Vriend vreemdgegaan.. en ziet haar nog. Wat zou jij doen?

23-03-2010 10:10 231 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden,

omdat ik er met mijn vriendinnen niet over durf te praten, hoop ik dat jullie mij kunnen helpen!

6 weken geleden heeft mijn vriend opgebiecht dat hij in september sex heeft gehad met een collega. Hij moet voor zijn werk vaak naar het buitenland en daar was zij ook. Zij bleek verliefd op hem te zijn en heeft hem dus het bed in gekregen. Volgens mijn vriend voelt hij niks voor haar en was het eenmalig zonder verdere gevoelens. Mijn vriend moest ook erg huilen toen hij het toegaf en zei dat ie zo dom was geweest en het echt nooit meer zou gebeuren. Hij zei dat ie probeerde het te vergeten maar dat ie me niet meer recht in de ogen kon kijken. Hij heeft het dus toen opgebiecht omdat hij heel graag verder met mij wilde maar dat op deze manier met een geheim niet kon.

Dat meisje is nog steeds verliefd op hem, maar weet ook dat hij bezet is en bij mij wil blijven. Toch blijft ze hem maar smsen dat ze hem mist etc.

Aankomend weekend moet mijn vriend weer voor zijn werk weg.. en ZIJ is er ook. Nu begrijpen jullie dat ik me al de hele week druk maak... Ik ben bang dat zij hem weer weet te verleiden. En ook al zegt mijn vriend dat er niks gaat gebeuren, ik ben niet gerust. Mijn vriend weet dat ik me zo druk maak erom. Wat vinden jullie? Wat moet ik doen?
Heel duidelijk zijn dat hij de relatie door de plee spoelt als hij ook nog maar 1 keer ingaat op haar wat niet werk gerelateert is, al is het een 'onschuldig' smsje. Zero tolerence beleid.

Waarom moet hij weg in een weekend voor zijn werk? Ik ken heel veel reisjes van werk wat wellicht soms een zaterdag betreft voor een thuiskomst, maar geen weekenden. Weet je wat ze gaan doen en of dat klopt?
Wat vind ik? Ik vind dat je vriend en jij het aandeel van je vriend vakkundig weten te verdoezelen. Zij heeft hem verleid, zij heeft hem het bed in gekregen... Sorry mop, maar zo werkt het niet. Hij heeft seks gehad met een ander, dat is het probleem. Niet dat een ander hem verleid heeft.

Sterkte met deze situatie. Knap dat je bij hem blijft.
Bah, wat rot voor je!

Ik denk dat je op je intuitie moet afgaan. Jij hebt hem in de ogen gekeken toen hij het opbiechtte, jij hebt zijn gedrag naar jou gezien de laatste 6 weken. Je weet zelf wel of hij voor de volle 100% gaat voor jou of niet.

Het is natuurlijk zeer confronterend voor jou als hij aankomende week met haar op reis moet. Maar geloof me, als hij vreemd wil gaan met haar dan doet ie dat toch wel, reisje of geen reisje. Ze kunnen, bij wijze van spreken, vanmiddag ook om 16 uur vrij nemen en het park induiken.

Nogmaals, vertrouw op je intuitie, hoe moeilijk het ook voor je wordt, volgende week. Succes!
Pff, lastig. Dat hij iets opbiecht dat in het verleden is gebeurd pleit wel voor hem. Je zult hem denk ik toch moeten vertrouwen. Maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Blijf er in ieder geval met hem over praten zou ik zeggen. Misschien heeft je vriend nog goede ideeën om jouw vertrouwen terug te winnen?
Allereerst top dat je vriend het je zelf heeft verteld. En als ik het zo lees, dan heeft hij er spijt van, dan is het gebeurd, maar heeft hij geen verdere intenties met deze vrouw.

Heel begrijpelijk dat het je niet in de koude kleren gaat zitten en dat je je zorgen maakt voor het komende weekend.

Erover blijven praten, desnoods zelfs contact opnemen met die vrouw zouden opties kunnen zijn.
Kan je gezellig een weekendje mee? (leuke stad, lekker shoppen?)

Maak je wel een statement mee.

Maar op zich: controleren heeft geen zin. Hij moet niet vreemd willen gaan. Hij moet dat uit respect naar jou uit zijn hoofd laten. Kan hij dat niet, dan heeft hij een keuze gemaakt.

Maak afspraken.

Als hij zo'n spijt heeft en niet wil, dan lijkt het me dat het geen probleem moet zijn voor hem om alleen zijn met haar te voorkomen.

En dan nog... samen in een vergaderruimte stukken doornemen is niet hetzelfde dan er overheen gaan...

Sterkte!
Helemaal eens met AJ.

Hij heeft de keus gemaakt om sex te hebben met zijn collega. Hoezo verleid?

Waarom moet hij naar het buitenland? Heeft het grote consequenties als hij niet gaat? Dat hij eerst jouw vertrouwen terug gaat winnen?
Nee echt?
quote:AlettaJacobs schreef op 23 maart 2010 @ 10:16:

Wat vind ik? Ik vind dat je vriend en jij het aandeel van je vriend vakkundig weten te verdoezelen. Zij heeft hem verleid, zij heeft hem het bed in gekregen... Sorry mop, maar zo werkt het niet. Hij heeft seks gehad met een ander, dat is het probleem. Niet dat een ander hem verleid heeft.

Sterkte met deze situatie. Knap dat je bij hem blijft. Dat was mij ook opgevallen inderdaad. Hij is geen slachtoffer
Zij heeft hem het bed in weten te krijgen? Als jouw vriend dit niet gewild had was het echt niet gebeurd hoor. Extra lullig trouwens dat hij met haar naar bed gaat, terwijl hij weet dat zij verliefd op hem is, zelfs als hij single was geweest had hij dat netter aan kunnen pakken.

Ik kan me niet voorstellen dat hij geen innig contact meer heeft met die collega, als zij na een half jaar nog steeds ik-mis-je-smsjes stuurt.

Heb je hem gevraagd waarom hij op haar avances in is gegaan? Ik bedoel, hij zal toch wel vaker sjans hebben, maar daar doe je dan toch verder niks mee (behalve je gevleid voelen)? Mist hij iets in jullie relatie? En hoe denkt hij te voorkomen dat een soortgelijke situatie zich in de toekomst zal afspelen?
Overigens heeft het geen zin om bij hem te blijven als je niet de intentie zou hebben om hem te kunnen vergeven. Dat neemt echter niet weg dat hij wel heel veel verantwoording heeft om niet nogmaals in situaties te komen waarin hij 'verleid' kan worden.
zoiezo vind ik het al knap dat je nog instaat bent om bij hem te blijven, bij mij is dat een NO GO!

Ik vind het logisch dat je ej zorgen maakt, het vertrouwen is immers erg geschaad en aan hem de taak om dat terug te krijgen, ik hoop dat hem dat ook duidelijk is.

Hij zou in jouw bijzijn misschien tegen die collega moeten zeggen dat hij niets met haar te maken wil hebben!

Hoedan ook, het blijft een naar gevoel en ik hoop dat je eruit kan komen.
Sophie, wat een naar bericht ! Waarom heeft je vriend het nu pas opgebiecht ? Je geeft aan dat het in september speelde, daar zit toch nog wel wat tijd tussen.

Is er niemand die je in vertrouwen kan nemen want dat is nu zo belangrijk.

Je geliefde bleek je bedrieger en na zo'n ontdekking gaat er vanalles door je heen.

Het vertrouwen is beschaamd en het is meer dan logisch dat je er niet blij mee bent dat hij binnenkort vertrekt naar een plaats waar ook zij zal zijn.

Je schrijft dat zij hem het bed in heeft gekregen maar hij had natuurlijk ook nee kunnen zeggen. Het is dus wel belangrijk dat zowel hij als jij zijn aandeel daarin zien en niet haar de schuld geven van wat is gebeurd.

Wat je nu moet doen dat vind ik lastig te adviseren.

Mijn vriend heeft mij 1,5 jaar geleden ook bedrogen en er is op dit moment (bij mij) nog geen ruimte voor overnachtingen elders. Hij heeft zichzelf in de nesten gewerkt en weet dat dit de consequentie is.

Ik denk dat je het "nieuws" eerst goed moet laten bezinken en je dan moet afvragen of er nog een basis is om verder met hem te gaan.

De weg na vreemdgaan van partner is lang en pijnlijk indien je ervoor kiest om samen verder te gaan.

Het vertrouwen is stuk en door het vreemdgaan heeft hij geen respect getoond naar zijn partner én zijn het feit dat hij een relatie had waarin afspraken golden. (ik ga er gemakshalve maar vanuit dat jullie een monogame relatie voor ogen hadden/hebben).

Spijt komt altijd te laat en de schade is nu een feit.

Maak hem duidelijk waar jouw behoeften liggen nu. Als dit inhoud dat hij niet naar het buitenland kan dan is dat maar zo.

Sterkte !
Het feit dat jij je enorm druk maakt, zegt genoeg over het vertrouwen wat je in hem hebt.

Hij lijkt wel open en eerlijk (aangezien je weet van de smsjes en dat zij er het weekend ook weer is).... Lastig hoor...

Als ik zelf in deze situatie zou zitten, had ik hem wel de deur gewezen. Jij hebt besloten om dit niet te doen, maar hoe ga je nu verder?
De spijt van je vriend kan volkomen oprecht zijn maar daarmee is het vertrouwen nog niet opnieuw herstelt..

Is hij vanwege zijn werk verplicht haar zijn nummer te laten hebben of kan hij van nummer veranderen?

Welke andere stappen zou hij kunnen nemen om jou en jullie relatie niet door deze misstap kapot te laten gaan?

Welke concrete dingen zijn dat?

Jij kiest er ondertussen voor om met hem verder te gaan en zal hem dus het voordeel van jouw twijfels moeten geven..

er zijn een hoop mensen die dat niet kunnen dus petje af voor jou hoor!
..popcorn?
Ik zou hem ook niet vertrouwen. Want zo makkelijk als hij zich toen liet verleiden, waarom zou dat niet nog een keer kunnen gebeuren?

Nee hoor, ik zou mij ook zorgen maken om het weekendje. Is het te ver dat hij weer naar huis kan komen? Kan jij niet mee, dat jij overdag iets zelf gaat doen?

Ja ook geen oplossing natuurlijk, hij kan het bij wijze ook in de pauze in de meterkast doen.

Maar 6 weken is nog te kort om weer een beetje vertrouwen te krijgen in jullie relatie.

En ik vind je partner ook zwak dat hij niet zorgt dat die smsjes ophouden. Daar zou ik echt van uit mijn plaat gaan. Zelfs dat kan hij niet weerstaan. Misschien voelt hij zich gevleid? Ik zou tegen zo iemand zeggen dat ik niets meer wil ontvangen/ ander tel.nr nemen/ andere baan als het kan/ of haar zeggen dat als ze niet ophoudt de baas in te lichten en een oplossing te vinden dat hij niet meer met haar een weekend weg moet.

Sterkte.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Wat ik zou doen?

Ik zou een kut-weekend hebben.

En verder weet ik het niet.
Wow wat zijn jullie snel met reageren, super, dank jullie wel!

Dat meisje woont niet in NL en zit niet bij hem op kantoor, maar in Italie.. Dus hij ziet haar ook niet dagelijks. Laatste keer was in november volgens mij.

Het klopt echt van het weekend en dat ie moet werken, weet ik zeker!

Nu heb ik stiekum smsjes gelezen en zij heeft gesmst dat ze hem wil spreken het weekend, als dat niet voor moeilijkheden gaat zorgen...

In m'n achterhoofd weet ik wel dat hij 100% voor mij gaat.. maar omdat hij haar nog spreekt en ik dan een smsje van haar zie dat ze hem wil spreken, daar word ik zo ontzettend onzeker van. En verdrietig! Ik gun het haar gewoon niet dat ze hem weer ziet. En ben ook bang dat er weer wat gaat gebeuren...

Ik vraag me ook de hele tijd af hoe zij eruit ziet en wat ze dan precies gedaan hebben... maar aan de andere kant wil ik het ook absoluut niet weten. Is dat normaal?
Ja, ik zou ook wel eisen dat dat gesms stopt. Of vraag hem haar een mailtje te sturen waarin hij duidelijk maakt dat het een vergissing was, en dat hij absoluut geen sms verkeer meer wil hebben. Dit terwijl jij meeleest wat hij typt bijvoorbeeld.
Ja dat hij moet werken, oke. Maar moet hij zo nodig naar het buitenland dat weekend? kan hij niet voor jou kiezen om zo het vertrouwen proberen terug te winnen?

Dus niet werken dat weekend, werken aan je relatie die hij heeft geschaad!

Sms't je vriend ook terug?
Nee echt?
quote:Sophie2711 schreef op 23 maart 2010 @ 10:24:

Dat meisje woont niet in NL en zit niet bij hem op kantoor, maar in Italie.. Dus hij ziet haar ook niet dagelijks. Laatste keer was in november volgens mij.

Nu heb ik stiekum smsjes gelezen en zij heeft gesmst dat ze hem wil spreken het weekend, als dat niet voor moeilijkheden gaat zorgen...

In m'n achterhoofd weet ik wel dat hij 100% voor mij gaat.. maar omdat hij haar nog spreekt en ik dan een smsje van haar zie dat ze hem wil spreken, daar word ik zo ontzettend onzeker van. En verdrietig! Ik gun het haar gewoon niet dat ze hem weer ziet. En ben ook bang dat er weer wat gaat gebeuren...

Ik vraag me ook de hele tijd af hoe zij eruit ziet en wat ze dan precies gedaan hebben... maar aan de andere kant wil ik het ook absoluut niet weten. Is dat normaal?

Ja dat dacht je voor het vreemdgaan ook. En zie ............

Waarom heeft hij het nu pas opgebiecht?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:Sophie2711 schreef op 23 maart 2010 @ 10:24:

Ik vraag me ook de hele tijd af hoe zij eruit ziet en wat ze dan precies gedaan hebben... maar aan de andere kant wil ik het ook absoluut niet weten. Is dat normaal?100% voor jou gaan betekent 100% de deur dicht en niet op een kier. Slechte signalen meis, sorry
quote:mylenevalerie schreef op 23 maart 2010 @ 10:31:

[...]

Ja dat dacht je voor het vreemdgaan ook. En zie ............

Waarom heeft hij het nu pas opgebiecht?Dat dacht ik ook. Waarom blijf je bij hem? Hoe lang hebben jullie een relatie?
Nee echt?
Hij moet zorgen dat haar smsjes niet meer binnenkomen of zijn nummer veranderen. Dat vind ik echt.

En ik zou willen weten in hoeverre hij zich nog verplicht voelt met haar te praten en waarom dat dan zo is. En hij zou bijmij niet aan hoeven te komen met beleefdheids smoesjes.

Is dat weekendje in Nederland? Dan zou ik van hem vragen dat hij heen en weer reist om thuis te slapen.

Hoe onhandig dat ook voor hem is, dat is wat ik in die situatie dan nodig zou hebben.

Ook om te zien dat hij dat voor de relatie over heeft.

En zo is het voor haar ook meteen duidelijk.

Maar hebben jij en je vriend hier eigenlijk samen al over gesproken, over hoe jullie dit aan willen pakken?
..popcorn?
Ik vind het raar dat je zegt dat hij 100% voor jou gaat..... als dat echt zo is, zou hij niet zijn vreemdgegaan (want toen zou hij toch ook al 100% voor je moeten gaan? je hebt een relatie!) en zou hij er alles, maar dan ook alles aan doen om jouw vertrouwen terug te winnen en te stoppen met dat gesms.

Je hebt trouwens stiekem smsjes gelezen, dus hij komt er zelf niet mee op de proppen dat hij nog geregeld sms contact heeft?

Nee, ik zou deze man écht niet meer vertrouwen.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven