Spin:(

19-03-2010 22:40 264 berichten
Alle reacties Link kopieren
Loop ik net de keuken in om wat lekkers te pakken, zit er een spin! Niet zomaar eentje maar echt een hele grote. Hij is zwart en heeft een lijf van 3 bij 4 cm (minstens).

Ik had er 2 weken geleden een in de slaapkamer en dat was tot dat moment de grootste die ik ooit gezien heb. Deze is nog groter en ziet eruit alsof 'ie me elk moment kan gaan aanvallen. Dat lekkers kan ik dus wel vergeten.

Ik ben maar naar boven gegaan en hoop dat mijn vriend zo thuis komt. Ik hoop ook dat hij In de tussentijd niet naar boven komt (ik hoor hem waarschijnlijk de trap wel opkomen gezien zijn omvang).

Iemand enig idee wat voor spin het kan zijn? En nog belangrijker. Hoe kom ik van hem af zonder al te dicht in de buurt te hoeven komen.
Sjit, zijn die beesten er nu al weer??? Ik heb onze Sebastiaan vorig jaar, nadat er hier heel erg op me in was gepraat, toch maar opgezogen en toen een vaatdoekje en een plastic zakje met elastiek om de slang van de stofzuiger gedaan. Heb m niet meer terug gezien ( wel een kerel met de slappe lach, grr)

Dus nog een keer ter nagedachtenis van Sebas.

Dit is de spin Sebastiaan

Het is niet goed met hem gegaan

Luister!

Hij zei tot alle and're spinnen:

Vreemd ik weet niet wat ik heb,

maar ik krijg zo'n drang van binnen

tot het weven van een web.

Zeiden alle and're spinnen:

O, Sebastiaan, nee Sebastiaan

kom, Sebastiaan, laat dat nou,

wou je aan een web beginnen

in die vreselijke kou??

Zei Sebastiaan tot de spinnen:

't web hoeft niet zo groot te zijn,

't hoeft niet buiten, 't kan ook binnen

ergens achter een gordijn

O, Sebastiaan, nee Sebastiaan,

toe, Sebastiaan, toom je in!

Het is zò gevaarlijk binnen,

zò gevaarlijk voor een spin.

Zei Sebastiaan eigenzinnig:

Nee, de drang is mij te groot.

Zeiden alle and'ren innig:

Sebastiaan, dit wordt je dood!

O, o, o, Sebastiaan...

Het is niet goed met hem gegaan...

Door het raam klom hij naar binnen.

Eigenzinnig! En niet bang!

Kijk, daar gaat hij met zijn drang!

Na een poosje werd toen even

dit berichtje doorgegeven:

Binnen werd een moord gepleegd.

Sebastiaan is opgeveegd.
Hij zit er nog steeds en mijn vriend is er nog steeds niet.

Hij zit wel raar in elkaar. Vier van zijn poten staan recht naar voren en die andere naar de zijkant. Hij is nog misvormt ook.
Oh, en heel veel sterkte met jouw huisdier ( ik had toen ook honger)
Schuift de stang volledig uit.

Probeert de stang nog zo'n 10 meter verder uit te schuiven maar helaas, dat lukt niet. Stom ding.

Signaleer ik hier het beste idee van Nederland? Wel een stofzuiger met weet-ik-het-hoeveel-snoer? Who needs that? Wij willen een stofzuiger met 10 meter stang en een anti-spin-terug-loop-functie!!!

Ik zeg: een gat in de markt.
Iiiiiiieeee waarom waarom waarom *rent weg van topic*
Iiieeuuwww Zoebie, pure horror!

En toch lezen he..... *zucht*
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
quote:wishmeluck schreef op 20 maart 2010 @ 00:03:

Schuift de stang volledig uit.

Probeert de stang nog zo'n 10 meter verder uit te schuiven maar helaas, dat lukt niet. Stom ding.

Signaleer ik hier het beste idee van Nederland? Wel een stofzuiger met weet-ik-het-hoeveel-snoer? Who needs that? Wij willen een stofzuiger met 10 meter stang en een anti-spin-terug-loop-functie!!!

Ik zeg: een gat in de markt.Gaat nu de KvK bellen
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Oh meiden wat een heerlijk topic weer.

Geweldig gewoon. Ik geniet.

Twomp gaat het nog een beetje.
quote:Jalisa schreef op 20 maart 2010 @ 00:02:

Hij zit wel raar in elkaar. Vier van zijn poten staan recht naar voren en die andere naar de zijkant. Hij is nog misvormt ook.Dat je er naar kunt kíjken
Ik pak altijd een glas als er een spin binnen zit.

Zet het glas over de spin, schuif er een kartonnetje achter en de spin zit in het glas en je kunt hem zo naar buiten donderen.

Succes Jaliza.
Het begint echt overal te kriebelen op m'n lijf ondertussen.. Inderdaad Schravelot, waarom kom ik hier nog?

Maar nu we toch bezig zijn; kent iemand een oplossing voor zilvervisjes? Kom ze de laatste tijd veel tegen en die krengen worden groot!! Als je ze plat slaat spetteren ze :puke: en ze zullen de stofzuiger ook wel overleven..
quote:Zoebie schreef op 20 maart 2010 @ 00:07:

Ik pak altijd een glas als er een spin binnen zit.

Zet het glas over de spin, schuif er een kartonnetje achter en de spin zit in het glas en je kunt hem zo naar buiten donderen.

Succes Jaliza. Das alleen voor mensen die een vogelspin als huisdier hebben gehad.
(die was voor Zoebie )
Mijn oma heeft een keer een bananenspin in huis gehad. Ze woonde boven een groentewinkel en denkt dat 'ie daar vandaan is gekomen. Ze hing uit het raam met een buurvrouw te kletsen toen ze opeens wat bij haar been voelde. Zij of haar broer heeft hem toen doodgeslagen en het beest ging heel hard piepen.
quote:Soulcats schreef op 20 maart 2010 @ 00:05:

[...]

Gaat nu de KvK bellen Hahaha, zijn ze nog open dan? Ben benieuwd wie maandag eerder is, jij of ik
Whahaha Wishmeluck

See you on SBS6!
Onze kapelaan kwam vroeger vaak bij ons thuis. We hebben er een leuke vriendschap aan gehad. Jammer dat ie pastoor werd een heel eind weg.

Maar ik zat eens bij hem thuis en net boven zijn hoofd op de witte muur zat ook zo'n joekel. Ik zeg dus tegen hem:

"Hans je hebt bezoek".

Hij kijkt om en ik heb nog nooit een kapelaan zo snel naar buiten zien rennen.

Hij had ook een spinnenfobie. Meiden wat heb ik gelachen.

Geweldig.

Ik heb de spin dus gevangen in een glas en buiten gedropt.

Kapelaan kon weer rustig binnen zitten.

Maar toen ik naar huis ging zei ik:

"Hans ik wil je niet bang maken, maar een spin komt nooit alleen".

Ik denk dat hij geen oog dicht heeft gedaan.
zoebie wijzigde dit bericht op 20-03-2010 00:12
Reden: Kruimels in mijn toetsenbord
% gewijzigd
quote:noahtb schreef op 20 maart 2010 @ 00:08:

Het begint echt overal te kriebelen op m'n lijf ondertussen.. Inderdaad Schravelot, waarom kom ik hier nog?

Maar nu we toch bezig zijn; kent iemand een oplossing voor zilvervisjes? Kom ze de laatste tijd veel tegen en die krengen worden groot!! Als je ze plat slaat spetteren ze :puke: en ze zullen de stofzuiger ook wel overleven..

Ik zet mijn kat erbij! Kijk eens poes, lekker hapje.. En ja hoor, onder luid gespin (hoe toepasselijk) worden ze verorberd.

Ik blij, kat dolgelukkig.
Elke keer als ik weer eens zo'n Griezel in huis heb, neem ik me voor me in de wereld van het daten te gaan storten want op zulke momenten is een stoere man toch wel vreselijk belangrijk

Zoebie, ik vind jou stoer! Met een glas.... pffff..... zelfs met een longlonglonglonglongdrinkglas durf ik het niet, haha
quote:Jalisa schreef op 20 maart 2010 @ 00:02:

Hij zit er nog steeds en mijn vriend is er nog steeds niet.

Hij zit wel raar in elkaar. Vier van zijn poten staan recht naar voren en die andere naar de zijkant. Hij is nog misvormt ook.Klaar voor de aanval denk ik.
quote:wishmeluck schreef op 20 maart 2010 @ 00:10:

[...]

Ik zet mijn kat erbij! Kijk eens poes, lekker hapje.. En ja hoor, onder luid gespin (hoe toepasselijk) worden ze verorberd.

Ik blij, kat dolgelukkig.

Heb geen vriend, ook geen kat.

Ben veroordeeld tot een leven tussen het ongedierte..
Zoebie, dat verhaal... brrr.... hoe kan het in hemelsnaam dat die spin dan jongen kreeg? Als er geen andere spin bij zat...

Ik weet wel dat er dieren zijn die van geslacht kunnen veranderen (padden, ook zo walgelijk by the way) maar dan heb je er toch meer dan 2 nodig.

* gaat nu echt naar bed *

Soulcats: (toch?) tot ziens Ik denk dat we er heel veel (huis) vrouwen blij mee maken.
Is er nog geen redding in aantocht?

Van mij hoeft het niet hoor. Ik zit hier helemaal in mijn element.

Maar ik snap best wel dat je gered wilt worden.

Ik ben ook ooit erg bang voor spinnen geweest hoor.

Ik was eens in de woonkamer sperziebonen uit eigen tuin aan het schoonmaken.

Lang geleden want mijn kinderen waren nog klein.

Komt er ook zo'n griezel uit de emmer bonen gekropen.

Ik gooide de bak met bonen die ik vast had een metertje of twee de lucht in. De bonen vlogen door de lucht.

Heb mijn kinderen bij elkaar gegrist en ben in de keuken gaan zitten tot manlief ons kwam redden.

Die held meteen de kamer in, kwam na een kwartier of zo terug met de mededeling dat de spin het raam uit was gezet.

Pffft wat een opluchting. Tot hij een week of twee later vroeg of ik die spin nog wel eens had gezien??? Euh... Hij kon hem toen niet vinden en om mij niet helemaal gek te maken heeft hij maar gezegd dat ie hem buiten had gezet.

Spin nooit meer gezien gelukkig.
Wish spin had geen jongen. Manlief zei het om mij gek te maken.

Spin was toen al een week of wat morsdood.
Lijkt mij wel, Wishmeluck

Online formulier KvK is ingevuld: de Soulsucker, mét afstandsbediening, uiteraard!

Gaat zich nu ook richting slaapkamer begeven, is nog wel een uur bezig met checken en dubbelchecken.

Fijn hoor, zo'n spinnentopic.

Sterkte TO!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven