juli 2010 deel 2

05-01-2010 16:45 2539 berichten
Voor iedereen die in juli 2010 een kindje verwacht! Kom gezellig mee kletsen!

Verder hebben we Nazife onze tribune zitter.

Op naar dikke buiken:

En schattige baby's:

Wil je in de tabel of heb je aavullingen/wijzigingen, wil je dat dan met een kleurtje of onderstreept aangeven? Dan kan ik het gemakkelijker vinden.

Link naar het oude topic
Alle reacties Link kopieren
Zusje, ik ben bij IZA SIZ maar volgens mij werken die samen met Univé. Naar wat voor congres ben je geweest?

Ik moet nog 11 weken, maar dat gaat ook snel.

Net bij de gyn geweest, had nu een hele lieve man. Wel weer aangekomen, aargh, denk dat ik in totaal nu 8 kilo erbij heb.

Had gisteren erg last van gespannen buik en nu nog een beetje. Terwijl ik lag voelde hij het met zijn hand minder worden, kon niet echt zeggen hoe het kwam maar moet mezelf een beetje in acht nemen. Wel gechecked of ik niet al ontsluiting had, maar dat was niet het geval. En de kleine jongedame gaf een ferme schop tegen zijn hand, grinnik! Hij zei trouwens dat ik haar nu echt ieder dag wel moet voelen en anders moet bellen.

Hoe dan ook, alles verder in orde, pas over 4 weken weer terug. Ik gaf trouwens aan dat ik echt wel bij 40 weken wil bevallen,niet later. Volgens hem doen ze hier in het ziekenhuis max 41 maar geen 42 meer. Maar als ik eerder zou willen kan dat, mits de baarmoedermond rijp is. Hele geruststelling!!!

En dan nu weer aan het werk. Denk dat ik ga vragen of ik per dag een uurtje korter kan werken..... Overmorgen wiegje halen, joehoe!!!

Tot later weer!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Felice: 11 wk? Dat is echt al heel snel! Ik moet nog 16! Oei controleren of je al ontsluiting had... Dat lijkt me niet echt een pretje... Ik geef die dame van je groot gelijk! Back off!

Nut: Dit is wel de nette versie van je verhaal! Moest wel lachen om je in je andere topic (Lees daar zo nu en dan mee, moest zo lachen om Marielle toen ze voor het topic opende en jullie hebben zulke hylarische titels... )

Waarom krijg je nu eigenlijk geen pijnstilling meer via het infuus? Wat is het plan als de ruggenprik niet werkt?

Zusje: Ik voel de hartkloppingen in mijn borst. Het is dan net alsof mij hart er vandoor gaat.

Voor dat bedrag had je net zo goed een kunnen kopen idd. Ik hoop voor je dat het deze keer beter gaat. Wat was de reden dat dochter niet wilde happen? Wordt de lactatiedeskundige ook betaald vanuit je verzekering?

Vind het trouwens erg knap van je dat je 14 wk lang gekolfd hebt! Dan ben je volgens mij ook de hele dag bezig met voed(ing)en.

Ja, die netonderbroeken! Ik kreeg van m'n nicht een hele stapel kleren, incl. netonderbroeken... Die had ze vanuit het ziekenhuis mee genomen. Die waren wel van een betere kwaliteit dan die uit het kraampakket.

Kena: Jajajajajaja, ben goed in advies geven, maar het zelf opvolgen.... ho maar....

Ik merk dat de baby omhoog komt. Krijg het bij tijden erg benauwd. De vk zei al dat mijn baarmoeder erg hoog zat.

Verder gaat het wel lekker hier. Ik geniet echt van mijn vrije tijd. Morgen ga ik lekker een dagje naar de sauna. Heerlijk de warmte in en lekker omhangen.

Dochter is heerlijk aan het smartalken. Ik zeg vaak tegen haar als ze loopt te piepen: Hou eens op met piepen, dat helpt niet. Gister was de hond aan het piepen, dus ik: Hou eens op met dat gepiep! Zegt zij: Helpt niet!

Morgen gaat ze uit logeren naar mijn moeder en haar vriend. "Morgen ga je logeren bij oma en opa ...." "Nee. Nee" "Ja, want weet je, opa wilde met jou naar de kinderboerderij" "Kindeboeërij? Jaaaah, naar opa!!"

Poppie!
Hoi, wel even bijgelezen, maar ga gelijk door naar bed! Morgen weer meer! Dag meiden!
@mango: 11 weken werken
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Hallo allemaal!

Gisteren toch maar even de vk gebeld. Dank voor jullie duwtje in de rug daarvoor! Ik blijk dus toch harde buiken te hebben. En iets rustiger aan doen was het advies. In combinatie met mijn andere klachten, heb ik met de bedrijfarts afgesproken dat ik komende 2 weken halve dagen ga werken.Ik vind dit heel fijn maar voel me aan de andere kant ook erg bezwaard.....

Gisteren voor het eerst zwyoga gehad. Ik moet eerlijk zeggen dat het wel een beetje wennen was.... Maar goed wrs kost het tijd. Ik heb ook nooit eerder iets met yoga gedaan.

Zusje mijn hartkloppingen voelen aan alsof ik net een marathon gelopen heb. Hoog ademen, hart klopt snel in mijn keel, zweten,ik moet dan ook mijn mond open doen anders kan ik niet goed ademen (ziet er heelcharmant uit, not).

Mango, fijn dat je geniet! Hier ook zo'n wijsneus! Zegt de hele tijd: : 'echt waar hoor'. Vanochtend trouwens weer drama, zoon moest naar school, dochter wilde niet achter op de fiets, eindelijk zo ver gekregen (er zat geen speldje meer goed in d'r haar door onze worsteling), zijn op in school, wil ze de klas niet meer uit, 'ikke ook skool blijven',krijsen doen. Pffff.

Felice loop jij bij een gyn? Wat vroeg heb je je kraampakket al gekregen. Wel leuk nijntje.

Nut, weten ze ook waarom de ruggeprik niet werkte? Moet jij ook in het z'huis bevallen (heb je mss al verteld maar kan het zo niet terug lezen).
Ik heb de kinderkamer besteld! We hebben uiteindelijk gekozen voor de "pure wood baby" van de prenatal.

Ook komt vandaag de meeste zooi van de kinderwagen, behalve de bak, die wordt later nabezorgd. Maar goed, er zit dus schot in de zaak...
Mooi kamertje Allis, kun je combineren met heel veel kleur. Leuk!

Hezter ik moet in het zhuis bevallen vanwege de ziekte van Crohn en bij de vorige bevalling is de placenta er op de ok uitgehaald, dus moet dubbelop Waarom het niet werkte weten ze niet, gevalletje pech. Bij de laatste operatie kreeg ik daarom direct morfine na de ok, veel beter.

Haha Mango, ja dit was de korte en de nette versie, wat ene vreselijk ###wijf was dat. Ik weet niet wat ze nu voor eventuele pijnstilling gaan geven. Ga wel overleggen met de gyn.

Bij de vorige had ik zoveel last van beenweeen dat het niet meer te doen was, vandaar dat ik er nu rekening meehoud om weer pijnstilling te krijgen.

Hebben jullie daar allemaal een beeld bij van de pijnstilling, voor/tegenstanders?

J. praat nog niet veel, ja en nee en daar houd het wel bij op. Maar begrijp wel wat ie wilt als ie driftig staat te gebaren en onverstaanbare taal uitkraamt

Net ging hij me helpen om de boodschappen uit te pakken, netjes de broodjes in de vriezer proppen, toen vond ie de zak spekjes....ha die wou ie niet loslaten en rende ermee naar buiten

Goed Hezter dat je hebt gebeld, en begrijp dat je je bezwaard voelt, maar aan de andere kant, je kunt beter een halve dag 100%werken dan een hele dag op 50% en veel last hebben..toch?
Ik kom er maar niet uit of ik wil bevallen in t ziekenhuis of thuis. Ik vind het een erg moeilijke beslissing. Ergens neig ik naar thuis, maar ik zou een onverwachte rit naar het ziekenhuis erg vervelend vinden. Ook omdat we nou niet echt naast de deur wonen...

Thuis lijkt me dan wel weer lekker omdat je in je eigen omgeving bent, maar pijnstilling kun je daar natuurlijk wel vergeten...

Mijn Brit zegt, naar t ziekenhuis. Maar dat doen ze daar allemaal.
Allis als je wel in het ziekenhuis wil bevallen moet je ook die vervelende rit maken. Ze laten je pas komen als je al lekker in de weeën zit.
Felice zpu wel lekker zijn als je een uurtje minder per dag kan werken. Duren de dagen niet zo lang en kan je het misschien langer volhouden!

Ik zou ook graag met 40 weken willen bevallen, je hoort nog best vaak dat er na de 40 weken is iets mis gaat, terwijl het kindje met 40 weken prima geboren had kunnen worden...

Mango hier zit Ukkie ook erh hoog, als ik beetje naar voren zit, heb ik het gevoel dat het "klem" zit daarbinnen, ook voel ik regelmatig trappen tegen mijn ribbenboog.

Heztertop dat je de VK even gebeld hebt. Is dus toch niet helemaal voor niets geweest!

Ik werk sinds deze week 50% voelde me heel bezwaard en ongemakkelijk erbij. Nou ik vond het echt fijn deze week, het is veel beter vol te houden en beleef ook meer plezier aan het werk zo. En ik ben op de vrije momenten niet helemaal gevloerd....

Allis Erg mooie kamer! Ziet er leuk uit!

Hebben jullie al bedacht welke kleuren er op de muur komen???

Mijn voorkeur gaat uit naar poliklisch bevallen in het ziekenhuis. Vooral het feit dat de er meer binnen hand bereik is als thuis, mocht het nodig zijn.

Wat betreft de pijnstilling weet ik niet zo goed, heb geen idee hoe hoog mijn pijngrens dan zal zijn...

Hier nog 7 weken werken! Klinkt echt kort, de tijd gaat erg hard!

Zometeen even richting zwembad, morgen dagje vrij en zondag aan de arbeid!
ALLIS :Mooi kamertje hoor, deze hadden we in eerste instantie voor de tweede uitgezocht alleen was toen de levertijd te lang, en dat wilden we niet riskeren.

Nu gaan we binnenkort weer naar Ikea, ben daar toch ook wel tevereden over.

tja ik heb nooit de keuze gehad om thuis te bevallen door de zwangerschapsuiker, maar ik moet zeggen dat het mij prima bevallen is beide keren!! Ik zie het maar als een soort luxe 24-uurs (kraam)zorg. Gelukkig krijg je dan thuis ook nog een aantal dagen hulp om weer even te wennen aan het hele kleine !

En de pijnstilling, tja bij de eerste een KS, bij de tweede had ik wel even zoiets van AARRRGGH, maar nix wat ik niet aankon.

Ik hoop dan ook dat het deze keer lijkt op mijn andere bevalling.

Nou , er wil er een niet gaan slapen dus haal haar er maar even uit.....

Oh ja , ik moet nog 8,5 week werken..maar ik stop 6 weken van te voren !

Fijn weekend !

Grtz M
Mooi kamertje hoor!!! Wat de anderen ook zeggen, super te combineren met allerlei kleurtjes! Ik heb witte meubeltjes voor beeb en wil nog 1 muur rood verven, of misschien twee.. maar ben bang dat dat te heftig wordt en wil eigenlijk zelf niet meer verven, want is een muur met een schuine wand, dus moet op mn knieen en dat voelt niet echt goed meer verwacht ik..

Ik moet nog maar 20 dagen werken... stelt echt niets voor he! Ik stop ook 6 weken van te voren! Misschien ga ik af en toe nog wel een dagje werken maar in principe ben ik dan vrij, best een gek idee hoor!!Tegen die tijd mag mn dochter wennen op de basisschool, dus dat komt wel goed uit.

T is toch goed dat iedereen goed naar haar eigen lichaam luistert en minder gaat werken als dat beter is. Ik heb in die zin een vrij relaxte baan, niet geestelijk, maar lichamelijk wel en dat scheelt denk ik enorm. Ik krijg echt energie van mijn werk en ga altijd met veel plezier naar mn werk. Een dag thuis zijn vind ik veel zwaarder, omdat ik dan allerlei kleine klusjes moet doen, zoals de was, koken, opruimen, de hond, kippen en katten, kantine (van ons bedrijf) even opruimen etc. Uiteindelijk voelt het alsof de dag zomaar voorbij gegaan is zonder dat ik echt wat bereikt heb.

Ik moet donderdag weer voor controle. Ben ook vast veel gegroeid.. mn buik wordt echt mega nu! Zal dit weekend foto maken!

Fijne avond nog!!

Hoe zal het met Sharra zijn in het verre singapore? Jammer dat ze er al zo'n tijd niet meer is geweest!

Dag allemaal.
Mooi kamertje hoor!!! Wat de anderen ook zeggen, super te combineren met allerlei kleurtjes! Ik heb witte meubeltjes voor beeb en wil nog 1 muur rood verven, of misschien twee.. maar ben bang dat dat te heftig wordt en wil eigenlijk zelf niet meer verven, want is een muur met een schuine wand, dus moet op mn knieen en dat voelt niet echt goed meer verwacht ik..

Ik moet nog maar 20 dagen werken... stelt echt niets voor he! Ik stop ook 6 weken van te voren! Misschien ga ik af en toe nog wel een dagje werken maar in principe ben ik dan vrij, best een gek idee hoor!!Tegen die tijd mag mn dochter wennen op de basisschool, dus dat komt wel goed uit.

T is toch goed dat iedereen goed naar haar eigen lichaam luistert en minder gaat werken als dat beter is. Ik heb in die zin een vrij relaxte baan, niet geestelijk, maar lichamelijk wel en dat scheelt denk ik enorm. Ik krijg echt energie van mijn werk en ga altijd met veel plezier naar mn werk. Een dag thuis zijn vind ik veel zwaarder, omdat ik dan allerlei kleine klusjes moet doen, zoals de was, koken, opruimen, de hond, kippen en katten, kantine (van ons bedrijf) even opruimen etc. Uiteindelijk voelt het alsof de dag zomaar voorbij gegaan is zonder dat ik echt wat bereikt heb.

Ik moet donderdag weer voor controle. Ben ook vast veel gegroeid.. mn buik wordt echt mega nu! Zal dit weekend foto maken!

Fijne avond nog!!

Hoe zal het met Sharra zijn in het verre singapore? Jammer dat ze er al zo'n tijd niet meer is geweest!

Dag allemaal.
Vandaag een heerlijk relaxte dag!!Mn dochter, nu 3 jaar en 9 maand, is zo aanhankelijk de laatste tijd, ze zit nu ook klef tegen me aan. Ze zegt steeds hoe lief ze me vindt, die schat! Als ik even de kamer uitga, loopt ze me gelijk achterna, heeft ze nog niet eerder gehad.

De beeb voel ik veel bewegen, fijn is dat!

We gaan nu even opruimen en dan zo samen fietsen.

Fijne dag allemaal!
hoi allemaal,

leuk hoe iedereen zo met hun kamertjes en kindjes bezig is. Ons kamertje wordt wit met groen, met een hele groene wand en op de rest wit behang met aan de boven- en onderkant een groen frutseltje, soort bolletjes op stokjes zeg maar.

Vandaag ben ik een box-tas aan het maken, zo'n ding dat je aan de rand van je box hangt om speelgoed in te stoppen. Ik heb supergrappig ecru/beige stof gevonden met schaapjes er op, en maak er allerlei labeltjes aan in groen en paars. Best nog een klus, maar wel heel leuk om te doen. Als hij af is maak ik een foto.
Ik heb zojuist het grofvuil geregeld, oude rotzooi eruit en dan beginnen met de kamer. Waarschijnlijk gaan we binnen nu en n jaar verhuizen dus heb nu besloten niet al te veel aan de kamers te gaan doen. Wel zo relaxed
Leuk al dat geknutsel en geklus!

Wij hebben uiteindelijk ook maar 1 wand in een afwijkende kleur gedaan zusje.... oogt toch iets minder druk.

En we kleuren de kamer verder op met gekleurde assecoires.

Vandaag weer een werkdagje gehad. Het is erg druk bij ons op de afdeling. Gelukkig heb ik nu een beetje mijn draai gevonden dat ik met aangepast werk mij nuttig kan maken, collega`s hebben nu ook echt wat aan mij!

Verder is hier de namentwijfel wat toegeslagen.

Ik dacht dat we er al helemaal uit waren voor beide maar ben nu weer aan het twijfelen gegaan

Zometeen ovenschotel maken en daarna met een filmpje op debank.

Manlief moet vanavond zijn huiswerk van mij fysio nog doen, mijn rug namelijk masseren

Fijne avond allemaal!
Hoi!!

Druk geknutsel dus aan de babykamers!! Ik heb over drie weken meivakantie,dan wil ik even de kwast pakken (of anderen, haha) en gaan verven. Ook nog een ledikantje kopen en dan wassen!! Heb er zin in!! Gaat ook snel, ben alweer inde 26e week!

Nu even klusjesavond, dacht namelijk dat mn zwangerschapsgym zou starten.. maar niets van gehoord en gaat kennelijk niet door, steeds icare geprobeerd te bellen.. nou ja, dan niet hoor. Zal morgen teruggebeld worden, ik ben benieuwd!

Dus zomaar avndje over, ga een fotoalbum op hema.nl afmaken en paar proef kaartjes bestellen!
Allis, mooi kamertje! Ik ben straks benieuwd naar de foto van de box-tas.

Wat is verder iedereen druk bezig met het kamertje, leuk! Hier nog geen actie op dat gebied. Er hoeft niet zoveel gedaan, besteed het uit aan man, maar het moet nog wel even. Maar man is al weken met een ander (eigen) klusproject bezig. Zal hem toch eens aansporen.

Kena, lastig hè die namen. Hoe staat het bij de rest met de namen? Jongensnaam is hier klaar, meisjesnaam nog 2/3 opties. Twijfel ligt vooral bij man. Ik wil er eigenlijk wel graag uit zijn, haha.

Gek zusje dat je niks hoort van zwgym. Maar wel lekker zo een avondje voor jezelf! Lief trouwens dat je dochter zo aanhankelijk is.

Ik ben ook mega. Echt iedereen begon er vandaag over dat ik toch wel gegroeid (ze bedoelen gewoon dik, haha) was.Maar merk het ook wel aan mezelf. Loop er ook naar. Waggel, waggel.

Ik ga zo slapen, ben erg moe. Dochter was vanochtend om 5 uur klaarwakker. Om 7 uur had ik zoon en dochter al in bad gehad (je moet wat om de tijd te doden), ontbeten, een was gedraaid en opgehangen. En toen moest ik nog aan het werk.

Hoor net op tv dat het deze week zonnig wordt. Jippie!!
haha Hezter, wat ben je actief geweest gister!!! En ook nog de hele dag gewerkt, respect hoor!!

En welcome bij de club hoor!! Ik bedoel dan de club van dikke mensen... ik hoor namelijk ook van iedereen dat ik zo dik ben. eh, een grote buik heb!! Dan zeggen ze 'wat, nog maar26 weken?' Meid, ik dacht dat je al uitgerekend was... en bedankt!! Vind het zlef meevallen hoor, heb helemaal geen hinder van de buik, dus wat zeuren ze toch?

Heb vanavond nog veel werk voor school gedaan, net klaar, maar geeft wel weer rust, moest ook echt even gedaan worden! zijn drukke tijden op het werk!

Tot de volgende keer, ga nog jheel even relaxen en dan lekker naar bed!
Haha, Mango, ik zie nu pas dat je me stiekem in de openingspost gezet hebt

Ik krijg de zenuwen van al jullie berichtjes over kamertjes: wij hebben nog helemaal niks gedaan, en moeten zelfs nog verbouwen in wat de babykamer komt. Alle noodzakelijke spullen zijn natuurlijk al wel in huis, want die hadden we voor onze eerste al aangeschaft, maar deze baby slaapt hoe dan ook de eerste tijd bij ons op de kamer...
Hoi Dames,

vandaag weer even op controle geweeest bij de gyn, Alles zoals het hoort !!

Mag over 3 weken weer terug.

De jongste is erg onrustig 's nachts en dus vaak wakker, vandaar dit berichtje midden in de nacht.

Een zondag is bij het stofzuigen de TV van de kast gevallen..

die is nu kapot! ( en een stuk uit de koffietafel ) Gelukkig keert de verzekering uit, en heb ik dus vandaag leuk een nieuwe TV geshopped!! ( Nu hebben we ook zo'n platte !! Yeeh)

Ja en dat kamertje.......juist omdat het niet veel werk is zijn we het erg aan het uitstellen vrees ik,...

Maar over de naam zijn we het nu wel eens !!!!

Ik ga maar weer eens mijn bedje in ! Fijne dag allemaal morgen, ik ben gelukkig vrij, kan ik even bijslapen !

GRtz M
Zo daar was ik ook weer even!

Miffy: Bij ons is de babykamer ook nog één grote bende hoor!!

Annicka: Fijn die onrustige nachten.... (not) Wat heeft ze? Fijn dat de verzekering uitkeert!

Zusje: Ach laat ze maar praten. Tegen die tijd dat je uitgerekend bent zeggen ze weer: oooh ben je al zo ver? Je hebt nog zo'n bescheiden buik.

Lekker he, bijna meivakantie!

Hetzer: Jullie madame gaat dus ook niet meer slapen als ze eenmaal wakker is? Wordt Zoon ook wakker van haar?

Kena: Wat fijn dat je je draai wat gevonden hebt op je werk!

Oei, piet piraat is afgelopen, dus de tv moet uit. Ik kom later wel terug!
Hallo allemaal!

Allis, mooie babykamer! En ik ben benieuwd naar je boxtas.

Ik ben nu 2 keer thuis bevallen en het beviel goed , ik vond het fijn om in mijn eigen omgeving te zijn en geen pijnstilling: tja, ach, jammer dan. Alleen bij de 2e bevalling kreeg ik na de bevalling een complicatie, een vaginaal hematoom, oftewel, een bloeding vanbinnen die zich ergens in een holte helemaal opvulde waardoor mijn lichaam dacht dat ie nog meer moest uitpersen. Ze dachten eerst dat t naweeën waren, maar na 8 uur persen (kun je voorstellen, de baby was er al lang en ik lig nog te persen op iets wat er niet is) ben ik toch naar t ziekenhuis gebracht en daar kwamen ze bij die bloeding uit. Ik heb jullie toch niet bang gemaakt nu he? Dus zoals jullie begrijpen denk ik dat ik nu naar t ziekenhuis ga om te bevallen, maar ondanks dat, vond ik het fijn dat ik 2 thuisbevallingen heb kunnen doen.

Ik mag me dan ook aansluiten bij de dikkemensenclub, allemaal die stomme opmerkingen van: jeetje, wat ben je fors. Ja, mens, ik ben maar 1.52, wat denk je dan waar t allemaal moet blijven en dit is de derde, ik ben gewoon helemaal uitgelubberd ja. Sorry, klink ik gefrustreerd? Ik maak me een ietsiepietsie zorgen ook,

was gisteren op controle en de baby ligt 2 weken achter met de groei, als het over 3 weken nog zo is, krijg ik een echo.
Pezuls: Jeetje, wat een complicatie. Lijkt me vervelend als je zo kort na je bevalling naar het ziekenhuis moet. Je frustratie begrijp ik volkomen hoor! Mijn vader loopt ook maar steeds te roepen dat ik weer helemaal "uit fatsoen" ben/wordt. En dat terwijl ik nu veeeel slanker zwanger ben! Ik heb een smalle buik en ben 4 kg lichter dan de vorige keer. 4 kg op 1,58 is best veel. Dus ik vind mezelf helemaal niet uit fatsoen!!!

Wisten ze ook een reden waarom de baby achter ligt in de groei? Moest je je zorgen gaan maken?

Allis: Mooi kamertje zeg! Hoe gaat het met je boxhanger?

Ik ben in overleg thuis t/m de meivakantie. Dat geeft veel rust. Ik mis mijn collega's wel, maar de kinderen en het werk niet. (Das best erg....)

Ik zal even met dochter fruit eten en wat drinken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven