Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met...

26-02-2010 21:35 5827 berichten
Alle reacties Link kopieren
Fika!*

Het 11e topic alweer, daar drinken we een kopje op!

En afvallen... dat doen we hier ook nog!

Link naar het 10e topic: Afvallen met... 10x NIEUW!

*Fika = 'koffieleuten' in 't Zweeds. En koffieleuten, dat is wat wij hier doen!
Nina is toch niet echt van het Michael Jackson-tijdperk
Peas on earth!
Ja ik wil morgenvroeg wel even in bad gaan denk ik.

En dokter Huijgens vertrouw ik voor geen meter

Ik denk trouwens dat Janine zojuist zichzelf en niet Nina aan het toespreken was
Ja, een beetje projectie is niet vreemd in Meerdijk

Ik zou het wel fijn vinden als er nu weer eens een aflevering ZONDER Nina zou komen
Peas on earth!
In bad misschien wel lekker ontspannend voor je spieren enzo
Peas on earth!
Ohja, da's verstandig... dat ze dan op tangoles gaat met Dzjek om daarna ongetwijfeld alleen maar aan Loedo te denken...
Peas on earth!
Ach, Meerdijk heeft ook al een dansschool

Al hebben Jack en Janine er wat moeite mee zo te zien
Ja, het is natuurlijk niet handig van Janine dat ze gaat dansen met Jack. Want dansen hoort nu eenmaal bij Loedo
Irene is ineens wel heeeeeeeel erg achterdochtig geworden
Doorzichtige truuk van Ludo, maar goed...

Misschien zou Dzjek trouwens bijles bij Ludo moeten nemen
Peas on earth!
Misschien kan Loedo de dansleraar worden van Jack en Janine inderdaad
Oh, gelukkig gaat Janine Ludo maandag de schuld geven van haar fantasietjes
Ja, dat is weer een goede reden om Ludo op te zoeken!

Ha, tijd voor X-factor! Da's precies het goede niveau voor mij vanavond!
Peas on earth!
Voor mij ook precies het juiste niveau.

Ik heb me verantwoordelijk genoeg gedragen vandaag overdag
Daarom! Ik ga even naar het X-factortopic voor meer gelijkgezinden
Peas on earth!
Verdwaald in het X-factor Topic meiden?

Ik was dus naar een voorstelling. Die was best vaag, maar nadat ik uitleg heb gekregen over het Hoe en Waarom van de maakster, waardeer ik het wel geloof ik.

Na afloop met 2 oud-collega's (die toevallig bij andere voorstelling op zelfde festival waren) nog wijntjes gedronken.

En toen kwam ik erachter dat mijn moeder me probeerde te bellen, minstens 5 keer + 2x voicemail.

Eén van mijn ooms (broer van vader) is vanavond plotseling overleden

Mijn vader had mijn moeder overstuur opgebeld, of zij het ons wilde vertellen (want hij denkt dat hij onze telefoonnummers niet meer heeft ofzo). Mijn oom was op bezoek bij demente oma, en is daar in elkaar gezakt. Er was toevallig ook een verpleegster bij maar reanimatie mocht niet meer baten. Hij is 57 jaar geworden.

Gekke tijd gaan we krijgen, met begrafenis en dat soort dingen, muv 1 oom heb ik die familie al jaren niet gezien.

Anyway... ik ben van de wasabinootjes afgebleven vanavond!! En alhoewel ik net enorme honger (en ik gebruik dat woord nooit!) had heb ik alle snackbars genegeerd en heb ik thuis 2 kleine boterhammen geroosterd en gegeten met suikervrije jam. Anders kan ik niet in slaap komen.

Lijstje:

O: flakes/melk

TD: zakje special K mini breaks

L: 2 volk bh met selleriesalade en coburger, 1 roggebrood met fruitstroop

A: couscoussalade met sla, tomaat, aubergine, rozijn, feta

TD: net 2 boterhammen

4 grote glazen thee

1 klein glas optimel

2 witte wijn

2 spa rood

En nu gauw m'n bed in!!
Jeetje Age, wat een verhaal

Lijkt me gekke situatie inderdaad, dat je allemaal familie (en dus ook je vader) weer gaat zien...

Gelukkig switch je redelijk snel naar de wasabi-nootjes en heb ik het idee dat het verder wel okee met je gaat?

Goed lijstje weer hoor! Gaat 't weer beter met gezond eten enzo? (gevoelsmatig bedoel ik).

Ik heb sinds een heleboel nachten weer eens heerlijk ongestoord geslapen zonder steeds wakker te worden. Werd om 6 uur wakker omdat ik moest plassen en omdat Doperwtje een soort ochtendgymnastiek aan 't doen was . Ben ook weer in slaap gevallen en nu net mijn ontbijtje op. Aan't einde van de ochtend komt oud-collegaatje met gezin lunchen. Heb er (nog) niet zoveel zin in .
Peas on earth!
Die doperwtje toch... gymnastieken midden in de nacht

Wat fijn dat je een goede nacht hebt gehad!

Ik ook (what's new?). Werd wel een uur geleden wakker van wat bouwvakkers die een steiger aan het bouwen waren in de straat

Maar goed, was staat klaar voor een retourtje wasserette dus ik trek zo gauw wat kleren aan en loop dan die kant op.

Dan ga ik vanmiddag wel even m'n uitgroei bijverven etc. En boodschappen doen. Wil zelf moussaka maken, en de ingrediënten bij de nieuwe Marqt halen die afgelopen week geopend is.

En ja, ik ben er wel heel ok onder. Het is meer dat ik me nu bedenk hoe dat dan moet met de begrafenis, en of ik daar wel naar toe moet etc. Want huilen ga ik gegarandeerd. Niet om persoonlijk verlies, maar gewoon omdat ik nog bij een begrafenis van een onbekende ongegeneerd sta te janken.

Ik heb nooit heel veel met die familie gehad. Ze waren daar vroeger met 5 kinderen thuis (waarvan mijn vader dus en nog 4 anderen) en wij gingen -voor de scheiding- maar met 2 heel intensief om. Nu is dus een oom overleden waar ik nooit veel mee heb gehad.

En nog niet zo lang geleden hoorde ik via via dat juist dit gezin (van die oom) zich een beetje achterbaks heeft gedragen. Zeggen tegen buitenstaanders dat ze het toch wel zo moeilijk hadden met die scheiding, en dat ze nu mijn moeder zo erg missen. Waarom merken wij daar dan niks van? Waarom kon er -vooral naar ons toe- dan geen enkel telefoontje af toen bekend werd dat mijn ouders gingen scheiden? Waarom hebben wij nooit enig vorm van medeleven ondervonden?

Nou... dat dus.

Het bericht dat deze oom is overleden komt overeen met een bericht dat een oude kennis van vroeger is overleden. Alhoewel ik het heel rot vindt, en ook een tikkeltje gek, heb ik er nog geen traan om gelaten.
anoniem_43206 wijzigde dit bericht op 27-03-2010 10:50
Reden: kleine nuances ;-)
% gewijzigd
Zo, ik, ben er ook weer!

Was 2 dagen nogal uithuizig, maar wel gezellig!

Jee, Age, wat een aparte situatie. Ik kan me voorstellen dat je twijfelt of je wel moet gaan. Het zal dan meer een soort 'het is netjes als ik ga' zijn, dan dat je het doet uit laatste eerbetoon...

Lastig dilemma.

En arme Erwt, ochtendgymnastiek....

Donderdag was ik eerder weg van mijn werk en heb ik op een terras in A'dam gezeten. Ok, het was nog niet heel zonnig, maar ach...

Daarna hapje gegeten bij Zus en Zus aan de Overtoom.

Gisteren geluncht met een collega. Hij werkt ook als ZZP-er en vroeg zich af of we niet samen konden gaan werken. LEUK!

Daarna nog even op kantoor geweest en aansluitend naar Zeist met een andere collega. Ben eigenlijk alleen maar weggeweest en bedenk me nu dat ik niet eens ontbijt in huis heb. OEPS!

Vanavond Cultuurnacht hier, allemaal bandjes, dus... ik vermaak me wel!

Hoe is het verder hier?
Ik bedenk me ineens: gymnastieken? Jullie gaan toch geen sportief kind op de wereld zetten he? *grijns*
Age wat rottig. Ik kan me heel goed voorstellen dat de emotionele toestanden van zo'n begrafenis in combi met bozig zijn over het gebrek aan medeleven een vreemde gemoedstoestand opleverd, die ook weer makkelijk verkeerd te interpreteren is. Waar je dan ook weer niet op zit te wachten.

Ik zou idd gaan uit een soort beleefdheid. En voor mijn moeder, want haar kennende vindt ze wel dat ze moet gaan maar vindt ze het ook moeilijk om alleen te gaan.

En mijn vader zal dit ook aangrijpen om weer contact te zoeken. En daar zit ik eerlijk gezegd niet zo op te wachten dus ik moet maar even voor ogen houden wat er ook alweer gebeurd is en waarom ik geen behoefte heb aan contact.

Gezellig dagen heb je gehad Fniel!
Plus dat als ik ga staan janken bij zo'n begrafenis dat dat -vooral door mijn vader- weer verkeerd opgevat gaat worden. Dat het niet goed gaat met ons enzo

(want hij geloofde dat nooit, als ik zei dat het goed ging. Want ja, een kind die het contact met haar vader niet op prijs stelt... daar móet wel iets mis mee zijn, die moet wel in de knoop met zichzelf zitten )
Klinkt leuk allemaal Kikker. Fraai nieuw motto ook .

Hier onderhand wel ernstig bezig met Het Huwelijk. Kan niet zo goed meer volhouden dat het niet zo belangrijk is. Waarschuwen jullie even als ik echt ernstige Bridezilla vormen aanneem? ;-P
Fniel

Ik mist je al

Leuk, al die gezellige drukke dingen!

Age, zat er nog over na te denken (terwijl ik lunch aan't voorbereiden was) en bedacht me inderdaad ook dat ik me zou kunnen voorstellen dat je niet gaat. Ach... even laten bezinken misschien

Pfff, ik hoop niet dat we een rete-sportief kind krijgen . Xan is bang dat Doperwtje op voetbal wil . Ik heb gezegd dat je dat best wel heel onopvallend kunt manipuleren
Peas on earth!
Brizilla Keessie
Peas on earth!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven