Internetdating kletstopic

29-03-2010 22:29 4410 berichten
Deel je ervaringen, stel je vragen, iedereen welkom!

(Hier stond een poging tot een overzicht van de stand van zaken bij diverse hier regelmatig terugkerende posters. Was echter nauwelijks bij te houden door snelle veranderingen en wisselende aanwezigheid. Nu moeten jullie hier dus weer even zelf de kluwen zien te ontwarren.)
anoniem_90685 wijzigde dit bericht op 12-02-2011 23:41
Reden: Overzicht verouderd, nieuw overzicht nauwelijks te doen
% gewijzigd
@Soppie, mag ik nog een iets egoïstischer optie voorleggen? Meneer-niet-zo-klik nog even aan het lijntje houden, tweede date met meneer wel-klik en daarna pas definitief beslissen over de eerste meneer?
Alle reacties Link kopieren
quote:Rasa schreef op 07 april 2010 @ 18:46:

@Soppie, mag ik nog een iets egoïstischer optie voorleggen? Meneer-niet-zo-klik nog even aan het lijntje houden, tweede date met meneer wel-klik en daarna pas definitief beslissen over de eerste meneer?haha. Ik werd een beetje moe van het dubbel afspreken, dus heb hem al afgemaild. Zijn niveau was ook iets te dom voor mij, en ik bedoel het niet lullig, maar dat gaat niet werken.
Ik kreeg gisteren een hartje (op RP) van een verstandelijk gehandicapte man. Jeetje, dat die mensen ook op RP komen!

Basisschoolniveau, profiel vol met fouten

Daar zit ik dus niet op te wachten.
quote:Sam32 schreef op 07 april 2010 @ 19:00:

Ik kreeg gisteren een hartje (op RP) van een verstandelijk gehandicapte man. Jeetje, dat die mensen ook op RP komen!Basisschoolniveau, profiel vol met fouten

Daar zit ik dus niet op te wachten.
Sam,die doelgroep is volgens mij de enige die nog geen datingsite heeft.

HBO,good looking,senioren,single mamma's,iedereen heeft een eigen site.

Hoe weet je trouwens zeker dat die man verstandelijk beperkt was?

Ik heb mailtjes gehad op RP van mannen die aangaven HBO te hebben,maar het hadden over 'me kids' en dergelijke taal.
quote:Sam32 schreef op 07 april 2010 @ 19:00:

Ik kreeg gisteren een hartje (op RP) van een verstandelijk gehandicapte man. Jeetje, dat die mensen ook op RP komen!

Tjeetje zeg, is er zomaar iemand met basisschoolniveau tussendoor geglipt? Je hebt het toch wel meteen gemeld bij RP he? Schandalig, dat ze daar niet beter op letten...

Sorry hoor, hebben mensen met een lager IQ dan geen recht op een liefdesleven? Iederéén komt op RP. Er loopt heel wat 'erger' volk rond dan mensen die misschien wat minder hoog zijn opgeleid. Laten we zeggen dat ik je reactie wat vreemd vind...
quote:Rasa schreef op 07 april 2010 @ 20:26:

[...]

Tjeetje zeg, is er zomaar iemand met basisschoolniveau tussendoor geglipt? Je hebt het toch wel meteen gemeld bij RP he? Schandalig, dat ze daar niet beter op letten...

Sorry hoor, hebben mensen met een lager IQ dan geen recht op een liefdesleven? Iederéén komt op RP. Er loopt heel wat 'erger' volk rond dan mensen die misschien wat minder hoog zijn opgeleid. Laten we zeggen dat ik je reactie wat vreemd vind...
Ik ken beide kanten.........

Me een paar jaar geleden in het cyberdaten gestort. Vriendin van mij was vol enthousiast dus ik ookmaar.

Mwah........ leuke contacten die IRL tegenvielen, en dat is soms al zacht gezegd (date die 3 uur lang alle ellende van zijn ex over me heen stortte), MSNcontacten die gewoon stil vielen, maw geen klik.

Me mateloos irriteren aan mannen die mijn profiel niet lazen (waar een aantal duidelijke zaken in stonden en een hele andere insteek in de1ste mail hadden).......

N ben ik erg van de mail en snap dat niet iedereen dat is, dus als iemand niet net zo makkelijk mailt, i dat geen issue, Het gaat om het IRL gevoel, snel afspreken dus. Maar nooit een klik gehad.

Ik snap dat 'niet geschoten altijd mis' is maar er is een tussenweg.

en dan opeens raak ik via werk in cybercontact met iemand....... en dat klikt. Hij bleek achteraf op dezelfde datingsite te staan maar we zochten in een ander kader .

we kenden elkaar niet IRL, het werkcontact was bjna toevallig

3 jaar verder en nog steeds smoorverliefd

Het had dus ook via een datingsite gekund, kwestie van zoekopdracht aanpassen...........

We hADDEN het laast nog over die datingsite periode.

Hij pakte dat heel anders aan dan ik. Kort mailen/kort contact en dan IRL afspreken want dan weetr je het.

Zo makkelijk als ik met IRL contacten ben, zo lastig vond ik het om dat te doen met de virtuele contacten en misschien had ik ook wel gelijk> waren die cybercontacten wel niet leuk genoeg om mee af te spreken. Maar zouden ze maar zo mannen kunnen zijn die IRL veel leuker waren dan ik ik ze kende via mail/msn.

Ik heb het dus nooit bij de hand gehad maar denk wel dat dat snel IRL afspreken handg is, want dat is waar het om gaat. De chemie.........

IRL afspreken s doodeng vond ik, en dat voor iemand die sociaal redelijk sterk is. Maar alleen zo merk je of het klikt

Die date die alleen maar flipte over zijn ex stuurde leuke mails, echt..... en IRL was het al snel klaar, kan er nog om lachen.
Je bent zelf een theepot
@SuzanneSuus grappig verhaal zeg! Ik heb me dat ook weleens afgevraagd: hoe vaak heb ik al een man virtueel afgewezen die ik IRL heel leuk had gevonden?

Maar het klopt, omdat IRL zó anders is dan via mail en profielen enzo, spreek ik meestal ook snel af. Vind dat inmiddels niet zo eng meer, naar ruim 20 van dit soort 'blind' dates. Van al die dates vond ik maar één man leuk, maar ja, dat werd helaas niks. Ik merk nu een omgekeerde reactie. Heb op dit moment leuk mailcontact met R en dat is zo prettig, dat ik die magie liever nog niet verbreek met een IRL ontmoeting. Wetende dat de kans bijzonder groot is dat de vonk dan niet overspringt...
Even reageren n.a.v. mijn laatste post: ik zit zelf niet te wachten op hartjes of berichten van mannen die verstandelijk gehandicapt zijn. Je ziet op de foto dat hij dat is en er staat een man naast die ook duidelijk verst. gehandicapt is. En als je het profiel leest, kun je het er ook wel duidelijk uit opmaken.

Dat jullie daar verder niet op letten moet je zelf weten, ik was toch wat geschokt dat ik een hartje kreeg.
@ rasa; heel herkenbaar, had laatst ook iemand waarmee het virtuele contact zoo ontzettend leuk was.. toen het gesprek toeging naar een keer irl afspreken, was ik wat terughoudend, bang dat we het gingen verpesten en 'break the spell'.

dat bleek uiteindelijk ook zo te zijn.. zonde!

maar hoe is het met R? gaat het nog ergens heen? (of nee hij zat in het buitenland, toch?)
Dan reageer je toch niet.
quote:Laura289 schreef op 07 april 2010 @ 21:30:

Dan reageer je toch niet.Nee, natuurlijk niet!
@ sam; tuurlijk schrik je daarvan.. reacties hier zijn ook begrijpelijk in de zin van 'die mensen hebben ook recht op liefde blabla' maar je schrikt je een ongeluk ja.. kan ik me voorstellen
quote:Sam32 schreef op 07 april 2010 @ 21:28:

Even reageren n.a.v. mijn laatste post: ik zit zelf niet te wachten op hartjes of berichten van mannen die verstandelijk gehandicapt zijn. Je ziet op de foto dat hij dat is en er staat een man naast die ook duidelijk verst. gehandicapt is. En als je het profiel leest, kun je het er ook wel duidelijk uit opmaken.

Dat jullie daar verder niet op letten moet je zelf weten, ik was toch wat geschokt dat ik een hartje kreeg.Kun je nagaan hoe je overkomt als zij op je reageren, alsof je 1 van hen bent
quote:SignOfLife schreef op 07 april 2010 @ 21:29:

@ rasa; heel herkenbaar, had laatst ook iemand waarmee het virtuele contact zoo ontzettend leuk was.. toen het gesprek toeging naar een keer irl afspreken, was ik wat terughoudend, bang dat we het gingen verpesten en 'break the spell'.

dat bleek uiteindelijk ook zo te zijn.. zonde!

maar hoe is het met R? gaat het nog ergens heen? (of nee hij zat in het buitenland, toch?)Yep, R zit op dit moment in het buitenland. Sterker nog, in een onherbergzaam buitenland zonder internetaansluiting in de buurt. Hij had me van tevoren gewaarschuwd dat hij best twee weken stil zou kunnen zijn hierdoor. Buitenland maakt het wel makkelijk om niet te snel af te spreken, onherbergzaam is natuurlijk weer een beetje jammer...
Ik weet niet of het nog zo is maar in mijn tijd, ahum, kreeg ik bijna elke dag een vaag engels/nl mail van mannen uit Afrika.

en huidig lief zat ds in dezelfde periode op die site kreeg ze van Russische dames:o)

Ik heb toen wel die site erop aan gesproken

Overigens heb ik 2x iemand moeten laten blocken.

Ik wees iemand netjes af en die stuurde vervolgens, ik dnek wel 10-15 uiterst vunzige mails in 10 minuten tijd. Echt grof.

en ik had een stalker. Met iemand leuk virtueel contact, mail/msn maar via de telefoon was al snel duidelijk dat het klaar was. Hij bleef me bestoken via die site. Geen grove mails maar toch....

Zoals mijn lief het aanpakte wad denk ik goed, snel afspreken en die vindt ook dat hij alttijd wel een leuke afspraak had, ook al was het niet was hij zocht. Dat zag ik anders, mijn fout denk ik. LAs het tegenviel vond ik het zonde van mijn tijd. Maar ik had waarschijnlijk andere verwachtingen.

Ik sprak niet zo snel IRL af, alleen als er een klik was en als dat dan tegenviel, au.......

Nee...... ons contact was puur toeval en wat kan ik daar blij om zijn. We zochten op die site allebei niet elkaars provincie en we wonen alletwee aan de rand van die provincie. Zo suf kan het zijn.

Zijn 1ste mail aan mij was puur zakelijk, ik was zo melig die dag dat dat in de reply terugkwam (vond hij), 's avonds volgde al 3 mails en de volgende dag een lange nachtelijke chat.

ALs dan blijkt dat je muziek~en boekcollecties overeenkomen, je op dag 4 zijn stem hoort en kippenvel krijgt, mwahhhhhhh:o)

Dat heb ik dus nooit gehad op een site maar ook nooit aangedurfd denk ik
Je bent zelf een theepot
quote:Brown_Eyes schreef op 08 april 2010 @ 12:14:

[...]

Kun je nagaan hoe je overkomt als zij op je reageren, alsof je 1 van hen bent

Haha

Ik vond RP sowieso geen fijne site en ik kreeg heel veel reacties van mannen met nul opleiding, of met nul gedeelde interesses met mij, of die gewoon mijn profiel niet lazen. Ik stuurde gewoon een gebroken hartje terug, klaar. Een man die me niet aanspreekt is een man die me niet aanspreekt, of hij nou verstandelijk gehandicapt is of professor.
quote:SuzanneSuus schreef op 08 april 2010 @ 17:28:

Nee...... ons contact was puur toeval en wat kan ik daar blij om zijn. We zochten op die site allebei niet elkaars provincie en we wonen alletwee aan de rand van die provincie. Zo suf kan het zijn.

Zijn 1ste mail aan mij was puur zakelijk, ik was zo melig die dag dat dat in de reply terugkwam (vond hij), 's avonds volgde al 3 mails en de volgende dag een lange nachtelijke chat.

ALs dan blijkt dat je muziek~en boekcollecties overeenkomen, je op dag 4 zijn stem hoort en kippenvel krijgt, mwahhhhhhh:o)

Dat heb ik dus nooit gehad op een site maar ook nooit aangedurfd denk ikOoowww.... wat fijn! Zoiets zou ik ook wel willen! Vraag me af en toe af of die man van mij wel bestaat...
@ Melanthe; en dan is het dus de kunst om daar de juweeltjes uit te zoeken tussen de no-no's.. is mij ook nog niet gelukt op RP ;)
@rasa; komt hij na die 2 weken onherbergzaamheid weer naar huis of blijft hij voorlopig in het buitenland?

beetje afstand kan inderdaad nu wel comfortabel zijn, maar je kan overdrijven..
Ik sta nu 2 jaar met tussenpozen op RP en heb er 1 hele goede vriend aan "overgehouden", maar verder...........

Mijn laatste ervaring was enorm teleurstellend. Tweede week van januari: ik stond er nog geen dag op en kreeg een leuke reactie van een hele mooie en zo te zien aan het profiel ook leuke, vlotte vent. Contact verliep helemaal volgens "het boekje": mailen via site, later bellen enz.

Het klikte waanzinnig: lange telefoongesprekken, soms 2 per dag en ik was verliefd voor ik er erg in had. Elkaar voor het eerst ontmoet begin februari. Alles prima de luxe en hij aan het eind van de avond keurig naar huis na wat luchtig gezoen en de mededeling dat hij het erg leuk vond en mij graag snel weer wilde zien. Afgesproken dat ik de week daarna naar hem toe zou gaan.

Omdat hij niet dichtbij woont en ik geen auto heb afgesproken dat ik bleef slapen. Hele week weer elke dag aan de telefoon, ook weer soms 2 keer. Niet te geloven zo leuk allemaal en ik dacht echt: dit is het, hoera!

Na 2 verloren liefdes (beiden overleden) was ik echt in de 7e hemel en kon ik nauwelijks geloven dat het echt gebeurde allemaal.

Avond bij hem thuis ook weer erg leuk en ik dacht dat we "vanzelfsprekend" een relatie in rolden zeg maar.

Tja...... niet dus. Meneer kwam ineens met de mededeling dat hij last had van bindingsangst. Kan gebeuren natuurlijk, maar waarom zet je dan in je profiel dat je een LAT-relatie wil en uiteindelijk meer?

Om een lang verhaal kort te maken: het is natuurlijk allemaal niks geworden en het heeft nog wel 2 maanden geduurd voor het mij écht duidelijk was dat er ook helemaal niks meer in zat. Hij heeft namelijk nooit kort en bondig gezegd dat hij ineens niet meer into me was, ook niet op duidelijke vragen daarover. Ik snap daar niets van: zó moeilijk is het toch niet om tegen iemand te zeggen dat het bij nader inzien toch tegenvalt?

Maar blijkbaar is dat voor een bepaald type mannen onmogelijk.

Jammer is het wel, dat zo'n ervaring een deuk in je zelfvertrouwen tot gevolg heeft.

Ik heb ook een paar dates gehad met aardige mannen waarbij we aan het eind gewoon allebei zeiden dat we elkaar best leuk vonden maar het ook duidelijk was dat er niets meer uit voort zou komen dan een gezellig vriendschappelijk contact. Zo kan het ook!

Ik ben benieuwd naar andere ervaringen met hard-van-stapel-lopers die heel normaal overkomen en waar zo op het eerste gezicht helemaal niks "mis" mee is.
Tjee, rot zeg, karima... En dan ook al twee liefdes die overleden zijn... Dat is niet mis...

Die ene keer van al die dates dat ik iemand echt leuk vond, had ik er ook eentje te pakken die het allemaal niet zo goed aandurfde. Dat is mijn uitleg overigens, hij heeft het niet expliciet gezegd. Na een aantal leuke mailtjes afgesproken in de kroeg. Goed gesprek, eindigend buiten in een forse zoenpartij. Hij wilde mee naar huis, maar ik heb dat afgehouden. Meteen de volgende middag zaten we weer samen op het terras. Dat verliep minder geslaagd. Allebei brak, het was koud, daglicht... en hij zei dat hij het ´rustig aan´ wilde doen. Paar weken later zijn we samen naar de bioscoop gegaan. Heel gezellig, niets gebeurd. Weer een week later liepen we samen langs het strand. Heel romantisch, maar niets gebeurd. Toen ik daar later naar vroeg, zei hij dat hij niet ´meer´ voelde. Tja. Zou natuurlijk kunnen. Maar feit was ook dat hij net uit een tien jaar lange relatie kwam en had gezegd dat hij net weer aarzelend met daten was begonnen, omdat hij er eerder niet aan toe was.

Maar ik voel me niet on-net behandeld. Hij heeft (achteraf) inderdaad geprobeerd om geen valse hoop te geven en het tijdig afgekapt. Maar spijtig vond ik het wel...
Heb mijn schat op ematching gevonden. Na 1 maand emailen, 2 weken sms-en en bellen de eerste date. Een jaar later samen wonen, is al weer bijna een jaar geleden nu.

Het grappige is dat we ook beide op parship stonden alleen daar hebben we elkaar nooit gevonden, onze profielen matchen maar 53% terwijl we juist heel erg op elkaar lijken. Ik kan me niet iemand voorstellen die beter bij mij past.
Wat je vindt mag je houden
BellaDita, dat geeft de burger moed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven