Dagelijks douchen
woensdag 24 maart 2010 om 17:27
Ik start dit topic n.a.v. een gesprek met mijn moeder. Zij zegt (en dermatologen beamen dit) dat dagelijks douchen niet al te best is voor je huid. Ik kan dat best geloven; agressieve zepen drogen je huid uit en verwijderen het natuurlijke vetlaagje van je huid. Maar ik kan het mij niet inbeelden dat ik me om de andere dag zou wassen en ik denk dat ik niet de enige ben?
Mijn haren was ik om de andere dag; niet omdat ik dat leuk vind, maar uit noodzaak (wordt helaas snel vet).
Dit is toch niet vreemd, of toch?
Mijn haren was ik om de andere dag; niet omdat ik dat leuk vind, maar uit noodzaak (wordt helaas snel vet).
Dit is toch niet vreemd, of toch?
woensdag 31 maart 2010 om 14:38
quote:delphicat schreef op 31 maart 2010 @ 14:24:
Douchen kan de volgende dag ook, moelijkhooreennickname.
Jij valt nooit lekker tegen elkaar aan in slaap, na de sex? Je moet altijd eerst douchen?
's avonds of 's nachts niet...
quote:Kalliope schreef op 31 maart 2010 @ 14:32:
[...]
Ja, die laat ik eerst een paar dagen drogen, en dan plak ik het in mijn plakboek.Vandaar m'n knipoog
Douchen kan de volgende dag ook, moelijkhooreennickname.
Jij valt nooit lekker tegen elkaar aan in slaap, na de sex? Je moet altijd eerst douchen?
's avonds of 's nachts niet...
quote:Kalliope schreef op 31 maart 2010 @ 14:32:
[...]
Ja, die laat ik eerst een paar dagen drogen, en dan plak ik het in mijn plakboek.Vandaar m'n knipoog
woensdag 31 maart 2010 om 15:00
woensdag 31 maart 2010 om 15:17
quote:Kalliope schreef op 31 maart 2010 @ 15:00:
Tuurlijk! En nog wat belangrijke info zoals piklengte, een cijfer voor hoe goed het was, en het liefst een naaktfoto. Als ik zin in seks heb, dan blader ik het boek even door, om te kijken wie van de heren ik moet bellen.
Slim!
"Hey Dennis, ik kwam je kwakkie tegen enne..."
Tuurlijk! En nog wat belangrijke info zoals piklengte, een cijfer voor hoe goed het was, en het liefst een naaktfoto. Als ik zin in seks heb, dan blader ik het boek even door, om te kijken wie van de heren ik moet bellen.
Slim!
"Hey Dennis, ik kwam je kwakkie tegen enne..."
woensdag 31 maart 2010 om 15:27
woensdag 31 maart 2010 om 15:39
Ik douche me meestal om 2/3 dagen!
Hangt er een beetje vanaf wat ik die dag gedaan heb!
Als ik me elke dag douche dan wordt mijn houd heel droog en gaat het heel erg jeuken, vooral als ik douchegel gebruikt heb.En maar haar was ik ook niet elke dag, dan pluist het als een gek.
Iedereen moet gewoon doen wat hij.zij prettig vindt! Dat is voor de 1 elke dag en de ander 2/3/4 dagen..
Hangt er een beetje vanaf wat ik die dag gedaan heb!
Als ik me elke dag douche dan wordt mijn houd heel droog en gaat het heel erg jeuken, vooral als ik douchegel gebruikt heb.En maar haar was ik ook niet elke dag, dan pluist het als een gek.
Iedereen moet gewoon doen wat hij.zij prettig vindt! Dat is voor de 1 elke dag en de ander 2/3/4 dagen..
woensdag 31 maart 2010 om 18:40
Ik douche 2 x per dag, ik gebruik dove gewoon het zeeptablet, en dat droogt niet uit, maar ik gebruik ook wel zwitsal zeepvrije gel of kneipp. na het douchen bodylotion, dat dus ook 2 x per dag en ik was mijn haar om de dag, voorheen iedere dag, maar ik merk dat ik de dag erna veel beter mijn haar kan opsteken, en mijn haar is lang en droogt langzaam. ik douche 15 minuten in de ochtend en 10 in de avond. Ik heb ook meegemaakt dat ik een keer 6 dagen niet mocht douchen door de plakkers op mijn lijf voor allergie testen, nou dat was niet zo'n pretje, na zo'n washandje en bak water, voelde ik mij er niet frisser op. Ik vind het ook gewoon lekker, muziekje op daarna lekker schone kleertjes aan etc...
woensdag 31 maart 2010 om 21:23
quote:girlxxx schreef op 31 maart 2010 @ 18:40:
Ik douche 2 x per dag, ik gebruik dove gewoon het zeeptablet, en dat droogt niet uit, maar ik gebruik ook wel zwitsal zeepvrije gel of kneipp. na het douchen bodylotion, dat dus ook 2 x per dag en ik was mijn haar om de dag, voorheen iedere dag, maar ik merk dat ik de dag erna veel beter mijn haar kan opsteken, en mijn haar is lang en droogt langzaam. ik douche 15 minuten in de ochtend en 10 in de avond. Ik heb ook meegemaakt dat ik een keer 6 dagen niet mocht douchen door de plakkers op mijn lijf voor allergie testen, nou dat was niet zo'n pretje, na zo'n washandje en bak water, voelde ik mij er niet frisser op. Ik vind het ook gewoon lekker, muziekje op daarna lekker schone kleertjes aan etc... 25 minuten per dag?? Dat is pure verspilling, ga je schamen!
Ik douche 2 x per dag, ik gebruik dove gewoon het zeeptablet, en dat droogt niet uit, maar ik gebruik ook wel zwitsal zeepvrije gel of kneipp. na het douchen bodylotion, dat dus ook 2 x per dag en ik was mijn haar om de dag, voorheen iedere dag, maar ik merk dat ik de dag erna veel beter mijn haar kan opsteken, en mijn haar is lang en droogt langzaam. ik douche 15 minuten in de ochtend en 10 in de avond. Ik heb ook meegemaakt dat ik een keer 6 dagen niet mocht douchen door de plakkers op mijn lijf voor allergie testen, nou dat was niet zo'n pretje, na zo'n washandje en bak water, voelde ik mij er niet frisser op. Ik vind het ook gewoon lekker, muziekje op daarna lekker schone kleertjes aan etc... 25 minuten per dag?? Dat is pure verspilling, ga je schamen!
woensdag 31 maart 2010 om 21:27
quote:girlxxx schreef op 31 maart 2010 @ 18:40:
ik douche 15 minuten in de ochtend en 10 in de avond.Serieus, wat DOE je al die tijd onder de douche? Je benen zijn toch wel een keer geschoren? Ik douche 's ochtends max tien min (ligt eraan of ik ook haar moet wassen etc.) en als ik gesport heb spring ik er even 2 min onder.
ik douche 15 minuten in de ochtend en 10 in de avond.Serieus, wat DOE je al die tijd onder de douche? Je benen zijn toch wel een keer geschoren? Ik douche 's ochtends max tien min (ligt eraan of ik ook haar moet wassen etc.) en als ik gesport heb spring ik er even 2 min onder.
vrijdag 2 april 2010 om 20:59
Mensen met huidproblemen komen bij dermatologen en die laatsten adviseren dan om minder te douchen.
De meeste mensen kunnen probleemloos elke dag douchen. Het zijn denk ik vooral de mensen die daar geen zin in hebben (en die ik dus vies vind) die zeggen dat dat niet goed is.
Je moet natuurlijk niet elke dag gaan schrobben met zeep enzo. En niet te heet.
De meeste mensen kunnen probleemloos elke dag douchen. Het zijn denk ik vooral de mensen die daar geen zin in hebben (en die ik dus vies vind) die zeggen dat dat niet goed is.
Je moet natuurlijk niet elke dag gaan schrobben met zeep enzo. En niet te heet.