Ik vind het zwaar

16-03-2010 20:15 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is nu 4 maanden en waar ik mijn oudste fluitend voedde en daarbij werkte en van alles deed, vind ik het nu heel pittig.

Al maanden slaap ik niet meer dan 2 uur achterelkaar. Mijn kind komt om de 2,5 a 3 uur voor een voeding en dat sloopt me.

Ik werk 32 uur, heb een peuterdochter, een man en een huishouden. Kolf me suf op mn werk en maak ondertussen domme fouten van vermoeidheid.

Daarbij gaat het kolven maar moeizaam, ik heb amper tot geen stuwing, ook niet als er veel uur tussenzit.

Meer dan 2x kolven op een werkdag lukt simpelweg niet.

Ik vind het gewoon echt zwaar om het allemaal te regelen.

Herkenbaar?
In zoverre dat kleine kinderen hebben nu eenmaal tropenjaren betekenen.

Voorzichtig voorstel: stoppen met borstvoeding?
Heel herkenbaar.

Mijn jongste zoon is inmiddels 14 maanden, maar toen hij 4 maanden was voelde ik me precies hetzelfde (ook peuterdochter, 32 uur werken, man, huishouden).

Ik heb ervoor gekozen om na 4 maanden over te stappen op flesvoeding. Hierdoor sliep zoon langer achter elkaar en kon mijn man ook voedingen opvangen zodat ik door kon slapen.
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
Klinkt inderdaad behoorlijk slopend.

Heb je al eens geprobeerd de productie te verhogen, dmv van bv een dag elke keer na een voeding ook nog even te kolven? Misschien dat je zo de productie wat op kan schroeven, dan gaat het op je werk misschien ook iets soepeler.

Voor in de nacht, slaapt je dochter bij je op de kamer? Kan je man haar misschien brengen en weer op bed leggen, zodat jij alleen maar aan hoeft te leggen? Dan kan je daarna zo weer doorslapen.

Of misschien kan je een paar verlofdagen opnemen, om even bij te tanken?

Succes en een dikke knuffel.
Is het niet mogelijk minder uur per week te werken of bijv. ouderschapsverlof op te nemen? En ik zou ook overstappen op flesvoeding als ik dit zo lees, maar durf dat bijna niet hardop te zeggen...
quote:Starshine schreef op 16 maart 2010 @ 20:17:

Voorzichtig voorstel: stoppen met borstvoeding?

Hihi, was t eerste wat ik ook al wilde gaan voorstellen!

En 32uur werken is ook echt noodzakelijk? Anders is 20-24 uur misschien lekkerder?
En dat wil ik dus niet, stoppen. De verleiding is er wel, maar ik wil perse zes maanden voeden. Daarbij heb ik in afbouwen helemaal geen zin. Enne met de fles slaapt toch niet ieder kind door (nee toch...)

Ik weet dat het toverwoord accepteren is, maar dat is soms zo makkelijk niet.

Kind slaapt op onze kamer en mn man haalt en brengt haar bij me. Ach..ik baal gewoon evne flink en ben moe. En dat wilde ik even kwijt..

Heb trouwens vlak voor zwangerschap nieuwe baan gekregen, minder werken nog niet een optie. Kan in juni pas ouderschaopsverlof opnemen en ga dan terug naar 3 dgn
Wow...ik vind 32 uur ook érg veel...kan mij voorstellen dat het slopend is! Mijn eerste gedachte was ook; misschien overstappen op de fles?
Volgens mij wil je teveel:

2 kids

baan van 32 uur

voeden en kolven om de 2 a 3 uur

Dat red je zelfs niet als je superwoman bent. Keuzes maken, dus!
quote:nero schreef op 16 maart 2010 @ 20:22:

En ik zou ook overstappen op flesvoeding als ik dit zo lees, maar durf dat bijna niet hardop te zeggen...

Door de bvmaffia? Pffff, hallo, alsof bv heilig is.

Echt niet. Als je er zóveel moeite voor moet doen dat de rest van je gezin eronder lijdt, dan lekker overstappen op fv. Worden de kleine kindertjes ook groot van hoor!
quote:RosaP schreef op 16 maart 2010 @ 20:25:

Heb trouwens vlak voor zwangerschap nieuwe baan gekregen, minder werken nog niet een optie. Kan in juni pas ouderschaopsverlof opnemen en ga dan terug naar 3 dgn

Maar wat is dan wel een optie?

Ben je niet bang dat je ziek wordt op deze manier?

En dat wil ik dus niet, stoppen. De verleiding is er wel, maar ik wil perse zes maanden voeden. Daarbij heb ik in afbouwen helemaal geen zin. Enne met de fles slaapt toch niet ieder kind door (nee toch...)Waarom toch? Ik snap die drang nooit hoor. Maar goed, dan dus tandjes op elkaar en doorbikkelen meid.
Ik zou hier ook de borstvoeding opgeven. Zonder dat is het al zwaar, heel zwaar, zat.

Ten aanzien van het huishouden kun je bij de riante inkomsten die jullie vermoedelijk samen hebben mss hulp inschakelen?

Of neem een tijdje (gedeeltelijk) ouderschapsverlof.

Het is nu niet de goede tijd om ingrijpende beslissingen te nemen als je baan opgeven of definitief minder uren werken.
Tja Rosa, 6 maanden is heel goed en zo, maar dat mama er zelf aan onderdoor gaat, is toch niet de bedoeling.

Mijn ene zoon heb ik wel 14 maanden gevoed, maar met de ander was ik er binnen twee weken al klaar mee. Het liep niet en het ging niet. Dan maar de fles, t'is geen vergif.

En nee, lang niet elk kind slaapt erop door, maar dan kan je man ook eens een nachtvoeding op zich nemen.
Rosa, als je niet wilt stoppen met borstvoeding dan zul je dan een andere manier moeten vinden om er mee om te gaan.

Is tijdelijk minder werken een optie (het gaan tenslotte maar om twee maanden, tot baby 6 maanden is)? Kun je in het weekend bijslapen terwijl man of iemand anders op de kinderen past? En inderdaad gewoon even accepteren dat je niet alles kunt en dus keuzes maken. Ik weet het, dat is niet makkelijk, maar probeer het toch maar.

En balen mag natuurlijk gewoon! Vergeet niet dat je net weer aan het werk bent. Je moet ook gewoon je ritme nog zien te vinden. Over een paar weken voel je je wellicht al weer helemaal anders.
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
Zoveel mogelijk uitbesteden aan je man qua huishouden en kinderen voor nu. Zodat je net wat meer momenten voor jezelf hebt om even uit te puffen.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Zoveel mogelijk uitbesteden aan je man qua huishouden en kinderen voor nu. Zodat je net wat meer momenten voor jezelf hebt om even uit te puffen.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross

En dat wil ik dus niet, stoppen. De verleiding is er wel, maar ik wil perse zes maanden voeden. Maar waarom dan?
oh, maar ik denk niet dat iemand in mijn gezin er onder lijdt... (behalve ik dan zo af en toe Vindt het zwaar..en dat wilde ik delen. Lotgenoot zoeken ofzo?

Die drang om zes maanden te voeden..geen zin in discussie over fv/bv.

Superwoman, nee dat ben ik niet. Maar wíl het wel zo. Heb ook niet zoveel keuze,lijkt me. Baan opzeggen is geen optie, dus die uren moet ik voorlopig toch even maken.

Ik wil het dus niet zo...Maar zocht dus eigenlijk naar verhalen waarin het beter gaat of wie het herkent.
quote:_69_ schreef op 16 maart 2010 @ 20:28:

[...]

Waarom toch? Ik snap die drang nooit hoor. Maar goed, dan dus tandjes op elkaar en doorbikkelen meid.Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben....ik durf soms niet eens te zeggen dat ik gekozen heb voor flesvoeding (zit nu alweer bibberend te wachten op de komende reacties...).

En dat wil ik dus niet, stoppen. De verleiding is er wel, maar ik wil perse zes maanden voeden. Daarbij heb ik in afbouwen helemaal geen zin. Enne met de fles slaapt toch niet ieder kind door (nee toch...)

Ik weet dat het toverwoord accepteren is, maar dat is soms zo makkelijk niet.

Kind slaapt op onze kamer en mn man haalt en brengt haar bij me. Ach..ik baal gewoon evne flink en ben moe. En dat wilde ik even kwijt..

Ik vind het juist hartstikke goed van je dat je de BV wilt doorzetten. Je moet maar zo denken, over 8 weken heb je de 6 mnd. volgemaakt, en ben je supertrots op jezelf (tenminste, dat zou ik zijn :-) )

Acceptatie is mooi inderdaad, maar de realiteit is slopend.

Enige optie die dan nog overblijft is wat ik al eerder noemde, dat je man haar van en naar bed brengt als ze honger heeft, dan kan je redelijk snel weer verder slapen...
Al mijn kinderen sliepen door met de fles. Ik begrijp soms gewoon echt niet waarom vrouwen het zichzelf perse zo zwaar moeten maken. Nu kan je erop wachten tot je ziek wordt en je niet eens in staat meer bent te werken.

Ik heb de borst gegeven bij alle 4 tot ik weer moest werken had dan ook geen baan waarin het praktisch was en ontspannend om te gaan kolven. Moest er niet aan denken.

Het is me prima bevallen zo.
quote:_69_ schreef op 16 maart 2010 @ 20:26:

[...]

Door de bvmaffia? Pffff, hallo, alsof bv heilig is.

Echt niet. Als je er zóveel moeite voor moet doen dat de rest van je gezin eronder lijdt, dan lekker overstappen op fv. Worden de kleine kindertjes ook groot van hoor!Ben het helemaal met je eens, maar wil dit topic niet vervuilen met een hele discussie over het wel en wee van borstvoeding/flesvoeding...
FV is geen garantie voor doorslapen, er zijn genoeg mede-formummers die FV geven en (nog) niet gezegend zijn met een doorslaper, net zoals en ook BV-kindjes zijn die met 6 weken al doorslapen.
Misschien druk ik het ook te negatief uit. het is heel erg pittig, maar geniet ook nog hoor. Ga heel vroeg naa bed, dus sociaal leven staat op laag pitje. Het is nu toch echt overleven. En ja het is wel s moeilijk om alles te regelen.

Met huishoudelijke hulp ben ik bezig (al valt dat riante inkomen wel mee hoor..werken is ook gewoon noodzaak én leuk!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven