Gezondheid alle pijlers

Kleanprep

07-04-2010 16:38 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Halloooooo dames.

Ik ben net begonnen met het drinken van kleanprep. Komende 5 a 6 uur elke 10 minuten een glas van deze smerige troep. Totaal 4 liter. 4 weken geleden ook 4 liter moeten doen en het is zo vies!

Iemand ervaring en mischien wel tips?

Ik meng het al met appelsap en tussedoor drink ik thee, limonade, bouilon en eet ik kauwgom. Thnxs!
Neus dicht knijpen en door een rietje drinken helpt mij als het heel vies is..
Oh god, sterkte ermee!

IJs- en ijskoud drinken en achter elkaar drinken, neus dichtknijpen en proberen verstand op nul te zetten zodat je niet gaat kokhalzen.
Wat is dat?
Peas on earth!
Ja ijskoud vind ik het juist smeriger

En ik gebruik een rietje en tijdens het drinken tel ik de slokken anders word ik gek.

Maar het is zulke vieze troep! En 4 weken geleden ook 4 liter moeten doen en 2 weken daarvoor 2 liter molviprep. Ben er zo klaar mee. :'(
Heel Goor Laxeermiddel.
Heb je iemand bij je voor support? Het hielp mij toendertijd heel erg dat man me als een ware cheerleader stond aan te moedigen bij ieder glas... Had ook ernstig de pest in toen hij van de pleeg weg moest aan het eind van het bezoekuur (ik lag in het ziekenhuis toen).

Wat bij mij niet werkte was op goede momenten extra willen drinken zodat het maar op was. Ik had voor mezelf een soort schema en als ik me daar aan hield ging het wel. Maar teveel te snel willen (als het al lukt met die smerige %$#) ging compleet mis.

Veel sterkte!!!
Iets anders
Iew, bah. Geen tips, maar wel sterkte dan maar. Vier liter is ook echt veel
Peas on earth!
Knijp je wel je neus dicht?

als je het er niet bij ruikt proef je het ietsjes minder.
quote:Ainne schreef op 07 april 2010 @ 16:44:

Heel Goor Laxeermiddel.

Mag ik deze nomineren voor understatement van het jaar?

Sorry TO, heb je ook niks aan natuurlijk... Maar ik voel met je mee, echt!
Iets anders
Onder darm problemen kun je heel veel ervaringen lezen. Zal het topic even voor je omhoog halen.
Ja me moeder is er bij en zometeen komt mn vriend ook.

In me eentje zou het me nooit lukken namelijk.

Bij elk glas staat ze bij me en telt ze hard op mee met de slokken.

Maar het is zo vies en ik word er telkens zo ziek van Bah.

Dank voor de lieve berichten doet me goed.
En oja in de trant van schema: ik doe de 1e liter elke 10 a 15 minuten 1 glas, de 1e liter moet in 1,5 uur op. En daarna elke 10 minuten 1 glas.
Ik leef ook met je mee. Kan de smaak zó voor me halen.

De laatste keer kreeg ik trouwens wat anders, zakje poeder wat in 2 glazen water kon, zó klaar, werkte net zo goed. Geen idee mee wat het heette, maar dat weet je arts vast wel.
Ja ik heb hier ook nog molvicolon liggen maar dat vind ik juist wel okee. Maar ik moet voor morgen lege schone darmpjes hebben vandaar die 4 liter kleanprep
test uitlijning forum
Maar ik kreeg die dat poeder (twee glazen water) ook voor een colonoscopy, dus het werkte net zo goed als de Kleanprep.

Weet alleen niet meer hoe het heette en daar heb je nu sowieso niets aan
Ik heb er nog nooit van gehoord maar begrijp dat het iets verschrikkelijks is?!

Is er geen vervangend middel, een klysma of zo?

Jeetje, wat rot voor je!
De klysma's krijg je er meestal als extraatje nog bij cadeau Bergje .....

Manlief krijgt het enkel weg als het uit de vriezer komt en dus ijskoud is, proef je het ook minder. Hij vind trouwens met appelsap weer enorm smerig dus lastig advies te geven. Heel veel sterkte!
Als er een after-Klaenprep-topic geopend moet worden, en daar is hulp bij nodig, dan hoor ik het wel he?

Nee, alle gekheid op een stokkie. Ik wens iedereen die dit moet slikken (of drinken) veel succes en sterkte! Ik wordt er helemaal naar van!
Ooh ik drink het juist met appelsap! En gewoon uit de koelkast. Als het ijskoud is snijd het zo haha.

En indd klysma's helpen hier niet bij.

En die zijn ook niet bepaald prettig.
*
Ik ben verpleegkundige en wist hoe vies het spul was omdat ik een keer een glas met een patiënte heb meegedronken. Ze durfde geen slok te nemen, daarom heb ik toen 2 glazen ingeschonken en hebben we ze tegelijk leeggedronken... Getver! Ik kon wel kokhalzen. Grappig genoeg vond de patiënte het trouwens helemaal niet zo vies en dronk ze vervolgens zo die 4 liter op.

Toen ik er een paar maanden later zelf aan moest geloven heb ik een beetje gesjoemeld: een huisgenootje die toevallig ook verpleegkundige was heeft een voedingssonde (slangetje naar de maag) ingebracht en zo heb ik het mezelf met een grote spuit toegediend. Ideaal!

Maar goed, de kans is klein dat je wat aan deze tip hebt, dus dan maar gewoon héél veel sterkte gewenst! (Ook als de kleanprep straks gaat werken...)
Gekke vraag misschien, maar wat doet het precies? Is het een soort van contrast vloeistof of leegt het je darmen?
Ik snap niet dat artsen dat ontzettend gore spul maar blijven voorschrijven terwijl er alternatieven zijn. Het gros van de mensen kan die 4 liter niet binnenhouden waardoor er zelfs mensen zijn die het via een sonde toegediend moeten krijgen in het ziekenhuis.

Ik heb phosphoral gekregen. Het schijnt iets minder goed te werken, maar als je er veel bij drinkt toch goed genoeg. En dan ben je met twee flesjes van zo'n 50 ml klaar.

Bergje, het is een laxeermiddel om je darmen helemaal schoon te spoelen voor een scopie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven