Gezondheid alle pijlers

Help...plots gezwel.

07-04-2010 22:44 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik schrok me net dood tijdens het douchen! Ik was mijn vagina aan het wassen en voelde plots een gezwel in mijn binnenste schaamlip. Lijkt op een steenpuist. Als je erop drukt vrij pijnlijk. het zit er zeker weten sinds vandaag. Ben ongesteld dus gebruik al heel de week tampons..het zit zeg maar bij mn "opening".

graag serieuse reacties, ben heel erg geschrokken een aardig bang.

Heb al 6 jaar een vriend, laatste maand weinig tot geen sex gehad.

Iemand een idee? bel morgen sowieso de huisarts.
er zal wel bloed inzitten. Waarschijnlijk ontstoken haarzakje (ja hoor die zitten overal)
het begint nu ook pijn te doen....kan ik niet naar een gynacoloog? Een vrouwelijke die ik nooit meer hoef te zien! Of gaan zij daar niet over?
quote:kiss86 schreef op 10 april 2010 @ 12:06:

nieuwe ontwikkeling, het zit er nog steeds, er zit nu alleen een (zwart/donkerbruine) kop in....

misschien dat iemand nu een beter idee heeft wat het kan zijn....Ah okee. Van gezwellen in den doos hebben wij als Viva-dames de ballen verstand, maar nu er een zwart-bruine kop op zit, wordt ineens alles glashelder
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:kiss86 schreef op 11 april 2010 @ 02:03:

het begint nu ook pijn te doen....kan ik niet naar een gynacoloog? Een vrouwelijke die ik nooit meer hoef te zien! Of gaan zij daar niet over?Naar een gynaecoloog hoef je niet hoor! Je huisarts is echt voldoende! En je niet schamen, want hij/zij kijkt er echt niet raar van op hoor..
Je bent echt gek hoor, je maakt je vreselijke zorgen, gaat naar de huisarts maar zegt niks....

De huisarts ziet zo vaak een doos voorbijkomen, zowel ongesteld als niet.

Gewoon gaan!
Ja, pak gewoon eens door!

Beetje overdreven om te denken dat je hiervoor naar een gyn moet. Je hebt gewoon een bultje op een vervelende plek.

Als je er zoveel last van hebt moet je gewoon een afspraak maken. Als je ooit kinderen wilt of een uitstrijkje moet laten maken zul je ook moeten.
Ga je ook naar een traumachirurg als je een sneetje in je vinger hebt?

Sorry, maar ik vind dit wel een beetje aanstellerij worden. Je leest hier al dagenlang dat dit soort bulten ontzettend veel voorkomen. Een gemiddelde huisartsenpraktijk heeft zo'n 2000 patienten, waaronder dus zo'n 1000 vrouwen. Stel dat een tiende daarvan wel eens zo'n bultje heeft, dan ziet die huisarts dat dus meerdere keren per week.

Dit is gewoon een ding voor de huisarts. Daar IS die man/vrouw voor. En als het zo'n monsterlijk enge man is dan moet je een andere huisarts zoeken, maar het slaat nergens op om dan maar direct naar een gynaecoloog te gaan.

(ik begin ineens te begrijpen waarom sommige politici het eigen risico omhoog willen hebben)

Edit: en trouwens, voor een gynaecoloog heb je een verwijsbrief nodig. En de huisarts gaat je heus geen verwijsbrief geven zonder zelf even te kijken.
ja ik denk inderdaad dat ik hiervoor naar de gyn moet zeker ook omdat ik al bijna 10 jaar de pil slik. En dat van dat eigen risico is belachelijk. Ik betaal 110 euro per maand aan de zorgverzekering en ga nooit naar de dokter, dus als ik naar de gyn wil vind ik dat ik in mijn recht sta. Ik kom hier voor advies en niet om afgekraakt te worden. Of om voor aansteller uitgemaakt te worden als ik dat wilde ging ik wel thuis lopen janken. Maar voor diegene die mij wel advies gegeven hebben bedankt.
quote:kiss86 schreef op 11 april 2010 @ 12:22:

ja ik denk inderdaad dat ik hiervoor naar de gyn moet zeker ook omdat ik al bijna 10 jaar de pil slik. En dat van dat eigen risico is belachelijk. Ik betaal 110 euro per maand aan de zorgverzekering en ga nooit naar de dokter, dus als ik naar de gyn wil vind ik dat ik in mijn recht sta. Ik kom hier voor advies en niet om afgekraakt te worden. Of om voor aansteller uitgemaakt te worden als ik dat wilde ging ik wel thuis lopen janken. Maar voor diegene die mij wel advies gegeven hebben bedankt.Maar dan nog steeds zul je eerst bij de huisarts langs moeten en als hij het nodig vind kun je naar de gynacoloog

ja ik denk inderdaad dat ik hiervoor naar de gyn moet zeker ook omdat ik al bijna 10 jaar de pil slik. .En het verband tussen 10 jaar de pil slikken, een pukkel hebben en naar de gynaecoloog moeten is....?
Kiss je slaat echt een beetje door. Wanneer jij vindt dat je naar de gyn moet zul je eerst een verwijzing van de huisarts moeten krijgen. En die krijg je niet zomaar, tenzij je pukkel intussen ook tandjes heeft gekregen.
nopes, heb al een verwijzingskaart voor de gyn. Maar vroeg me alleen af of ik voor dat er ook naar toe kan.

ja ik denk inderdaad dat ik hiervoor naar de gyn moet zeker ook omdat ik al bijna 10 jaar de pil slik. En dat van dat eigen risico is belachelijk. Ik betaal 110 euro per maand aan de zorgverzekering en ga nooit naar de dokter, dus als ik naar de gyn wil vind ik dat ik in mijn recht sta. Ik kom hier voor advies en niet om afgekraakt te worden. Of om voor aansteller uitgemaakt te worden als ik dat wilde ging ik wel thuis lopen janken. Maar voor diegene die mij wel advies gegeven hebben bedankt.Aansteller! Huilie!

Ik zou gelijk voor amputatie gaan, als ik jou was. Jij mag kiezen....de pukkel of je hoofd?
quote:kiss86 schreef op 10 april 2010 @ 19:08:

het probleem is er zit daar geen haar! Het is mn binnenste schaamlip der in zeg maar vlak bij mn in en uitgang hhihihihiIk heb niet alle reacties gelezen maar ik heb ook ooit zoiets gehad. Ik voelde een bult aan de binnenkant van mijn vagina en het voelde een beetje jeukerig/branderig (net als een opkomende pukkel). Een kleine week later zat het er nog (ik maakte mij niet genoeg zorgen om naar de dokter te gaan) maar het voelde wat harder en ik voelde ook "een kop" (net als bij een gewone pukkel). Ik heb wat voorzichtig gekrapt en geknepen, en toen sprong het open (wat een opluchting was) en er kwam wat pus en bloed uit. Goed schoongemaakt en ik heb er geen last meer van gehad. Dit hoeft natuurlijk niet te betekenen dat jij hetzelfde hebt. Als je je er niet prettig bij voelt, ga gerust naar de huisarts of gynaecoloog.
Ik ben het wel met Snormel eens. Als je je zo ongerust maakt moet je gewoon naar de huisarts gaan. Hij ziet dagelijks vagina's, dat is heel normaal voor hem.

Ik heb zelf ook weleens een bult daar, maar dat verdwijnt vanzelf. Maak ik me totaal niet druk om. Maar aangezien jij je wel ontzettend druk maakt, gewoon even laten zien aan je huisarts.
Een gynaecoloog is alleen voor gevallen die de huisarts doorstuurt, omdat hij/zij er geen raad mee weet. Gewoon naar de huisarts dus. En die zal je zonodig doorsturen!
wat denk je van jouw hoofd missCHICKEN, dan loop je nog door ook als een kip zonder kop want alleen die kunnen zulke reacties geven.

Paloma bedankt voor je reactie, ik had dat ook al geprobeerd maar is niet mogelijk. Ik ben zelf heel erg bang voor "ingrepen" vandaar dat ik mij zon zorgen maak. Dit ook omdat ik het zelf niet weg kreeg. Ik dacht in 1e instantie ook aan een simpele pukkel maar helaas.

Angelina, ik had al een verwijzing voor de gyn. Dit omdat ik de pil al een lange tijd slik. Vandaar dat ik vroeg of ik hiermee ook daar voor kan komen als ik toch al ga. Ik voel me gewoon ongemakkelijk met het idee dit bij mijn dokter te doen. Ja ik weet daar zijn zij voor. Maar ik heb deze dokter al sinds kleins af aan, lijkt me gewoon raar. Kzou hem de 1 komende keren niet normaal aan kunnen kijken en denk dat ik geremd word als ik kort erop een afspraak bv bij de dokter heb.
quote:kiss86 schreef op 11 april 2010 @ 13:47:

nopes, heb al een verwijzingskaart voor de gyn. Maar vroeg me alleen af of ik voor dat er ook naar toe kan.

Je hebt dus al een doorverwijzing. Wanneer heb je de afspraak? Voor de puist kan je er niet naar toe, je bent voor een andere klacht doorverwezen. Maar als je er toch bent wil de gynaecoloog vast wel even kijken. Als dat nog een week duurt zou ik toch maar naar de huisarts gaan.

En btw, bij de gynaecoloog met je doos open en bloot is minder erg dan bij de huisarts? Ik zie dat grote verschil niet zo eigenlijk. Ik begrijp dat nooit zo, die enorme schaamte en terughoudendheid. Alsof die arts in lachen uitbarst bij het zien van een vagina, anus of andere onderdelen in de lagere regionen. Wat maakt het feit dat je de arts al van jongs af aan hebt nu uit? Het zou voor mij eerder een reden zijn om me meer op mijn gemak te voelen dan bij een jong broekie die ik niet ken.

En een verwijzing omdat je al lang de pil slikt? Die ken ik nog niet. Waarom zou je naar de gynaecoloog moeten als je lang de pil slikt? Wat moet hij of zij doen dan?
Ik slik de pil al bijna 15 jaar en heb nog nooit een doorverwijzing gekregen
Ik zou persoonlijk meer balen van een bult naast mijn neus of mijn lip, dan in mijn doos.
Wat jij hebt is zeer, maar dan ook zeer waarschijnlijk een folliculitus. Ofwel, een ontsteking van de haarzakjes. Komt frequent voor bij vrouwen. De schaamstreek is gevoelig voor irritatie na bijvoorbeeld scheren. Dat puntje dat erop zit is het puskopje. Het gaat vanzelf over maar het is inderdaad een vervelend gevoel, zeker omdat het op een rotplek zit. Mocht het over een week nog niet over zijn of je krijgt koorts, dan zou ik even de huisarts bellen. Naar een gynaecoloog gaan voor dit probleem lijkt mij medisch gezien onzinnig, maar als je het nodig hebt ter geruststelling moet je het doen.
Waar die bult zit, groeit geen haaaar Mila, dat heeft ze nu al vijfentachtig keer uitgelegd of heb jij aan de binnenkant wél hoogpolig tapijt?
Kiss, misschien even in bad een uurtje weken en dan wat knijpen?...
Lymfeklieren in je kut..hmmm intressant
Nou ja, als je al een verwijzing hebt voor de gynaecoloog kun je er idd daar naar laten kijken. Ik snap alleen het verschil niet qua schaamte. Het is hun beroep, dus geen van beiden zal raar opkijken van jouw doos

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven