november 2010

09-03-2010 20:44 371 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag een positieve test! Joehoe ik ben zwanger.

Meteen op het forum gezocht voor het november 2010 topic. Niet gevonden dus nu zelf maar geopend.

Hopelijk zijn er hier nog meer medeforummers die ook in november uitgerekend zijn en hier mee willen schrijven!!

Over mijzelf: ik ben 31 jaar en nu dus zwanger van ons 2e kindje.

Volgens eigen berekening 13 november uitgerekend

naamleeftijduitgerekendkindjebijzonderhedenSabine314/112eDjezz351/111e22/3 intake + echoKaetje3115/111e26/3 echoMelissa26half nov1eecho 22/3Inez21/112eLen3210/111e8/4 vk en 15/4 echoverkademeisje3019/111eMucha2613/111egyn 08/04 voor intakeSouzie2905/111 en 2e!!!15/4 echoEnnelin283/111e21/4 echoDreamer3210/111e24/3 gyn+echoTroeleke272e31/3 verloskundigeNoodles 2823/111e16 april echoMamalien265/111e2/4 gynHappinez2623/111e12/4 echo en intakeLievelotje15/112ePiekje 13/112e1/4 intake VKSoley 3017/111e23/3 gynSuusje842621/1122/4 echo, 26/4 intakeGraag-anoniem 294/111e9/4 echo, 12 april bloedprikken voor geslachtsbepaling
Ach Chocolala, wat ontzettend verdrietig! En zo vreemd, met de verwijzing in feite nog in je hand... En wat lijkt het me moeilijk om ook daadwerkelijk het kindje in wording te zien, en vast te kunnen houden! Natúúrlijk kan je dat niet zomaar doorspoelen!

Zorg deze weken maar goed voor jezelf en je lijf... het is nogal wat! Ik hoop echt voor je dat je deze miskraam een plaatsje kunt geven, en daarna hopelijk een nieuwe kans krijgt!

Liefs, Ennelin
Jee zeg chocola... Dacht ik kom even spieken om te kijken hoe het met je afsraak gegaan was en nu lees ik dit... Wat erg!!!

Ik wil je heel veel sterkte wensen in deze rottijd, pas op jezelf en wees een beetje lief voor jezelf!

Liefs maatje
Lieve Chocolala, jeetje meid, wat een nachtmerrie! Net gerustgesteld, en dan ineens dit! Ik leef echt heel erg met je mee, weet zo goed hoe het voelt! Neem even de tijd voor jezelf, probeer het samen een plaatsje te geven! Ik hoop van harte dat deze droom ook voor jullie snel weer in vervulling mag gaan.

Dikke knuffel, Suus
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Bah, Chocolala, wat verschrikkelijk! De nachtmerrie van ons allemaal is jou overkomen, alweer. Heel veel sterkte!!
Lieve Chocola,

Als eerste een . Heel veel sterkte met het verwerken van dit verdriet... Vind het heel erg voor jullie. Geef jezelf de tijd om het een plekje te geven.

Dikke kus

Helly
Hoi meiden,

Vind het toch moeilijk om na die trieste berichten weer doodleuk over mezelf te beginnen... Maar doe het toch maar.

Vanochtend werd ik wakker en dacht ik: héé, ik voel me best goed! Die gedachte had ik al weken niet meer gehad, en naast dat het een prettig gevoel was, had ik natuurlijk meteen weer het gevoel van: ohoh, als het maar niet betekent dat het niet goed gaat met mijn kindjes...

Maar heb eindelijk weer eens beter geslapen, dus daar zal het mee te maken hebben gehad. Ook kon ik lekker uitslapen vanochtend.

Eind van de middag kreeg ik wel weer bevestiging: Doodmoe, en ineens weer kotsmisselijk... Kon alleen nog maar op de bank liggen en heb een paar keer op het punt gestaan naar het toilet te rennen. Achteraf was het puur omdat ik niet voldoende had gegeten, want na rustigaan het avond eten opgegeten te hebben, zakte de misselijkheid weer.

Donderdag de volgende echo, kan echt niet wachten! Vlak na de echo heb je echt weer het gevoel dat het goed zit, maar merk dat ik na een paar dagen alweer bevestiging nodig heb... Pfff...

Hoe zit dat bij jullie?

@Troeleke, hoop dat jullie inderdaad lekker snel een echo krijgen! Het maakt het allemaal een stuk tastbaarder!

@Noodles, hoe was je eerste werkdag? Of was dat niet vandaag?

@Maatje, heb je afgelopen nacht een beetje kunnen slapen?

@Kaetje, hoe is het met je misselijkheid?

Liefs!
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
@chocolale, wat vreselijk, heel veel sterkte de komende tijd!

verder goed om te lezen dat het met iedereen goed gaat. Ik schrijf niet zoveel maar dat komt omdat ik niet zoveel te melden heb. De ene keer misselijk en kokhalzend boven de pot, zoals net en het andere moment voel ik me oke! Op de vermoeidheid na, heb vannacht weer nachtdienst en ben benieuwd hoe die gaan....zie er in ieder geval heel erg tegenop!

Slapen gaat bij mij ook niet super, maak korte nachten en heb mijn middag slaapje best wel nodig om 's avonds ook nog normaal te kunnen functioneren! Ik ben zo blij als ik door die 3 maanden heen ben, ten eerste omdat die onzekerheid dan weg is en ten tweede omdat je je dan weer normaal gaat voelen waarschijnlijk! Dus kan mij niet snel genoeg gaan, maar dat geld waarschijnlijk voor meer mensen hier! Voor mij nog 5,5 week te gaan!!!
Chocolala, heel veel sterkte! Wat ontzettend klote dat je dit nu weer moet overkomen meid. Ga maar een tijdje lekker samen cocoonen om dit te verwerken. Ik hoop dat het toch snel weer lukt voor jullie.
chocolala ik weet hoe je je voelt. Heeeeeel veel sterkte!!!!!!
Chocola: heel veel sterkte en een hele dikke
Chocolala Wat kl*te zeg! Ben even een paar dagen niet op het forum geweest en lees nu je berichtje pas. Ik weet ook niet of je dit nog leest maar in elk geval heel veel sterkte gewenst.
Ik ben een paar dagen flink beroerd geweest en ook erg moe. Van de geur van warm eten moet ik overgeven, niet echt handig. Maandagavond sliep ik al om 8 uur. Vanmorgen voor het opstaan een beschuitje met hagelslag gegeten en vandaag voel ik me eigenlijk voor het eerst weer een beetje beter. Maar ik heb vandaag ook bijna geen les gegeven en ik ben bang dat dat ook nogal verschil maakt. Ik werk iets meer dan full-time en al mijn andere dagen zijn wel lang dus ik vrees het ergste.

Verder gaat het wel goed hier. Ik hoop dat ik me vanavond ook goed voel, dan gaan we misschien nog bij een paar vrienden langs om te vertellen dat ik zwanger ben. Er zijn nu al heel veel mensen die het weten en er zijn nog een paar vrienden die ik het het liefst zelf wil vertellen, desnoods over de telefoon. Maar dat zie ik vanavond wel. Gisteren en eergisteren is het er ook niet van gekomen dus ik plan maar niks.
Hoi hoi,

Ook ik heb een paar beroerde dagen achter de rug, waarin ik echt doodmoe was, en mijn darmen en maag enorm opspeelden... Enige fijne daaraan is, dat je 'weet' dat het kindje nog hangt waar het moet! Wel slopend hoor, wat kunnen dagen dan lang duren...

