M '06

18-03-2009 18:01 3023 berichten
Alle reacties Link kopieren
nieuw topic!!!!
oh de vlekjes....dat denken ze nu dat het een kinderziekte is.....5de of 6de. Zou ze even nakijken voor ons, maar hebben we beide vergeten. Dus dat vraag ik de 12april wel als we weer naar de KA moeten.

Fijn dat D weer thuis is! Wat vervelend voor D dat hij ineens zo ziek was. Hopelijk knapt hij snel weer op.

Bedankt voor je kaartje! Super attent!

Jasper heeft een superdag gehad. Hij was echt feestvarken en vond alle cadeaus super cool. Hij is vanochtend zelf op zijn nieuwe 18 inch fiets naar school gegaan. Nieuwe Ajax rugzak op. Op school riep hij heel trots, nu kom ik ook elke dag.

Gisteren was mijn moeder jarig. Nu weer rust in de tent. Zit alleen thuis, nog wat achterstallig werk te doen en zo nog wat poetsen en boodschappen doen. Luxe hoor zo alleen, ook wel gek.

Goh ja, die 5e of 6e ziekte. Doet me er opeens aan denken dat Lieke die kreeg op het moment dat mijn vader erg slecht lag en ik dus volcontinu in het ziekenhuis was. En op de sporadische momenten dat ik thuis was, zag ik een erg verontruste Xoplief met een erg hete Lieke. Het ging allemaal wat aan me voorbij, maar achteraf best wel sneu en heftig.

Hoe zit het ook alweer? 6e ziekte is eerst 3 of 4 dgn hoge koorts en dan rode vlekken, en 5e ziekte is eerst vlekken en dan een aantal dagen hoge koorts?! Zoiets was het.....

Anyway; Indian veel sterkte met D. Zo'n kinderziekte en dan ook nog eens een beginnende longontsteking.... Arme ziel!

Zet 'm op, Merel! Als je nog even volhoudt, wordt het straks vast weer makkelijker!!

Scoob, fijn dat Jasper zo'n leuke verjaardag heeft gehad! Goh, en al op een 18" fietsje! Sophie fietst nog op een veel te klein fietsje, dus die moet ook een andere. Maar een 18" is in mijn gedachten nog veeeel te groot, maar misschien valt dat mee . We zullen haar eens even op Lieke's fiets zetten. Dat is volgens mij een 18".....

Oke, ik ga weer wat doennnnnn
Go merel, go merel, go merel

Het wordt idd makkelijker naarmate je verder bent.

Heftig hoor van D. Fijn dat jullie nu weer thuis zijn.

Scoob, kan Jasper met beide benen op de grond op de 18 inch?? Of spring hij gewoon al rennend op de fiets ofzo ha ha

Of hangt ie op 1 bil met 1 voet op de grond?

Jasper komt net nog een paar cm te kort voor de 16 inch als hij met 2 benen op de grond gaat staan. Dus wij wachten nog heel even met een nieuwe fiets. Wellicht dat hij in juni er wel aan toe is. Maar hij wilt zijn fiets ook nog niet kwijt, dus dat doet t m ook.
koffie, zwart graag...

Hahaha al rennend op fiets. Hij hangt idd wat scheef naar zijkant waardoor hij net met de tenen bij de grond kan en afzet om gang te maken, dan snel voeten op trappers. Met afstappen doet hij zelfde. Gaat soms wat wiebelig maar hij durft wel, vind het niet eng. Hij had ook een 14 inch, als hij een 16 had dan waren we nu ook nog niet op de 18 overgestapt.

Jasper heeft een 12 inch en hij zegt nu steeds: mijn fiets is echt groot hoor!
koffie, zwart graag...
Wat fijn dat D thuis is Indian!

Scooby, klinkt goed, Jaspers verjaardag. En dat hij zo'n zin in school heeft!

Volgens mij bij de 5e en 6e ziekte is er één met koorts en de ander zonder koorts, wel allebei met vlekjes. Maar geen idee wat bij welke hoort.

Merel, goed zeg dat je het al zo lang volhoudt! Als het nog lekker loopt bij 6 maanden ga je dan door?

Heftig, Xop, dat dat tegelijk viel. En je vader erg ziek en dan Lieke ook nog koorts enzo. Kan me voorstellen dat het aan jou toen even voorbij is gegaan.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Hoi, hoi, was ik ook weer.

Indian, ik hoop dat het nu weer beter gaat met D. Popsie heeft ook een (niet herkende) 5e/6e ziekte gehad en was er ook goed ziek van, lang ook als ik het me goed herinner. Volgens mij wel twee weken echt ziek en een aanloop en aflooptijd.

We hebben erg drukke weken achter de rug. Verjaardag van Pipsie ging goed, ze was in die week wel erg overprikkeld. Vandaag gaat ze de hele dag naar school. Mij wat te snel maar ze wou zelf. Met juf afgesproken dat ik haar haal als het niet meer gaat.

Popsie is vandaag voor het eerst de hele dag op de opvang. Ook dat is best spannend. Moest zelf vandaag voor een wortelkanaalbehandeling en die is niet helemaal goed gegaan, balen. Donderdag wordt mijn moeder geopereerd en zij is een risicopatient, ook fijn . Ondertussen probeer ik op mijn werk mijn uren te maken, gelukkig heb ik veel vrijheid maar zo flexibel als ik nu moet zijn daar lijdt mijn werk wel onder en daar baal ik van. Dat waren wij in een notendop (ow... huwelijksperikelen er naast maar goed what is new ).

Nu, ik ga even mijn collega bellen dat ik vandaag niet op het werk kom wegens mislukte wortelkanaalbehandeling.
Een mislukte wortelkanaalbehandeling? Jaiks! Heb je nu veel napijn? En moet het dan nog een keer ofzo? Bah, stomme tanden en kiezen ook....

Pipsie dus de hele dag naar school! Goed man! Eet ze dan ook op school? Of haal je haar tussen de middag nog even op.....

Indian, voelt D. zich alweer een beeeetje beter? En jijzelf?

Wou ik inderdaad ook nog vragen, Merel.... Als het straks allemaal weer lekker loopt met de BV, ga je dan ook gewoon door? Mijn vriendin was echt van plan zo rond 7 a 8 mnd te stoppen. Daarna vond ze meissie te groot worden, zei ze. Hahaha, kindje is onderhand 1,5 jaar en krijgt nog steeds!!! Vriendin zei laatst heel laconiek dat het gewoon steeds gemakkelijk ging en dat ze er nu eigenlijk niet eens meer bij na denkt. 's Avonds voor het slapen gaan hupla nog even wat melk en 's morgens nog een paar slokjes.....

Verder iedereen gezond en happy? Syl, kun je 't nog wat uithouden?

Indian, hoe is het bij jullie?

Ieuww een mislukte wortelkanaal behandeling, dat klinkt niet goed. Pijn?

Wat fijn dat Pipsie zelf de hele dag naar school wilde. Hoe doet ze het met alle prikkels op school? Slaapt ze goed? Veel vragen aan jullie over alles?

Wow 1,5 jaar en nog voeden. Dat had ik ook wel gewild. Die van mij kapten er allebei zo ronde de 10 mnd mee. Toen alleen nog avond en ochtend voeding.

Hoe is ie met jou Xop? Trekt Sofie alle nieuwe indrukken nog? Is ze ook vermoeid? Of gaat allemaal vanzelf?

Jasper wilde gistermiddag na de lunch niet weer naar school. Wel gebracht en de juf vertelde dat hij in de ochtend inkakte en even poosje bij haar op schoot had gezeten. Het is ook wel een knuffelkont. Ze hadden dramales van andere juf en toen ging hij lekker bij zijn eigen juf zitten. Laura had dezelfde dramales en vertelde heel enthousiast erover. Jasper hoorde dat aan en herkende het ineens en begon toen ook van alles te vertellen. Heel schattig. Hij verteld verder niet zo heel veel.

Zonet voor het eerst overgebleven, zou het liefst even om hoekje kijken of het goed gegaan is.

Merel hoe doet Valentijn het op school? Vertelt hij wel? Is hij ook al overgebleven?

Hey het gaat hier allemaal vooruit!!

Vandaag (en gister ook een beetje) regelmatig blauw rond zijn neusje en mondje, net voor de zekerheid even de KA gebeld. En die zei hetzelfde als wat ik al dacht...zolang ze nog kleur op de lipjes hebben is er niks aan de hand.

Ook hoest en roggelt hij vandaag meer, maar misschien dat het allemaal los aan het komen is.

Dakotah is gioster weer begonnen met een flesje melk!!! Hij heeft dat ruim een week geweigerd en nu heeft hij gister en vandaag al 1 flesje op....dan krijgt hij ook wat meer vocht binnen (flesje van 120ml)

Eten gaat ook weer redelijk!!! Drinken nog erg weinig...maar komt goed.

Verder nog AB tot en met vrijdag!

Werk voor deze week afgezged. Ook het wennen op de basisschool voor Yuma afgezegd deze week. Doen we allemaal volgende week wel weer.

Koorts is ook weg. net nog even getempt toen ik de KA belde, had toen 37.4 Is wel weer iets hoger als de afgelopen 2 dgn, hij had toen gemiddeld 36.6 (zijn temp schommelt nog heel erg...was een reden voor, zei een verpleegkundige zondag tegen mij, maar weet de reden niet meer. Dacht de AB. Het laagste wat hij heeft gehad is 35.7 en meestal rond de 36.6)

Scooby en Tiramam, alsnog van harte gefeliciteerd met jullie kleuter!!

Auwwwww een niet gelukte wortelkanaalbehandeling. Sterkte Pips.

Kom snel weer op jullie reageren, ben een beetje ego zo. Sorrie.
Ben helemaal van slag, na het zien van de factuur van de bso en wat blijkt dat ik de tso ook moet betalen. En dit laatste is niet zo lullig bedrag op maandbasis (ruim ¤ 400) en je krijgt het niet vergoed via de belastingsdienst/toeslagen ! Morgen maar eens bellen met de aanbieder hiervan of de berekening sowiezo wel klopt? Want ik vind het bedrag wel erg hoog voor 3 dagen per week TSO van per dag hoogstens 1 uurtje/15 minuten, waarbij je je kind ook nog eens zelf brood moet meegeven. Inmiddels al een mailtje naar de school gestuurt om te vragen of er nog een andere vorm van tussenschoolse opvang bestaat. Eentje die niet zo duur is.

Als dat allemaal niet lukt, zal ik anders en op weekbasis 2 uur minder gaan werken en dan wil ik Emdin 1 dag laten overblijven, daarvan zijn de kosten nog te overzien, mits mijn nieuwe werkdagen en tijden goedgekeurd gaan worden. Ik ben goedkoper uit om de lunchpauze voor 2 dagen zelf op te vangen dan de officiële TSO. Aan dit soort zaken merk je direct dat je niet zo sterk staat als alleenverdienende ouder .

Indian: fijn dat D weer met drinken begonnen is. Je maakt je toch zorgen als je kind niet drinkt. Verhoging kan inderdaad komen van de AB. Ik spreek zelf uit ervaring.

Pips: Pipsie al direct een hele dag naar school. Wat goed van haar!

Brrrrrr, vreselijk zo'n mislukte wortelkanaalbehandeling.

Morgen lekker vrij. We gaan zwemmen en morgenmiddag grofvuil wegbrengen. Is voor Emdin ook eens leuk om dit te zien. Die geniet van dit soort zaken. En morgen bellen over de TSO. Dat is altijd de ellende dat zulk soort zaken dat ik er over door blijven "malen" in mijn hoofd voordat ik zeker weet hoe het zit en/of het wel klopt. Soms zo erg dat ik er niet van kan slapen.

Ik denk dat ze een verkeerde berekening hebben gemaakt voor de TSO en dat het bedrag op maandbasis lager uitvalt. Want voor de BSO voor 3 dagen zijn de kosten op maandbasis ¤ 440, dus de TSO klopt mijn inziens gewoon niet.

Sorry, voor mijn geklaag, maar het van me af schrijven helpt om het malen tegen te gaan. Ach, voordat iemand het leest, is het ochtend en kan ik bellen.

Fijne avond allemaal en welterusten
Q, gatver dat zou ik ook van balen. Zo'n enorm bedrag dat kan toch niet? Bij ons is het 1,50 per keer voor overblijven. Dat zou dan 4,50 per week zijn en dus 13.50 per maand. Dus 400 euro kan toch echt niet???? Wat doen ze dan met hem?? Ik kan me zo voorstellen dat je er dan van baalt dat er alleen voorstaat., Het zou fijn zijn als iemand anders ook eens wat zou regelen he?

Verder even een *zwaai*. Heb wel bijgelezen, gelukkig gaat hejt beter met D. Maar man klaagt nu dat ik ongezellig ben en hij heeft gelijk. ik heb eerst 2 uur in bad gelegen vanavond, daarna gewerkt en nu zit ik op het forum . maar es even gezellig doen dus.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Paniek is voor niets geweest. De kosten voor de TSO komen voor de 3 dagen op ¤ 25,00 per maand.

De gehele factuur klopte niet qua inhoud. Dus nu krijg ik een nieuwe toegezonden met de juiste bedragen.
Pffffff...... Achteraf met een sisser afgelopen, maar de schrik zit je dan weer goed in de benen! Manman, je zou ze schadevergoeding vragen voor geleden leed! Stom gedoe. Hier is de hele kinderopvang (creche, BSO, TSO, PSZ) qua verzorgend personeel echt helemaal super, maar het administratieve gedeelte....... pfff, praat me er niet van. Wat een zootje! En ook wij krijgen af en toe spookfakturen, er worden verkeerde bedragen automatisch geincasseerd enz enz. Achteraf komt het steeds wel weer goed, maar godsamme.... ik wil daar niet steeds achteraan moeten en veel tijd besteden aan het uitpluizen enzo.

Dusssss..... ik kan me je "paniek" behoorlijk goed voorstellen, Q!

Nog gezellig gehad, Frans ?
GM, kom snel terug!!
Krijg net een mail van een vriendin, ze is gisteren bevallen van een dochter: Lizzie. Ik heb er helemaal kippevel van, ze is in anderhalf uur bevallen, en alles gaat goed. Het is haar derde kindje, ze heeft al een zoon en een dochter.

Wow dat is snel juul, in anderhalf uur! Fijn dat het goed is, het blijft altijd bijzonder de geboorte van een kleintje.

Q, fijn dat het zo meeviel. Dat kon ook bijna niet anders, uurtje opvang kan toch niet zo duur zijn.

Mileen nog wennen deze week? En Lynn?

Indian, hoe is het met D?

Jasper vind het nog steeds leuk. Overblijven ging ook goed dinsdag. Hij vond het erg leuk dat hij morgen weer mocht overblijven. Ga vanaf volgende week om de week op donderdag werken. Het is goedkoper om ze elke donderdag naar de TSO te laten gaan. Dus lange dag alleen thuis morgen. Weet niet wat me overkomt deze week, zoveel alleen thuis.

Vrijdag hebben ze hier studiedag dus kan ie lekker dagje thuis blijven. Hij mag ook beginnen met zwemles. Maandag start de eerste les.
Hieperdepiep HOERAAAA voor Milena, en paps, mams en Bojan!!

Een hele fijne dag gewenst!
Met D. gaat het langzaam aan vooruit.

HIj is nog wel redelijk snel moe, maar minder snel als maandag. Toen elk half uur terug naar bed, nu houd hij het 1 tot 2u vol.

Eten en drinken gaat redelijk.

Vlekjes zijn weg

Yuma is super lieffffff. We gaan volgende week wennen op school. Deze week heb ik dat afgebeld.

Verder ben ik heel erg moe. Maar goed!.

Even hard duimen dat het zaterdag toch mooi (of in ieder geval droog) weer wordt. Dan vieren we zijn kinderfeestje.

Zou fijn zijn als ze naar buiten kunnen.

Nou kom straks weer terug. Doei!!!!
hey syl, ik had even gemist dat je weer een boy kreeg. Leuk zeg!!! (zegt deze trotse mama van 2 boys)
Wauw, Jasper begint al voor zijn A!!! Goed zeg.

Jaspers cursus start in augustus/september, moet de exacte begindatum nog doorkrijgen.

Nu is hij met het vervolg van overlevingszwemmen bezig.

Heb ongelofelijk hooikoorts op het moment, word er gek van!

Ogen branden, jeukende ogen en neus en zit onder de uitslag in mijn gezicht. Lijk wel een monster.

Gisteren Jasper naar het kdv gebracht, daarna even naar de winkel om boodschappen te doen. Daarna babykamer van behang ontdaan. Ging nog nooit zo soepel. Dus binnen 3 uur had ik de kamer uitgeruimd, behang eraf, kamer gedweild en babyspullen er weer in.

Wat een flitsbevalling zeg, Juul!!

Ik teken voor 1,5 uur en weinig lichamelijke schade

Indian, ik hoop voor je dat het zaterdag droog blijft
koffie, zwart graag...
Hiep hiep Hoera voor Milena!! Een hele fijne dag vandaag!

Fijn dat D langzaam beter begint te worden, Indian.

Yuma wordt maandag toch 4? Gaat hij niet meteen naar school dan?

Lynn is maandag weer op school geweest, haar vriendinnetje was er toen ook voor het eerst, erg leuk. En ze heeft haar boterham op school gegeten, vond ze erg stoer. Dat wil vriendinnetje nu natuurlijk ook, dus die neemt maandag ook haar boterhammetjes mee. Alleen is Lynn er dan niet, die gaat volgende week op dinsdag wennen, maandag moet ze naar het cb voor het laatst. Leuk, prikken...

Ik postte maandag volgens mij dat het goed ging met Sams hoofd. Nou, toch niet, het is platter geworden volgens de metingen. Zo raar, wij vonden het er beter uitzien, de manueel therapeut ook, de fysio niet en die heeft gemeten. We letten er heel erg op, als we 's avonds gaan kijken ligt hij netjes met zijn hoofd goed. Nu meer op de buik gaan oefenen, met een handdoekrol, zodat hij niet direct terugrolt, want dat doet hij als je 'm op zijn buik legt. Ik baal er wel van (al is het natuurlijk puur cosmetisch en zie je het eigenlijk niet als je het niet weet). Alle blokkades zijn in ieder geval wel weg, dat is belangrijker, want daar had hij anders later nog last van kunnen krijgen.
Hiephiephoeraaaaaaa voor Leen! Een hele fijne dag, meisje!

Fijn dat de blokkades iig weg zijn, Juul! Da's belangrijk!

Maar goed, kan me wel voorstellen dat je het niet leuk vond te horen dat zijn hoofdje wat platter was geworden..... Maar dat zal nooit veel slechter zijn, want anders zouden jullie en de manuele dat toch zeker ook gezien moeten hebben?!

Leuk, hoor, al die positieve schoolberichten. Kennelijk zijn ze er echt aan toe ofzo, als ze 4 jaar zijn. Sophie vind het ook nog steeds prachtig. SUperblij en enthousiast loopt ze er binnen, en ze komt nog net zo weer uit school. Overblijven vindt ze ook mooi, en de BSO.... daar ben ik altijd te vroeg. Fijn hoor!

Pfoe, Syl, jij hebt wel veel gedaan, man! Heb je nu ook extra last, of valt dat mee. Hooikoorts-aanval is wel vervelend, zeg!

Indian; blij te horen dat D. weer wat opkrabbelt!

Lente-weer is heerlijk, nietwaar?! Gisteren heb ik de halve tuin gesnoeid, beetje opgeruimd enz. Kids waren heerlijk elk met een vriendje aan het spelen, buiten. Ik had geen kind aan ze! Hmmm..... kan niet wachten tot het zomer is!
Oh, vergeet ik Milena?? Ehh, ben ook nog Jasper vergeten!

Shame on me!!

Zowel Scoob als Frans. Van harte gefeliciteerd (nog) met jullie kids!

(zucht, wanneer krijg ik mn verstand weer terug?????)

Raar dat er zoveel mensen denken dat het beter gaat maar de fysio van niet vindt. Idd wel fijn dat de blokkades weg zijn.

Heb idd nu meer last van hooikoorts, verschilt per jaar. Dit jaar voorspelden ze al hevige klachten ivm de strenge lange winter.
koffie, zwart graag...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven