Kleanprep
woensdag 7 april 2010 om 16:38
Halloooooo dames.
Ik ben net begonnen met het drinken van kleanprep. Komende 5 a 6 uur elke 10 minuten een glas van deze smerige troep. Totaal 4 liter. 4 weken geleden ook 4 liter moeten doen en het is zo vies!
Iemand ervaring en mischien wel tips?
Ik meng het al met appelsap en tussedoor drink ik thee, limonade, bouilon en eet ik kauwgom. Thnxs!
Ik ben net begonnen met het drinken van kleanprep. Komende 5 a 6 uur elke 10 minuten een glas van deze smerige troep. Totaal 4 liter. 4 weken geleden ook 4 liter moeten doen en het is zo vies!
Iemand ervaring en mischien wel tips?
Ik meng het al met appelsap en tussedoor drink ik thee, limonade, bouilon en eet ik kauwgom. Thnxs!

woensdag 7 april 2010 om 16:44
woensdag 7 april 2010 om 16:45
Heb je iemand bij je voor support? Het hielp mij toendertijd heel erg dat man me als een ware cheerleader stond aan te moedigen bij ieder glas... Had ook ernstig de pest in toen hij van de pleeg weg moest aan het eind van het bezoekuur (ik lag in het ziekenhuis toen).
Wat bij mij niet werkte was op goede momenten extra willen drinken zodat het maar op was. Ik had voor mezelf een soort schema en als ik me daar aan hield ging het wel. Maar teveel te snel willen (als het al lukt met die smerige %$#) ging compleet mis.
Veel sterkte!!!
Wat bij mij niet werkte was op goede momenten extra willen drinken zodat het maar op was. Ik had voor mezelf een soort schema en als ik me daar aan hield ging het wel. Maar teveel te snel willen (als het al lukt met die smerige %$#) ging compleet mis.
Veel sterkte!!!
Iets anders

woensdag 7 april 2010 om 16:49

woensdag 7 april 2010 om 17:06
woensdag 7 april 2010 om 17:09
woensdag 7 april 2010 om 17:19
Ik ben verpleegkundige en wist hoe vies het spul was omdat ik een keer een glas met een patiënte heb meegedronken. Ze durfde geen slok te nemen, daarom heb ik toen 2 glazen ingeschonken en hebben we ze tegelijk leeggedronken... Getver! Ik kon wel kokhalzen. Grappig genoeg vond de patiënte het trouwens helemaal niet zo vies en dronk ze vervolgens zo die 4 liter op.
Toen ik er een paar maanden later zelf aan moest geloven heb ik een beetje gesjoemeld: een huisgenootje die toevallig ook verpleegkundige was heeft een voedingssonde (slangetje naar de maag) ingebracht en zo heb ik het mezelf met een grote spuit toegediend. Ideaal!
Maar goed, de kans is klein dat je wat aan deze tip hebt, dus dan maar gewoon héél veel sterkte gewenst! (Ook als de kleanprep straks gaat werken...)
Toen ik er een paar maanden later zelf aan moest geloven heb ik een beetje gesjoemeld: een huisgenootje die toevallig ook verpleegkundige was heeft een voedingssonde (slangetje naar de maag) ingebracht en zo heb ik het mezelf met een grote spuit toegediend. Ideaal!
Maar goed, de kans is klein dat je wat aan deze tip hebt, dus dan maar gewoon héél veel sterkte gewenst! (Ook als de kleanprep straks gaat werken...)
woensdag 7 april 2010 om 17:28
Ik snap niet dat artsen dat ontzettend gore spul maar blijven voorschrijven terwijl er alternatieven zijn. Het gros van de mensen kan die 4 liter niet binnenhouden waardoor er zelfs mensen zijn die het via een sonde toegediend moeten krijgen in het ziekenhuis.
Ik heb phosphoral gekregen. Het schijnt iets minder goed te werken, maar als je er veel bij drinkt toch goed genoeg. En dan ben je met twee flesjes van zo'n 50 ml klaar.
Bergje, het is een laxeermiddel om je darmen helemaal schoon te spoelen voor een scopie.
Ik heb phosphoral gekregen. Het schijnt iets minder goed te werken, maar als je er veel bij drinkt toch goed genoeg. En dan ben je met twee flesjes van zo'n 50 ml klaar.
Bergje, het is een laxeermiddel om je darmen helemaal schoon te spoelen voor een scopie.