselini

1 bakje cherry tomaatjes

2 pakjes Monchou

Rucola

Serranoham

Kook de pasta en verwarm de cherrytomaatjes voor in een (wok)pan (tot ze zacht zijn). Snijd de ham in kleine reepjes.

Als de cherrytomaatjes zacht zijn gooi je de pakjes Mochou erbij tot het een prutje wordt. Daar voeg je de reepjes ham aan toe.

Dan gooi je de gekookte pasta erbij en roer je het mengsel door elkaar. De rucola sla maak je klein en meng je er doorheen…..
Spinazietaart

Nodig:

- 400 gram spinazie á la creme

- +/- 400 gram gehakt

- +/- 6 á 8 velletjes bladerdeeg (afhankelijk van je bakvorm)

- 8 eieren

- geraspte kaas

Bereiding:

- 6 eieren koken tot ze hard zijn

- spinazie in een pannetje warm laten worden

- gehakt rullen met peper, zout en evt. nootmuskaat

- Bakvorm bekleden met bladerdeeg

- 1/2 van de geraspte kaas door 2 rauwe eieren roeren (wordt een heel vies papje, haha)

- gekookte eiren halveren en op de bodem van de taartvorm leggen

- spinazie, gehakt en ei/kaasmengsel door elkaar roeren

- spinaziemengsel in de taartvorm storten

- rest van geraspte kaas op de taart doen

- in de oven (zie pakje van bladerdeeg hoe lang en kijk gewoon ook even in de oven...als het randje lekker bruin is, is ie goed)
quote:nazife schreef op 15 maart 2010 @ 15:25:

koken IS ook gewoon leuk Absoluut!!!!!!
Mijn troostvoer

Als het even niet zo gaat zoals het zou moeten,

het allermakkelijkste, snelste pastagerecht

macaroni of spaghetti koken

afgieten, grote schep pesto erdoor heen

afmaken met pijnboompitjes, en kaas zoveel je wilt.

Eventueel met uitgebakken spekjes

Alles in een kom en op de bank terug binnen 10 minuten.
haha, mijn troostvoer:

pasta koken, daarna flinke klodder boter en tommatenpuree in de koekenpan, oregano, pepervlokken, komijn, peper, zout erdoorheen roeren...dan pasta eroverheen en goed roeren, dan plakken kaas over het geheel en de deksel erop *vuur uit* en de kaas laten smelten onder de deksel. en dan idd terug de bank op, of in extreme gevallen zelfs bed in. paar kussens achter mn rug en de tv aan, heerlijk.
Tjonge, Kabouter! Met al die recepten ben jij voorlopig nog niet uitgekookt... S6!

(en ja, de beschrijving is hilarisch en de foto's goed voor de beeldvorming)
met al die recepten is kabouter straks toe aan een nieuw spaghetti pakket
Kabouter, ik ben nu al verslaafd aan je topic! Ik lees dit nu een paar dagen en gelijk uit mijn werk slinger ik de computer aan om te kijken hoe het met je gegaan is die dag!

Hou vol! ( en blijf zo schrijven, het is erg leuk om te lezen!)
En wat kokkerel je vanavond of wordt het een restje spaghetti?
Hahah ja het was spagetti geworden

Bedankt voor de recepten!! Ik hou niet zo van kaas en vis, en vriend houd niet van appelmoes en spinazie, dus die recepten houden al op helaas! (Al is die vieze bek die hij trekt wel hilarisch )
Wat hij misschien wel lekker vindt:

Pasta met rucola, tomaat en kappertjes

Ingrediënten

• 150 ml olijfolie extra vierge

• 1 teen knoflook, fijngesneden ( ik gebruik vaak 3 eetlepels knoflookpoeder)

• 1 bakje romaatjes/cherrytomaatjes (kleine tomaatjes), in blokjes

• 1 bakje verse basilicum (15 g), alleen de blaadjes

• 6 eetlepels kappertjes

• 350 g spaghetti

• 1 bol mozzarella, in blokjes ( kun je voor jezelf weglaten als je hier niet van houdt)

• 1 zak rucola (75 g)

Bereiden

Verwarm de olie op laag vuur in een steelpan. Bak de knoflook 2 minuten zachtjes in de olie,zorg dat hij niet gaat kleuren. Neem de pan van het vuur. Voeg de tomaten en de kappertjes toe. Laat 1 uur marineren. Kook de spaghetti volgens de aanwijzingen op de verpakking. Giet af in een vergiet en meng de warme spaghetti met het tomatenmengsel, de mozzarella, de rucola en het basilicum en serveer direct.
quote:nostradame schreef op 15 maart 2010 @ 15:49:

Leuk, Kabouter! Dat appel aardappelspul ziet er niet uit trouwens.

Iets lekkers en makkelijks wat ik zelfs kan, sterker nog, zelf bedacht heb:

Maak een mexicaans gehaktprutje naar smaak. Bijvoorbeeld met kidneybonen, maïs, tomaat, ui, tacokruiden/tortillamix/mexicaanse kruiden/zie maar.

Schep op een bord en bedek met tortillachips. Tortillachips bestrooien met geraspte kaas. In de oven stoppen totdat de kaas gesmolten is.

Serveren met sla, chilisaus en (zelfgemaakte!!!) avocadodip.

Avocadodip: 2 superrijke avocado's van de markt. Eén, twee of drie tenen knoflook persen. Creme fraiche, of zure room (ik haal ze altijd door elkaar, je moet die voor koude bereidingen hebben) en alles door elkaar prakken tot een sausje. Mmmm!

Als je de oven in de gaten houdt en een pannenlap gebruikt als je de borden er uithaalt kán het niet mislukken.

Ik zal hem ook even op je Hyves zetten Die ga ik binnenkort maken, alleen heb ik geen idee of ik advocado's lust!
@animani, die is uit de allerhande plaatste ik laatst ook de link van. heb hem zelf laatst ook gemaakt, heerlijk. wel met wat extra knoflook, vind één teen voor vier personen wel erg weinig.
quote:Kabouter23 schreef op 15 maart 2010 @ 19:56:

Hahah ja het was spagetti geworden

Bedankt voor de recepten!! Ik hou niet zo van kaas en vis, en vriend houd niet van appelmoes en spinazie, dus die recepten houden al op helaas! (Al is die vieze bek die hij trekt wel hilarisch )

Sjemig...doe ik ook een keer mijn best

Zal even nadenken wat ik nog meer heb....
Ik ga ze binnenkort gewoon allemaal afdrukken als mijn printer mee wil werken, en dan laat ik gewoon weten wat ik gemaakt heb en van wie het recept was
Wat eten we vandaag Kabout?
ja kabouter, wat eet je vandaag?
Ik kan wel wat lachen gebruiken. Ben je nog niet begonnen?

(OT: hoe was de eventuele nieuwe baan?)
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Nou.. ik durfde het niet te zeggen, maar ik heb buikgriep.. dus vriend at gister nog spaghetti en vanavond ook, en ik zit op de beschuitjes en water

Morgen moet ik werken, en donderdag ook, dan ben ik 17.00 klaar en ga ik kokkerellen Sorry voor de vertraging

Ik vond trouwens nog ergens een recept voor paasmannetjes van brood ofzo, dus die wil ik ook nog gaan proberen, heb nog nooit broodjes gemaakt! klik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven