EN wat eten we vandaag?
maandag 22 maart 2010 om 21:26

maandag 5 april 2010 om 17:18
Het is niet de meest culinair verantwoorde maaltijd maar dit is wat er in huis was:
restje lamsvlees shoarma
blik bruine bonen soep
pasta (ongekookt)
milde taco saus
geraspte kaas
Alles in een hapjespan, beetje water erbij, lekker laten pruttelen totdat de pasta is gekookt, in een soepkom, beetje zure room erop. Klaar. En het is nog lekker ook.
restje lamsvlees shoarma
blik bruine bonen soep
pasta (ongekookt)
milde taco saus
geraspte kaas
Alles in een hapjespan, beetje water erbij, lekker laten pruttelen totdat de pasta is gekookt, in een soepkom, beetje zure room erop. Klaar. En het is nog lekker ook.
maandag 5 april 2010 om 17:26
Gisteren bij moeders een paprika/tomaten soepje gegeten met een hartige muffin met garnalen. Vervolgens rollade gevuld met geitenkaas, verschillende groenten en gebakken aardappeltjes en als toetje kaas en een stukje mango taart.
Vandaag geen zin in koken dus ik eet zo bruine opbakbroodjes met rosbief en filet americain van kalfsvlees. Voor de pitamientjes heb ik net 4 kiwi's opgeschrokt.
Vandaag geen zin in koken dus ik eet zo bruine opbakbroodjes met rosbief en filet americain van kalfsvlees. Voor de pitamientjes heb ik net 4 kiwi's opgeschrokt.

maandag 5 april 2010 om 17:30
Gisteren bij vrienden gegeten: Kip Siam.
Vandaag nogal uitgebreid gebruncht met o.a. zelfgebakken mueslibrood en hartige taart met rucola, parm.kaas, pijnb.pitten. Verder warme broodjes met gerookte zalm, champagne.... dus zit nog aardig vol! Vriend is aan het werk, dus denk dat ik straks een tosti maak.
Vandaag nogal uitgebreid gebruncht met o.a. zelfgebakken mueslibrood en hartige taart met rucola, parm.kaas, pijnb.pitten. Verder warme broodjes met gerookte zalm, champagne.... dus zit nog aardig vol! Vriend is aan het werk, dus denk dat ik straks een tosti maak.

maandag 5 april 2010 om 17:57
Vanmiddag heerlijk gebruncht / geluncht. Met dus kuku sabzi en de mango clafoutis van Yette (heerlijk!!), verder een kopje aspergesoep met maisbrood, paasbrood, worteltaart met chocoladeglazuur en quiche met brie, broccoli en cashewnoten. Dit alles begeleid door verse jus d'orange en sloten thee . Voorlopig hoeven we niets meer te eten, hihi. Voor vanavond heb ik een lichte maaltijd van een stukje lamsvlees gevuld met citroenfeta en tijm, daarbij broccoli en gegrilde tomaatjes.

maandag 5 april 2010 om 20:39
spinaziestamp met uitgebakken spekjes en zongedroogde tomaatjes in mekaar geflanst. was alleen te lui om zelf puree te maken dus dacht makkelijk te doen met een zakkie.
dat ging ongeveer zo; poging 1 water en soyamelk, ging gisten.
poging 2: (met gewone melk) kookte over. poging 3 lukte.
stamppot was beetje een soepje maar erg lekker...
stamppot was beetje een soepje maar erg lekker...

maandag 5 april 2010 om 20:56
quote:Missphoebe schreef op 05 april 2010 @ 20:39:
spinaziestamp met uitgebakken spekjes en zongedroogde tomaatjes in mekaar geflanst. was alleen te lui om zelf puree te maken dus dacht makkelijk te doen met een zakkie.
stamppot was beetje een soepje maar erg lekker... Missphoebe, volgende keer gewoon maar een paar aardappels schillen
stamppot was beetje een soepje maar erg lekker... Missphoebe, volgende keer gewoon maar een paar aardappels schillen

maandag 5 april 2010 om 21:32
@sartan: even aan vriend gevraagd, hij heeft t namelijk gemaakt . Het komt hierop neer:
* 6 eieren
* 1 kop gehakte verse peterselie, 1 kop gehakte verse koriander en 1 kop gehakte verse dille
* 3 bosui (alleen het lichtgroene en witte deel)
* 1 kop gekookte spinazie
* 1 theelepel zout en 1/2 theelepel peper
* 1 theelepel advieh (Perzische kruidenmix)
* 2 tenen knoflook, gehakt
* 1 eetlepel bloem
* 2 eetlepels olijfolie
Eieren kloppen met bloem, olijfolie, advieh, zout, peper, knoflook en alle gehakte kruiden. Spinazie er doorheen roeren. Hapjespan verwarmen en de omelet bakken op een laag vuur, ongeveer 15 min. aan een kant en dan omdraaien, nog 10 a 15 minuten (even kijken, wanneer al het ei gestold is is het goed). Vervolgens dit serveren op Turks brood, met plakjes tomaat en een dressing eroverheen sprenkelen van yoghurt, peper, zout en verse gehakte munt.
* 6 eieren
* 1 kop gehakte verse peterselie, 1 kop gehakte verse koriander en 1 kop gehakte verse dille
* 3 bosui (alleen het lichtgroene en witte deel)
* 1 kop gekookte spinazie
* 1 theelepel zout en 1/2 theelepel peper
* 1 theelepel advieh (Perzische kruidenmix)
* 2 tenen knoflook, gehakt
* 1 eetlepel bloem
* 2 eetlepels olijfolie
Eieren kloppen met bloem, olijfolie, advieh, zout, peper, knoflook en alle gehakte kruiden. Spinazie er doorheen roeren. Hapjespan verwarmen en de omelet bakken op een laag vuur, ongeveer 15 min. aan een kant en dan omdraaien, nog 10 a 15 minuten (even kijken, wanneer al het ei gestold is is het goed). Vervolgens dit serveren op Turks brood, met plakjes tomaat en een dressing eroverheen sprenkelen van yoghurt, peper, zout en verse gehakte munt.

maandag 5 april 2010 om 22:43
vanavond onverwacht bij mijn zusje gegeten (en we hoefde niet te wachten tot haar 10 weken oude zoontje wakker was )
beenham uit de oven met honing-tijm saus met patatjes en salade. Smaakte prima!
Morgen eten man en ik apart dus maak ik in 1 pers vorm een kleine quiche met prei, bacon en ei met geraspte kaas.
Moet alleen even denken wat ik doe met een stuk verse zalm dat ik nu heb liggen, dat zouden we vanavond met pasta eten maar ik kan het geen dagen meer bewaren. Iemand nog een uitmuntend idee?
beenham uit de oven met honing-tijm saus met patatjes en salade. Smaakte prima!
Morgen eten man en ik apart dus maak ik in 1 pers vorm een kleine quiche met prei, bacon en ei met geraspte kaas.
Moet alleen even denken wat ik doe met een stuk verse zalm dat ik nu heb liggen, dat zouden we vanavond met pasta eten maar ik kan het geen dagen meer bewaren. Iemand nog een uitmuntend idee?
maandag 5 april 2010 om 23:27
Wat Nazife zegt inderdaad...
Ik heb jullie eindelijk gemaild Beetje druk met werk, heb vanmorgen zelfs nog zitten werken. En ik was even bij opa & oma en vandaag met familie ivm Pasen
We gingen bowlen en steengrillen vandaag. Ik heb het netjes gehouden qua eten, precies zoals m'n diëtiste van me verlangd
(en ik van mezelf ook trouwens )
Ik heb jullie eindelijk gemaild Beetje druk met werk, heb vanmorgen zelfs nog zitten werken. En ik was even bij opa & oma en vandaag met familie ivm Pasen
We gingen bowlen en steengrillen vandaag. Ik heb het netjes gehouden qua eten, precies zoals m'n diëtiste van me verlangd
(en ik van mezelf ook trouwens )

dinsdag 6 april 2010 om 06:26
quote:Teigera schreef op 05 april 2010 @ 21:32:
@sartan: even aan vriend gevraagd, hij heeft t namelijk gemaakt . Het komt hierop neer:
<knipknip lekker recept>
Wow!!! Dat ziet er echt heerlijk uit en staat bij deze opgeslagen om een keer te maken (kijken waar ik die kruidenmix vandaan ga halen, heb je een tip?) Maarre... ik dacht dat je in je vorige post iets riep over walnoten erbij en die zie ik niet in het recept of heb ik me vergist en zaten die ergens anders in?
On topic: vanavond opgeleukte pza van de appie (zo'n luxe uit het koelvak)
<knipknip lekker recept>
Wow!!! Dat ziet er echt heerlijk uit en staat bij deze opgeslagen om een keer te maken (kijken waar ik die kruidenmix vandaan ga halen, heb je een tip?) Maarre... ik dacht dat je in je vorige post iets riep over walnoten erbij en die zie ik niet in het recept of heb ik me vergist en zaten die ergens anders in?
On topic: vanavond opgeleukte pza van de appie (zo'n luxe uit het koelvak)

dinsdag 6 april 2010 om 07:46
quote:sartan schreef op 06 april 2010 @ 06:26:
Advieh heeft mijn vriend gehaald in de Perzische kruidenwinkel in Leiden. Dus in een dergelijk winkeltje kun je het krijgen. Je kunt het echter ook zelf maken, als je even googlet kun je zien waar het uit bestaat.
De walnoten was ik inderdaad even vergeten te noemen. Door tijdgebrek heeft mijn vriend ze achterwege gelaten, vandaar dat ik ze in het recept ook niet noemde, maar eigenlijk hadden ze grof gehakt moeten worden, geroosterd, en dan door het eimengsel geschept moeten worden voor het de pan in ging.
Vanavond eet ik alleen, ik warm een restje aloo gobi uit de vriezer op en maak er raita bij. Stukje Turks brood en klaar!
Advieh heeft mijn vriend gehaald in de Perzische kruidenwinkel in Leiden. Dus in een dergelijk winkeltje kun je het krijgen. Je kunt het echter ook zelf maken, als je even googlet kun je zien waar het uit bestaat.
De walnoten was ik inderdaad even vergeten te noemen. Door tijdgebrek heeft mijn vriend ze achterwege gelaten, vandaar dat ik ze in het recept ook niet noemde, maar eigenlijk hadden ze grof gehakt moeten worden, geroosterd, en dan door het eimengsel geschept moeten worden voor het de pan in ging.
Vanavond eet ik alleen, ik warm een restje aloo gobi uit de vriezer op en maak er raita bij. Stukje Turks brood en klaar!
dinsdag 6 april 2010 om 10:11
quote:suuz83 schreef op 05 april 2010 @ 22:43:
Ik zou ook of de zalm in de quiche doen, of die quiche en een salade met blokjes gemarineerde zalm erin (heb je die foto laatst gezien van die salade van mij?). Dat zou ik doen.
Of als je iets meer werk eraan wilt besteden kan je er ook een voorgerecht mee maken. Zalmcarpaccio, of in een soep lekker wat stukjes. Of gewoon in de vriezer doen.
Ik moet nog even kijken, ik wil eigenlijk pas morgen boodschappen doen dus even spieken of ik dat ga redden om iets in elkaar te flansen met wat ik over heb.
Ik zou ook of de zalm in de quiche doen, of die quiche en een salade met blokjes gemarineerde zalm erin (heb je die foto laatst gezien van die salade van mij?). Dat zou ik doen.
Of als je iets meer werk eraan wilt besteden kan je er ook een voorgerecht mee maken. Zalmcarpaccio, of in een soep lekker wat stukjes. Of gewoon in de vriezer doen.
Ik moet nog even kijken, ik wil eigenlijk pas morgen boodschappen doen dus even spieken of ik dat ga redden om iets in elkaar te flansen met wat ik over heb.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
dinsdag 6 april 2010 om 12:50
dinsdag 6 april 2010 om 14:03
Hhahahah, ik zit voor een ander te zoeken voor een gerecht en weet opeens wat ik heb om voor mijzelf te maken. Ik heb een recept voor rijst met tonijn, ananas, paprika, lente-ui en kruiden en verder even kijken wat er in het gerecht staat. Maar het zijn net de dingen die hier open staan. Jippy, en heb er ook nog trek in.
Deze;
Oja, groene peper is er niet lekker in hoor. Ik doe altijd rode.
Deze;
Oja, groene peper is er niet lekker in hoor. Ik doe altijd rode.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
dinsdag 6 april 2010 om 15:48
Dank voor de tips! Ik zag pas net dat manlief een stuk zalm van ruim 7 ons had ingeslagen (euhm wij zijn maar met twee, ok 4 maar twee moeten er nog geboren worden dus daar hoeven we de borden nog niet voor vol te scheppen )
De quiche was op verzoek dus wilde ik maar in zijn originele vorm laten maar geinspireerd door jullie voorraad-opmaak-recepten vond ik een pak spinazie in mijn vriezer dus maak ik er een spinaziesoepje van met zalm en dan doe ik de rest in de vriezer.
Je recept ziet er lekker uit MV!
De quiche was op verzoek dus wilde ik maar in zijn originele vorm laten maar geinspireerd door jullie voorraad-opmaak-recepten vond ik een pak spinazie in mijn vriezer dus maak ik er een spinaziesoepje van met zalm en dan doe ik de rest in de vriezer.
Je recept ziet er lekker uit MV!