Vandaag daarentegen had ik een prima dag! Gaf een training, dus dan ben ik ook lekker druk bezig. Heb me tijdens de (lekkere, uitgebreide, luxe!) lunch ingehouden, en niet teveel gegeten. Want dat heb ik inmiddels geleerd: dat bekomt me slecht! Maar ja, nu, aan het einde van deze goede dag denk ik toch: Waarom voel ik niks? Zit het nog wel goed? Maar dat is dus gelukkig heeeel gewoon, lees ik net!

Ga trouwens morgen al voor een intake naar de verloskundige! Ze belde of onze afspraak kon worden vervroegd, omdat ze volgende week zo druk is. Geen probleem natuurlijk, juist fijn! Tis maar een intake, dus zal nog niks zien / horen. Toch vind ik het fijn om wat meer informatie te krijgen, ik heb er zin in!

Heeft iedereen vanaf morgenmiddag een lekker lang weekend? Ik wel! Ga mijn ene oma het goede nieuws vertellen (de andere weet het al), en ook mijn oom, tante en neefjes breng ik op de hoogte. Heb er nu al zin in! Vinden jullie het ook zo leuk om het nieuws te delen? Voor degenen die nog even wachten: knap hoor... ik kan het echt niet voor me houden!

Groetjes!
wat verdrietig chocolala..

sterkte in deze moeilijke tijd..

gelukkig zorgt jullie zoontje voor afleiding.

Pfff wat eng he dames, het kan zomaar ineens voorbij zijn.. getsie.. ik moet er niet aan denken..

nog 2,5 week tot de echo..

p.s: nieuwe baan gaat goed, maar wel heel zwaar, er komt zoveel op me af (en niemand weet dat ik zwanger ben, dus ik probeer mijn vermoeidheid te verbergen, anders kom ik zo ongeinterreseerd over..), en die pubertjes vreten energie, maar ze zijn ook heel schattg en gelukkig gaat de tijd lekker snel,
Hoi meiden!

Vanochtend weer naar de gyn geweest, nu voor het eerst in ons 'eigen' ziekenhuis. Daar was ik weer voor het eerst terug in het onderzoekskamertje waar we de vorige keer het vreselijke nieuws kregen dat de zwangerschap niet goed ging, en dat was best confronterend. Maar ook wel goed, dit keer was alles weer goed op de echo, dus nu heb ik ook weer positieve gedachtes bij dat kamertje.

Beide kindjes liggen mooi op schema, en we hebben nu definitief gehoord dat ze allebei hun eigen vliezen hebben, wat alleen maar positief is.

Ze gaven nogmaals aan dat wat de vorige keer gebeurd was, eigenlijk nooit voorkomt en ze echt niet kunnen verklaren waarom het toen mis is gegaan. Ik heb toen geen bloedverlies gehad, en dat vinden ze erg vreemd. Omdat toen mijn baarmoedermond open is gaan staan en een deel van de vliezen erdoorheen waren gezakt, zijn mijn vliezen gebroken en was het een verkeken zaak. Terwijl ons kindje nog enthousiast aan het bewegen was en zijn hartje goed klopte. Dat alles kunnen ze eigenlijk niet met elkaar rijmen. Op zich kan dit betekenen dat het echt puur pech is geweest, en het nu dus net zo goed allemaal goed kan gaan, maar de twijfel blijft toch.

Dat is de reden dat ik nu iedere twee weken een echo ga krijgen om de baarmoedermond op te meten. Vandaag was hij mooi lang, volgens de gyn had ik zelfs een zeer lange baarmoedermond. Dus nu een cerclage plaatsen willen ze sowieso niet aan. Terecht overigens, ook dat neemt weer risico's met zich mee. Mijn volgende echo is op 15 april.

Ik ben dus inmiddels wel weer wat gerustgesteld, maar in je achterhoofd blijft het allemaal toch meespelen.

Tevens is met name mijn rechter eierstok nog erg groot, zo'n 6 cm (zegt me echt helemaal niks, maar volgens hen was dat erg groot), en nog steeds wat los vocht in de buik. Ik moet dus nog steeds rustigaan doen... Moeilijk hoor, maar ik probeer het wel echt.

Goed, voor zover weer mijn verhaal, hoe is het met jullie?

@Troeleke en Piekje, hoe was jullie intake bij de VK?

Liefs!
Hoi Dames..

Even voor het schema.. mijn echo heb ik moeten verplaatsen van 19 april naar 16 april. Dit omdat het niet uit kwam met mijn nieuwe werk.. arme leerlingen hebben al zo vaak een nieuwe docent gehad dat ik zo min mogelijk lessen wil missen want dan krijgen ze weer een andere docent als invaller (en het zijn VMBO-ers veelal met gedragsproblemen e.d dus structuur is erg belangrijk voor ze)

de echo is nu wel heel vroeg, maar ik leef er nu al zo lang naartoe dat ik echt niet nog een hele week kon wachten en dit was het enige moment dat het dan kon.. morgen over twee weken dus, dan ben ik nog nét geen 9 weken (de maandag erna) maar goed, ze kunnen wel kijken of het goed zit en of het hartje klopt..

Ik voelde me wel een onwijze aantsller, dan ik haast nooit kon, en per se op een maandag of vrijdag wilde (dan kan mijn vriend mee) en dan ook nog eens geen week later... ik hoorde die vrouw al haast denken: heb je er weer zo eentje!!

hihihi..

Als de echo goed is en alles voelt goed, gaan mijn vriend en ik samenwonen ergens tussen nu en twee maanden, spannend!!

wel heel verdrietig om over ale miskramen te lezen, heel eng ook.

Steeds als ik het topic open denk ik: als het maar bij iedereen goed gaat..

Als jullie meelezen meiden: ik denk aan jullie! Heel veel sterkte

hoe gaat het met jullie? liefs
Hallo allemaal.

Hier een hele misselijke Helly. Heb afgelopen nacht niet geslapen en meerdere keren gespuugd. Vanochtend maar weer ziek gemeld waar ik erg van baal, maarja, voel me echt beroerd... Dit paasweekend had ik avonddienst moeten draaien ook daarvoor heb ik me afgemeld, ik weet niet hoe ik dat moet doen, zo misselijk constant, savonds lig ik al om 20.00 in bed en dan zou ik tot 23.00 moeten werken...

Verder heb ik maandag de intake gehad. Daar verder geen bijzonderheden over.
Lieve meiden,

Heel erg bedankt voor al jullie lieve berichtjes, jullie zijn schatten!!!

Hier gaat het wel redelijk nu. Had gisteren een cursusdag, dus weinig tijd om na te denken (zat wel vlakbij een zwangere, dus ik kon mijn ogen moeilijk van haar buikje afhouden...) en vandaag weer aan het werk. Heb het tegen een paar directe collega's verteld waar ik veel mee omga. Vond het maar weer moeilijk, bah!

Maar goed, ik stop nu met mee lezen bij jullie. Geniet allemaal ontzettend van deze bijzondere tijd en ik kom af en toe nog wel even spieken hier!

Liefs,

Chocolala
Hoi Mama's in spe!

Hier een September 2010 mama.

Verveelde me vandaag en zat even lekker te neuzen op jullie topic. Ik ben morgen 15 weken en herken zoveel van jullie verhalen toen ik nog in het "prille" begin zat.

De menstruatiepijntjes, afscheiding, het hoort er allemaal bij!

Even over de wat grotere maat kleding: Check eens wehkamp.nl

Daar kun je je maat aangeven en wordt er gelijk een selectie voor je gemaakt. Ik vind dat ze daar best gave broeken hebben!

Nou meiden, veel geluk nog & genieten!!!!

Liefs Kip
Hoi meiden!

@Helly, wat vervelend dat je steeds zo misselijk bent... Kun je wel voldoende binnen houden? Ze hebben mij altijd gezegd dat als je echt regelmatig moet braken, je beter even met je huisarts kunt overleggen. Er zijn immers wel medicijnen voor schijnt! Het moet wel leuk blijven hè! Ennuh, hartstikke goed dat je je ziek hebt gemeld. Jij en je kindje zijn het belangrijkste!

@Noodles, ze zullen wel meer gewend zijn bij de VK! Wel lekker hoor, om nu iets eerder al een echo te hebben. Ik was bij de vorige echo (afgelopen donderdag) ook bijna 9 weken, en ze kunnen dan al best wat zien! En idd, als je dan dat hartje ziet kloppen... Echt geweldig!

Kan me voorstellen dat je werk wel pittig is hoor... Maar heb wel het idee dat je het leuk vindt! Merk je ook dat de kids je een beetje uittesten omdat je nieuw bent?

@Kippetje, volgens mij heeft wehkamp.nl ook kleding van Miss Etam, of niet? Normaal gesproken niet echt mijn smaak, maar qua zwangerschapskleding hebben ze best leuke dingen.

Ben toevallig vandaag goed geslaagd voor drie broeken, in totaal minder dan 90 euro! Twee zijn echt op de groei, één kan ik nu al goed aan. Merk ook echt dat mijn buik snel groeit, heb al echt een flinke buik voor deze termijn, gelukkig groeien mijn heupen en billen nog niet heel hard mee...

Verder ook hier misselijkheid, maar ik kan het redelijk goed onder controle houden door regelmatig te eten. Al lukt dat op mijn werk beter dan thuis. Dan smeer ik 's ochtends een hele stapel boterhammen en hoef ik door de dag heen ze alleen maar op te eten. Als ik thuis ben smeer ik pas als ik honger heb, en dan heb ik geen idee meer wat ik erop moet doen... Ben dan ook vaak te moe om uitgebreid eten te gaan maken... Maar goed, mag niet klagen, gaat op zich prima!

Hoe is het met jullie? Iedereen een hele fijne Pasen gewenst!

Liefs!
Goeie Nacht iedereen!!

Even de tijd genomen om bij te lezen en te reageren (kon weer eens niet slapen).

@ Noodles, fijn dat je afspraak vervroegd is, maar nog steeds lang wachten, dan heb ik inmiddels al mijn 2e controle gehad (toch nog een voordeel aan dat handje pillen wat ik iedere dag slik )

Fijn ook dat je lekker gaat op je werk. Wel een lastige groep hoor!! Ik weet het een beetje, ik heb hier ook een vmbo puber van 16 rond lopen!!

@ Helly, jee meis, ik hoop dat je snel opknapt. Is toch ook niet te doen zo!! Ben blij dat ik daar geen last van heb (sorry) maar goed, ik slaap weer onwijs beroerd en ben errug moe en koud en last van mijn darmen en zere borsten....... Maar niet misselijk Heb je al gemberthee geprobeerd? Of inderdaad even naar je huisarts gaan? Sterkte ermee!!

@ Ennelin, hoe was je intake bij de VK? En ja, vind het ook erg leuk om het nieuws te vertellen. Maar merk dat hier in mijn woonplaats het redelijk vanzelf gaat, word soms spontaan gefeliciteerd

@ Kaetje, voel je je al wat beter?

@ Soezie, wat fijn dat je echo oké was en dat je kindjes op schema liggen!! Kan me voorstellen dat het confronterend moet zijn geweest om weer in dat zelfde onderzoekskamertje terrecht te komen. Fijn dat je het nu om kan zetten in iets postitiefs!

En dan nu nog even over mij. Niet dat ik veel heb hoor. Inderdaad wat beroerde nachten gehad, woensdag huilend mijn huisarts op gebeld of ik niet iets voor het slapen kon krijgen. Ik moest het maar met een beker warme melk doen. Ja, dan zal ik lekker slapen met mijn lactose-intollerantie!!!!

Kon overdag op mijn werk amper mijn ogen open houden en thuis liet ik ook een hoop liggen omdat ik zo vermoeid ben. En mijn vriend is 2 weken weg dus sta er wel alleen voor. Gelukkig was mijn (stief)dochter er vandaag om me een beetje te helpen!!

Vrijdag heb ik weer een controle bij de gyn. Ben dan 9 en een halve week, ben benieuwd of ik weer een echo krijg en hoe de verandering is met de laatste keer.

Ik wens iedereen fijne paasdagen en niet misselijk eten aan de eitjes hè!!!

Liefs Maatje
Hier en gezellig maar druk weekend achter de rug. De ene dag gaat het beter dan de andere. Zaterdagochtend was ik bijvoorbeeld heel misselijk en kon ik niets. Gister ging het prima en vanmorgen hing ik na een half broodje meteen boven de wc.

Vanavond chinees eten bij mijn ouders, hopelijk trek ik dat een beetje. De geur die van warm eten af komt is soms zo erg....

Over een week ga ik weer op controle. Ik weet niet of ze een echo doen dan, hoop het wel! Ik ben zo benieuwd hoe het kindje er nu uit ziet en of alles goed gaat.

Ik ga nog eens kijken op Wehkamp.nl Heb er ook al gekeken maar misschien zitten er weer andere dingen bij.
hey ladies..

Allemaal een fijn paasweekend gehad?

Misselijk geworden aan de gedachte aan eieren alleen al?

Hier alles oké.. wel erg misselijk en af en toe overgeven, hoop dat het morgen mee valt als ik voor de klas sta. Wel een heerlijk weekend gehad, onwijs in de watten gelegd door vriendje

Ik voel me ook erg opgeblazen, mijn borsten zijn enorm (tot grote vreugde van mijn vriend, ikzelf ben er iets minder blij mee), en mijn buik voel af en toe alsof er een ballon in zit..

Maar genoeg geklaagd, nog 10 dagen tot de echo, ik kan niet wachten. Mijn vriend heeft vrijgenomen van zijn werk om mee te gaan, als het er allemaal goed uit ziet durven we er meer van te genieten..
Hallo allemaal,

Vanochtend bij de huisarts geweest en heb nu emefasene(zoiets? het doosje ligt beneden) gekregen. Gister was echt het toppunt. Volgens mij heb ik wel 20 keer overgeven... Ook heb ik nu last van verstopping door het vocht tekort, hiervoor lactulose gekregen. Ik doe nu vrij weinig, het beste voel ik mij als ik in bed lig. Vanochtend om 11 uur de eerste pil ingenomen. Ik ben nu nog steeds misselijk maar niet meer gespuugd hoewel ik daar echt flink mijn best voor moet doen maar ik wil zo graag dat dit gaat helpen.

Het slechte nieuws is dat ik maar voor 5 dagen pillen heb gekregen daarna moet ik kijken hoe het gaat. Als ik blijf spugen moet ik mijn urine laten nakijken op ketonen(afvalstoffen). En dan, geen idee..

Het goede nieuws is dat mijn lichaam natuurlijk lekker hormonen aan het aanmaken is. En dat hou ik dan maar voor me dat het voor een goed doel is.

@Maatje: Wat naar dat je niet kan slapen. Normaal slaap ik ook heel slecht. Maar niet slapen als je zwanger bent is wel heel erg vervelend want je hebt het zo hard nodig!
Chinees gister was dus niet zo 'n goed idee. Nog voor we weer thuis waren lag het er al weer uit. En vanmorgen na ontbijt ook weer overgegeven. Gelukkig niet zo erg als jij Helly. Lijkt me vreselijk zeg! Hopelijk helpen de medicijnen en ben je er vanaf want 20 keer overgeven kan echt niet!

Ik heb zelf ook last van oprispingen. Zijn er meer die dat hebben? En wat kan je er tegen doen? Heb ook brandend maagzuur maar durf niet goed een rennie te nemen omdat ik bang ben dat de misselijkheid daar erger van wordt. Of valt dat mee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven