Vrijdagavond blues

19-03-2010 18:38 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik baal ervan dat ik thuis zit, manlief is sporten, bijna alle vrienden ook. De andere mensen die ik ken zijn bezig. En ik baal! Er is niks leuks op tv ( ik haaaaat die talent-shows en sci's) en ik ga ook niet alleen naar de kroeg! Aahhh!

Zo! En nu heb ik een ei over! Iemand?
quote:wereldmeid schreef op 19 maart 2010 @ 23:04:

Yoyo, op m'n werk is 95% getrouwd en heeft een gezin. Daar is het eig nog erger vwb baby- en kinderpraat. Ik heb niets tegen kinderen maar ik heb er zelf niets mee en voel me daardoor wel een buitenbeentje... Overigens de resterende 5% is te jong of te oud voor mij.

Maar ik wil hier niet andermans topic naar me toe trekken, dat was niet m'n bedoeling.

TO vermaakt zich inmiddels al

Misschien ben je ook wel een beetje kritisch?

Sommige mensen met kinderen kunnen ook een super leuke vriendin zijn hoor! Iemand die jonger of ouder is kan ook heel leuk zijn. Ik ben 27, maar ik heb ook een vriendin van 42 (ja, met kinderen... maar die horen nou eenmaal bij haar)
quote:wereldmeid schreef op 19 maart 2010 @ 22:59:

El_lebel, ik woon in Overijssel. Vind je m'n post over dat babygedoe grappig..? Ik heb er al jaren moeite mee dat onze vriendschap zo is veranderd.Ik vind het voor jou niet grappig, maar het stond er gewoon zo grappig Kan me heel goed voorstellen dat het verdrietig is als een vriendschap eigenlijk gewoon wegvalt..

Mijn beste tip is: ga in een grote(re) stad wonen. Ik kom zelf ook uit de provincie, maar woon nu al een aantal jaar in onze hoofdstad en hier zijn zoveel singles, niet normaal! En iedereen ga elke avond (en vooral in het weekend) de hort op om te flirten, te kletsen, elkaar te ontmoeten etc.

Hoe oud ben je als ik vragen mag?

En tnx voor iedereen die voor me klapt enzo, maar ik moet nog wel iets meer doen hoor.. ga zo weer verder..
Op de sportschool komt ook een buurvrouw die bij me in de straat woont, ze is ongeveer even oud als ik en ook single. Ik heb haar een keer bij me thuis uitgenodigd, was gezellig, maar verder houdt ze het contact een beetje af. Zij neemt iig geen initatief. We zeggen elkaar alleen gedag. Ik heb de indruk dat ze al genoeg vriendinnen heeft of mij mss niet leuk vindt. En ik ga niet achter mensen aan lopen.
Je moet trouwens niet verwachten dat je 1 vriendin hebt om mee te hoppen, mee te stappen, bij uit te huilen, mee te sporten, mee koffie te drinken, mee filmpje te kijken, mee op vakantie te gaan etc...

Je kunt ook verschillende vriendinnen hebben, om verschillende dingen mee te doen.
quote:wereldmeid schreef op 19 maart 2010 @ 23:14:

Op de sportschool komt ook een buurvrouw die bij me in de straat woont, ze is ongeveer even oud als ik en ook single. Ik heb haar een keer bij me thuis uitgenodigd, was gezellig, maar verder houdt ze het contact een beetje af. Zij neemt iig geen initatief. We zeggen elkaar alleen gedag. Ik heb de indruk dat ze al genoeg vriendinnen heeft of mij mss niet leuk vindt. En ik ga niet achter mensen aan lopen.Jammer, maar er zijn vast wel meer gegadigden.
El_lebel, ik ben 33 en woon in Zwolle. Best een grote stad lijkt me... Ik ben geen uitgaanstype, nooit geweest ook. Je zult mij in het weekend niet in een café aantreffen. Als ik het ineens wel zou doen om mensen te leren kennen dan zou dat zo geforceerd zijn.
Wereldmeid, even los van 'met wie'.. wat vind je leuk om te doen? Naast sporten iig dus..
Ik ben eig een beetje een huismus... en daar ligt het probleem denk ik. Ik hou van lezen van boeken en tijdschriften, tv kijken, op m'n balkon met planten in de weer, forummen, en ik heb creatieve hobby's zoals handwerken. Maar ja zo ontmoet je nauwelijks mensen, daar ben ik me bewust van... Ik ga regelmatig winkelen of naar het tuincentrum maar meestal alleen. Ik denk dat ik vriendinnen wel wat te bieden heb, ik ben rustig en flexibel en kan goed luisteren.
quote:wereldmeid schreef op 19 maart 2010 @ 23:17:

El_lebel, ik ben 33 en woon in Zwolle. Best een grote stad lijkt me... Ik ben geen uitgaanstype, nooit geweest ook. Je zult mij in het weekend niet in een café aantreffen. Als ik het ineens wel zou doen om mensen te leren kennen dan zou dat zo geforceerd zijn.

Inderdaad, Zwolle is zeker geen gehucht en heeft een leuke binnenstad! Je zegt zelf: ik ben geen uitgaanstype. Maar onder uitgaan valt zoveel meer dan een cafe. Lekker uit eten, naar de film, museum of tentoonstelling, sauna etc. Vind je dat soort dingen wel leuk om te doen?

Je moet inderdaad geen dingen doen die niet bij je passen: ik wierp uiteraard ook maar even een voor de hand liggend balletje op.

Heb je vriendinnen van de middelbare school? Een broer of zus met vriendengroep waarbij je eens aan kan sluiten?

Vind het echt rot voor je..
Nou, dit klinkt als een leuk oproepje
Ja, waarom zet je zelf geen oproepje op het prikbord?
El_lebel, ik had op de middelbare school wel een vriendin maar zij is verhuisd en het contact heb ik zelf laten verwateren omdat we uit elkaar groeiden. Sauna doe ik af en toe met m'n zus. M'n broer heeft een vriendengroep met wie hij veel uit gaat, geen optie...

Ik waardeer het trouwens dat jullie doorvragen. Eig is er niemand met wie ik dit 'probleem' bespreek.

Als ik genoeg moed verzameld heb plaats ik mss een eigen oproep op het prikbord.
quote:wereldmeid schreef op 19 maart 2010 @ 23:36:

M'n broer heeft een vriendengroep met wie hij veel uit gaat, geen optie...

Waarom vind je stappen zo vreselijk?

Het is toch gezellig om op die manier onder de mensen te kunnen zijn? En op verjaardagen bij je broer of zus?
quote:wereldmeid schreef op 19 maart 2010 @ 22:53:

Thanks Groupie. Ik ga morgen naar een vriendin die ik al een tijdje niet meer heb gezien. Ze heeft een dochter van 3 en ze is zwanger van de tweede. Ik ben single en heb niets met kinderen. Sterker nog ik zie er tegenop om de hele dag al die verhalen over verlof, tandjes, gedrag, babykamers enz. enz. aan te horen. We zijn uit elkaar gegroeid en de interesse van haar in mij is minimaal, maar ik heb de moed niet om het contact te verbreken.

Het is nl mijn enige vriendin.

he wat kloterig voor je!!! ik snap het idd wel, mensen zonder en mensen met kinderen zitten echt in een totaal andere fase van hun leven!!! heb je het al besproken met haar hoe je je voelt? hetis tenslotten niet voor niks je vriendin!! Ik zou je wel als advies geven dat je moet proberen om je sociale netwerk te vergroten, het maakt je zo kwetsbaar om maar op 1 iemand terug te kunnen vallen!!! maarja das natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan kop op iig, happiness atracts happiness :D

quote:El_lebel schreef op 19 maart 2010 @ 22:57:

[...]

Wow, ik heb gewoon echt een uur getypt, kan het bijna niet geloven.

Helemaal niet als ik zie hoe weinig ik nog maar getypt heb.. haha, nee hoor, ben wel trots om mezelf. Sort of. (had nu ook chips kunnen eten als ik niet de hele dag had lopen kutten, aargh) Ik vond het ook best leuk. Zal ik nog eens een uurtje proberen?

wat supergeoed!!! als je nu goed bezig bent zou ik de vibe niet breken

ik ga nu lekker naar de kroeg, ik ben morgen weer van de partij!!!
quote:wereldmeid schreef op 19 maart 2010 @ 23:36:

Als ik genoeg moed verzameld heb plaats ik mss een eigen oproep op het prikbord.

Hoezo moed?

Nee heb je, ja kun je krijgen!
Plezier, groupie!!
Gelukkig waardeer je het, toen ik mijn post net nog eens las was ik bang dat het misschien opdringerig over zou komen, en dat is zeker niet zo bedoeld!

Het contact met je middelbare school vriendin heb je laten verwateren omdat jullie uit elkaar groeien en de vriendschap met je huidige vriendin is al erg veranderd begrijp ik. Iets wat ik zelf echt heb moeten leren (en ik dit bedoel ik zonder de wijsneus uit te hangen..) is dat relaties veranderen. Vriendschapsrelaties, liefdes relaties, relatie met je ouders en broer/zus. Ik heb dat een hele tijd heel moeilijk gevonden en mezelf ook afgezonderd. Gelukkig ben ik daardoor geen vrienden verloren (maar dat is het geluk van in een vriendengroep zitten: die blijft wel bij elkaar, ook als 1 iemand een tijdje wat minder aanwezig is). Op een gegeven moment nam ik zelf de telefoon niet meer op, sloeg elke uitnodiging met een smoesje af. Groep A dacht dat ik het druk had met groep B en vice versa, maar ondertussen zat ik doodongelukkig thuis, omdat ik het idee had dat ik bij niemand meer aansluiting vond. Ik was veranderd, zij waren veranderd. Later heb mezelf een schop onder de kont gegeven en ben ik weer (met een bonkend hart) mensen gaan bellen (want zelf bellen deden ze niet meer, ik nam toch nooit op) en weer op uitnodigingen ingegaan.

Ik weet dat dit helemaal niet hetzelfde is als jouw situatie en ik bedoel ook helemaal niet te zeggen van: iedereen heeft het wel eens rot, bijt je er door heen. Ik probeer te zeggen dat relaties veranderen, maar dat dat niet het eind van de vriendschap hoeft te betekenen. Ongemerkt deel je toch veel met elkaar en wanneer je dat kan inzien, kan je je vriendschap (weer) op waarde schatten.

Denk je dat zoiets er ooit nog inzit met jouw vriendin-met-kind of...?
Je hebt gelijk Yoyo vwb het prikbord.

Ik hou niet van stappen omdat ik geen nachtmens ben. Ik ben op de meeste feestjes een van de eersten die het voor gezien houdt. Dat ik nog zo laat op het forum zit is al vrij uniek...
Wat zou je overigens graag samen met een vriendin willen doen? Want tv kijken, forummen en tijdschriften lezen is niet zo gezellig om samen te doen
quote:wereldmeid schreef op 19 maart 2010 @ 23:44:

Ik hou niet van stappen omdat ik geen nachtmens ben. Ik ben op de meeste feestjes een van de eersten die het voor gezien houdt. Dat ik nog zo laat op het forum zit is al vrij uniek...Misschien eens een keertje doorbijten... wodka redbulletje en op zoek gaan naar leuke mensen
El_lebel, ik heb nooit een vriendengroep gehad, simpelweg omdat ik aan een paar goede vriendinnen genoeg had.

Het is idd moeilijk om te accepteren dat vriendschappen veranderen. Ik heb dit niet met die vriendin besproken. Ze heeft een keer uit zichzelf gezegd dat ze het jammer vindt dat ze minder vaak en minder spontaan kan afspreken vanwege haar gezin. Ik neem haar niets kwalijk. Ik moet gewoon zelf meer initiatief nemen om nieuwe contacten aan te gaan. Ik denk dat ik wat onzeker ben.
Yoyo ik hou wel van winkelen, bioscoop, fietsen, een terrasje pikken en naar een museum gaan.
Wereldmeid, weet je wat het is.

Iedereen heeft behoefte aan vriendschap, dus er zijn ook genoeg mensen die behoefte hebben aan iemand zoals jij!

Ze moeten je alleen wel kunnen vinden!
quote:wereldmeid schreef op 19 maart 2010 @ 23:48:

Yoyo ik hou wel van winkelen, bioscoop, fietsen, een terrasje pikken en naar een museum gaan.

Klinkt allemaal gezellig!

Volgens mij moet je niet zo twijfelen aan jezelf.

Er komen hier overigens regelmatig topics naar boven met meiden die ook op zoek zijn naar vriendschappen. Je bent niet de enige.

Daarom is een oproepje echt geen slecht idee!
Mooi gesproken El_lebel

Ik zou ook zeker niet zomaar alles opgeven en het er inderdaad met je vriendin over hebben!

Los daarvan : plaats gewoon een oproepje, je hebt niets te verliezen...

Succes!

Ik ga m'n bed gezelschap houden, fijn weekend allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven