Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Af en toe lees ik hier mee om inspiratie op te doen, ook al weet ik zeker dat vriendje en ik voor de naam Reza gaan als we een dochter krijgen. Het is inderdaad officieel een jongensnaam, maar dat is mijn naam ook. De verwarring die heel soms ontstaat is eerder grappig dan irritant.

Ook las ik hier de naam Phileine, betekent dat niet 'gemeen' (vilein)? Ik vind het wel een stoere naam.

Ik vind trouwens anne-lie en Sara-linn echt ontzettend mooie namen. Niet zo standaard maar ook niet al te ingewikkeld. En ikzelf hou met namen kiezen geen rekening met afkorten, ook namen met twee lettergrepen worden afgekort.
Ik vind Annelie (gewoon aan elkaar dus) erg mooi, Saralin vind ik te gezocht...
quote:loeske schreef op 28 maart 2010 @ 11:31:

Yuvali en Sascha klinken best mooi, maar je kind moet ALTIJD uitleggen hoe het gespeld moet worden.

Tja, dan vallen er veel namen af, als dat een probleem is. Dan is bijvoorbeeld Roosmarijn al moeilijk, want is het nou Rosemarijn of Roosmarijn etc.

Ik heb zelf het ongeluk dat ik mijn voor en achternaam erg vaak moet spellen, tja.. Heb er nooit echt mee gezeten, het is nou eenmaal zo, ik heet geen Els Blokker..

Maar om aan de hand daar van een naam te kiezen, nee.. Als het er mooi uitziet/klinkt vind ik het geen probleem.
quote:Fes schreef op 28 maart 2010 @ 22:48:

Ook las ik hier de naam Phileine, betekent dat niet 'gemeen' (vilein)? Ik vind het wel een stoere naam.

Ik vind dat ook een stoere naam! Vraag me alleen af wat de juiste uitspraak is, vilen(e) of echt met de ei klank; vilein(e)?
quote:Fes schreef op 28 maart 2010 @ 22:48:

Af en toe lees ik hier mee om inspiratie op te doen, ook al weet ik zeker dat vriendje en ik voor de naam Reza gaan als we een dochter krijgen. Het is inderdaad officieel een jongensnaam, maar dat is mijn naam ook. De verwarring die heel soms ontstaat is eerder grappig dan irritant.

Reza en Phileine zijn allebei in een boek van Ronald Giphart gebruikt, grappig

Ik vind het allebei trouwens prachtige namen.
quote:Teddyt00t schreef op 29 maart 2010 @ 12:27:

[...]

Ik vind dat ook een stoere naam! Vraag me alleen af wat de juiste uitspraak is, vilen(e) of echt met de ei klank; vilein(e)?Phileine uitgesproken met de ei hoor je het meest.
quote:Lyt schreef op 29 maart 2010 @ 13:22:

[...]

Reza en Phileine zijn allebei in een boek van Ronald Giphart gebruikt, grappig

Ik vind het allebei trouwens prachtige namen.

Haha klopt, ben enigzins een Giphartlezer Om gelijk nu dramatiserend verder te denken: dus je smaak in boeken bepaalt eigenlijk je smaak in toekomstige kindernamen....

Over lastig te spellen: mijn naam blijf ik ook drie keer per dag spellen. Soms irritant, maar nooit overwogen om mijn naam te veranderen. Ik zou persoonlijk ook niet aan de hand van 'het is wat lastig te spellen' de namen voor mijn kinderen kiezen.
Heb hem al wel vaker geplaatst...

Andere vorm van Phileine maar dan stoerder:

Felien!
ik moet mijn naam ook altijd spellen, maar vind dat eigenlijk helemaal niet erg.
quote:Enigme schreef op 29 maart 2010 @ 17:15:

Felien!Feline vind ik ook mooi!
Of Philine, vind ik ook mooi.
Wat vinden jullie van Ninon en Julot voor een meisje? (ik hoorde ze van de week, was benieuwd naar jullie mening)
Zijn Franse voornamen nog een beetje "in" in Nederland ? Wij zitten aan Solène te denken (wonen in Frankrijk, toekomstige papa is Frans), maar geen idee of deze naam in Nederland bestaat / zou kunnen bestaan ?
quote:Catooo schreef op 31 maart 2010 @ 12:18:

Wat vinden jullie van Ninon en Julot voor een meisje? (ik hoorde ze van de week, was benieuwd naar jullie mening)Te ver gezocht... Vind Nina en Juul/Jula/Julia bijvoorbeeld leuker.
quote:Razzmatazz schreef op 31 maart 2010 @ 12:24:

Zijn Franse voornamen nog een beetje "in" in Nederland ? Wij zitten aan Solène te denken (wonen in Frankrijk, toekomstige papa is Frans), maar geen idee of deze naam in Nederland bestaat / zou kunnen bestaan ?

Ik vind het een supermooie,orginele naam.

Klinkt lief maar tegelijk ook stoer.
quote:Enigme schreef op 29 maart 2010 @ 17:15:

Felien!Ja, topnaam!

Een van mijn dochters heet Feline (zonder streepje, maar wel uitgesproken als Feeline) en in de wandelgangen is dit best vaak Felien. Ik ben eigenlijk tegen namen 'afkorten' , maar deze afkorting vind ik stiekem wel heel erg mooi. Dus heet ze zo'n beetje Feline/Felien ondertussen

En 't is niet zo dat ze nu nooit meer Feline genoemd wordt, net wat mijn bui is is't Feline of Felien. Bovendien zeggen broer en zus wel Feline, paps ook en noemt ze zich zelf (ze is 2) 'Nine'
Whatever, I do what I want
Ik vind Nunon en Julot helemaal niks, inderdaad veel te ver gezocht. Soléne vind ik wel aardig, maar ben op de één of andere manier niet zo'n fan van 'sol'
wat vinden jullie van

Marlinke

Marloeke

Marlieke

Enja

Suus

May-lin

Suzette

Medy
quote:Snoet80 schreef op 31 maart 2010 @ 15:04:

wat vinden jullie van

Marlinke vinnikniks

Marloeke bweegh

Marlieke een van de 'leukste' van dit rijtje, maar gewoon Lieke vind ik veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel mooier

Enja En nee?

Suus Leuk, maar is meer een afgekorte naam toch? Ik vind Susan/Susanne neen prachtige naam

May-lin niksan

Suzette veuls te kak en dan lelijk kak want kak kan soms ook best mooi zijn

Medy? Te zelf bedacht naar mijn smaak
Whatever, I do what I want
quote:Snoet80 schreef op 31 maart 2010 @ 15:04:

wat vinden jullie van

Marlinke

Marloeke

Marlieke

Enja

Suus

May-lin

Suzette

MedyAlleen Suus is leuk, de rest te 'gemaakt'...
Enja vind ik wel leuk maar zou het eerder schrijven als Enya.

Laatst even polshoogte genomen bij nazman. We vinden Zehra allebei wel heel mooi dus die gaat (als we hopelijk ooit een kind krijgen) zeker in overweging genomen worden!
Ik wilde Liselotte toen ik nog zwanger was, vriend vond het vreselijk!

Wat denken jullie?

Lelijk of leuk?
quote:nazife schreef op 31 maart 2010 @ 15:20:

Enja vind ik wel leuk maar zou het eerder schrijven als Enya.

Laatst even polshoogte genomen bij nazman. We vinden Zehra allebei wel heel mooi dus die gaat (als we hopelijk ooit een kind krijgen) zeker in overweging genomen worden!

Zehra, met het oog op de bevalling? Wat doet dat Zeer ah!

Geintje hoor.
Ik vind Liselotte een wat tuttige naam... sorry.
quote:Whiskers schreef op 31 maart 2010 @ 15:26:

Ik wilde Liselotte toen ik nog zwanger was, vriend vond het vreselijk!

Wat denken jullie?

Lelijk of leuk?Wel leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven