Autistenhumor
vrijdag 9 april 2010 om 22:07
Af en toe lees ik een droge opmerking door een autist die ontzettend lollig is. Dus bij deze een topic.
Zoon (tien jaar) zit op de bank achter zijn DSscherm geplakt. Op TV is er reclame. Het is de reclame van geweld tegen mensen met een publieke taak heb je zelf in de hand. In beeld ene Jan Stork in een rolstoel. Hij kan ergens niet door en wordt geholpen. Voice over zegt dat Jan Stork er meer aan had gehad als hij vorig jaar was geholpen. Toen werd hij tijdens zijn werk als conducteur door drie jongens in elkaar geslagen. Elf mensen zagen het gebeuren en niemand deed iets.
Zonder op te kijken van zijn scherm zegt zoon: Hoezo niemand deed iets? Die drie jongens sloegen hem toch in elkaar? Hij haalt zijn schouders op en speelt verder.
Zoon (tien jaar) zit op de bank achter zijn DSscherm geplakt. Op TV is er reclame. Het is de reclame van geweld tegen mensen met een publieke taak heb je zelf in de hand. In beeld ene Jan Stork in een rolstoel. Hij kan ergens niet door en wordt geholpen. Voice over zegt dat Jan Stork er meer aan had gehad als hij vorig jaar was geholpen. Toen werd hij tijdens zijn werk als conducteur door drie jongens in elkaar geslagen. Elf mensen zagen het gebeuren en niemand deed iets.
Zonder op te kijken van zijn scherm zegt zoon: Hoezo niemand deed iets? Die drie jongens sloegen hem toch in elkaar? Hij haalt zijn schouders op en speelt verder.
MILF in the making
vrijdag 9 april 2010 om 22:42
vrijdag 9 april 2010 om 22:45
quote:dangeensuus schreef op 09 april 2010 @ 22:41:
lemoos dat had mijn zoon dus kunnen zijn. Die heeft heel veel moeite om "het grote geheel" te zien en haalt dus uit een zoekboekplaatje de enige pixel in het hele boek die verkeerd staat. Dat het om het gele ballonnetje gaat, is niet meer belangrijk. Er zit een fout in het boek
Ik was al blij dat ik geen bloemetjes en bijtjes verhaal hoefde af te steken . Moeders geinformeerd, en zij kwam niet meer bij.
Ja letterlijk nemen is populair: 'het is zo warm dat de mussen van het dak vallen' (leerling kijkt naar buiten en roept: 'd'r zijn helemaal geen mussen!').
lemoos dat had mijn zoon dus kunnen zijn. Die heeft heel veel moeite om "het grote geheel" te zien en haalt dus uit een zoekboekplaatje de enige pixel in het hele boek die verkeerd staat. Dat het om het gele ballonnetje gaat, is niet meer belangrijk. Er zit een fout in het boek
Ik was al blij dat ik geen bloemetjes en bijtjes verhaal hoefde af te steken . Moeders geinformeerd, en zij kwam niet meer bij.
Ja letterlijk nemen is populair: 'het is zo warm dat de mussen van het dak vallen' (leerling kijkt naar buiten en roept: 'd'r zijn helemaal geen mussen!').
vrijdag 9 april 2010 om 22:47
Dat hele letterlijke is op het moment ook bijzonder frustrerend voor zoonlief. Hij gilt dan dat ik ff duidelijk moet wezen en vooral niet teveel tegelijk. Aan de ene kant om gillend gek van te worden ( dan moet je niet gillend gek worden mam hoef je ook niet te gillen....) en aan de andere kant ben ik blij dat hij wel heel duidelijk kan aangeven nu waar de schoen wringt ( mijn schoenen zitten goed hoor....)
vrijdag 9 april 2010 om 22:48
quote:Jala5 schreef op 09 april 2010 @ 22:42:
Soms is lachen het beste medicijn als we het zo af en toe (en soms heel vaak) niet zien zitten.Inderdaad. Sommigen zeggen tegen me dat ze helemaal blij worden als ze me zien. De reden die ik dan kan bedenken waarom ze dan blij worden, is mijn humor.
Soms is lachen het beste medicijn als we het zo af en toe (en soms heel vaak) niet zien zitten.Inderdaad. Sommigen zeggen tegen me dat ze helemaal blij worden als ze me zien. De reden die ik dan kan bedenken waarom ze dan blij worden, is mijn humor.
World of Warcraft: Legion
vrijdag 9 april 2010 om 22:51
Hoe oud is hij DGS? Hier zijn de oudste twee (tien en elf) beter te handelen dan de jongste autist (net drie). Die praat nog niet goed en kan niet uitleggen wat er nu is of wat hij wil. Soms erg frustrerend. Tot aan heftige krijs/gil/op de grond liggen spartelen buien aan toe. En het is een kleine reus, dus even oppakken is er ook niet bij.
MILF in the making
vrijdag 9 april 2010 om 22:52
vrijdag 9 april 2010 om 22:53
quote:hans66 schreef op 09 april 2010 @ 22:48:
[...]
Inderdaad. Sommigen zeggen tegen me dat ze helemaal blij worden als ze me zien. De reden die ik dan kan bedenken waarom ze dan blij worden, is mijn humor.Maar jij bent waarschijnlijk een lekker ding, want eerlijk is eerlijk, het zijn meestal wel hele mooie mensen.
[...]
Inderdaad. Sommigen zeggen tegen me dat ze helemaal blij worden als ze me zien. De reden die ik dan kan bedenken waarom ze dan blij worden, is mijn humor.Maar jij bent waarschijnlijk een lekker ding, want eerlijk is eerlijk, het zijn meestal wel hele mooie mensen.
vrijdag 9 april 2010 om 22:55
vrijdag 9 april 2010 om 22:55
10 en een half DRS. Toen hij een week of zes oud was merkte ik al dat er iets "niet klopte" Ik heb werkelijk lopen leuren met het ventje bij allerhande artsen en instanties en niemand wilde luisteren. Het was gewoon een dominant kereltje, het kwam door de geboorte van zijn zusje, het kwam door de scheiding. Totdat eindelijk in groep 3 er een juf was die zei: je moet hem eens laten testen. Ik kon haar wel zoenen.Heeft nog drie jaar geduurd voor het rond was.
Zo gezegd zo gedaan, en voordat hij getest werd moesten we komen praten met de psych. Ze vroeg ons wat wij dachten waarop ik kwam met asperger en adhd. En dat is exact wat het is. Hij voldoet aan werkelijk elk punt op het lijstje.
Zo gezegd zo gedaan, en voordat hij getest werd moesten we komen praten met de psych. Ze vroeg ons wat wij dachten waarop ik kwam met asperger en adhd. En dat is exact wat het is. Hij voldoet aan werkelijk elk punt op het lijstje.
vrijdag 9 april 2010 om 23:00
DGS hier ook hetzelfde probleem. Zoon 1 was vanaf zijn geboorte anders. Zoon 2 ook. Maar iedereen verklaarde mij voor gek. veel meegemaakt, ik was single mamma, moest maar naar een opvoedcursus etc. Uiteindelijk zijn ze dan toch getest (na hemel en aarde te hebben bewogen) en allebei behoorlijke diagnoses. En dan niet een lichte vorm ook. Zoon drie heeft een schedelafwijking (ook heel laat ontdekt en met veel bidden en smeken en zoeken en het forum uiteindelijk een diagnose). Die afwijking geeft een verhoogd risico op ADHD en ASS. Toen onze GGZdame op huisbezoek was, keek ze zo eens naar hem en zijn ontwikkeling en zei dat we hem maar eens moesten aanmelden. Na een lange omweg weten we nu dat hij het BeckwithWiedemann syndroom heeft, met een waslijst aan kenmerken. Oa autisme (en reuzengroei vandaar de wat lastige autibuien). Hij zit nu op het MKD en helemaal op zijn plaats daar.
MILF in the making