Fietsklevers?

06-04-2010 18:30 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik op de fiets naar mijn werk ga heb ik last van een raar fenomeen, namelijk fietsklevers. Dat zijn mannen die een klein stukje achter je blijven rijden, sommigen echt heel dicht achter je. Meestal heb ik ze eerst ingehaald omdat ik sneller lijk te fietsen, maar als ik ze dan heb ingehaald is dat ineens niet meer zo. Omdat ik er niet van hou als mensen dicht achter me fietsen versnel ik dan meestal een stukje zodat ik ze kwijt raak, maar dat lukt dan dus niet. En als ik dan weer langzamer fiets halen ze me nog steeds niet in.

Weird! En vervelend ook, vooral omdat de weg waarop dit altijd gebeurt ong. 4 km lang is, en ik dus 4 km lang met zo'n klever achter me zit. Vraag me ook af of ik niet gewoon hartstikke paranoia ben, maar het is nou al een paar keer gebeurd en ik begin te vermoeden dat sommige mannen het er gewoon om doen.

Kent iemand dit?
Niet direct, maar ga eens opletten of het me wel eens gebeurt.

Maar als het een weg van 4 km is, misschien veel wind, tja dan hang ik ook graag achter iemand die me uit de wind houdt.....:D
Duh, je bent gewoon windvanger voor die personen
roep na 2 km gewoon dat je wel even van kop af wil en dat hij jou even uit de wind mag houden!
Ik heb hier ooit op het forum wel eens uitgesproken (getypt) dat ik daar zo'n hekel aan heb!

Ik stop gewoon met fietsen en ga even een paar minuten in mijn tas rommelen. Wat moet je anders?!
En als je stopt, desnoods afstapt?
Ah, dan ben ik dus toch een beetje paranoia, maar het blijft irritant. Inderdaad is stoppen dan eigenlijk de enige mogelijkheid. Ik heb er ooit eentje gehad die nog geen meter achter me fietste, en dat dus 4 km lang.
Goh ik ben een vrouw maar doe het soms ook wel eens. Niet zozeer bewust, maa als ik ingehaald word, heb ik toch de neiging om met het tempo van mijn voorganger mee te gaan.

Net als in de auto, zonder bumperkleven dan hè! Als iemand voor me iets harder rijd ga ik ongemerkt ook harder rijden.
Nog geen meter, hmm ja dan zou ik keihard op de rem gaan staan kijke wat er dan gebeurd
maar is het echt een meter achter je of zit er toch wel een meter of 4 tussen?
oh, die ene dus een meter.. Ik zou dan gewoon stoppen en even een minuutje of wat wachten.

Je let er nu natuurlijk ook op
Oooh gelukkig. Ik ben niet de enige die er last van heeft. Vind het zo irritant zulke mensen. Trap me soms een ongeluk om ze voor te blijven. Of ik stop inderdaad gewoon. Of sla een straat eerder af in de hoop dat ze doorfietsen
Ja, bizar!! Ik heb dat ook... Vandaag mepte een vrouw die voor mij fietste een man van zijn fiets, omdat hij te dicht op haar reed.
Herkenbaar hoor, ik was die vrouw
Ik heb er zelf gelukkig nooit last van maar het lijkt me erg irritant. Ik wil nooit achter iemand fietsen en ook niet dat er iemand achter mij fietst. Meestal lukt dat nog ook
Het was 1 keer een meter, andere keren zit er een paar meter tussen. De laatste keer heb ik trouwens gewoon geroepen dat die man me maar moest passeren, die zat eigenlijk ook vrij dicht op me.
quote:Babbelz schreef op 06 april 2010 @ 18:50:

Ja, bizar!! Ik heb dat ook... Vandaag mepte een vrouw die voor mij fietste een man van zijn fiets, omdat hij te dicht op haar reed.Haha, dat had ik geweest kunnen zijn
Mijn vriend had er een tijd terug bekant 1 naast zich fietsen, vriend sneller rijden, fietsstalker ook sneller rijden! Langzamer, hij ook langzamer!!

Vriend stapt af, man stapt ook af!!

Toen mijn vriend vroeg of er iets was ging hij ervandoor!??
Maar als jij vrij fors remt/vaart mindert, halen ze je dan niet in? Of ga jij dan nog steeds harder fietsen?
Fietsstalker, haha, dat is een leuk woord. Zo voelt het precies namelijk!

Meestal maak ik behoorlijk wat vaart als ik merk dat iemand achter me blijft fietsen, maarja, dat helpt dus niet. Als ik daarna weer langzamer fiets blijven ze ook achter me. Die ene keer waar ik het net over had verminderde ik behoorlijk wat vaart, maar inhalen ho maar. Toen heb ik geroepen dat hij er maar langs moest gaan, ik was het echt helemaal zat.
En idd, volgende keer stop ik gewoon maar even, dat is volgens mij het enige wat helpt. je kunt toch moeilijk roepen dat je niet wilt dat iemand achter je blijft fietsen?
Ik ben een fietsklever.

Ik kan echt niet normaal fietsen, de ene keer ga ik keihard en daarna weer heel langzaam. Dat is vermoeiend.

Meestal fiets ik dan maar achter iemand aan met een normaal tempo, dan hou ik het een beetje bij, snap je?

Ik fiets er een meterje of 5 achter..
Heel herkenbaar gelukkig, ik dacht ook dat ik de enige was. Heel irritant ook nog eens. Ik stop of ga langzamer rijden, heeft ook weleens geholpen om te zeggen je mag wel inhalen. Doen ze dat niet..........Grrr.
Ik heb dat ook ! Ik denk dat het is omdat mannen het niet kunnen hebben dat je sneller bent en je dan proberen in te halen, maar dat het steeds nét niet lukt;-)
Wel grappig. Ik fietste eens naar de stad achter een oudere man aan. Bij een oversteek sprak hij me aan; als ik toch achter hem aanfietste konden we net zogoed samen fietsen. Uiteindelijk zijn wel heel gezellig samen naar de stad gefietst, vond ik een hele leuke van hem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven