Dagelijks douchen
woensdag 24 maart 2010 om 17:27
Ik start dit topic n.a.v. een gesprek met mijn moeder. Zij zegt (en dermatologen beamen dit) dat dagelijks douchen niet al te best is voor je huid. Ik kan dat best geloven; agressieve zepen drogen je huid uit en verwijderen het natuurlijke vetlaagje van je huid. Maar ik kan het mij niet inbeelden dat ik me om de andere dag zou wassen en ik denk dat ik niet de enige ben?
Mijn haren was ik om de andere dag; niet omdat ik dat leuk vind, maar uit noodzaak (wordt helaas snel vet).
Dit is toch niet vreemd, of toch?
Mijn haren was ik om de andere dag; niet omdat ik dat leuk vind, maar uit noodzaak (wordt helaas snel vet).
Dit is toch niet vreemd, of toch?
woensdag 24 maart 2010 om 21:21
quote:Brown_Eyes schreef op 24 maart 2010 @ 21:19:
als je 2 keer moet douchen op een dag heb je echt een transpiratieprobleem, door een medische oorzaak.
Dat is echt niet normaal, hoor.ik moet ook niet, ik kan heus 2 of 3 dagen niet douchen zonder te gaan stinken ofzo. maar ik WIL elke dag 2x douchen
als je 2 keer moet douchen op een dag heb je echt een transpiratieprobleem, door een medische oorzaak.
Dat is echt niet normaal, hoor.ik moet ook niet, ik kan heus 2 of 3 dagen niet douchen zonder te gaan stinken ofzo. maar ik WIL elke dag 2x douchen
woensdag 24 maart 2010 om 21:23
quote:isabon schreef op 24 maart 2010 @ 21:16:
Wassen van haar en huid met een milde wascreme zonder zeep is de beste verzorging die je haar en huid kan geven.
Ik douche elke dag, en was mijn erg lange haar elke dag. Heb een gezonde huid en gezond haar daardoor.
Je moet je ook niet met zeep wassen nee, dat is slecht voor de huid. Maar een zeeploze wascreme (desnoods anti allergisch) is perfect.
Milde shampoo en conditioner is de beste verzorging voor je haar. Ik heb heel lang en supergezond haar. En was en fohn het elke dag.
Mensen die zich niet dagelijks douchen vind ik ontzettend vies, en je ruikt het echt wel.
Pak dan een washand en was jezelf, maar dat duurt nog langer dan even een minuutje onder de douche springen.Wat een onzin! Dat je dagelijks moet douchen om schoon te zijn is aangepraat. Er zijn mensen die stinken, maar dat komt niet van een dag niet douchen, of ze moeten zich ook niet wassen.
Wassen van haar en huid met een milde wascreme zonder zeep is de beste verzorging die je haar en huid kan geven.
Ik douche elke dag, en was mijn erg lange haar elke dag. Heb een gezonde huid en gezond haar daardoor.
Je moet je ook niet met zeep wassen nee, dat is slecht voor de huid. Maar een zeeploze wascreme (desnoods anti allergisch) is perfect.
Milde shampoo en conditioner is de beste verzorging voor je haar. Ik heb heel lang en supergezond haar. En was en fohn het elke dag.
Mensen die zich niet dagelijks douchen vind ik ontzettend vies, en je ruikt het echt wel.
Pak dan een washand en was jezelf, maar dat duurt nog langer dan even een minuutje onder de douche springen.Wat een onzin! Dat je dagelijks moet douchen om schoon te zijn is aangepraat. Er zijn mensen die stinken, maar dat komt niet van een dag niet douchen, of ze moeten zich ook niet wassen.
woensdag 24 maart 2010 om 21:26
Ik douche zelf elke dag, omdat ik het gewoon lekker vind om onder de douche te staan. Mijn vriend doucht zich 1 keer in de 2 of 3 dagen, en hij vindt het dan ook niet lekker of ontspannend om te douchen. Ik douche niet eens om schoon te worden of omdat ik vind dat ik stink, maar gewoon omdat ik het lekker vind, en in de winter omdat ik het dan vaak koud heb en het fijn vind om onder een warme douche te staan. Ik zei in het begin ook tegen mijn vriend toen hij vertelde hoe vaak hij douchte 'ieuwl, maar zo weinig', maar het schijnt inderdaad niet al te best voor je huid te zijn als je iedere dag doucht en daarnaast is het gewoon onnodig. Mijn vriend stinkt trouwens ook niet, dus dat is ook een vooroordeel. Bij mensen die zich vies voelen als ze uit het werk komen vraag ik me af wat voor werk ze doen. Als je de hele dag in de hete zon op een bouwplaats staat oke, maar als je op kantoor zit bijvoorbeeld? Ik heb vaak het idee dat het tussen de oren zit.
woensdag 24 maart 2010 om 21:27
woensdag 24 maart 2010 om 21:28
quote:Roelfien schreef op 24 maart 2010 @ 21:23:
[...]
Wat een onzin! Dat je dagelijks moet douchen om schoon te zijn is aangepraat. Er zijn mensen die stinken, maar dat komt niet van een dag niet douchen, of ze moeten zich ook niet wassen.Inderdaad grote onzin, ik vind het eigenlijk erg dat ons zo aangepraat is dat we zo vies zijn na een dag niet douchen. Alleen als je een slechte huid hebt is het oke, is het dan ineens niet vies?
[...]
Wat een onzin! Dat je dagelijks moet douchen om schoon te zijn is aangepraat. Er zijn mensen die stinken, maar dat komt niet van een dag niet douchen, of ze moeten zich ook niet wassen.Inderdaad grote onzin, ik vind het eigenlijk erg dat ons zo aangepraat is dat we zo vies zijn na een dag niet douchen. Alleen als je een slechte huid hebt is het oke, is het dan ineens niet vies?
woensdag 24 maart 2010 om 21:29
Mijn haar zit - over het algemeen - juist dramatisch de dag nadat ik gedouched heb. Altijd wel jammer dat als m'n haar wel weer goed zit het dan weer 'tijd' is om te douchen.
De opmerking dat het heel erg vies is als je niet elke dag doucht (schrijf je dat zo?) slaat m.i. nergens op, dat kun je voor iemand anders niet bepalen.
En het is toch ook gewoon luxe dat wij uberhaupt elke dag kúnnen douchen. Onze (groot)ouders konden als kind elke woensdag in de de tobbe waar ook hun 3 broertjes en zusjes zich in konden wassen, met een beetje geluk ook op zaterdag. Wat dat betreft kunnen velen hier blij zij dat dat tijdperk ver achter ons ligt... en dan heb ik het nog niet eens over de kinderen in afrika die zich in de rivier wassen.
De opmerking dat het heel erg vies is als je niet elke dag doucht (schrijf je dat zo?) slaat m.i. nergens op, dat kun je voor iemand anders niet bepalen.
En het is toch ook gewoon luxe dat wij uberhaupt elke dag kúnnen douchen. Onze (groot)ouders konden als kind elke woensdag in de de tobbe waar ook hun 3 broertjes en zusjes zich in konden wassen, met een beetje geluk ook op zaterdag. Wat dat betreft kunnen velen hier blij zij dat dat tijdperk ver achter ons ligt... en dan heb ik het nog niet eens over de kinderen in afrika die zich in de rivier wassen.
woensdag 24 maart 2010 om 21:35
quote:Punica schreef op 24 maart 2010 @ 21:20:
Het ligt er een beetje aan wat ik doe xD
In de zomer wel iedere dag, en tsja na de sex (niet meteen daarna de douche in rennen, dan lijkt het net of je vies bent van elkaar)
Maar als het geen zomer is en geen sex, dan douch ik ook niet iedere dag. Ik heb eczeem, en een slechte huid in het algemeen. De dagen dat ik niet douche was ik me ouderwetsch met een washandje Nou na de seks en voor het slapen gaan douche ik dan echt nog wel even mijn onderlijf hoor...anders lig je de hele nacht in je bed met een lekkende doos en heb je de volgende ochtend een riekende doos...bah bah. En ik ben echt niet vies van mijn man hoor. Maar hij wast zijn penis en ballen ook met een washandje...ook al hebben wij bv een uur daarvoor nog gedouched.
Het ligt er een beetje aan wat ik doe xD
In de zomer wel iedere dag, en tsja na de sex (niet meteen daarna de douche in rennen, dan lijkt het net of je vies bent van elkaar)
Maar als het geen zomer is en geen sex, dan douch ik ook niet iedere dag. Ik heb eczeem, en een slechte huid in het algemeen. De dagen dat ik niet douche was ik me ouderwetsch met een washandje Nou na de seks en voor het slapen gaan douche ik dan echt nog wel even mijn onderlijf hoor...anders lig je de hele nacht in je bed met een lekkende doos en heb je de volgende ochtend een riekende doos...bah bah. En ik ben echt niet vies van mijn man hoor. Maar hij wast zijn penis en ballen ook met een washandje...ook al hebben wij bv een uur daarvoor nog gedouched.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
woensdag 24 maart 2010 om 21:59
woensdag 24 maart 2010 om 22:07
woensdag 24 maart 2010 om 22:07
Mja, voor mensen die geen droge huid hebben is het makkelijk praten dat elke dag douchen niet slecht is voor je huid. Als ik me elke dag zou douchen, word ik echt gek van de jeuk. Maar toch stink ik niet. Juist omdat ik minder huidsmeer aanmaak en dus geen vette huid heb, ruik ik veel minder sterk. Je zult me nooit betrappen op vet haar of een oksellucht. Ik draag elke dag een schoon shirt, trek twee keer per dag een schone onderbroek aan en was m'n handen regelmatig.
woensdag 24 maart 2010 om 22:13
woensdag 24 maart 2010 om 22:36
woensdag 24 maart 2010 om 22:40
Ik douche wel elke dag. Soms sla ik het over en douche de volgende ochtend. Meestal op donderdagochtend. Dan ben ik vrij en heb geen zin om woensdagavond nog te gaan douchen. En op donderdag en zondag was ik mijn haar altijd. Dat doe ik dan dus lekker 's morgens, want het duurt bij mij zo een uur of 4/5 voordat het droog is. Dat haal ik 's avonds dus niet. Je haar elke dag wassen met zeep zorgt er wel voor dat het snel vet wordt. Zo houdt je het zelf dus in stand...beetje onzinnig. En ik trek elke dag een schone onderbroek aan, 1 keer per dag haha. 2 keer vind ik ook weer een beetje overreven. En na de sex douche ik ook niet altijd hoor. Handdoekje er doorheen en een inlegkruisje in. Klaar. Als ik om 12 uur 's nachts nog moet gaan staan douchen ben ik de volgende ochtend echt gebroken. En er is niets lekkerder dan na de sex gewoon in slaap vallen
woensdag 24 maart 2010 om 23:00
quote:schorpioentje29 schreef op 24 maart 2010 @ 22:14:
Waarom zou je twee keer per dag een schone onderbroek aan doen? Dit lijkt me wel wat veel als je geen 'intieme klachten' hebt.Tja, de één vindt twee keer douchen op een dag lekker, een ander trekt vaak een schone onderbroek aan. Ik wil maar zeggen: dat ik één keer per twee dagen douch, maakt me nog geen viezerik.
Waarom zou je twee keer per dag een schone onderbroek aan doen? Dit lijkt me wel wat veel als je geen 'intieme klachten' hebt.Tja, de één vindt twee keer douchen op een dag lekker, een ander trekt vaak een schone onderbroek aan. Ik wil maar zeggen: dat ik één keer per twee dagen douch, maakt me nog geen viezerik.
woensdag 24 maart 2010 om 23:31
Ik douch me om de dag tenzij ik heb gesport dan spring ik er een keer extra onder. In de zomer komt het weleens voor dat ik me iedere dag of zelfs 2x per dag douch. Maar vaker gewoon met water zonder zeep. Iedere dag met zeep wassen trekt m'n huid niet. Zelfs niet als het zwitsal of Neutral is.
En dat je stinkt als je je niet iedere dag doucht is onzin. Ik gebruik dagelijks deo en spuit een lekker luchtje op. En ookal douch je wel iedere dag, dan nog kun je ook gaan stinken hoor. In de zomer omdat het zo warm is en je je kapot zweet zodat je wel ieder uur kunt gaan douchen en in de winter omdat je bezweet bent na een half uur met flinke wind tegen naar je werk fietsen ofzo.
Naast dat het slecht is voor de huid vind ik het ook erg waterverspilling om iedere dag of zelfs 2x per dag te gaan douchen terwijl dat eigenlijk vaak niet eens perse nodig is.
En dat je stinkt als je je niet iedere dag doucht is onzin. Ik gebruik dagelijks deo en spuit een lekker luchtje op. En ookal douch je wel iedere dag, dan nog kun je ook gaan stinken hoor. In de zomer omdat het zo warm is en je je kapot zweet zodat je wel ieder uur kunt gaan douchen en in de winter omdat je bezweet bent na een half uur met flinke wind tegen naar je werk fietsen ofzo.
Naast dat het slecht is voor de huid vind ik het ook erg waterverspilling om iedere dag of zelfs 2x per dag te gaan douchen terwijl dat eigenlijk vaak niet eens perse nodig is.