Het grote Napraattopic - 2

11-03-2010 16:52 3005 berichten
quote:Vivamod schreef op 01 februari 2010 @ 14:13:

Dit is het grote napraattopic :-) Hierin kunnen jullie reageren, onderling discussiëren, off-topicen over het beleid e.d., kortom: alle reacties plaatsen die in dit topic en in de moderatortopics niet passen. Let op:

- de angels et moi lezen hier niet per definitie mee en reageren hier dus ook niet op alles.

- vragen aan mij kunnen gesteld blijven worden in Vragen aan Vivamod

- we gaan in dit topic uit van zelfregulering; we gaan niet modereren en betreden is op eigen risico

- omdat we niet van tevoren kunnen voorspellen of dat 'werkt', willen we dit topic een maand op proef doen. Als dit topic helemaal uit de hand loopt kunnen we op 1 maart dus besluiten 't te sluiten.

grtjs,

NaomiEen aanvulling van mijn kant; Als je een posting plaatst die zo grof-beledigend-provocerend is dat er meerdere rapportages over binnenkomen, wordt het alsnog aangepast. Een waarschuwing volgt er dan echter niet.
En schrijf je gewendt dan met een D of een T?
Alle reacties Link kopieren
quote:noahtb schreef op 04 april 2010 @ 21:34:

Omdat jouw motto gebeurt als Digi een topic opent.

Vanmiddag dreigde het te escaleren, werd het topic offline gehaald en weer teruggeplaatst. Nu liep het topic gewoon prima en wordt het offline gehaald omdat Digi anders post dan normaal (wat ze de hele middag al doet).

Schiet mij maar lek.
quote:websje wrote on 04 April 2010 @ 21:36:

Hoewel ik het inhoudelijk met FV eens ben, denk ik dat het in dit geval gewoon niet werkt omdat je haar daarmee echt direct op de kast jaagt. En ik geloof dat dat vandaag ook weer is gebeurd (niet alleen door FV overigens!!!), gezien het verschil tussen de postings van vanmorgen en die van vanavond. Heel jammer. Sinds 'het incident' heb ik me steeds bewust afzijdig gehouden van dit soort topics en tegen beter weten in ga je dan toch weer een keer reageren.Websje, heb je de vele topics die Digi heeft geopend in de afgelopen jaren gevolgd? Ze verliepen bijna allemaal volgens hetzelfde patroon. Digitalis is een pure en gehaaide verleidster. En dan spreek ik niet in de romantische zin van het woord...
quote:DeKenau schreef op 04 april 2010 @ 21:28:

Iemand met zo'n complex psychisch ziektebeeld als D heeft geen baat bij al die ( goedbedoelde) adviezen maar eerder bij langdurige intensieve psychische hulp. En een heleboel wilskracht.Niet met je eens... Een complex psychisch ziektebeeld valt volgens mij ook wel mee. Als ze eens van de drank/pillen/drugs zou afblijven en een structuur in d'r leven zou aanbrengen zal het al een heeel stuk beter gaan.
Ik begrijp dat het topic weg is?

(was zelf ook even weg)

Ongetwijfeld was er een goede reden voor maar ik vind het jammer dat ik niet meer de mogelijkheid heb bepaalde postings na te lezen. Vond dat er veel mooie dingen gezegd werden, verhalen waar ik zelf iets aan had. Bijzonder hoe zo'n topic van alles oproept, maar kennelijk mensen aanspoort hun verhaal te vertellen, mensen die ik al tijden op het forum voorbij zie komen maar nooit een benul van heb gehad dat ze OOK hun worstelingen gekend hebben met studies enzo.

Mogelijk open ik binnenkort een topic - voor mezelf, ik was dat al van plan en heb het al ergens aangekondigd ook - waar die verhalen weer geplaatst kunnen worden. Als men nog zin heeft om te typen.

Iig weet ik Webs en Spijker te vinden (en vele anderen... ook)

Ik lul maar een eind weg maar dat mag op dit napraattopic toch? Ik zie ook wel in dat de toon van het topic in veel berichten ook minder gezellig was.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ik vond het in de eerste instantie slim dat het topic offline gezet was zodat D enigszins kon afkoelen ( beetje laat maar engeltje was er niet eerder). Gezien de discussie die nu oplaait onder werk en studie modtopic vraag ik me af of het uberhaupt zin heeft.
Wil me niet teveel mengen in de discussie die toch niet zoveel zin heeft, misschien.

Maar schrijf nog steeds graag op één door Digi geopend topic. (door mij tegenwoordig wel eens de Moon-o-loog genoemd maar dat terzijde. Schrijft nu ook weer iemand anders mee)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
@Moonlight: Ik heb jouw "aankondiging" gelezen. Ik strubbel met hetzelfde, dus zal zeker komen schrijven.
Ligeia, Ik zit hier al langer dan zij hier forumt en had ten tijde van haar eerste nick ook msn-contact en volgde haar topics. Ik weet dus ook wel hoe die topics zich meestal ontwikkelen. Maar toch dacht ik deze keer heel naief dat ik iets kleins kon bijdragen en heb voor zover ik weet ook niet uitgelokt of gereageerd op haar prikkelende postings. Maar toch...
Dat zeg ik....
quote:websje schreef op 04 april 2010 @ 21:36:

Hoewel ik het inhoudelijk met FV eens ben, denk ik dat het in dit geval gewoon niet werkt omdat je haar daarmee echt direct op de kast jaagt. En ik geloof dat dat vandaag ook weer is gebeurd (niet alleen door FV overigens!!!).Nee ook door mij geloof ik. Mijn post kwam heel anders over dan ik bedoelde.
.
En alweer met Suus eens. Ik denk dat als Digitalis in haar harakiri modus zit, ze zichzelf toch wel voor onze ogen self destruct.

Dan kan je haar dat beter op haar eigen topics laten doen, lijkt mij. Nu wordt het helemaal zo'n rel die over het hele forum heengaat.

Digitalis flirt graag met de zelfkant. Daar hebben velen van ons denk ik wel in meer of mindere mate last van gehad in ons leven. De kunst is alleen om te weten wanneer je moet stoppen.
Am Yisrael Chai!
Moonlight: als jij zover bent, kom ik zeker even buurten!
Dat zeg ik....
quote:iris1969 schreef op 04 april 2010 @ 19:59:

Ik moet eerlijk bekennen dat ik na al die jaren niet meer zo goed weet wat ik met Digi's topics aan moet. Tijdens het lezen voel ik me bijna een ramptoerist die getuige is van een ongeluk in de maak.

Er spat zoveel verdriet en onvermogen vanaf dat ik mijn ogen ervan af moet wenden, omdat het gewoon pijn doet om te lezen dat iemand zo met zichzelf in de knoop zit.

Wat moet ik doen? Troosten of de botte bijl hanteren? Ik weet het eerlijk gezegd niet meer en daarom doe ik maar niets (al voelt dat ook niet goed).

Ik hoop maar dat er iemand in haar nabijheid is die haar weet te bereiken, want zo kan het ook niet verder.

Ik herken dit helemaal. Zo lastig. Ik heb het topic nog helemaal gelezen voordat het off-line gehaald werd en de onmacht spat er vanaf.

Ik betrap mezelf ook op onmacht en misschien is dat wel de trigger en mijn frustratie. Je ziet iemand zich verschrikkelijk klote voelen en je kunt er niks mee. Dat maakt mij op zo'n moment boos. Dat is geen onaardigheid, of een vorm van ramptoerisme, maar dat komt voort uit frustratie.

Ik snap dan ook de post van FV heel goed. Die legt de verantwoordelijkheid en de eventuele gevolgen in één klap terug bij de persoon waar ze horen. Bij TO zelf.

Ik noemde in het begin van het topic even de term 'Ziejewelisme'. Ik denk dat dit bij zowel TO als bij de mensen die reageren een rol speelt.
Weet je wat ik het ergste vind? Dat ik nu zin heb in soep, maar het niet in huis heb. Mooi is dat!
quote:jessy schreef op 04 april 2010 @ 21:37:

En schrijf je gewendt dan met een D of een T? Met een d.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:websje schreef op 04 april 2010 @ 21:42:

Ligeia, Ik zit hier al langer dan zij hier forumt en had ten tijde van haar eerste nick ook msn-contact en volgde haar topics. Ik weet dus ook wel hoe die topics zich meestal ontwikkelen. Maar toch dacht ik deze keer heel naief dat ik iets kleins kon bijdragen en heb voor zover ik weet ook niet uitgelokt of gereageerd op haar prikkelende postings. Maar toch...

Ik ben blij met je. Das ook iets kleins toch

Even hier want in ieder ander topic zou het offtopic zijn. Ik vind de kritiek naar nieuwe Angel 2 niet terecht.

Angel 2 komt op mij (nu al) over als een integere Angel. Fijn dat we die hebben (psychepijler is van haar toch? ik zit daar veel)

Zo... even twee veren
quote:dangeensuus schreef op 04 april 2010 @ 21:35:

Vind ik te ver gaan DeKenau, tenzij jij afgestudeerd psychologe bent en weet waar je het over hebt. Ik vind dat wij als "leken" niet kunnen oordelen over een eventueel ziektebeeld als jij nu schertst.

Misschien heeft D ooit zelf een diagnose geplaatst ofzo, en heb ik dat gemist maar ik vind het te ver gaan om te roepen dat het om een complex psychisch ziektebeeld. Daar zijn wij ( althans niet dat ik weet) niet toe bevoegd om dat soort etiketjes te plakken, en al zouden we daartoe bevoegd zijn vind ik het persoonlijk not done.

Ik ben het met je eens dat het geen kwaad kan dat D hulp zoekt maar een dergelijke opmerking vind ik te ver gaan.

Ik meende hier ooit gelezen te hebben dat ze borderline heeft, maar misschien zit ik er naast, dan neem ik dat bij deze terug. Ik ben de laatste om met diagnoses te gaan smijten, maar dat ze gecompliceerde psychische klachten heeft kun je wel uit haar posts opmaken, dat is overduidelijk en vind ik niet te ver gaan.

Ik vind het wél ver gaan dat als je dit weet als medeforummer dat er dan tóch keer op keer op ingaat. Terwijl het overduidelijk is dat zo'n topic afstevend op een drama. Dit soort problematiek hoort bij een professional, níet op een forum. En hoe goed iemand het ook bedoelt, als je het werkelijk dan zo goed meent, weet dan ook dat het -denk ik- gevaarlijk kan zijn om dit soort topics te laten tieren.
quote:Die legt de verantwoordelijkheid en de eventuele gevolgen in één klap terug bij de persoon waar ze horen. Bij TO zelf.Juist! En dat maakt D giftig. Woest en onredelijk. Niet psychisch gestoord maar pissed off. Want dat zijn dingen die je soms eigenlijk net even niet wilt horen. En daar heb je geen controle over.
quote:websje schreef op 04 april 2010 @ 21:36:

Hoewel ik het inhoudelijk met FV eens ben, denk ik dat het in dit geval gewoon niet werkt omdat je haar daarmee echt direct op de kast jaagt. En ik geloof dat dat vandaag ook weer is gebeurd (niet alleen door FV overigens!!!), gezien het verschil tussen de postings van vanmorgen en die van vanavond. Heel jammer. Sinds 'het incident' heb ik me steeds bewust afzijdig gehouden van dit soort topics en tegen beter weten in ga je dan toch weer een keer reageren.Dat ben ik eerlijk gezegd niet met je eens, want de topics verlopen al jaren volgens hetzelfde patroon: het begint met medeleven dan volgt er irritatie, dan gaat Digi om zich heen slaan, dan volgen de harde woorden en vervolgens wordt het topic gesloten. Echt ik ken het helaas niet anders dan zo.
DGS: een reactie op je post in het mod topic werk en studie:

Vind je echt dat viva hier geen verantwoordelijkheid in heeft? Ze hebben inmiddels al heel veel ervaring met dit soort topics van Digi en weten hoe ze schrijft en hoe deze topics zich kunnen ontwikkelen. Dan is het op zich niet raar dat ze gebruik maken van het recht de topics tijdelijk te sluiten toch? Zeker als het in het belang van digi is? Ik bedoel: ze zijn niet verantwoordelijk, maar kunnen zich wel verantwoordelijk opstellen binnen hun mogelijkheden.
Dat zeg ik....
quote:nouschi schreef op 04 april 2010 @ 21:44:

[...]

Met een d.

Ja zie je, dat dacht ik al

thnx
Mwoah, ik denk dat de manier waarop ook wel olie op het vuur gooide.
Even voor de goede orde: ik reageer vrijwel nooit op Digi's topics, die hele grote toestand met haar destijds heb ik zelfs helemaal gemist, daar hoorde ik pas veel later over.

Van "keer op keer" is in mijn geval dus echt geen sprake, wel weet ik dat Digitalis meestal vrij heftig op mij reageert (en dat is dus ook de reden dat ik meestal me afzijdig hou).
Am Yisrael Chai!
quote:websje wrote on 04 April 2010 @ 21:42:

Ik herken het wel, hoor. De eerste golf topics heb ik wel gevolgd, maar ik was zo verstandig om nooit te reageren. Helaas dacht ook ik op een gegeven moment toch iets te kunnen bijdragen, te kunnen helpen of in ieder geval meedenken. Dat begon meelevend, neutraal etc., maar ondertussen ben ik zo ver dat ik haar virtueel gewoon door haar knietjes schiet. Het helpt allebei niet.

En ik vraag me af waarom ik me alwéér bezighoud met een dame die verliefd is op destructiviteit en die relatie niet wil verbreken. Ik ga dus iets constructiefs doen voor iemand die wel wil: ik. Try action, Digi. Ben er weg van!...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven