Jongensnamentopic!

28-09-2009 21:25 2768 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voilá een nieuw deel om jullie namen te spuien!

Het oude deel vinden jullie hier Jongensnamentopic
Coos; Thije vind ik ook echt geweldig!!
Catoo,

Ik vind Thije ook heel erg mooi. Stoere naam die je niet veel hoort maar die ook niet zelf bedacht is/overkomt. Het schijnt al een oude naam te zijn.
Thije vind ik helemaal niet stoer klinken, maar juist erg zijig. Maar ik kom die naam wel geregeld tegen, ook wel gespeld als Theije, Teije of Tije.
Super weer zoveel reacties!

Ik vind het alleen zo lastig, omdat ik in mijn hoofd bij Brent blijf en daar alles mee vergelijk...

@ Marriss: Er zitten mooie namen in je lijstje, bijvoorbeeld Milan, maar het is niet het soort naam dat we zoeken, het mag iets Frieser...

@ Coos: Thije vind ik ook een leuke naam, alleen lijkt de naam van een familielid hier heel veel op. (terwijl ik dit typ zie ik de namen van catoo, daar zit dus het familielid bij ). Jelte heb ik minder mee, al moet bij mij soms een naam even bezinken.

@ zonnetje ik denk dat je gelijk hebt, dan was er een stop op de naam gezet. In jouw rijtje zie ik De Naam er niet bij... vind Finn wel leuk, dus die laat ik nog even ronddwalen in mijn hoofd.

@ catoo: Die namen zijn het ook niet echt... ze zijn wat te Nederlands en te standaard... Ik vind het wel leuk als het wat aparter is, zonder dat deze in de top 10 komt bij het topic van afgrijselijke namen

Nogmaals heel erg bedankt voor het meedenken!

Mocht jullie nog iets te binnen schieten...
Joshua
Keeprunning, is Anne iets?
Brand (Fries wilde je toch haha)

Rinze

Bauke

Ids

Hidde
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nog meer Fries: wat vind je van Talle, Melle, Jeppe, Tibbe?
quote:zonnetje1001 schreef op 31 maart 2010 @ 11:52:

Fenne,

Als jongensnaam? Ik ken alleen meisjes die Fenne heten.

(Wij zijn er ook nog niet uit, dus ik kom regelmatig even kijken of de naam toevallig hier voorbijkomt.)
Teun

Fedde

Douwe

Duco

Feike

Gys

Harm(en)

Imre

Jens

Liam

Joris

Jurre

Laurens

Rein

Roan

Siem

Syb

Walt

Wessel
Ischa is ook mooi, of Tygo
Enigme, bij jouw lijstje zitten de namen van de helft van mijn collega's
quote:Miffy schreef op 31 maart 2010 @ 23:20:

Enigme, bij jouw lijstje zitten de namen van de helft van mijn collega's Oh... Euh... Tja Zijn het klotecollega's?
irritant, kan niet reageren van de ene naar de andere pagina,

weet je naam niet meer, maar jens, jurre, fedde en liam leuk.

roelfien; Hidde en quinten zijn neefjes, wel erg leuke namen, de rest is het net niet.

Senne en jorre zijn ook nog ideeen. al vind senna mijn man niet mooi, dus die kans is klein denk ik.

blogbabe, met sverre kwam mijn moeder ook al aanzetten, maar dat vond manlief niets.

Catoo: jarne is ook een idee.

Maar het is nog net niet HET
Ik ben in januari bevallen van een meisje (dat wisten wij overigens al met ruim 16 weken), en was blij dat we daar een naam voor wisten. Ik vond het ontzettend moeilijk om een leuke naam voor een jongetje te bedenken. Friese namen zijn nu 'hip', maar ik zou zelf niet zo snel voor een trendgevoelige naam kiezen. Ik hoorde onlangs de naam 'Zico', en die naam doet mij wel iets. Het deed mij een klein beetje aan Ziggo denken, maar sinds ik die associatie heb uitgebannen vind ik het echt een leuke stoere naam.
@ groenoog: Joshua vind ik een erg mooie naam, maar niet wat ik zoek

@ foxymama: vind ik ook een mooie naam, maar kindje in de familie van mijn man heet zo en die is op jonge leeftijd overleden..

@ He nouschi: je hebt Fries en je hebt Fries... Brand gaat me net weer wat te ver Hidde vind ik wel een erg leuke naam!

@ Enigme: Teun vind ik een geweldige naam, mijn opa heette ook zo... maar mijn man vind zo rechtstreeks vernoemen niet leuk, mogelijk als tweede naam. Jurre en Douwe vind ik ook erg leuk (maar een goede vriend van ons heet Douwe, dus dat gaat 'm ook niet worden).

@ babbel: bij ischa, denk ik aan Ischa Meijer... en Tygo vind ik wel leuk, maar een beetje een harde G klank.

@ Milaatje: ik vind het voor een jongen ook een stuk moeilijker! Ik merk inderdaad dat Friese namen steeds populairder worden: zo ken ik ook een Bente, Berber en Jildou uit Nederlandse gezinnen. Zelf vind ik het erg mooi om iets van de Friese roots door te geven aan mijn kinderen, onze achternaam is ook behoorlijk Fries.

Zico klinkt mij wat Italiaans in de oren... misschien laat ik me beinvloeden door de hoofdpersoon van Rico's vleugels voor me zag. Ik heb soms rare associaties.

Of topic: Hoe gaat het met je? Ik kan me een topic herinneren van een tijdje terug over reizen met een baby... Heb je inmiddels je reis al gemaakt?

@ Sven, deze naam noemde ik eerder dat ik die ook erg leuk zou vinden, vanmorgen kreeg ik het bericht dat een vriendin een kindje heeft gekregen met die naam...

Ach ik heb nog een tijd om een naam te vinden en ik heb met jullie ideeen weer wat meer inspiratie

Dank jullie wel!
quote:milaatje schreef op 01 april 2010 @ 13:56:

Ik ben in januari bevallen van een meisje Gefeliciteerd!!!!! Friese namen zijn nu 'hip', maar ik zou zelf niet zo snel voor een trendgevoelige naam kiezen. O, is Fries hip? Nou, dat wist ik niet! Ik vind Fries eigenlijk helemaal niet zo hip. Het is meer iets wat altijd kan. Friese namen zijn vaak Oudhollandse namen. Die kunnen toch altijd?
quote:Enigme schreef op 31 maart 2010 @ 23:25:

[...]

Oh... Euh... Tja Zijn het klotecollega's? Eentje wel
Keeprunning, maar als je Brent zo leuk vindt, waarom wordt dat hem dan niet gewoon? Of vindt je man het niks (heb ik dat weer even gemist?)

x
Mijn man vond het eerst wel een leuke naam, maar begon de laatste tijd te twijfelen... gisteren toen ik weer wat andere namen noemde, verzuchtte hij dat hij Brent toch het leukste vond, dat we misschien toch maar gewoon voor die naam moeten gaan... Wie heeft hier nu last van hormonen
is Bernd niets dan...lijkt op Brent
quote:floorianne schreef op 02 april 2010 @ 10:30:

is Bernd niets dan...lijkt op Brent Nééé, ga gewoon voor Brent! Is echt een hele leuke naam! Gewoon doen! (en niet meer twijfelen, anders blijf je aan het wikken en wegen)
hahaha ja dat zijn mannen he! Bij ons kwam de keuze van de jongensnaam ook pas tijdens de vakantie. We hadden er een paar die een optie waren. En toen zei mijn vriend, ik ga er nu over nadenken, en toen zei hij dan word dit de naam. (heb hem er maar even niet aan herinnerd dat de eerste 3 keer dat ik die naam noemde hij hem verschrikkelijk vond) Hij moest blijkbaar gewoon erg wennen!

heb je je meisjesnaam al wel?
Keeprunning: Friese namen vind ik ook wel leuk, maar ik woon in Amsterdam en daar krijgen kinderen met een mediterraans kleurtje ook de naam Tibbe. Een kind dat Tibbe heet moet gewoon witblond haar hebben en blauwe ogen. Maar dat zijn dus mijn stereotype denkpatronen

Zico is geen Italiaanse naam. Wegens mijn roots vind ik Italiaanse namen prachtig, maar mijn man niet. Daarnaast hebben sommige Hollanders het unieke talent om (o.a.) Italiaanse namen op een vrij platte wijze uit te spreken. De naam wordt daardoor wel nog origineler dan dat die in eerste instantie al was, maar toch wil ik dat mijn kind niet aandoen

De reis ik ging gelukkig erg goed, we hebben genoten en het is zeker voor herhaling vatbaar. Maar ik vrees dat we de komende tijd chronisch blut zijn.

Blogbabe: dank je voor de felicitaties!

In de metropool waar ik woon zijn naast de Floris-Jannen, Valentijns en Didiers ook Friese namen 'trendy'. Zelfs adoptiekinderen uit Congo en Malawi moeten er aan geloven. In Amsterdam schijnt men alles maar te gedogen
quote:blogbabe schreef op 02 april 2010 @ 11:17:

[...]

Nééé, ga gewoon voor Brent! Is echt een hele leuke naam! Gewoon doen! (en niet meer twijfelen, anders blijf je aan het wikken en wegen)

Ja he! Ben er eigenlijk alleen maar meer zeker van geworden door het horen van andere namen Brent it will be.. als het een jongen is.

De meisjesnaam hebben we al zonnetje.. een van de namen die ik eerder noemde Ik ben erg benieuwd welke naam jullie gekozen hebben.

Milaatje: goed om te horen dat de reis is bevallen! Ik ben zelf ook van het reizen en hoop volgend jaar met de baby ook weer lekker in het vliegtuig te stappen. (ik ben ook wel benieuwd welke naam jullie je dochter hebben gegeven...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven