Perzikboom van de gamma

woensdag 7 april 2010 om 13:57
Ik krijg net de folder van de gamma in de bus.
En daar staan fruitbomen in. Appel, Peer en Perzik.
Komen daar nu ook echt vruchten aan? Eetbare? Of is dat meer voor de leuk? En moet je er dan ook 2 nemen (voor bestuiving)?
Ik vind een fruitboompje in mijn tuin erg leuk, maar zou het ook heel erg leuk vinden als er ook vruchten aan komen die je kunt eten.
Dus.. iemand ervaring?
En daar staan fruitbomen in. Appel, Peer en Perzik.
Komen daar nu ook echt vruchten aan? Eetbare? Of is dat meer voor de leuk? En moet je er dan ook 2 nemen (voor bestuiving)?
Ik vind een fruitboompje in mijn tuin erg leuk, maar zou het ook heel erg leuk vinden als er ook vruchten aan komen die je kunt eten.
Dus.. iemand ervaring?

woensdag 7 april 2010 om 14:01

woensdag 7 april 2010 om 14:03
Een perzikboom kan het heel goed doen met een mooie zomer. Je moet er inderdaad 2 hebben geloof ik. Maar voordat aan een jonge boom vruchten komen ben je heeeeel wat jaren verder. En ze worden enorm groot. Maar een kennis van ons had zo'n boom en daar gingen we als kind altijd perzikken eten. Enorm zoveel vruchten als er aan die boom zaten. Maar die was al zeker 10tallen jaren oud.
...

woensdag 7 april 2010 om 14:05
@queenie: hmmm.. echt?? in de folder staat hoogte ca 170 cm. In mijn naiviteit ging ik er vanuit dat die boom dan ook niet veel hoger zou groeien. Dan moet ik het toch maar bij mijn mini moestuin en aardbeienplantjes houden want zo groot is mijn tuin nu ook weer niet.. (en mijn geduld is al helemáál niet zo groot! )
woensdag 7 april 2010 om 15:03
woensdag 7 april 2010 om 15:51
Hier een kersenboom in de tuin...is nu dnek ik 2.00 meter hoog (de langste takjes iig) en ook al vanaf het begin doet het kreng super z'n best om mooie kersjes te produceren...(en ze zijn nog erg lekker ook) komt ook bij een tuincentrum vandaan...lijkt me dat ze daar net ff een tikkie meer verstand hebben van alles wat groeit en bloeit dan iemand die normaal gesproken gipsplaatjes verkoopt...
woensdag 7 april 2010 om 16:16
Ik heb zelf een pruimenboom, maar dan een wilde. Het was vroeger een onderstam van een prunus triloba. Die kreeg luis, ik had geen zin in antiluisbehandelingen dus toen heb ik het bovenstuk erafgehaald.
Hij is in twee jaar tot aan het plafond van mijn balkon gegroeid..
Ooit zal hij pruimen dragen denk ik.
Hij is in twee jaar tot aan het plafond van mijn balkon gegroeid..
Ooit zal hij pruimen dragen denk ik.