Meisjesnamentopic!
woensdag 7 april 2010 om 14:45
AK32: ik keek op www.babybytes.nl. Maar ik zou als ik jou was de site van de kinderbijslag gebruiken die is denk ik betrouwbaarder . Wel echt handig toch he, dat internet.. Hihi.
woensdag 7 april 2010 om 15:09
quote:Teddyt00t schreef op 29 maart 2010 @ 12:27:
[...]
Ik vind dat ook een stoere naam! Vraag me alleen af wat de juiste uitspraak is, vilen(e) of echt met de ei klank; vilein(e)?
Dit is geen naam, maar een grap. Een grap uit een boek. Phileine zegt sorry.
Phileine is een verbastering van vilein, wat gemeen betekent.
[...]
Ik vind dat ook een stoere naam! Vraag me alleen af wat de juiste uitspraak is, vilen(e) of echt met de ei klank; vilein(e)?
Dit is geen naam, maar een grap. Een grap uit een boek. Phileine zegt sorry.
Phileine is een verbastering van vilein, wat gemeen betekent.
woensdag 7 april 2010 om 15:11
quote:SummerDee schreef op 28 maart 2010 @ 21:30:
Hoi meiden,
Wij verwachten een meisjes tweeling .... Graag jullie mening over
Anne-Lie & Sara-Linn
Ik vind ze beide prachtig (manlief vooral de eerste) , maar is het niet te gezocht ?
Groetjes !
Dan is het net of het er 4 zijn
Een tweeling met dubbele namen, ik vind het niets...
Hoi meiden,
Wij verwachten een meisjes tweeling .... Graag jullie mening over
Anne-Lie & Sara-Linn
Ik vind ze beide prachtig (manlief vooral de eerste) , maar is het niet te gezocht ?
Groetjes !
Dan is het net of het er 4 zijn
Een tweeling met dubbele namen, ik vind het niets...
woensdag 7 april 2010 om 15:16
quote:AlettaJacobs schreef op 07 april 2010 @ 15:11:
Ja, omdat de hoofdpersoon zo'n bitch is in het boek. (Maar dat kwartje landt inderdaad niet overal - er worden verrassend veel meisjes Phileine genoemd tegenwoordig )Ik kijk er echt van op... mensen hebben ergens een klok horen luiden maar weten niet waar de klepel hangt....
Ja, omdat de hoofdpersoon zo'n bitch is in het boek. (Maar dat kwartje landt inderdaad niet overal - er worden verrassend veel meisjes Phileine genoemd tegenwoordig )Ik kijk er echt van op... mensen hebben ergens een klok horen luiden maar weten niet waar de klepel hangt....
woensdag 7 april 2010 om 15:39
woensdag 7 april 2010 om 16:34
woensdag 7 april 2010 om 17:18
quote:mrscaricos schreef op 07 april 2010 @ 17:16:
Is Phileine niet dan afgeleid van Phileo liefde?
Dat is toch broerderliefde? denk maar aan Philadelphia (nee niet de kaas!)
Phileo is inderdaad grieks.
Dat is wat ik weet van mijn klein beetje grieks (niet veel dus)Phileo - means to have an affection (sentiment, passion or feeling) for. A fondness based in the heart. What the Greeks meant by Phileo love is what we normally think of the words "brotherly love" meaning today.
Dat is toch broerderliefde? denk maar aan Philadelphia (nee niet de kaas!)
Phileo is inderdaad grieks.
Dat is wat ik weet van mijn klein beetje grieks (niet veel dus)Phileo - means to have an affection (sentiment, passion or feeling) for. A fondness based in the heart. What the Greeks meant by Phileo love is what we normally think of the words "brotherly love" meaning today.
woensdag 7 april 2010 om 19:36
quote:mrscaricos schreef op 07 april 2010 @ 17:16:
Ja, fileo is het Griekse werkwoord voor houden van, en daar kan Phileine inderdaad van afgeleid zijn - in het Nederlands dan want Phileine is voor zover ik weet geen Griekse naam. Een Nederlandse naam dus, afgeleid van een Grieks werkwoord. Ook leuk. Wel jammer dat die naam in het Nederlands niet zo'n lieve betekenis heeft.
Ja, fileo is het Griekse werkwoord voor houden van, en daar kan Phileine inderdaad van afgeleid zijn - in het Nederlands dan want Phileine is voor zover ik weet geen Griekse naam. Een Nederlandse naam dus, afgeleid van een Grieks werkwoord. Ook leuk. Wel jammer dat die naam in het Nederlands niet zo'n lieve betekenis heeft.