Mode & Beauty alle pijlers

Dagelijks douchen

24-03-2010 17:27 286 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik start dit topic n.a.v. een gesprek met mijn moeder. Zij zegt (en dermatologen beamen dit) dat dagelijks douchen niet al te best is voor je huid. Ik kan dat best geloven; agressieve zepen drogen je huid uit en verwijderen het natuurlijke vetlaagje van je huid. Maar ik kan het mij niet inbeelden dat ik me om de andere dag zou wassen en ik denk dat ik niet de enige ben?

Mijn haren was ik om de andere dag; niet omdat ik dat leuk vind, maar uit noodzaak (wordt helaas snel vet).

Dit is toch niet vreemd, of toch?
quote:isabon schreef op 25 maart 2010 @ 09:44:

[...]

Ik doe met je mee aan Wedden Dat. Ik pikt ze er feilloss tussenuit. Ook degenen die bij hoog en laag beweren dat er bij hen niets te ruiken is... Gezellig!

Perfectionisme is niet perfect...
ja maar yoyo, wat is fris? Noem jij alleen iemand fris als je een geurtje ruikt van deo of parfum of zo? Want heel veel mensen ruiken gewoon ook 'niet'. Die wassen zich wel, maar ruiken gewoon neutraal. Is dat dan ook niet fris genoeg?

Ik denk dat als jij iemand ruikt waar je naast zit, dit toch iemand is die zich langer dan een dag niet gewassen heeft. En ongewassen haar kan ook een onfrisse geur verspreiden ook al heeft die persoon zijn lijf wel gewassen.

Wat ik dus bedoel is, zijn we niet langzaam vies aan het worden van natuurlijke geuren? Moet dan altijd iedereen naar roosjes ruiken om niet als onfris bestempeld te worden?
quote:BosAap schreef op 25 maart 2010 @ 09:58:

*zegt niks*

ok, alleen jij krijgt 1,5 uur....
Ik douche om de dag ivm eczeem. Ik scheer ook alles gelijk en heb daar ehm... een klein kwartiertje voor nodig... incl. haren wassen.
quote:BosAap schreef op 25 maart 2010 @ 09:58:

[...]

*zegt niks*

En geen zin om me nog meer te verdedigen.
Ik ruik naar geld en geld stinkt niet

Zolang mensen niet van me weglopen en me nog steeds lastigvallen om een praatje, de weg of botweg neukuh zal het ook wel meevallen.

Scheren kan ik heel snel en ik ben wél een bosaap.
quote:yoyo2 schreef op 25 maart 2010 @ 09:51:

Hinde, het is ook niet zo dat wanneer ik over straat loopt ik bij iedereen ruikt of die wel of niet gewassen is. Maar bij mensen waar je mee samen werkt of die naast je komen zitten kun je wel ruiken of iemand fris is of niet. Ja precies!
quote:hinde schreef op 25 maart 2010 @ 09:59:

ja maar yoyo, wat is fris? Noem jij alleen iemand fris als je een geurtje ruikt van deo of parfum of zo? Want heel veel mensen ruiken gewoon ook 'niet'. Die wassen zich wel, maar ruiken gewoon neutraal. Is dat dan ook niet fris genoeg?

Nee, geen geur is prima.
quote:hinde schreef op 25 maart 2010 @ 09:59:

Ik denk dat als jij iemand ruikt waar je naast zit, dit toch iemand is die zich langer dan een dag niet gewassen heeft. En ongewassen haar kan ook een onfrisse geur verspreiden ook al heeft die persoon zijn lijf wel gewassen.

Wat ik dus bedoel is, zijn we niet langzaam vies aan het worden van natuurlijke geuren? Moet dan altijd iedereen naar roosjes ruiken om niet als onfris bestempeld te worden?

Ik denk dat je gelijk hebt. Alles moet tegenwoordig maar geparfumeerd zijn. Wij gebruiken wasmiddel zonder parfum, maar veel mensen zeggen dat ze dat niet zouden willen. Wasgoed wordt blijkbaar pas als echt schoon gezien als het een kunstmatige geur verspreidt.

Sommige mensen gebruiken zo veel wasmiddel dat je ze op een afstand ruikt, dat vind ik pas vies.
quote:Als ik mij moet scheren (als ik bijv met Boogje een vriendin naar de sauna ga), dan sta ik ook gerust 1 a 1,5 uur onder de douche. Tsja, sinds we geen bad meer hebben is dat wel nodig. Wil niet als een behaarde aap aankomen in de sauna.

Ik heb ook donkere haren, ben elke dag wel met een scheermesje bezig. Armen, benen, oksels, schaamstreek, buik...ik wil namelijk ook geen aap in de spiegel zien.

En zodra ik mijn eigen badkamer heb, koop ik een bad! Ik heb echt staan janken toen het bad bij mijn ouders wegging. En als ik nog meer geld heb, koop ik een zwembad. En daarna een zee.
Liever elitair dan een pauper!
ik probeer zo weinig mogelijk te douchen en toch ok te blijven ruiken. De ideale mix te vinden dus.

Helaas gaat dat door een vies zweet lokaal en sporten op de 'verkeerde' dagen niet helemaal naar wens. Ik bedoel, dinsdagochtend bv. moet ik echt mijn haar wassen, maar op dinsdagavond loop ik hard. Dan moet ik meteen weer mijn haar wassen. Ik probeer het al een half jaar te rekken, maar dat lukt me nog steeds niet.

Dus, er zit niet heel erg veel lijn in. Soms douch ik 2x op een dag, soms was ik me 2 dagen en douch dan. In feite, al naar gelang ik er behoefte aan heb, en ik probeer die behoefte een beetje uit te stellen, wat steeds weer in het water loopt.
quote:yoyo2 schreef op 25 maart 2010 @ 10:01:

[...]

Nee, geen geur is prima. (wederom) ja precies
Haha, ik douche me elke morgen maar kreeg laatst op het werk te horen dat ik naar koeien rook. Tja, je hoeft maar even over het staldeurtje heen te kijken en het zit in je natte haar ... dus het kan ook omgedraaid. Wel geur maar 'as clean as a whistle'

Dat doe ik dus nooit meer ..
quote:Mevrouw75 schreef op 25 maart 2010 @ 10:03:

ik probeer zo weinig mogelijk te douchen en toch ok te blijven ruiken. De ideale mix te vinden dus.

Helaas gaat dat door een vies zweet lokaal en sporten op de 'verkeerde' dagen niet helemaal naar wens. Ik bedoel, dinsdagochtend bv. moet ik echt mijn haar wassen, maar op dinsdagavond loop ik hard. Dan moet ik meteen weer mijn haar wassen. Ik probeer het al een half jaar te rekken, maar dat lukt me nog steeds niet.

Dus, er zit niet heel erg veel lijn in. Soms douch ik 2x op een dag, soms was ik me 2 dagen en douch dan. In feite, al naar gelang ik er behoefte aan heb, en ik probeer die behoefte een beetje uit te stellen, wat steeds weer in het water loopt.Hartstikke goed!
quote:hinde schreef op 25 maart 2010 @ 10:04:

Haha, ik douche me elke morgen maar kreeg laatst op het werk te horen dat ik naar koeien rook. Tja, je hoeft maar even over het staldeurtje heen te kijken en het zit in je natte haar ... dus het kan ook omgedraaid. Wel geur maar 'as clean as a whistle'

Dat doe ik dus nooit meer ..Ja, mensen die op een boerderij wonen/werken, ruiken gewoon naar de boerderij, daar kun je niks aan doen.
Nog even een vraagje voor de mensen die alleen 's avonds douchen? Hoe doe je dat als je 's avonds in bed sex hebt gehad?
Ik ken een jongen en een meisje die op een kaasboerderij opgegroeid waren, die roken dus naar kaas.
quote:yoyo2 schreef op 25 maart 2010 @ 10:07:

Nog even een vraagje voor de mensen die alleen 's avonds douchen? Hoe doe je dat als je 's avonds in bed sex hebt gehad?Ehm, seks? Nee, niet. "Ik ben net gedoucht schat, overmorgen na het eten?"
quote:Roelfien schreef op 25 maart 2010 @ 10:06:

Ja, mensen die op een boerderij wonen/werken, ruiken gewoon naar de boerderij, daar kun je niks aan doen.

Hangt ook van de persoon af.

Ik ben ook opgegroeid tussen de paarden en had vroeger ook vriendinnen van de boerderij. De één rook je wel altijd op school/werk/kroeg etc.. en de ander nooit.
quote:Brummetje schreef op 25 maart 2010 @ 10:08:

Ik ken een jongen en een meisje die op een kaasboerderij opgegroeid waren, die roken dus naar kaas.Inkoppertje voor Plous
Roelfien wij geuren niet naar koeien hoor

Niet te verwarren met mensen van vroeger die zelfs in hun zondagse kleren in de kerk nog een koelucht bij zich droegen.

Ons huis staat heel ver van de stallen af en we houden alles strikt gescheiden. Zodra iemand zegt dat het bij ons naar koe stinkt worden er rigoreuze maatregelen getroffen!

Maar ik wilde kijken of er al een kalfje was, vandaar.
quote:Pilous schreef op 25 maart 2010 @ 10:08:

[...]

Ehm, seks? Nee, niet. "Ik ben net gedoucht schat, overmorgen na het eten?"
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:hinde schreef op 25 maart 2010 @ 10:10:

Roelfien wij geuren niet naar koeien hoor

Niet te verwarren met mensen van vroeger die zelfs in hun zondagse kleren in de kerk nog een koelucht bij zich droegen.

Ons huis staat heel ver van de stallen af en we houden alles strikt gescheiden. Zodra iemand zegt dat het bij ons naar koe stinkt worden er rigoreuze maatregelen getroffen!

Maar ik wilde kijken of er al een kalfje was, vandaar.O, oké. Ik ben namelijk in een boerendorp opgegroeid en de mensen van de boerderij roken naar de boerderij, ook als ze schoon waren en schone kleren droegen. Maar daar zat het woonhuis natuurlijk aan de boerderij vast en hing het wasgoed in de tuin bij de boerderij.
quote:Starshine schreef op 24 maart 2010 @ 17:32:

Nee, tegenwoordig doucht bijna iedereen elke dag, en soms zlefs twee keer per dag.Dit is niet waar hoor, men zegt dat ze elke dag douchen. Maar het gemiddeld waterverbruik van de meeste mensen is er echt niet naar dat iedereen elke dag onder de douche stapt.
Ik douche ook zeker 1x per dag, maar zou willen dat ik het met minder kon. Ik vind het te lekker, maar als ik 2x per dag onder de douche sta, (wat nog weleens gebeurt) ga ik me schuldig voelen. Vanwege het milieu. Heel stom, maar dat heb ik van m'n ouders meegekregen: water opwarmen kost erg veel energie. En met water zelf moet je ook zuinig zijn! Paplepel, paplepel.

Wassen met washandje is ook prima, lijkt me. Ik heb juist bewondering voor mensen die minder douchen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven