Mode & Beauty alle pijlers

'Groene' make-up

05-02-2010 17:01 144 berichten
En dan bedoel ik niet milieuvriendelijke make-up.

Ik ben op zoek naar groene make-up, als basis, om roodheid van het gezicht wat minder te maken.

Via internet vond ik Clinique Redness Solutions, wat goed schijnt te werken. Ik vind het wel vrij prijzig dus ik ben even nieuwsgierig wat andere merken zoal hebben op dit gebied.

Verder heb ik van de Etos groen spul om rode vlekjes mee te camoufleren. Dat is niet geschikt om over het hele gezicht te gebruiken heb ik proefondervindelijk vastgesteld. Shrek is er niks bij...

(Ervaringen met Clinique zijn natuurlijk ook welkom hier... als het echt zo super is als men schrijft heb ik het geld er wel voor over)
Alle reacties Link kopieren
*noteert: Pupa *

Fijn dat je huid wat rustiger is Fiba. Bij mij helaas nog niet zo. Maar ik heb een vermoeden dat de bultjes die ik nu weer heb door de zon komen. Paar keer lekker in het zonnetje gezeten, en gelijk weer bultjes....

Kent iemand trouwens dit merk? Ook speciaal voor rosacea zeggen ze....
Liv: had wel al van het merk gehoord en heb even op de site gekeken. Tja....klinkt wel goed. Maar afwachten of het in de praktijk ook werkt natuurlijk. Ik zou het wel eens willen proberen, maar dan wel eerst met proefjes en niet gelijk een hele tube aanschaffen. Vind de prijzen namelijk behoorlijk: als het werkt heb ik het er graag voor over, maar ben al meerdrere producten tegen gekomen die toch niet doen wat ze beloven. En helaas geen verkooppunt in de buurt om even langs te gaan.
Pffff, Liv dat merk is wel erg duur zeg. En dan zoveel producten. Lijkt me ook niet echt gezond om zoveel verzorgingsproducten te gebruiken. Ik ben er echt van overtuigd dat een creme, voor de dag en voor de nacht eigenlijk genoeg is.

Fiba, de omega ben je dus enthousiast over? Ik gebruik de 5% urea dus geen groene creme.

En Liv, Pupa is echt een geweldig merk. Alles is hypo-allergeen. En wat ik met andere make-up wel heb, dat mijn huid verstopt en lelijk wordt door puistjes of rode pukkeltjes, heb ik daar hier helemaal geen last van. Alleen dus mijn eigen rode konen maar die groene primer werkt daar prima tegen.
Ben ik met je eens hoor, teveel produkten lijkt mij ook niet goed. Maar ik vroeg me gewoon af of iemand ervaring had met dat merk, vandaar. Ga het ook niet zomaar proberen. Ja, misschien als proefje, maar die zag ik daar niet.

De Pupa bevalt jou dus goed? (had jij nou ook last van rosacea of niet? dat is me even ontgaan)
Ik had ook al gekeken of ik ergens proefjes van Dermalogica kon scoren, maar niks gevonden. Weet wel dat er hier op het forum meerdere topics over Dermalogica zijn: oa waar je het allemaal online met veel korting kunt bestellen. Maar dan nog vind ik het te prijzig om het uit te proberen. Van La Roche kreeg ik als proefje bij de apotheek een etuitje met daarin een spuitbusje verfrissingswater, een kleine tube anti redness creme en een cleanser. Best wel royaal.
Ja Liv, ik heb het dubbelop, couperose en altijd gezonde rode wangen, kin en voorhoofd........

Ik zal morgen eens informeren bij de apotheek voor dat La Roche, weet niet of ze dat daar hebben.
quote:Gravinnetje schreef op 11 april 2010 @ 18:03:

Ja Liv, ik heb het dubbelop, couperose en altijd gezonde rode wangen, kin en voorhoofd........

Ik zal morgen eens informeren bij de apotheek voor dat La Roche, weet niet of ze dat daar hebben.Als de apotheek het niet heeft kun je via een mailtje proefjes bij La Roche aanvragen: ook etuitje met 2 kleine tubes creme gekregen.
[ook weer snel terug. Ben dus best een beetje gefrustreerd eigenlijk.

En 's avonds kan ik echt een enorm warme huid hebben, het gloeit dan echt. Das niet fijn.

Heb jij betere ervaring met die urea creme?

Ik denk dat ik misschien toch maar iets uit die redness lijn moet nemen en anders toch maar sparen voor clinique ben ik bang....[/quote]

ik jou geval zal die van clinique ook niet werken deze heb ik ook maar is geen wondermiddel wel de baseprotect maar die word uit handel gehaald

wel kan ik voor dat branderige gevoel calendulan aanbevelen gewoon te koop bij kruidvat en dan heb je creme of zalf de zalf is wat vetter en dat dan voor de nacht proberen

en ja voor de dag heb ik ook nog geen oplossing
ps de le roche possay ook geprobeerd ook dit was het niet voor mij en mijn coupe rosea is heel licht dus als je een heftiger reactie heb zal ik ook deze niet aanraden

wel kan een goede dagcreme die hydrateerd helpen

zaqra heeft ook een coupe rosea creme die heb ik nog niet geprobeerd maar is ongeveer 15 euro nog betaaldbaar

dermolociga ook proefjes van gehad maar dat vind ik het geld ook niet waard
Dames, kunnen we niet een soort party organiseren met al onze verzamelde groene meuk bij elkaar?

Ik kan het bijna niet meer bijhouden allemaal

Mijn huid knapt ook op van het betere weer. (Hoewel ik zaterdagnacht nog een stuk heb moeten fietsen en dat wel echt koud vond... heb de spiegel maar gemeden bij aankomst)

Zou eigenlijk al wat meer moeten smeren tegen de zon...maar een kleurtje staat me ook wel goed! Je ziet iig die adertjes minder bij een gebruinde huid dan bij een witte.
en waar smeer jij momenteel mee je zou eucerin halen???
Laatste dagen helemaal niks gebruikt. Ook geen facewash. Geen creme... niks dus.

Nou ja, alleen lippenbalsem.

Voor nu is dit wel even goed. Het is zacht weer hier dus geen last van kou. Zal over een aantal dagen wel merken dat mijn huid viezig wordt maar nu nog geen last van.

Heb de eucerin nog niet in huis. Schiet niet op, I know, maar die *** apotheek is altijd zo druk dat ik er liefst met een boog omheen loop.
Hebben jullie nu de zon schijnt en je meer buiten bent meer of minder last van rode wangen? Na de eerst positieve ervaringen met de Eucerin omega creme begin ik nu te twijfelen of het wel de beste creme voor me is. Krijg "bruinige vlekken" op mijn wangen en dat lijkt heel raar. Deze creme heeft ook geen beschermingsfactor, misschien toch wel beter een creme die dat wel heeft te zoeken. Zag op de site van Dermalogica ook een creme die me wel wat lijkt. Maar behoorlijk duur en om dat te betalen en maar afwachten of het ook doet wat het beloofd heb ik geen zin in. Pfffff ik begin er een beetje moedeloos van te worden.....
dat moedelose herken ik maar zomers heb ik er minder last van moet ik zeggen

en dat de vlekken bruin worden is wel vreemd

heb ooit een meerdere proefjes gehad van dermalogica maar dat vond ik het geld niet waard ,misschien als je het langer gebruikt hoor er wel veel positieve verhalen over
Ik smeer nu al met Vision factor 28 en heb geen rode wangen in de zin dat mijn huid rood wordt.

Wel heb ik soms een rode kop van de warmte maar dat is anders. Dat trekt weer weg.

Fiba, zit er beschermingsfactor in de creme van Eucerin?
Moonlight: in de creme van Eucerin die ik nu gebruik zit geen beschermingsfactor. Mijn gezicht was ik met Nivea wasgel, misschien beter om dat ook van Eucerin te gaan gebruiken? Ik weet het eigenlijk op het moment even niet meer.
Ik smeer dus al een tijdje niks, behalve zonnebrand.

Was het ook met niks, alleen water.

Denk dat mijn huid even genoeg had van alle smeersels. Ziet er al een stuk beter uit, ook door het weer, denk ik.

Correctie: heb een paar keer Nivea gesmeerd, gewoon uit het blauwe blik dus. Was ik even vergeten.
Moonlight: moet ik misschien ook maar een poosje doen: helemaal niks op mijn snoet. Kan nooit slechter voor mijn huid zijn dan alle cremes die ik er nu op los laat.
Met dit weer gaat het ook makkelijker. Als je in de winter niks smeert heb je sneller last, denk ik.

Gewoon proberen denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven