Autistenhumor

09-04-2010 22:07 732 berichten
Alle reacties Link kopieren
Af en toe lees ik een droge opmerking door een autist die ontzettend lollig is. Dus bij deze een topic.

Zoon (tien jaar) zit op de bank achter zijn DSscherm geplakt. Op TV is er reclame. Het is de reclame van geweld tegen mensen met een publieke taak heb je zelf in de hand. In beeld ene Jan Stork in een rolstoel. Hij kan ergens niet door en wordt geholpen. Voice over zegt dat Jan Stork er meer aan had gehad als hij vorig jaar was geholpen. Toen werd hij tijdens zijn werk als conducteur door drie jongens in elkaar geslagen. Elf mensen zagen het gebeuren en niemand deed iets.

Zonder op te kijken van zijn scherm zegt zoon: Hoezo niemand deed iets? Die drie jongens sloegen hem toch in elkaar? Hij haalt zijn schouders op en speelt verder.
MILF in the making ;-)
quote:DarkRosePrincess schreef op 09 april 2010 @ 23:21:

Ik haak af voor vanavond. Ik wordt steeds van het forum gegooid. Iets met een server ofzo. Slaap lekker en laat de opmerkingen maar komen.

Of een providerprobleem? Ik ondervind nu geen forumproblemen.

Dan heb je morgen mooi wat leesvoer!
World of Warcraft: Legion
(Van 2 berichten 1 bericht gemaakt)
Ik heb ook forumproblemen.
Ik ga nu trouwens ook naar bed. Welterusten.
quote:dangeensuus schreef op 09 april 2010 @ 22:55:

10 en een half DRS. Toen hij een week of zes oud was merkte ik al dat er iets "niet klopte" Ik heb werkelijk lopen leuren met het ventje bij allerhande artsen en instanties en niemand wilde luisteren. Het was gewoon een dominant kereltje, het kwam door de geboorte van zijn zusje, het kwam door de scheiding. Totdat eindelijk in groep 3 er een juf was die zei: je moet hem eens laten testen. Ik kon haar wel zoenen.Heeft nog drie jaar geduurd voor het rond was.

Zo gezegd zo gedaan, en voordat hij getest werd moesten we komen praten met de psych. Ze vroeg ons wat wij dachten waarop ik kwam met asperger en adhd. En dat is exact wat het is. Hij voldoet aan werkelijk elk punt op het lijstje.

Zo herkenbaar DGS.

Hans, ik vind je een heerlijke man. Echt waar. Muizelientje heeft MCDD en als ik zie hoe jij in het leven staat, hier op het forum, dan heb ik zoveel vertrouwen.

Dan eentje van Muizelientje: ik kook alles in olijfolie. Muizelientje heeft een droge huid waar ik Kneipp Teunisbloemolie voor gebruik. Toen ik voor het eerst haar wilde insmeren kreeg ik protest. Commentaar: mama, ik wil niet gekookt worden.....
Die van Enea met de vele a's is ook heel herkenbaar ja, vergeet het steeds dat ik zulke dingen soms beter niet kan zeggen of vragen.

Ik ben zelf heel erg van de tegenovergestelde antwoorden.

Zo is Middelste wel eens beneden gekomen in een kort rokje in de winter waarop ik vroeg "Is dat niet wat warm joh, ik zou nog bloter gaan."

Zij naar boven en kwam in een nog korter rokje plus hemdje weer terug.

En heel erg boos omdat dat nou niet echt de bedoeling was.
quote:dangeensuus schreef op 09 april 2010 @ 23:02:

Men wat een geouwehoer toch DRP, waarom luisteren ze niet gewoon??

DRP en ook DGS

In antwoord op je vraag: vroegah werd er vooral medisch gekeken. Nu kijkt men vooral naar de relatie tussen ouders) en kind. Nou, als je dus als alleenstaande moeder te boek staat, berg je dan maar!

Dan ligt het

(a) aan de scheiding

(b) aan jou

(c) aan de manier waarop je in de scheiding staat

(d) aan jou

(e) het feit dat je niet kan communiceren met een ex die niet in staat is om te communiceren.

Enz. enz.

Ik heb wel eens verzucht/geroepen/geschreeuwd/in wanhoop gezegd:

Je hebt zo'n doos met van die assortie pleisters. Groot, klein, lang, recht, rond. Je kan pas gaan plakken als je weet hoe groot de wond is. Die doos openrukken en op goed geluk een plakker pakken werkt niet.

In goed Nederlands: eerst onderzoeken! Niet dat dat zaligmakend is. Integendeel. Maar sinds ik de diagnose voor Muizelientje heb, kan ik haar beter begrijpen. Er beter mee omgaan. Is mijn kind veranderd? NEE! Ik wel. En ik had die diagnose nodig. Ik begrijp mijn meisje beter, en dat is zo'n verbetering voor ons allebei!
Boro's A heeft ook van die mooie opmerkingen. Boor zet ze vaak als motto onder haar avatar. De mooiste is nog altijd over die zandbak met kleine steentjes....
Ow... ik reageerde eigenlijk op de OP. Ik merk nu pas dat het topic een andere wellicht serieuzere wending heeft genomen.

Het is (was) niet mijn bedoeling dat te verstoren.
Wat een mooie kinderen !
Mijn oudste kan heel erg spelen met het vooroordeel dat autisten taal altijd letterlijk nemen. Hij doet dat namelijk niet.

Op zijn vorige school (speciale auti-klas, dus de juffen hadden er verstand van (herken het cynisme)) stond hij op een gegeven moment bij het tafeltje van een klasgenoot. Zei de juf: Solo-oudste, ga daar es weg, want je hebt daar niets te zoeken. Zei mijn oudste: ik zoek ook niks.

Ging de juf hem omstandig uitleggen wat ze eigenlijk bedoeld had. Klaagde hij bij mij dat zijn juf altijd alles zo letterlijk nam.

Op een dag werd de hele auti-klas volledig gereorganiseerd. 3 dagen per week een klasse-assistente voor de groep die echt te stom was om d'r eigen reet af te vegen (maar dat mag ik niet zeggen van mijn moeder, maar toch, even om het beeld te schetsen). Kinderen konden punten verdienen door goed gedrag en bij 5 punten kregen ze een snoepje. 'Juf' vroeg aan ieder kind welk snoep hij niet lustte of welk snoep hij niet mocht. Kwam ze bij oudste: Solo-oudste, wat mag jij niet? Oudste: ik mag u niet. Uiteraard begreep die muts niet dat zoon een grapje maakte, want dat doen autisten namelijk nooit, dus zoon kreeg straf.
Everything will be fine in the end. If not... well, you failed again.
Week 27 van de Extremely Demotivational Calendar
Nee.... pffff... dat is erg. Wel of geen geintje....maakt dat nou uit?

Hij zou het ook nog keurig gemeld hebben toch?

Ik bedoel "ik mag jou niet" is heel wat beter dan andere bewoordingen .
quote:Enneaaa schreef op 10 april 2010 @ 00:23:

Nee.... pffff... dat is erg. Wel of geen geintje....maakt dat nou uit?

Hij zou het ook nog keurig gemeld hebben toch?

Ik bedoel "ik mag jou niet" is heel wat beter dan andere bewoordingen .

Ik vond het vooral zo knap dat ie ook nog u gezegd had.

Nou ja, het is ook nooit meer goedgekomen daar.
Ik heb het hier regelmatig met topictitels. Als er weer es een topic is over 'de pil doorslikken' heb ik altijd de neiging om te vragen: wat wil je anders doen met een pil?
quote:Solomio schreef op 10 april 2010 @ 00:30:

Ik heb het hier regelmatig met topictitels. Als er weer es een topic is over 'de pil doorslikken' heb ik altijd de neiging om te vragen: wat wil je anders doen met een pil?

Daar heb ik ooit es een topic voor geopend, je eerste reacctie op een topictitel.

Ik roep het dus meestal hardop wat ik denk als ik het lees

*moet zich laten testen*
Nee hoor Enneaa, als ik het een beetje inschat is dit topic voor zowel de briljante grappen van de koters als de serieuzere kant van het verhaal. Ik merk aan mijzelf dat ik heel veel behoefte heb aan het : jaaaa dat heb ik ook , of ow dat herken ik ook.

Ik weet niet hoe anderen daar in staan maar het sterkt mij enorm te zien dat anderen dit soort dingen ook zo ervaren, de leuke en minder leuke dingen

Dus kom maar op
quote:Muis66 schreef op 09 april 2010 @ 23:41:

Hans, ik vind je een heerlijke man. Echt waar. Muizelientje heeft MCDD en als ik zie hoe jij in het leven staat, hier op het forum, dan heb ik zoveel vertrouwen.< Bloost een beetje. >
quote:Solomio schreef op 10 april 2010 @ 00:19:

Solo-oudste, wat mag jij niet? Oudste: ik mag u niet. Uiteraard begreep die muts niet dat zoon een grapje maakte, want dat doen autisten namelijk nooit, dus zoon kreeg straf.Maar ergens is hij ook wel beleefd. Hij zegt netjes "u". Alleen de zin waarin ie dat zegt...
quote:dangeensuus schreef op 10 april 2010 @ 08:00:

Nee hoor Enneaa, als ik het een beetje inschat is dit topic voor zowel de briljante grappen van de koters als de serieuzere kant van het verhaal. Ik merk aan mijzelf dat ik heel veel behoefte heb aan het : jaaaa dat heb ik ook , of ow dat herken ik ook.Door mijn handicap vat ik dingen soms te letterlijk op. Ik kijk daarbij neutraal of serieus. Maar soms heb ik behoefte aan humor. Dan weet ik dat dingen figuurlijk bedoeld zijn, maar doe ik alsof ik het letterlijk opvat. Ik zet dan een big smile op, of ik schiet dan direct in de lach.
quote:Solomio schreef op 10 april 2010 @ 00:30:

Ik heb het hier regelmatig met topictitels. Als er weer es een topic is over 'de pil doorslikken' heb ik altijd de neiging om te vragen: wat wil je anders doen met een pil?Dat heb ik soms ook: Wat bedoelt ze nou? Als ik het bericht dan lees, wordt het me duidelijk.
Dat met die topictitels heb ik ook. Ik weet heus wel wat er bedoeld wordt, maar heb toch de neiging om te vragen wat ze nou precies bedoelen.

Ik ben trouwens getest en ben geen autist en heb geen ADHD.
MILF in the making ;-)
Solo, jouw zoon klinkt hilarisch! Altijd fijn van die domme juffen. Vers uit de theoretische opleiding en dan denken dat ze weten hoe of wat.
MILF in the making ;-)
Eneaaaa, alles mag hier hoor. Voel je vrij...
MILF in the making ;-)
Oww ik weet er één van mezelf.

Ex was bij me blijven slapen. 's Ochtends maakt die me wakker. We beginnen wat te zoenen enzo, en daarna ging ik hem pijpen.

Zegt die daarna: 'Zo wil ik elke dag wel wakker worden gemaakt.'

' Huh, ik maakte jou niet wakker. Jij maakte mij wakker. '
Liever elitair dan een pauper!
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven