Postcrossing 4

07-03-2010 12:00 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier doen we verder aan postcrossing!

Voor uitleg en kaartenwinkels, zie eerste post!
Vandaag een heel actieve pc-dag gehad. Eerst drie Hurrays in mijn mailbox, uit Finland, Duitsland en Wit-Rusland. Heb nieuwe adressen aangevraagd en die gaan naar Finland, Zuid-Afrika en de Filippijnen. Leuk hoor!

Ook lagen er vier kaartjes op me te wachten: China, USA, Japan en Thailand. Mooie kaarten (o.a. een Thaise tempel en onderwaterkaart uit Japan en ook uit China) dus hartstikke leuk.
Uuuhm, wat zijn lege ''hurrays''?

Ik heb 4 leuke kaartjes uitgezocht en doe ze morgen op de post.

Ben benieuwd wanneer ik dan mijn eerste kaartje mag verwachten.
whaaaa die donald duck zegels zijn leuk :D:D:D

en kaatje, een Hurray is het berichtje wat je in je mailbox krijgt als je kaart is aangekomen, hierin kan diegene een stukje tekst voor je schrijven als "thank you for youre card" en blablabla, maar veel mensen nemen de moeite niet om er uberhaupt wat in te zetten, wat wel jammer is.

en wat betreft het ontvangen van kaartjes, zodra jij een hurray hebt gekregen wordt jou adres "vrijgegeven" aan iemand en dan kan jij eventjes wachten. de eerste, laten we zeggen 2 weken, van postcrossing is het minst leuk omdat je dan zo moet wachten! geduld :D
pfff dat heb ik niet hahahaha
Ik kende het woord geduld totdat ik aan postcrossing ging meedoen.
Leuke kaart Chayuz!

Geduld???
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Janna, speciaal voor jou! Lang leven de Van dale

dul·den duldde, h geduld toestaan, toelaten; verdragen, verduren

 ge·duld het; o vermogen om rustig af te wachten

Hoi allemaal,

Dank jullie voor het hartelijke welkom, echt super leuk!

Geen PC nieuws hier.

Gisteren noemde iemand hier precies de 3 landen waar ik gisteren de kaartjes naar toe mocht sturen, nl taiwan, portugal en nederland. Zo grappig vond ik.

Hopelijk snel PC nieuws hier!

Groeten,

Jenneke
quote:StefanieV schreef op 08 april 2010 @ 21:31:

Janna, speciaal voor jou! Lang leven de Van dale

dul·den duldde, h geduld toestaan, toelaten; verdragen, verduren

 ge·duld het; o vermogen om rustig af te wachten

Oh, ik zie het al... Je hebt de Vlaamse editie... In die van mij staat dat woord niet.

Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
@Anita, ja zeker balen.. Maar ja we maken er het beste van. Haha ze zullen raar staan te kijken als je zoiets zou schrijven..

@Zazana, succes morgen met je tentamen! Hoe ging die van vandaag? En volgende keer gezellig mee he!!

@Stefanie, haha, ja mail was onderweg:) Ik wil ook al graag kaarten aanvragen maar ja ik wacht nog even tot zondag ochtend denk ik! Nog even ergens een RR aanvragen!

@C_estelle, ik heb je gesproken:) Een cityview leuk!! Haha maar niet te lokaliseren..

@Chayuz, wat een leuke kaart joh!!!

@Eveline, lekker he dat gevoel dat je even niets meer hoeft in het weekend! En nee nog even wachten hoor met aanvragen;)

@Noa-Lynn, beterschap he!! Wel beter zijn hoor voor zondag! Donald Duck zegels... Cool ga ik ook eens kijken:) Gelukkig nog leuke post voor je! Kan je wel gebruiken als je je niet lekker voelt!

@Steph, 15 kaarten! Ik heb ondertussen 4 hurrays... Maar ga nog een RR opsnorren:)

@Teigera, wow wat een dag voor jou zeg!!

@Kaatje, bij mij duurde het ook ongeveer twee weken... geduld tja geloof dat er niet heel veel zijn hier die echt bergen met geduld hebben hahaha! Succes!!

@Jenneke, had ik jou al welkom geheten? Bij deze dan:) NL komt waarschijnlijk lekker snel aan, dus rap een hurray voor jou!!

@Janna, haha heb je het nog even nagekeken.. Geduld is een schone zaak.. zeggen ze dan he.... Geloof er niets van whahaha

Ik ben vanavond naar Sara Kroos geweest!!! Leuke show!! En wat een stem heeft ze zeg! Wauw! Straks lekker slapen in mijn hopelijk nog steeds muis vrije slaapkamer!! Ben namelijk al twee hele nachten muis vrij:)
beterschap noa_lyn
Eindelijk tijd om even achter de pc aan PC te doen. Vanavond "onze" Portugese, samen met twee klasgenootjes van haar, van Schiphol opgehaald. Het was heel stil op de achterbank, een van de drie sprak redelijk Engels en speelde voor tolk. Maar ja, die logeert dus niet hier! Enfin, we komen er wel uit. Handen, voeten, Frans, Italiaans, Portugees woordenboekje.

On topic: vandaag had ik twee superenthousiaste hurrays, uit DL en NL. Ook een kaart uit China (met Parijse metromap) en zoon kreeg een official uit Finland (teddybeer) en een private swap uit de Ukraine (een vliegtuig van Air Portugal!).

@Varisha > Naar, zo'n aanrijding. Ook al heb je geen schade, je bent toch even van je apropos.

@Kaatje > Hoe meer zielen..., dus welkom!

@Anita > Jouw kaart is zeker de Russische inzending voor Tussen Kunst & Kitsch

@Zazana > De laatste lootjes... Succes!

@Chayuz > Wat een plaatje

@Noa_lynn > Snel weer opknappen, zodat je naar de meeting kunt

@Tine > Wat een prutsers op dat bureau.

Fijn dat je geen last meer hebt van die kleine trippelaars , heel effectief die uitdroogkorrels.

Bofferd, zo maar naar Sara Kroos, vind ik zo'n leuk mens. Maar ja, andere prioriteiten hier.

Nu het mandje in, om 6.30 uur wordt het ontbijt geserveerd en nou maar hopen dat onze logee 12 km kan fietsen...
Nou ik moet vandaag nog een kaartje bijkopen, dat naar Engeland moet. Leuk! Dan heb ik er 5 opgestuurd en is het wachten tot ze aankomen.

Wat schrijven jullie eigenlijk op die kaartjes? Ik probeer op elke kaart iets anders te zetten anders is het echt van die eenheidsworst. Heb wat dingen opgeschreven over Nederland, over mezelf, over de stad ik werk (waar ik ook een kaart van heb opgestuurd) etc...dat is toch wel goed?

Trouwens er zitten wel hele kieskeurige mensen bij hoor, ik had gisteren iemand die:

- geen dierenkaarten wilde

- geen zwart wit

- geen handgemaakte

- geen mensen

- etc etc etc.... maar verder vond ze alles goed

Volgens mij heb ik een nieuwe verslaving....help
Goedemorgen!

@Kaatje, joh er zitten nog meer vreemde vruchten tussen hoor! Wacht maar tot je een kaart naar een kat, hond of konijn mag sturen! Of een baby komt ook nog voor!! Leuk he zon nieuwe verslaving:)

@Neferisis, Sara was inderdaad erg leuk!! Nooit geweten dat ze zo goed kon zingen! En nog een leuk orkest ook;) Niet vervelend vanaf de tweede rij hahaha! Hoe is het met je logee! Had ze zin om te fietsen!
Neferisis, leuke dag krijg jij. Hopelijk kan ze wel zolang fietsen.

Tine, Sara Kroos gaaf zeg.

Ik mag er nu 9 aanvragen, ik denk dat ik dat vandaag doe want het zijn er wel veel om in één keer te schrijven.
Haha Janna, dat zal het zijn ja, die vlaamse versie hé

steph ik ga ze ook vanavond aanvragen, het zijn er 7 en dan nog 3 van een RR, morgen ga ik amper tijd hebben en zondag moet ik al vrij vroeg weg Ben benieuwd welke landen we zullen hebben!
Goedemorgen!

Iemand van het PC-forum mocht vorige week een kaart sturen naar een boom in de UK. De 'gardener' zou die kaart dan aan de boom gaan voorlezen Supermaf!

Chayuz: Wat een leuke kaart heb jij gekregen zeg. Cool die overgang van toen naar nu!

Die Donald-Duck postzegels zijn echt gaaf! Die ga ik denk ik ff bestellen!

Hier 2 hurrays vanochtend gevonden in mn mail-inbox! Uit Filand een lege, terwijl ik écht een mooie Nouvelles Imageskaart met kind erop heb gestuurd. Ze wilde o.a. children cards...

Uit Duitsland ook een hurray en die was gelukkig helemaal enthousiast.. Ik heb een kaart uit haar favorieten gestuurd met mooie bloemen erop.

Nieuwe kaarten zijn alweer geschreven (ik vind kaarten schrijven en uitzoeken voor diegene écht superleuk!) en gaan naar Finland (You've got flowers, hond in bij pakje) en Rusland, een kaart van de Looney Tunes.
@Steph, zo 9 kaarten!!! Ben benieuwd waar ze allemaal heen mogen!!

@Stefanie, ook al een hoop via de officiele weg! Ik heb er tot nu toe 4, maar wie weet misschien komen de laatste twee er ook nog bij.. Alhoewel, ze zijn onderweg naar Zuid Korea en China, nu 16 en 15 dagen dus gaat er om hangen denk ik.

@JJ, ik vind het ook leuk om juist dat ene perfecte kaartje te vinden en dan te schrijven. Ik ga er altijd echt even voor zitten!! Word er ook gewoon blij van haha! Alweer een lege hurray, daar worden we dan weer minder blij van.. Doe je zo je best voor iemand..

Ik zit me net te bedenken dat mijn postzegels bijna op zijn.. Ga ze zo nog even bestellen, met een beetje mazzel of nou ja een hoop mazzel heb ik ze misschien nog morgen in huis... Maar denk et niet...

O heb ook nog even twee RR aangevraagd! Eens zien wat ik nog heb liggen en wat ik nog even moet halen!!
Ok weer even een paar vragen aan de kenners

Wat is RR?

En, de belangrijkste: ik had gisteravond nog een vijfde adres opgevraagd en gekregen, net wilde ik naar het profiel van diegene gaan en nu krijg ik een foutmelding: Address not found. Wat houdt dat in? Dat meisje had er geen zin meer in en heeft zichzelf verwijderd? Of hoe moet ik dat zien.
Hmmm kaatje... dat weet ik niet van dat 'address not found' nooit meegemaakt... misschien dat iemand anders hier je daarmee kan helpen.

RR staat voor Round Robin... op het forum van postcrossing kun je hieraan meedoen en het houdt in dat je je aanmeldt voor een themagroep (bijv. dieren) en dat je 4 mensen in die groep een dierenkaart stuurt en van die 4 mensen ook weer een dierenkaart terugontvangt. Erg leuk, maar ook zeer verslavend en in de meeste gevallen slecht voor de portemonnee..

Edit: de groepsgrootte kan verschillen. Vaak ongeveer 5 deelnemers.

Bestelling bij de Collect Club van de TNT:

- 10 Donaldduck postzegels (binnen NL)

- 10 vlinder postzegels (binnen NL)

- 10 muziek postzegels (voor binnen Europa)

Kaartjes mag ik dan niet meer kopen van mezelf, maar postzegels natuurlijk wel!
anoniem_90025 wijzigde dit bericht op 09-04-2010 10:56
Reden: edit
% gewijzigd
Tine, ik heb gewoon alles opgespaard :-)

JJ: hihi postzegelsverslaving, het is weer eens iets anders hé

Kaatje, mss is er een fout op de site ofzo. Heb je ook geen mailtje gekregen met daarin het adres?
Nou jah, postzegelverslaving Die moeten we toch hebben hè om kaartjes te kunnen versturen.. een legitieme verslaving!

Een kaart uit Israel voor mij! Met de kust van Tel Aviv erop! Helaas korte tekst achterop, maar de voorkant maakt veel goed.. Ook wel bijzondere postzegel!
Wow, die kaart heeft er 67 dagen over gedaan om hierheen te travellen! Ik heb nooit een berichtje gehad van de verstuurder! Die heeft echt engelengeduld...

De kaart ziet er daarnaast echt supernetjes nog uit...
quote:StefanieV schreef op 09 april 2010 @ 11:55:

Tine, ik heb gewoon alles opgespaard :-)

JJ: hihi postzegelsverslaving, het is weer eens iets anders hé

Kaatje, mss is er een fout op de site ofzo. Heb je ook geen mailtje gekregen met daarin het adres?

Jawel maar ik wist niet meer wat voor kaarten ze leuk vond dus ik dacht kijk even op haar profiel. Volgens mij wilde ze ansichtkaarten en vond ze dieren ook leuk dus

Maar ik stuur hem gewoon op, no problem.
Ooh ik dacht dat het profiel ook werd meegestuurd. Nuja met een kaart van dieren kan je meestal weinig misdoen hé :-)

Ik heb mijn adressen aangevraagd, moest ik een profiel hebben met een bepaalde wens, kan ik nog vlug kijken om een kaartje hier ergens te zoeken :-) Mijn kaartjes mogen naar, tadadadaaaaaa

USA

Japan

Rusland

Duitsland

Finland

Lithuania (ben altijd verkeerd met de NL'se naam ) deze heeft zelfs ons atomium staan als profielfoto, eens zien of ik nog een kaartje vind van ons atomium al vrees ik er voor

En Tsjechië

Zo, dit zijn mijn 7 kaarten, mijn 3 RR's gaan naar Finland, China en USA

Dus 10 kaarten te schrijven zondag :-) (en ik vanavond natuurlijk hihi)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven