Jongensnamentopic!
vrijdag 2 april 2010 om 14:31
Keeprunning, ondanks alle tegenadviezen die ook jij waarschijnlijk op je bordje gaat krijgen, kan ik het je van harte aanbevelen. Het is een andere manier van reizen, maar we hebben dubbel en dwars genoten. Bijzonder eigenlijk dat een kind vier dagen per week naar een opvang brengen wel sociaal gedoogd wordt, maar het reizen naar verre oorden met klein kind niet. Laat je daardoor niet weerhouden.
Wij hebben onze dochter Hazel genoemd. We twijfelden tussen twee namen, maar deze naam vonden wij, na observatie van ons mooie wurmpje, het beste bij haar passen. Wanneer ben je uitgerekend?
Wij hebben onze dochter Hazel genoemd. We twijfelden tussen twee namen, maar deze naam vonden wij, na observatie van ons mooie wurmpje, het beste bij haar passen. Wanneer ben je uitgerekend?
vrijdag 2 april 2010 om 15:35
Hazel vind ik een prachtige naam! Goed uitgekozen
Ik ben pas eind oktober uitgerekend, dus dat duurt nog een hele tijd. Het liefst zou ik voor die tijd nog een grote (lees verre ) reis maken, maar doordat we middenin een verbouwing zitten gaat dat niet lukken, waarschijnlijk wordt het rondtrekken door Turkije.
Ik heb de discussie toen met veel verbazing gelezen, verbazing door de harde toon die gezet werd, waarbij geen ruimte was voor nuance. Voor mij zou het een doemscenario zijn de komende 18 jaar in een bungalowpark in de Ardennen te zitten, ik wil nog veel van de wereld zien, dat zie ik als een verrijking voor onze toekomstige kinderen.
Dit was wel weer genoeg offtopic: ik hoop dat alles goed gaat met jullie verse gezinnetje!
En dan nu weer namen
Ik ben pas eind oktober uitgerekend, dus dat duurt nog een hele tijd. Het liefst zou ik voor die tijd nog een grote (lees verre ) reis maken, maar doordat we middenin een verbouwing zitten gaat dat niet lukken, waarschijnlijk wordt het rondtrekken door Turkije.
Ik heb de discussie toen met veel verbazing gelezen, verbazing door de harde toon die gezet werd, waarbij geen ruimte was voor nuance. Voor mij zou het een doemscenario zijn de komende 18 jaar in een bungalowpark in de Ardennen te zitten, ik wil nog veel van de wereld zien, dat zie ik als een verrijking voor onze toekomstige kinderen.
Dit was wel weer genoeg offtopic: ik hoop dat alles goed gaat met jullie verse gezinnetje!
En dan nu weer namen
vrijdag 2 april 2010 om 23:26
www.nordicnames.de voor de liefhebber van:
Danish Names
Faroese Names
Finnish Names
Greenlandic Names
Icelandic Names
Norwegian Names
Sami Names
Swedish Names
Mythology Names
Nordic Baby Names
Astrid Lindgren Names
Danish Names
Faroese Names
Finnish Names
Greenlandic Names
Icelandic Names
Norwegian Names
Sami Names
Swedish Names
Mythology Names
Nordic Baby Names
Astrid Lindgren Names
zaterdag 3 april 2010 om 08:20
@ milaatje zou je voor mij wat Italiaanse namen kunnen noemen? ik hou van korte, krachtige namen maar ze moeten niet te zwaar klinken.
Jongensnamen zijn moeilijk! Ik ken er genoeg die ik helemaal niks vind of die het toch niet helemaal zijn.
Jongensnamen zijn moeilijk! Ik ken er genoeg die ik helemaal niks vind of die het toch niet helemaal zijn.
Life is like a box of chocolates. You never know what you\'re gonna get
woensdag 7 april 2010 om 09:44
Mag ik jullie hulp nog een keer vragen?
Over de roepnaam zijn we t zo ongeveer nu eens...
Willen alleen ook een 2de en 3de naam, vernoemen naar de opa's. Maar dan wel wat hipper en niet letterlijk. Nu heet de ene opa Henk...en we krijgen niet verzonnen ( andere naam word jarno, afgeleid van jan)....
henkie, hendrik etc vinden we helemaal niets. De opa heet hendrikus maria, dus dat laatste is ook nog een optie om te vernoemen maar nog moeilijker...
iemand een idee voor een modernere naam...?
Willen alleen ook een 2de en 3de naam, vernoemen naar de opa's. Maar dan wel wat hipper en niet letterlijk. Nu heet de ene opa Henk...en we krijgen niet verzonnen ( andere naam word jarno, afgeleid van jan)....
henkie, hendrik etc vinden we helemaal niets. De opa heet hendrikus maria, dus dat laatste is ook nog een optie om te vernoemen maar nog moeilijker...
woensdag 7 april 2010 om 12:10
Ik heb een tijdje geleden ook om inspiratie gevraagd maar inmiddels ben ik 20 weken zwanger en nog niet veel verder gekomen dus graag nog wat hulp!
We zoeken een korte naam van 1 of 2 lettergrepen, niet (te) Engels, niet eindigen op -y , -ie, -i , -tje
Namen die ik leuk vind maar afvallen omdat ze al in de familie zitten zijn: Niek, Daan, Huub dus iets in die trant.
We zoeken een korte naam van 1 of 2 lettergrepen, niet (te) Engels, niet eindigen op -y , -ie, -i , -tje
Namen die ik leuk vind maar afvallen omdat ze al in de familie zitten zijn: Niek, Daan, Huub dus iets in die trant.
woensdag 7 april 2010 om 12:18
quote:keeprunning schreef op 07 april 2010 @ 12:12:
@ Dragonflies: je weet dus nog niet of het een jongen of meisje is
Teun - Geweldig, maar zo heet ons buurjongetje
Guus - ook geweldig maar zo heet een oom van ons
Niels - nee
Mees - best leuk maar zo heet mn neefje
Lars - nee
Echt alle leuke namen zijn al ingepikt door familie / vrienden / buren lijkt wel
Inderdaad, we weten niet wat het geslacht is en dat willen we ook niet weten dus we moeten echt 2 namen hebben, moeilijk, moeilijk...
@ Dragonflies: je weet dus nog niet of het een jongen of meisje is
Teun - Geweldig, maar zo heet ons buurjongetje
Guus - ook geweldig maar zo heet een oom van ons
Niels - nee
Mees - best leuk maar zo heet mn neefje
Lars - nee
Echt alle leuke namen zijn al ingepikt door familie / vrienden / buren lijkt wel
Inderdaad, we weten niet wat het geslacht is en dat willen we ook niet weten dus we moeten echt 2 namen hebben, moeilijk, moeilijk...
woensdag 7 april 2010 om 13:27
woensdag 7 april 2010 om 13:54
quote:Cejo schreef op 07 april 2010 @ 10:43:
Marrik
Rik
Markus
Henri
Thanks....Mariik en Markus vind ik eerlijk gezegd wel ver gezocht...
Rik hadden we ook maar btje saai....Henri vind ik dus verschrikkelijk....
Iemand anders nog suggesties? Is echt zo moeilijk...
Voor D wat korte namen:
Rense
Mika
Luka
Milan
Marrik
Rik
Markus
Henri
Thanks....Mariik en Markus vind ik eerlijk gezegd wel ver gezocht...
Rik hadden we ook maar btje saai....Henri vind ik dus verschrikkelijk....
Iemand anders nog suggesties? Is echt zo moeilijk...
Voor D wat korte namen:
Rense
Mika
Luka
Milan
woensdag 7 april 2010 om 15:04
quote:marieke27 schreef op 07 april 2010 @ 09:44:
Hank
Hein
Hank
Hein
donderdag 8 april 2010 om 16:21
Tijdje geleden al om raad gevraagd: ik heb al een zoontje, die heet Pablo, en we zoeken nog een bijpassende jongensnaam. Niet te Oudnederlands klinkend natuurlijk, Pablo en Jan zou niet zo mooi bij elkaar zijn.
Vorige keer werd Miguel geopperd, maar mijn man vind dat niet leuk en van mij hoeft het nou ook weer niet helemaal de Spaanse kant uit te gaan.
We vinden Lucas en Milan wel leuk, maar ja, die staan in de top-10 en daar ken ik er ook wel een aantal van.
Verder vind ik Kasper leuk, maar dat vind mijn man ook weer niks. Hebben jullie nog tips van namen waar ik niet aan denk en in de stijl van laatstgenoemden?
Vorige keer werd Miguel geopperd, maar mijn man vind dat niet leuk en van mij hoeft het nou ook weer niet helemaal de Spaanse kant uit te gaan.
We vinden Lucas en Milan wel leuk, maar ja, die staan in de top-10 en daar ken ik er ook wel een aantal van.
Verder vind ik Kasper leuk, maar dat vind mijn man ook weer niks. Hebben jullie nog tips van namen waar ik niet aan denk en in de stijl van laatstgenoemden?