Mode & Beauty alle pijlers

Je eigen stijl

10-04-2010 13:56 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk de laatste tijd vaak op lookbook omdat ik het leuk en inspirerend vind om te zien hoe anderen zich kleden. Nou heb ik 1 grote favoriet: haar outfits zijn iedere dag weer plaatjes om te zien. Soms probeer ik eens iets uit, maar dan blijkt iets bij mij helemaal niet te staan. Ik vind dat zo gek! Ik weet heus wel dat iedereen een eigen stijl heeft en dat wat bij de 1 fantastisch staat bij een ander eruit kan zien als een vlag op een modderschuit.

Toch vind ik het soms een raar iets En al heb ik wel mijn eigen stijl: ik ben niet vernieuwend. Maar als ik dan eens iets totaal anders probeer, iets wat ik zeg maar nooit draag, dan past dat vaak ook weer niet bij me. Vind dat vooral met schoenen heel moeilijk, maar ook met kleding weet ik soms gewoon niet wat ik moet kopen.

Ben niet echt op zoek naar tips ofzo, maar misschien kan iemand me uitleggen waarom de ene outfit of schoenen bij de een fantastisch staat/staan en bij de ander gewoon totaal niet.
Denk dat het voornamelijk aan de uitstraling ligt (samen met dingen als lengte, lichaamsbouw, kapsel etc).
Dat vind ik soms zo jammer hè! Vind sommige kleding zo mooi staan bij mensen. Te hip werkt bij mij geloof ik niet zo goed, terwijl ik me soms eigenlijk wel iets aparter zou willen kleden. Opvallende schoenen ofzo.
Uitleggen kan ik het niet, maar ik herken het wel!!!

Zeker als ik bijv. kleding bestel van sites, of uit winkels van paspoppen. Op de modellen en paspoppen staat het geweldig, en bij mij is het altijd zo 'net niet'... Zo zag ik vanochtend een heel leuk wit hempje met een gehaakt iets op het decollete/schouderbandjes, en dan met een hele hoop dikke kettingen en een simpele spijkerbroek. Heb mezelf nu de kwelling maar niet aangedaan omdat ik zwanger ben en het waarschijnlijk zowiezo niet zal passen, maar het zal mij niet zo geweldig hebben gestaan als op die pop.

Ik denk zelf dat het komt doordat ik niet die dikke bos haar heb van de pop, ook niet hetzelfde hoofd waar iedere zonnebril op staat, en ook niet hetzelfde lijntje, en al helemaal niet zo egaal.

Of misschien staat het wel hetzelfde als op de pop maar vind ik dat zelf gewoon van niet. En als je dat niet vind straal je dat ook niet uit (alsof een pop dat wel uitstraalt.....)

Ik blijf meelezen want ben ook heel benieuwd!!
Trinny & Susannah zijn je nieuwe beste vrienden. Koop of leen hun boeken, bekijk hun website en er gaat een wereld voor je open. Voor daarna: veel plezier alvast.
Ja die ken ik al. Veel van geleerd, en bovendien ook van de pocketstylist (dat boekje vond ik misschien zelfs nog iets handiger).

Maar nu uitgeleerd lijkt het wel, ik weet in ieder geval niet zo goed hoe ik de laatste trends kan toepassen bij mijn eigen kleding om er toch een beetje hip/anders uit te zien.
Overigens vind ik triny en susannah niet zo hip. Ze geven wel goede tips, maar ik vind hun kleding wel een beetje tuttig, hoewel het er bij hun heel mooi uit ziet. Voor mij is het iets te ouwelijk.
Misschien eens vragen aan degene die je zo bewondert? Die vindt het vast leuk om je eens bij te praten en je wat tips te geven.
Ja, zat daar ook al aan te denken, maar vind dat best een grote stap. Ik bedoel, tis iemand die ik totaal niet ken natuurlijk, alleen maar via haar foto's. Maar inderdaad, ik denk wel dat zij me heel veel goede tips zou kunnen geven, al past haar stijl dus overduidelijk niet 'op mijn lichaam'.
quote:boebele schreef op 10 april 2010 @ 14:11:

Ja, zat daar ook al aan te denken, maar vind dat best een grote stap. Ik bedoel, tis iemand die ik totaal niet ken natuurlijk, alleen maar via haar foto's. Maar inderdaad, ik denk wel dat zij me heel veel goede tips zou kunnen geven, al past haar stijl dus overduidelijk niet 'op mijn lichaam'.Ah, dat had ik niet begrepen. Misschien is er iemand in je eigen omgeving die je eens zou kunnen aanspreken?
Ja, ik ga wel eens winkelen met een collega die zich wel hip en gedurfd kleedt. Dan probeer ik weleens iets nieuws, maar echt dragen durf ik het dan niet zo goed.
quote:wuiles schreef op 10 april 2010 @ 14:06:

Trinny & Susannah zijn je nieuwe beste vrienden. Koop of leen hun boeken, bekijk hun website en er gaat een wereld voor je open. Voor daarna: veel plezier alvast.

Dat begrijp ik nou niet: Engelse vrouwen zijn over het algemeen de slechtst geklede vrouwen van Europa/de hele wereld, en dan zou ik daar advies van moeten aannemen???

Neuh...
Huts!
Bij mij staan ook heel weinig aparte of hippe dingen leuk.

Dat komt naar mijn idee omdat ik er van mezelf al apart uitzie. Als ik dan iets aparts aandoe, ziet het er echt niet uit.

Ik kies er dan ook meestal voor om kleuren en kleding te dragen die mij goed staan, bijv wat bij mijn huid en kleur ogen past.

Ik voel me daar goed bij.

Dan maar geen fashionstatement .
Ik vind Franse en Italiaanse vrouwen vaak erg mooi gekleed bij-

lopen.Dat inspireert me enorm.Al zijn er ook veel vrouwen in NL

die zich leuk kleeden.Soms krijg ik nieuwe ideen als ik zie hoe

iemand zich kleedt.
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt! Vandaag zag ik bijvoorbeeld de meest geweldige schoenen; lekker stoer, makkelijk, niet te duur en helemaal iets voor mij. Maar toen bedacht ik me; waarmee moet ik ze combineren? Ik heb ze niet gekocht, maar ik blijf er maar aan denken...

Het helpt inderdaad een beetje door je door anderen te laten inspireren; hoe zij bepaalde kledingstukken en accessoires combineren. Maarja, de ene lichaamsvorm is de andere niet en dat bepaalt natuurlijk heel erg of je met een kledingstuk staat of niet.

Wat ook veel bepaalt is de accessoires. Je kan een doodgewone outfit 'pimpen' met de juiste riem/schoenen/ketting/sjaaltje,... en die dingen moeten niet altijd duur zijn zodat je ze snel kan vervangen als de trend is overgewaaid.
Volgens mij is het ook een kwestie van durven. Dan dénk je dat het niet staat omdat je je er onzeker bij voelt omdat het anders is dan wat je normaal aan hebt.
quote:lolliebollie schreef op 10 april 2010 @ 16:23:

Wat ook veel bepaalt is de accessoires. Je kan een doodgewone outfit 'pimpen' met de juiste riem/schoenen/ketting/sjaaltje,... en die dingen moeten niet altijd duur zijn zodat je ze snel kan vervangen als de trend is overgewaaid.Juist,dat doe ik ook.Op een gewoone zwarte basic b.v.draag ik dan een bonte sjaal of bonte ketting.
quote:BellatrixVanDetta schreef op 10 april 2010 @ 15:09:

[...]

Dat begrijp ik nou niet: Engelse vrouwen zijn over het algemeen de slechtst geklede vrouwen van Europa/de hele wereld, en dan zou ik daar advies van moeten aannemen???

Neuh...Ik geloof niet dat ik het woord 'moeten' in de mond heb genomen. Jouw stelling verklaart echter wel hun enorme succes in binnen- en buitenland. Ben je bekend met hun visie?
quote:Geraldine schreef op 10 april 2010 @ 15:34:

Ik vind Franse en Italiaanse vrouwen vaak erg mooi gekleed bij-

lopen.Dat inspireert me enorm.Al zijn er ook veel vrouwen in NL

die zich leuk kleeden.Soms krijg ik nieuwe ideen als ik zie hoe

iemand zich kleedt.

Franse en Italiaanse vrouwen kleden zich wel stijlvol en verzorgd, en mooie kwaliteit kleding vaak.

Maar wel vrij conservatief, en vaak veel zwart, of andere donkere kleuren.
Dat heb ik eigenlijk ook altijd. Ik heb een vriendin die echt alles aan kan trekken, alles staat haar.

Als ik iets aantrek van een etalagepop staat het mij meestal gewoon niet. Of net niet.

Hierdoor heb ik ook niet echt een eigen stijl. Dan sportief en dan weer netjes. Lastig.

Ik had nog nooit gehoord van lookbook. Net even gekeken. Zijn die meiden model van beroep? Zie dat veel meiden bij dezelfde achtergrond zijn gefotografeerd. Maar als ik google staat er dat het 'gewone' mensen zijn.
Het is een beetje de kunst om te leren wat wel en niet goed staat bij jouw figuur. Peren kunnen bv beter niet van die tuniekjes dragen die naar onder schuin aflopen, dat versterkt het peereffect alleen maar. Wortelbroeken: ook niet zo'n goed idee. Dat soort dingen leer je dus van bv triny and susannah, maar hoe vind je nou je eigen hippe stijl? Zoals ik al zei vind ik hun kleding bij hun wel mooi en stijlvol, maar ook een beetje saai. Volgens mij is het er in dat boek ook niet om te doen om een eigen, hippe stijl te creeëren.

asiha:

volgens mij zijn het allemaal normale mensen. Sommigen kleden zich zo goed dat het wel modellen lijken inderdaad. Ik vind dat echt knap!
Het valt me wel op op die website dat ongeveer de helft van de gefotografeerden model/kunstenaar zijn. Tja, als ik 1m80 en dun was kon ik ook alles aan en er goed uit zien...
Ik vind hip en/of apart gewoon niet zo belangrijk (meer). Ik draag meestal best wel basic dingen en ben ook niet zo bijzonder kleurrijk qua kleding. Ik kies liever voor kleuren en pasvormen die me goed staan, dan voor iets wat hip is of iets wat bij een ander goed staat. Toch heb ik wel een eigen stijl, al vind ik 'm zelf vrij basic. Ik hoor regelmatig van mensen: "Dat is een echte Mieshka broek!" Of: "Dat is een echt Mieshka vestje!" Verder verzorg ik mezelf goed (vind ik) en ik vind mezelf geen grijze muis ondanks dat ik op het moment geen super opvallende eigen kledingstijl heb. Kortom: niet mega hip en/of apart, maar toch vind ik mijn stijl eigen en leuk.

Of iets bij de een fantastisch staat en bij de ander totaal niet, heeft denk ik erg veel met uitstraling te maken, maar natuurlijk ook met bijvoorbeeld figuur, kapsel, huidskleur, kleur ogen... Iemand die zelfverzekerd is en een goede houding heeft, komt sowieso met veel meer weg, en daarvoor hoef je er echt niet uit te zien als een model.
quote:boebele schreef op 11 april 2010 @ 12:01:

Het is een beetje de kunst om te leren wat wel en niet goed staat bij jouw figuur. Peren kunnen bv beter niet van die tuniekjes dragen die naar onder schuin aflopen, dat versterkt het peereffect alleen maar. Wortelbroeken: ook niet zo'n goed idee. Dat soort dingen leer je dus van bv triny and susannah, maar hoe vind je nou je eigen hippe stijl? Zoals ik al zei vind ik hun kleding bij hun wel mooi en stijlvol, maar ook een beetje saai. Volgens mij is het er in dat boek ook niet om te doen om een eigen, hippe stijl te creeëren.

asiha:

volgens mij zijn het allemaal normale mensen. Sommigen kleden zich zo goed dat het wel modellen lijken inderdaad. Ik vind dat echt knap!

Het lijkt me ondoenlijk om een volledige eigen, individuele stijl te ontwikkelen. Daarvoor zijn we toch echt met teveel mensen op deze aardbol.

Heb je al eens wat foto's naast elkaar gelegd van vrouwen wiens stijl je bewondert? En geprobeerd om daar een rode draad in te ontdekken?
Trinny en Susannah's laatste boek is erg goed.

Het gaat er niet om, dat een stijl hip moet zijn. Je moet eerst ontdekken welke modellen, snit e.d. jou goed staan. Van daaruit ga je dat zelf invullen.

Ik bedoel: een mooie skinny jeans is hip en leuk, maar als je zoals ik een echte zandloper bent, hoef je hem echt niet aan te trekken, hip of niet.

Als ik iemand zie met een meisjesachtig, recht figuurtje in een mooie skinny, een recht blousje en een lading grote kettingen om haar nek weet ik dat dat mij absoluut niet staat.

Als ik dat aantrek verberg ik mijn slanke taille en benadruk ik ook nog eens mijn cup F. En lijk ik dus ongeveer tien kilo zwaarder.

Dat heeft niets met hip te maken, maar met weten wat je wel en niet staat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven