Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
Elynn

Olivia

Sophie

Phileine

Feline

Naomi

Sarah

Fleur

Lotte
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook geen aso naam, eerder t tegenovergestelde. Maar zo zie je, hoe meningen kunnen verschillen . Feline vind ik een hele mooie naam, maar man niet. De rest van de namen vind ik iets te standaard, we houden van wat apartere namen. Super dat jullie meedenken!
@ 1983: Hier dan nog wat apartere namen voor je:

Elynn

Noelle

Nayla

Mileine

Felice

Indie

Ilaya

Flora

Layla

Luna

Nala

Nova

India

Yaelle

Manoa
Das een inspirerend lijstje, zitten mooie namen tussen. En Luna was een paar jaar geleden mijn favoriet, Dus wie weet.
Hallo meiden, bedankt voor het meedenken!!

Veel leuke namen, al zijn ze niet allemaal op z'n Frans uit te spreken (we wonen in Frankrijk... hoop niet dat hier bekenden meelezen, zou jammer zijn!). Lynn vind ik leuk, maar mn vriend vindt het te Engels en het gaat ook niet met de 2e of 3e naam die we haar willen geven (lijkt hier erg op). Sophie, Luna, Noelle, Noemie zijn ook leuk maar gaan niet want of te populair of we hebben bekenden die hun kinderen zo hebben genoemd.

Milla vind ik ook erg leuk, maar lijkt dat niet teveel op Nina?

Wat vinden van Justine? Is dat te Frans? Is dat ook op z'n Nederlands mooi of wordt het dan snel ordinair of boers? ("Zjustien"?!). Zouden jullie het met een korte "u" of meer een "uu" klank uitspreken?

Alvast bedankt!
Ik zou het uitspreken als djustin. Wel een hele leuke internationale naam, kan ook erg goed in het Engels.
Ik zou Justine met een 'u' uitspreken, een korte klank. Vind het wel een naam die vooral in Frankrijk mooi is (maar dat hoeft natuurlijk helemaal geen bezwaar te zijn, zeker als je daar woont).

Ik ken een Francaise die Eloise heet, vind ik een erg mooie naam, en heel tweetalig.
quote:1983 schreef op 19 maart 2010 @ 10:42:

We zijn sowieso uit de eerste naam inmiddels en dat is Elynn, we willen ook graag een tweede naam geven. Ik vond Noemi dus mooi, alleen mijn man vind dat een aso naam, hihi. Hebben jullie suggesties van namen die mooi bij Elynn passen?Naomi vind ik wel een aso-naam. Nou ja, klinkt een beetje stom. Maar de Naomi's die ik ken komen niet uit Wassenaar, snappie? Tja, en Noëmi lijkt daar natuurlijk wel op, al is het niet precies hetzelfde.
Elynn Luna vind ik mooi. Of: Lyvana, Mara, Loïs, Noa, Nova, Ira, Kyra, Nada, Nala, Leila, Lola, Loa, Jada, Jenah, Milena, Louise, Emily, Sophie/Zophie, Ava, Niene, Nynthe, Jenthe, Lenthe, Mila, Nadia, Velia, Zoë, Nuria, Noura, Esmée, Irem, Isis, Mirre, Sterre, Zara, Xenna, Mira, Kiara, Nadine, Nathalie, Joëlle.

@wolfje: Justine vind ik erg mooi. Maar het lastige aan die naam is dat iedereen 'm weer anders uitspreekt. Dat zou voor mij een reden kunnen zijn om verder te kijken. Wat vind je van Juliëtte, Georgine, Aimée, Myon, Romée, Esmée, Isabelle, Dorothé, Desirée, Amélie, Dominique of Suzanne?
@1983:

Elynn Olivia

Elynn Evita

Elynn Marcia

Elynn Livia

@Wolfje, ik zou het uitspreken als Zjustien, maar idd deze naam heeft geregeld 'uitleg' nodig, denk ik. Wat vind je van nog van Madée, past wel bij het rijtje namen van Blogbabe. Of Bibiche?
Wauw, wat een goede topic! Fijn om toch even de mening te horen van iemand die meer objectief is. Ga ik die van mij ook een in de groep gooien.

Camilla Sophia, en dan de roepnaam: Mila (of Milla) Dit is de naam waar we vanaf het begin mee lopen. Het is kort, stoer, lief en niet veelvoorkomend.

Maar hoe meer de tijd vordert, hoe meer ik ga twijfelen.

Hoe komen wij aan deze naam? Voor een jongen stond het al vast voor er uberhaupt sprake was van een zwangerschap, namelijk Liam. Toen de zwangerschapstest positief uitsloeg zijn we meteen over de meisjesnaam gaan denken en bovenstaand resultaat hadden we binnen 5 minuten. Verhaal erachter: de zus van mijn oma heette Camilla en zij is een aantal jaar geleden overleden. Ze was een hele lieve vrouw. Toen ze nog wat meer bij de tijd was heb ik tegen haar gezegd dat ik haar naam zo mooi vond en dat als ik een dochter zou krijgen, ik het zo zou noemen. Ik gooide het in de groep bij manlief en we waren het er meteen over eens dat het een mooie naam is maar niet echt meer van deze tijd. Een moment van stilte volgde... Toen kwam hij met de optie: Mila. Afgeleid van Camilla. En dat we dat dan als roepnaam zouden gebruiken. Het leuke is/was dat Liam en Mila ook nog eens uit dezelfde letters bestaan. Ik vond het een GO en heb er sindsdien niet meer over nagedacht. Wel mijn oma op de hoogte gesteld en die vond het natuurlijk helemaal prachtig! Een hele eer. Haar zus was de laatste van de familie die ze nog had. Het overlijden was een behoorlijke klap dus. Enfin.. Nu weten we sinds een paar weken dat ik in verwachting ben van een meisje en sindsdien is de twijfel toegeslagen. Vriendlief is het er nog steeds enthousiast over. Hij vind het verhaal erachter zo leuk. Leuker dan: wij hebben onze naam uit een boekje. Dus om hem te plezieren zou ik het er ook wel bij kunnen laten. Het is een prima naam en idd ook wel origineel (gevonden). Maar de twijfel blijft een beetje knagen...

Onze kat heet Nina. Ik heb het uitgeprobeerd. Nina reageert ook heel goed op Mila! Niet handig dus. Is maar een kleinigheidje maar toch.... :S Verder is er iemand in mijn kennissenkring net vader gewordne van een Mila. Vond ik wel ff een domper. En toen ik een foto van die kleine zag schrok ik ook nog ff. Ze zag er precies zo uit zoals ik mij onze dochter heb voorgesteld. Ook weer een kleinigheidje.. i know. Maar toch.

Vriend is ermee akkoord gegaan om het open te houden (hoewel Mila nog steeds bij hem op de 1e plaats) en ik heb gezegd niet te gaan zoeken in boekjes. Ik zou het tegen moeten komen en anders niet. Nu ben ik toch een beetje gericht expres om mij heen aan het kijken. Wordt namelijk eenbeetje gek van mijzelf dus wil er wat vaart achter zetten. Knopen doorhakken.

Gevoelsmatig vind ik dat ik het niet kan maken tegenover mijn oma om niet met Camilla aan de slag te gaan! Ik weet 100% zeker dat ze het echt niet erg zou vinden maar ik krijg hartkrampen bij het idee dat aan mijn oma te moeten vertellen. Voelt zo ontzettend verkeerd...

Maar wat kan er nog anders van Camilla worden gemaakt? Camile vind ik ook erg leuk trouwens. En ook al wordt dat misschien eerder voor een jongetje gebruikt.. voor een meid vind ik het ook prima kunnen. Lekker stoer.

Hopelijk heeft iemand hier tips?
MKL: ik vind je verhaal PRACHTIG!!!!!!!!! En toevallig vind ik Mila ook echt een mooie naam. Milla vind ik ook mooi, en dat komt minder vaak voor. Maar Mila klinkt wat makkelijker. Echt, als er zo'n mooi verhaal achter zit zou ik echt niet meer twijfelen, hoor! En je kat.... die heeft een heel andere naam! En dat je iemand kent die vader is van een Mila.... jammer dan! Je zal altijd wel een keer iemand tegenkomen met dezelfde naam (of je moet wel iets heel bijzonders verzinnen). Ik denk juist dat je heel veel spijt gaat krijgen als je een andere naam kiest.
MKL: ik weet niet of jij van nature sowieso een twijfelkontje bent?! Als dat zo is, dan zou ik echt bij je beslissing blijven. Want dan weet je van jezelf dat als het kindje er eenmaal is en je noemt het kindje ineens anders. Dat je altijd blijft denken: Mila was misschien ook leuk! Of niet? Of wel? Wháá! Om gek van te worden!

Als je Mila/Milla echt niet mooi meer vindt kan je ook nog doen: Camilla Sophie. En dan als roepnaam: Sophie.
Ik vind het ook een heel erg mooi verhaal, prachtig! En wat maakt het uit dat je kat ook reageert op Mila? Waarschijnlijk gaat je dochter heel wat langer mee, toch?

Overigens vind ik volledig Camilla ook erg mooi, en Camile helemaal! (Ik hou wel van unisex namen, mijn dochter heeft er ook een. Ze is in 2009 het enige meisje dat zo heet, de enige andere uit 2009 die ook haar naam heeft is een jongen)

Overigens is die twijfel volgens mij heel normaal. Wij hadden de naam van onze dochter al een aantal jaar voor haar conceptie bedacht. Toen ik echter 6 maanden zwanger van haar was begon ik enorm te twijfelen. Was het wel een leuke naam? Leek hij niet te veel op die van mijn vader? Uiteindelijk ben ik enorm blij dat we toch deze naam gekozen hebben. Nu ze eenmaal geboren is vind ik hem echt prachtig - hij past echt bij haar en hij is uniek, maar toch normaal.
Ik vind Mila ook een mooie naam en er zit een prachtig verhaal achter. Past ook heel mooi bij Liam, erg leuk dat de letters hetzelfde zijn!!! Liam is ook een hele mooie naam trouwens!

Ik zou lekker voor Mila gaan. Leuk hoor!
Ik heb even met een andere nick ingelogd, want anders ben ik misschien te herkenbaar:)

Wij zijn op zoek naar een naam voor onze tweede dochter, die in Juli geboren gaat worden. Onze oudste dochter heet Johanna, dus alle namen die daarvan een afkorting of verbastering zijn vallen al af!

De tweede en derde naam worden Elizabeth en Antoinette (volgorde weten we nog niet.) Elizabeth hebben we ook nog even als eerste naam in gedachten gehad, maar vinden we toch te lang.

Nou had ik zelf Norah in gedachten, maar mijn man vindt dat misschien teveel op Johanna lijken (ook met o-a). Emma vind ik ook heel mooi, maar te populair.

We willen ook een naam die in het buitenland (Engels/Frans/Duits) een beetje makkelijk klinkt! Dus geen Aagje. (Al vind ik dat ook een leuke naam.)
Ik vind Johanna en Norah wel echt 2 verschillende namen! Kan best! Wat vind je van Elise/Elize of Elisa als roepnaam ipv Elizabeth?
Ik vind Eliza, of Elize ook mooi, maar man wil geen afkorting van een officiele naam als roepnaam gebruiken. Daarnaast heet familielid Lisa, dus dat lijkt dan ook weer een beetje teveel op elkaar..

(Stiekem wil ik manlief gewoon overtuigen van Norah hoor, haha)
@ Blogbabe & co. ben superblij met jullie reactie! Knap ik echt beetje van op. Hi hi.

@ Blogbabe: dat is ook wel een goeie idd. Camilla Sophie en dan als roepnaam Sophie. Neem ik mee in mijn beslissing. Ik ben idd een twijfelkont dus kans is groot dat ik daar achteraf weer mee rond ga lopen. Pffff.. vrouwen! ;)

En AlettaJ: En Camile neem ik ook zeker mee in mijn lijstje. Is toch ook een hele aparte. Ben eigenlijk wel nieuwsgierig geworden naar de naam van jouw kindje? Ga je zeker niet zeggen, hè? Hi hi. ;)

@ Sam32: We houden Liam dan ook zeker weten gereserveerd staan voor de toekomst. Zo stoer!

Nogmaals, dank je wel voor jullie mening! Heb er erg veel aan gehad. :-D
@ Bijnamama: Wat dacht je dan van Lily? Dat is dan wel afgeleid van Elisabeth...maar werkt wel héél goed in het buitenland. Of lijkt dat toch ook teveel op Lisa? Vroeger had ik voor een dochter altijd in gedachten: Lily Elisabeth Sophia, roepnaam Lily.

Johanna en Lily vind ik persoonlijk een hele mooie combinatie. Doet mij denken aan 2 mooie jonkvrouwen in een kasteel. Mijn fantasie gaat tegenwoordig erg met mij op de loop. Ik hou ervan! Ghehe. Prinses Johanna en prinses Lily. Tof!
Wat vinden jullie van de naam Sari?
leuke naam, sari, maar als ze ooit naar india zou gaan....is het net of je haar "jurk" hebt genoemd haha. aan de andere kant, de meeste namen zullen in een andere taal wel iets betekenen.
mila betekent trouwens in mijn moedertaal ehm, hoe leg ik dit uit...moja mila, betekent "mijn persoon die ik lief heb" vrij vertaald is mila dus iemand die geliefd is.
quote:MKL schreef op 20 maart 2010 @ 10:55:Ik zou een naam met zo'n prachtig verhaal niet verruilen voor een andere naam, alleen maar omdat een kennis (nog niet eens een vriend) ook een Mila heeft gekregen en de kat er ook naar luistert. Als die kennis vreemd gaat reageren op het feit dat jullie je dochter ook Mila hebben genoemd, heb je een goed verhaal. Bovendien is het kennis, dus jullie Mila's zullen elkaar niet veel tegen komen. En katten reageren op alle woorden met een ie klank, omdat die klank het meest opvalt. Dus je kunt haar net zo goed Inieminie noemen. En oma weet het al, dus je kunt het inderdaad niet maken om nu opeens met een heel andere naam aan te komen zetten.
Gewoon Mila doen, wil nu nog een kind maar dan met die naam, hahahaha nee hoor heb al drie leuke exemplaren. (met uiteraard geweldige namen)

Ja jammer van die kennis, mijn vriendin heeft een neef en die hebben hun kinderen de zelfde naam gegeven, tja was ff vreemd, maar ach niemand die het er nog over heeft,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven