Poes uit het asiel.

30-03-2010 08:03 189 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Na een lange voorbereiding en het aanschaffen van spulletjes staat ons nog een ding te wachten. Het poesje ophalen in het asiel, wat vrijdag gaat gebeuren.

Nu hebben we alles al netjes zoals de kattenbak, krabpaal en enkele spulletjes. We willen liever de poes binnenhouden omdat we in een drukke stad wonen en midden in het centrum ( dus vanwege de veiligheid). We hebben een heel lief poesje op het oog hierbij de link: http://www.dierenasiels.com/specskat.cfm?id=204210

Nu wil ik misschien ook alvast wat voer aanschaffen voor de poes. Maar ik ben niet zo ervaren met katten en vroeg me af welk voedsel het beste is om de kat te geven ( het liefste niet te duur, aangezien we ook een fikse huur hebben)
Het is een goed teken dat ze gegeten heeft en op de bak is geweest. Geef haar gewoon de tijd. Ga niet te nadrukkelijk haar lokken of doen.Ttegen haar praten is een goed idee, doe heel normaal. Gewoon doen wat je altijd doet, in de huiskamer blijven, een beetje tegen haar praten op geruststellende toon maar niet te nadrukkelijk. Niet bij haar gaan liggen en haar aankijken, oogcontact kan juist bedreigend zijn voor katten!

Je kunt wel in de buurt van haar gaan zitten op de grond en dan met een speeltje of touwtje spelen zoals Gizz ook al zei. Kijken of ze reageert. Maar dit komt wel goed hoor.
Ik zou dat straks is even proberen, ik heb een speeltje waarin een soort muis aan vast zit en het piept een beetje.. dat is niet erg? Anders pak ik een schoenveter.
Ze heeft uit me hand gegeten!!
kijk dat komt helemaal goed CHEVH. Gewoon een kwestie van tijd en vertrouwen.
Vannacht beide behoeftes gedaan op de kattenbak en flink erin zitten te graven!

Ook heeft ze gisteren uit me hand gegeten, is dat verstandig om dagelijks te herhalen? Ik ben bang als ik dat doe dat ze geen reden meer heeft om er onder uit te komen
Daarnet ook kopjes geven van onder de bank.. en op haar rug rollen! Goed teken?
Ja heel goed, zo raakt ze iedere dag een beetje meer gewend. Ze vindt het nu kennelijk het veiligst onder de bank, helemaal niet erg want ze eet en gaat op de bak. Ze zal vast steeds meer uit haar schulp komen.

Oja, op de rug rollen is een teken dat ze je vertrouwt, dus een heel goed teken!
Ik wil haar alleen niet lang meer voeren onder de bank, maar wel gewoon proberen te aaien.. omdat ik bang ben dat ze anders denkt dat het eten wel naar haar toe komt!
Net een kwartier met haar gespeeld, spinnen, met haar pootjes om mijn vinger.. kopjes geven!! En ze kwam steeds meer naar voren bij de bank ..

Tot de deurbel ging.. en ze mensen hoorde dook ze weer terug:)

Dit is nu vrij wel vertrouwd voor haar omdat ze met me vriend speelt en met mij speelt onder de bank. Hoe vaak kan ik dit het beste doen? Een beetje knuffelen met haar?
Wat leuk dat je al met haar kan spelen!

Je kan met bijv. een schoenveter haar al spelend een stukje onder de bank vandaan lokken, dan een aaitje geven en dan kijken of ze weer onder bank kruipt.

Gewoon je eigen ding doen (dan kan ze aan de vreemde geluiden wennen) en tussendoor even spelen/knuffelen.

Veel plezier!
We merken wel dat ze nog bang is voor vreemde geluiden inderdaad..

Vandaag 2x een kwartier gespeeld met haar, en me vriend lukt het ook. Ze kwam al met haar kopje onder de bank vandaan vandaag..

Als je haar meteen wil aaien deinst ze een beetje terug.. maar dat angstig is nog wel begrijpelijk. Ze is er pas sinds vrijdag.
Nogmaals: heb geduld!

Maar het klinkt alsof het helemaal goed komt hoor.
Leuk hoor! Rollen op rug is zeker goed! Ik weet niet hoe je aait, maar misschien vindt ze van voren op 't kopje een beetje eng / niet prettig, heeft een van mijn katten ook. Die aai ik op haar ruggetje, of meer (van) achter(en) op het kopje. Hmm, legt een beetje lastig uit, maar ze vindt een hand die van voren naar haar kopje gaat dus niet zo fijn. Misschien heeft jou kat dat ook, tijdelijk of niet.
Vanochtend weer met haar gespeeld.. ze komt echt meteen al naar je toe als je , je hand uit steekt. Maar ze is nog wel bang van elk geluid, is dat een kwestie van wennen? Kunnen wij haar daarmee helpen?

Ook kruipt ze echt helemaal naar me toe ( naar me gezicht, en kijkt helemaal onder de bank)
Hoihoi,

je doet het prima hoor CHEVH. Wij hebben vorige zomer 2 katten uit het asiel gehaald. Het gekke is dat 1 van de 2 die we in ons hart gesloten hebben op de site van het asiel juist helemaal niet aantrekkelijk was. Dwz, hij had een hele beroerde foto hahaha. Maar dit was juist degene die onmiddellijk naar ons toe kwam en om onze benen heen aan het draaien was. Meneer had ook een vriendinnetje en dat kwam mooi uit aangezien we er 2 wilden. Toen we ermee thuis kwamen ging meneer meteen overdwars en ondersteboven op onze schoot liggen en mevrouw was wat angstig maar verstopte zich niet. Dat ging ze overigens na een dag of 3 wel ineens doen. We zijn pas echt vriendinnen geworden toen ze bij ons in de slaapkamer mocht en we inderdaad niet zo bedreigend waren 's nachts. Die van ons schrokken ook als de deurbel ging of wanneer er bezoek kwam en verstopten zich dan. Nu is het echter helemaal hun huis en doen ze dat niet meer. Ook op verjaardagen komen ze er gezellig bij zitten. Geduld is echt het keyword en volg gewoon je normale gang van zaken. Dan komt alles echt wel goed:)
Ben blij dat te lezen! Wat je merkt is als je haar even komt vermaken met aaien/spelen dan begint ze eerst allemaal kopjes te geven aan de bank .. en daarna komt ze echt naar je toe om jou kopjes te geven.

Maar die geluiden daar deinst ze nog van terug, maar ik neem aan dat dit allemaal vanzelf gaat wennen? En staat er een limiet op tot hoelang en wanneer ik kan spelen met haar? Het liefste wil ik de hele dag met haar spelen onder de bank!

Ze gebruikt goed gebruik van de kattenbak!
Dat geeft ze zelf wel aan wanneer ze geen zin meer heeft. Die van ons kunnen intens veel zin hebben om te spelen om even zo plotseling niet meer om te kijken naar het speeltje waar je mee bezig bent....en dan lopen ze gewoon weg haha.
Haha, ja die van ons gaat dan weer liggen onder de bank. Maar ik kan gewoon zo vaak proberen even met haar te spelen? Niet dat er een halve dag tussen moet zitten;)?
Hoi Chevh,

Zo te lezen komt het helemaal goed.

Wat spelen betreft, als ze er geen zin meer in heeft, gaat ze je uit de weg, of krijg je een 'klap' van haar, hopelijk zonder nageltjes...

Je mag spelen zoveel je wilt!
Het gaat zeer goed, ik en me vriend kunnen tegelijk met haar spelen onder de bank.. zonder dat ze terug deinst.

Nu heb ik brokjes met nat voer gemengd.. en dat is heel moeilijk voor haar om niet eruit te komen.. ;)
Jawel hoor! Daar kwam ze onder de bank vandaan.. al was het maar 5 meter.

Toen ze om keek ( ik had het niet opgemerkt dat ze eronder uit kwam) zag ik het pas.. en ik was net iets te enthousiast want ik zei met een hoog/lief stemmetje hee meissie..

Toen ging ze langzaam terug onder de bank.. hopelijk schrik ik haar daar niet mee af. Bleef gewoon rustig zitten.
Ah wat schattig. Komt echt allemaal goed hoor!

En met die geluiden, dat is inderdaad gewoon wennen, en zoals je ziet gaat het iedere dag een stukje beter.

En wat dat spelen betreft, let goed op haar, ze geeft zelf wel aan wanneer het genoeg is.

Toen ik mijn kat net had, ook uit het asiel, ben ik de hele tijd op de grond gaan zitten, tv kijken, boekje lezen, ik keek haar niet aan, deed net of ze er niet was maar was zo wel dichtbij.

Misschien kan je dat ook doen? Lekker dichtbij zitten en verder je eigen dingen doen, dan went ze aan jouw nabijheid zonder dat jij verder iets van haar wil.
Ja, dat doe ik wel vaker! Ik heb zo'n spijt dat ik ' te enthousiast' reageerde. Misschien heeft dat haar weer afgeschrikt om weer onder de bank vandaan te komen straks.. :(
Mmm.. ze wil nog niet spelen/aaien. Wel komt ze eten uit je hand maar komt daarna weer liggen.. Verwend gedrag?
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven