Poes uit het asiel.

30-03-2010 08:03 189 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Na een lange voorbereiding en het aanschaffen van spulletjes staat ons nog een ding te wachten. Het poesje ophalen in het asiel, wat vrijdag gaat gebeuren.

Nu hebben we alles al netjes zoals de kattenbak, krabpaal en enkele spulletjes. We willen liever de poes binnenhouden omdat we in een drukke stad wonen en midden in het centrum ( dus vanwege de veiligheid). We hebben een heel lief poesje op het oog hierbij de link: http://www.dierenasiels.com/specskat.cfm?id=204210

Nu wil ik misschien ook alvast wat voer aanschaffen voor de poes. Maar ik ben niet zo ervaren met katten en vroeg me af welk voedsel het beste is om de kat te geven ( het liefste niet te duur, aangezien we ook een fikse huur hebben)
Even een kleine update:

Het gaat goed! Ze eet als wij nog in de huiskamer zitten. En vanochtend ging me vriend naar zijn werk en lag ze nog steeds op de bank toen we het licht aan deden.

Rond 10.00 uur kwam ik uit bed en lag ze op weer op de bank en bleef weer liggen. Ik keek haar heel even aan en liep naar de badkamer en bleef liggen! Toen ik terug kwam is ze helaas weer onder de bank gekropen!
Is het verstandig om de etensbak nu neer te gaan zetten waar ik hem uiteindelijk wil hebben? Want nu is alles nog dicht bij haar schuilplek..
ja hoor, wel (eerst) in hetzelfde vertrek.
Gisteren in de nacht hebben we besloten om de deur van onze slaapkamer open te houden. En jawel, ze kwam binnen 5 minuten kijken toen wij in bed lagen!
Even een vraagje.

Ik keek net heel even onder de bank, om te kijken hoe het ging. Verder niets, even kijken. Ze begon meteen met grommen.. dit lijkt me niet goed?
Ik zou als ik jou was haar even laten. Ze voelt zich daar veilig en komt echt wel als ZIJ er klaar voor is.

Gewoon lekker je eigen gang gaan en heb geduld!
.
Relax!

Dit komt heus wel goed. Maak je niet zoveel zorgen. Als jij je te druk maakt dan voelt zij dat ook. Je kunt echt niet zoveel fout doen. Een beetje spelen, af en toe wat aandacht. 's nachts de slaapkamer open laten en haar etensbak kan wel verder van de bank weg. Die weet ze wel te vinden als ze honger heeft.
Wat een veranderingen op een avond!

- Ik zat dichtbij haar etensbak ( 2 meter) en ze kwam eten!

- Na een beetje te stimuleren om te gaan spelen, speelde ze met een balletje ( wel onder de bank, maar als het balletje eronder uit rolde pakte ze hem snel of met haar pootje.

- Ze ging op de kattenbak zitten en een beetje graven!!

Vannacht laten we de deur open staan.
Weer een kleine update!

Het gaat goed, heel goed. Net heeft ze een uur in de krabpaal geslapen. Daarna ging ze weer onder de bank zitten.

Terwijl ze op de bank slaapt kan ik mijn ding doen, zoals ontbijt maken, haar brokjes en kattenbak verschonen!
Geef die kat een rustig maandje, dan is ze niet meer van je schoot af te trommelen.
Deze avond is ze vrijwel een uur in de kamer geweest, rond gelopen.. gegeten, gesnuffeld! Wij zaten gewoon op de bank!
Super, elke dag een beetje meer. En blijf verder geduldig he?

Ik denk net als Appelsientje dat ze over een maandje zich helemaal thuis voelt!
Chevh, de mijne is na 5 jaar nog bang van het geluid van een tractor. Die komt meneer in EHV niet tegen, maar als hij bij mijn moeder is wel. Sprint meteen naar binnen, owh en briesende paarden zijn ook eng.
Ik ben zo blij!

Ik stapte me bed uit vanochtend en ik ben vrij vandaag! Luna lag rustig op de bank te slapen en ik deed lekker me ding. Toen ik klaar was met douche en omkleden verzorgde ik de kattebak en toen ik dit gedaan had liep ik naar haar voederbak.

Ik keerde me om en wie stond daar te miauwen, jawel hoor. De kastdeur ging open waar het voedsel stond en ze begon kopjes te geven en te miauwen. Daarna ging ze meteen eten en liep me overal achterna.

Ook at ze snoepjes uit me hand! Wel merk je dat ze nog angstig is omdat ze wel kopjes wil geven maar het soms niet durft.. ze miauwt en wil dan een kopje geven maar springt dan terug .. ze keert haar zij naar je toe en soms haar kont haha!

Maar ik ben zeer blij met hoe het nu gaat! Nog wel even en vraagje. Telkens als ze gegeten heeft wrijft ze met haar pootje op de vloer.. is dat goed? Me vriend vertelde dat het bij katten hoort!
Mijn kat doet dat ook, tenminste: een van de twee. Als ze gegeten heeft, doet ze alsof ze dat eten wil begraven ofzo. Sufferd, we hebben laminaat, daar kun je niet in spitten. Ik denk dat ze het eten wil bewaren - en dat lukt niet, want kat nummer twee gaat voor het Olympisch record kattenbrokjes naar binnen proppen en ik denk dat we een hele goeie kans maken op goud.
Toevallig hebben wij ook laminaat! Echt mooi is dat! Daarnet kwam ze weer even snuffelen.. ze wil graag overal kijken in de badkamer, slaapkamer!

Ze slaapt meestal op de bank, maar daar zit ik nu op! Ze durft daar nog niet op de klimmen.. dat komt wel!
Het gaat erg goed!

Ze komt elke ochtend van de bank af als de kast open gaat met eten! En springt bij je op de bank om te kijken of ze een stukje van me brood kan krijgen ( dit geef ik niet!!)

Ze gaat wel onder de bank na een uurtje gekeken te hebben en als ik gegeten heb ( ongeveer paar minuten daarna) maar daarna komt ze er na een tijdje weer uit om lekker te slapen in de krabpaal.
Goed zo!
Wat fijn dat het nu zo goed gaat!
Wat leuk dat het zo goed gaat en wat ben jij betrokken bij je kat. echt mooi.
Het probleem is alleen dat ik overdag altijd ( bijna altijd) thuis ben en me vriend alleen in de avond. Wel eet ze uit zijn hand maar geeft hem nog geen kopjes. Hij heeft ook een iets hardere stem dan mij.. maar ik neem aan dat het eten uit zijn hand ook al een goed begin is?
Chevh, ook hierin: heb geduld!

Een vriendin van mij heeft nu bijna een jaar een poes. Zij (de poes dus) was ook erg bang. Ze was vrij snel gewend aan mijn vriendin maar ze moest niets hebben van haar vriend. Ik heb hen ook de tip gegeven niets te forceren maar wel haar vriend zoveel mogelijk het eten te laten geven.

En heel langzaamaan ging ze hem ook meer vertrouwen. Na ruim een maand liet ze zich door hem aaien en nu is ze niet meer bij hem weg te slaan en ligt ze vaak op schoot.

Mijn kat moest ook wat langer wennen aan mijn man, ik denk ook dat het met de stem te maken heeft.
Gisteren in de nacht wel tot 3 a 4x wakker geworden door haar. Ze veranderd snachts echt in een heel actief poesje dat veel laat vallen en overal op springt. Overdag ligt ze te slapen in haar krabpaal en op de bank of nog onder de bank.

Kunnen we hier iets aan doen? Ik heb enkele keren de slaapkamer deur open gelaten maar dit helpt niet.
Tja katten zijn nachtdieren.

Mijn kat is ook superactief 's nachts. Ik heb wel het idee dat het in de lente wat meer is dan normaal.

Ik zou lekker met oordoppen slapen want er is niets aan te doen. Wees juist blij dat ze lekker speelt en rondrent!

(En vazen en andere waardevolle spullen zou ik even buiten bereik halen )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven