Ben ik een rotvent?

18-03-2010 12:24 169 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal. Hoewel jullie mijn karakter niet kennen probeer ik mijn situatie te schetsen. Ik ben 12,5 jr (gelukkig) getrouwd en we hebben 2 kindertjes. Mijn vrouw is dolgelukkig met mij. nog steeds smoorverliefd en vindt mij de beste man die je wensen kan. Ook mijn kinderen zijn gelukkig met me.

Wat ik thuis doe: brood smeren voor iedereen. afwasmachine in-en uitruimen. wasmachine in- en uitruimen. 2 wekelijks badkamer poetsen, stofzuigen en poetsen boven. soms beneden. keuken poetsen. kinderen in bad en naar bed verzorgen. en waarschijnlijk nog wat dingetjes die ik vergeet. Plus de mannenzaken zoals auto, tuin, garage. Ik sport 1x per week. Alles koek en ei.

Niet dus.

Zo om de 6 mnd hebben we flinke discussie. Ik blijk toch een kl**tzak te zijn! Gisteren avond weer zo'n avond. Krijg ik van alles over me heen en nu wil ik wel eens weten waaraan het ligt.

Natuurlijk zijn er altijd wel kleine irritaties, maar ik maak van mijn hart geen moordkuil en zeg dan hoe ik denk dat het moet. Bijvoorbeeld: borden en pannen voorspoelen. plastic scheiden. kan de auto binnen voor ik thuiskom anders moet ik dat eerst doen en daarna weer in/uit auto verplaatsen etc. Drink eens wat minder. kleding niet op de grond laten slingeren. etc etc.

Natuurlijk niet alles achter elkaar.

Dit heeft samen met een voorval op sexgebied geleid tot een explosie van woede over mij.

In haar ogen zeg ik nooit meer iets positiefs over haar. Vind ik haar minderwaardig en onaantrekkelijk (=voorval). Ze wordt bozer en bozer en zegt wellicht niet meer verder te willen met het huwelijk , wil niet dat ik haar nog naakt zie. Krijg zelfs geen nachtzoen meer. Er komt een dag dat ik in een leeg huis thuiskom dreigt ze...

Ik ben wel/niet verbaasd, maar vraag me wel af of ik dit verdiend heb. Enkele weken geleden hadden we nog het beste huwelijk ter wereld.

Graag jullie advies of reactie als vrouw zijnde.

bedankt van een enigszins geschrokken pappa.
Hmm.. ik zou totaal woest worden als mijn man/vriend voortdurend "goedbedoelde" opmerkingen zou maken als die van jou... laat geen kleren slingeren? Drink eens wat minder?? Het is je VROUW, geen puber die je op moet voeden! Volgens mij heeft zij het idee dat jullie niet meer gelijkwaardig zijn in de relatie en voelt ze zich een beetje gekleineerd.

Een tip van mij: leg eens extra de nadruk op dingen die je vrouw wel goed doet (extra bedankje of zo). En probeer verder te accepteren dat jullie er misschien over een paar dingen (orde, alcoholgebruik) een verschillende mening op nahouden. Haar mening/manier van doen is ANDERS, niet per definitie slechter dan de jouwe.
[quote]limburg1 schreef op 18 maart 2010 @ 12:24:

.Mijn vrouw is dolgelukkig met mij. nog steeds smoorverliefd en vindt mij de beste man die je wensen kan. Ook mijn kinderen zijn gelukkig met me.

Natuurlijk zijn er altijd wel kleine irritaties, maar ik maak van mijn hart geen moordkuil en zeg dan hoe ik denk dat het moet. Bijvoorbeeld: borden en pannen voorspoelen. plastic scheiden. kan de auto binnen voor ik thuiskom anders moet ik dat eerst doen en daarna weer in/uit auto verplaatsen etc. Drink eens wat minder. kleding niet op de grond laten slingeren. etc etc.

Natuurlijk niet alles achter elkaar.

Dit heeft samen met een voorval op sexgebied geleid tot een explosie van woede over mij.

In haar ogen zeg ik nooit meer iets positiefs over haar. Vind ik haar minderwaardig en onaantrekkelijk (=voorval).

Oke, jullie doen samen het huishouden, jij vind dat je over die dingen die jou aan gaan best kritiek mag hebben. Daarbij heb je het over een "voorval" op sexueel gebied waarna zij zich niet meer naakt aan je wil tonen. Toch ben jij de beste man en is ze heel gek op je. Persoonlijk denk ik dat ik me als vrouw alleen in die situatie zou bevinden al mijn man een vrij botte uitspraak zou doen over mijn uiterlijk danwel over mijn capaciteiten als minnares. Tja en dan kan je nog zo netjes de bordjes in de vaatwasser zetten, je hebt iets kapot gemaakt en het lijkt me dat je zelf ook presies weet waar
Tja, ik zou er persoonlijk ook niet zo gelukkig van worden als mijn partner het nodig vond mij steeds te corrigeren. Als ik niet goed genoeg ben, zoekt hij maar fijn een ander.
Of je een rotvent bènt weet ik niet, maar je gedraagt je wel zo. Alles moet volgens jouw boekje gebeuren en je brengt het op bijzonder ontactische wijze. Als je altijd zo doet zou ik in je vrouws plaats wel vaker dan een keer per half jaar knallende ruzie met je hebben. Je klinkt als mijn vader(en dat is geen compliment).

Op het sex-incident na dan, gelukkig weet ik niet veel over mijn ouders' seksleven. Maar dat incident wat jij zo summier beschrijft zou voor je vrouw wel eens een veel grotere impact kunnen hebben als jij hier doet voorkomen.
Met al die opsommingen van dingen die je allemaal doet in het huishouden en weet ik wat allemaal, lijkt het alsof je wilt dat wij je geruststellen in je vraag of je een rotvent bent. Maar dat kun je aan jouw verhaal helemaal niet afleiden.

Het lijkt alsof jij je vrouw ernstig onzeker maakt, en het is niet zo dat je dat kunt compenseren door van alles in het huishouden te doen.
.
Ik denk dat dat sex ongelukje van jou dit in gang heeft gezet..plus dat je misschien een irritante zeur bent gehe.
Ik kan helemaal niet opmaken uit je OP of je een rotvent bent of niet. Het enige wat ik er uit op kan maken is dat jullie telkens dingen doen of nalaten woordoor iedere 6 maanden de pl**is uit breekt.

Wat hebben jullie tot nu toe gedaan om te voorkomen dat dat gebeurt?

En wat denk je dat (nog meer) zou kunnen voorkomen dat dat gebeurt?
quote:whoomii schreef op 18 maart 2010 @ 12:45:

[...]

Je zou m.i. een wildgeschrokken echtgenoot moeten zijn, ipv een enigzins geschrokken pappa.Whoomii who??
Jacch, ik kan niet meer inloggen als loomii, dan krijg ik alleen maar een roze balk in beeld.....
Man, doe niet zo moeilijk, trek gewoon een leuk pak aan.
Bedankt voor jullie reacties. Uit de eersten lees ik of ik het met tegenzin doe. Nee dat doe ik niet. meestal niet

Of ik het volgens mijn manier wil doen? Ja eigenlijk is dat wel zo denk ik.

Zit er meer achter? van mij uit niet, maar zij kent wel een vervelend verleden met dood van haar moeder en alcoholisme van haar vader. Daarom ben ik ook bang dat ze makkelijk veel drinkt...
Wat is nou dat voorval?

Tenzij je hier niet komt voor een echte oplossing natuurlijk.
quote:whoomii schreef op 18 maart 2010 @ 13:14:

Jacch, ik kan niet meer inloggen als loomii, dan krijg ik alleen maar een roze balk in beeld.....

Ach jee, ik schrok al, dacht dat je "gehackt" was!

Vreemd forum soms .
Wow....een man die 2x in de week de badkamer schoonmaakt..

Die maak ik zelf niet eens zo vaak schoon!

Verder...ik denk dat je een ontzettende pietlut perfectionist bent

En dus alles moet gaan volgens jouw planning, voorspoelen van de vaat ed.

Ik denk dat als jij stopt met mopperen over hoe jij vind dat het moet gebeuren je al een heel stuk verder bent

Als je steeds tegen mij zo uit zou vallen zou ik per omgaande alles laten vallen en er een "dan doe je het toch lekker zelf schat" achteraan gooien

Verder denk ik dat je seksuele voorvalletje meer impact heeft gehad dan dat jij denkt.

Ben dus ook wel benieuwd wat het dan was...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
het voorval betreft het feit dat mijn erectie niet goed op gang kwam, waarbij ze het spel heeft afgebroken...
quote:limburg1 schreef op 18 maart 2010 @ 13:14:

Bedankt voor jullie reacties. Uit de eersten lees ik of ik het met tegenzin doe. Nee dat doe ik niet. meestal niet

Of ik het volgens mijn manier wil doen? Ja eigenlijk is dat wel zo denk ik.

Zit er meer achter? van mij uit niet, maar zij kent wel een vervelend verleden met dood van haar moeder en alcoholisme van haar vader. Daarom ben ik ook bang dat ze makkelijk veel drinkt...Jij moet gewoon van je hoge paard komen.
quote:limburg1 schreef op 18 maart 2010 @ 13:20:

het voorval betreft het feit dat mijn erectie niet goed op gang kwam, waarbij ze het spel heeft afgebroken...

Is dat alles???

En daar krijgen jullie ruzie om?

OMG, dan moet er echt eens goed gepraat worden bij jullie aan de keukentafel!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 18 maart 2010 @ 13:23:

[...]

Is dat alles???

En daar krijgen jullie ruzie om?

OMG, dan moet er echt eens goed gepraat worden bij jullie aan de keukentafel!Misschien heeft ie gezegd dat ie geen stijven kreeg omdat zij een dikke koe was...

En daar baseert ze op dat je haar niet meer aantrekkelijk vind? Dan had ik nooit moeten trouwen met mijn man, want hij kreeg hem tijdens onze eerste nacht samen ook niet omhoog.

Ik kan me wel heel goed voorstellen dat ze lichtelijk gestoord wordt van een vent die wil dat ze alles op zijn manier doet en haar behandelt als een kind. Ik ben zelf iig enorm allergisch voor zulke 'dwingende' mensen.

Denk dat je toch moet leren om dingen los te laten. Hoe erg is het nou precies als zij de borden niet voorspoelt. Neem aan dat ze er bij het uitruimen uiteindelijk zelf ook wel achter komt dat de boel niet schoon is. en met een beetje mazzel gaat ze dan helemaal uit zichzelf de bordjes spoelen. Hallelujah.
quote:limburg1 schreef op 18 maart 2010 @ 12:24:

Hallo allemaal. Hoewel jullie mijn karakter niet kennen probeer ik mijn situatie te schetsen. Ik ben 12,5 jr (gelukkig) getrouwd en we hebben 2 kindertjes. Mijn vrouw is dolgelukkig met mij. nog steeds smoorverliefd en vindt mij de beste man die je wensen kan. Ook mijn kinderen zijn gelukkig met me.

Ik lees hier niet zo goed wat jij van haar vindt. Het is allemaal veren in je eigen poeperd, maar houd jij net zoveel van haar als zij van jou? Of denk je dat ze van je houdt?
Nee ik heb haar gezegd hoe het zat. Dat het niet aan haar ligt. ze gelooft me niet. Denkt dat ik een ander heb. want dat komt de laatste tijd zo vaak voor...

Logisch of niet, terecht of niet, maar.... kan het zijn dat zij dàcht dat dat aan haar lag, van die erectie?

Tel daar bij op dat je haar vertelt dat ze niet zo veel moet drinken, moet zorgen dat de auto binnen staat, dat de pannen omgespoeld moeten worden enzovoort, vind je het dan echt heel erg gek dat ze zich niet gewaardeerd voelt?

Je bedoelt het waarschijnlijk niet zo, maar je boodschap is wèl dat zij dus niks goed kan doen! En het gaat in deze niet om je intenties, echt niet. The road to hell is paved with good intentions. Het gaat om de manier waarop je overbrengt wat je over wil brengen.

Práát over het alcoholgebruik, geef aan dat je je zorgen maakt, dat je (eerst en vooral voor haarzelf) niet zou willen dat zij afglijdt naar alcoholisme. En ga niet hakketakken over hoeveel glazen wijn ze afgelopen week weer naar binnen heeft gegoten. Maar vraag naar haar gevoel, hoe zij daar in staat. Vraag naar wat zij zelf acceptabel vindt qua alcoholgebruik, vergelijk dat vervolgens met wat jij acceptabel vindt en probeer dan ergens in het midden af te spreken. Proberen af te spreken he, niet opleggen dat zij niet meer mag drinken dan X glazen. Sámen. In overleg.

En als de pannen weer eens niet afgespoeld zijn, zucht een keertje en doe het dan zelf. Ze wéét het wel ondertussen. Maar om de een of andere reden is het er niet van gekomen. Shit happens.

Dat van die auto binnen zetten snap ik ook wel. Maar als zij al thuis is met de kinderen als jij thuis komt, dan kan het natuurlijk best zijn dat er iets tussen gekomen is waardóór die auto niet binnen staat.

In plaats van al die dingen te zien als treiterijen naar jou toe, of onbeleefdheid of desinteresse in hoe jij dingen graag ziet, zou je ook die dingen kunnen zien als een signaal: hé, de auto staat niet binnen. En de pannen zijn niet omgespoeld. En alweer een glas wijn. Poffer, dan heeft ze vast een pittige dag gehad. Maak een kaasplankje voor bij dat glas wijn, biedt een massage aan en vraag hoe haar dag was.
Iets anders
Bedankt voor jullie kritiek. Ik heb het even nodig. Dan maar van het hoge paard af.

Maar ik ruim de vaatwasser zelf uit. dus ik zit met rotzooi ;)
quote:limburg1 schreef op 18 maart 2010 @ 13:31:

Maar ik ruim de vaatwasser zelf uit. We zullen je voordragen voor een lintje.
quote:limburg1 schreef op 18 maart 2010 @ 13:31:

Maar ik ruim de vaatwasser zelf uit. dus ik zit met rotzooi ;)

Shit happens dus

Probeer eens op te houden met in je hoofd te turven wie wanneer wat heeft gedaan en of het wel goed is gedaan. Echt, na zo'n tijd bij elkaar zit daar echt wel een routine in ondertussen, dat komt heus wel goed.

Maar gun het je vrouw eens om fouten te maken. Jullie houden toch van elkaar? Dan zal het haar intentie echt niet zijn om het jou moeilijk te maken. Ga daar nou eens van uit, dat alles wat misloopt per ongeluk mis is gelopen en niet omdat iemand laks is of niks om je geeft of wat dan ook. Want als je mensen ruimte geeft om fouten te maken gebeurt er iets heel mafs: dan worden er stukken minder fouten gemaakt!!!
Iets anders

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven