Autistenhumor

09-04-2010 22:07 732 berichten
Alle reacties Link kopieren
Af en toe lees ik een droge opmerking door een autist die ontzettend lollig is. Dus bij deze een topic.

Zoon (tien jaar) zit op de bank achter zijn DSscherm geplakt. Op TV is er reclame. Het is de reclame van geweld tegen mensen met een publieke taak heb je zelf in de hand. In beeld ene Jan Stork in een rolstoel. Hij kan ergens niet door en wordt geholpen. Voice over zegt dat Jan Stork er meer aan had gehad als hij vorig jaar was geholpen. Toen werd hij tijdens zijn werk als conducteur door drie jongens in elkaar geslagen. Elf mensen zagen het gebeuren en niemand deed iets.

Zonder op te kijken van zijn scherm zegt zoon: Hoezo niemand deed iets? Die drie jongens sloegen hem toch in elkaar? Hij haalt zijn schouders op en speelt verder.
MILF in the making ;-)
Zoon (15, pdd-nos) laat iets uit zijn handen vallen en vloekt hardgrondig. Dus ik corrigeer hem: potverjandriepietjes!

Er volgt een stilte, en na 10 minuten begint ie keihard te lachen....wie waren die drie Pietjes eigenlijk?
Haha Misschicken! Dat zou mijn broer ook gezegd hebben.
World of Warcraft: Legion
Hier in de familie lijkt er een overlap tussen persoonlijkheidsstoornissen en autistisch spectrum. Ik vond het vrij schokkend om te horen (van een diagnosticerende) dat ik de bizarre denkbeelden van mijn moeder ook zou kunnen interpreteren als autistisch (maar dat is natuurlijk nooit echt hard gemaakt, mijn moeder was niet degene die daar ter observatie was). Maar alweer: geen mensen met tics, obsessieve structuren etc. Juist niet.

Mijn ex heeft vermoedelijk borderline. Een gevalletje soort zoekt soort of zo
quote:mamzelle schreef op 11 april 2010 @ 21:14:

Wie heeft er overigens een bijdrage in het idee dat er toch wel best vaak overlap lijkt te zijn in de gedragsproblemen bij kinderen van autistische ouders en borderline ouders? Of beter gezegd: dat kinderen van borderline ouders een ontwikkelingsstoornis als ADHD of ASS (of MCDD) blijken te hebben? Dit valt me wel op hier op het forum.Hier ben ik getest en heb geen (trekken van) autisme of ADHD. Ook geen borderline ofzo. De biologische vader van de oudste twee heeft wel meerdere diagnoses. Maar hij is helemaal uit hun leven en er is ook al tijden helemaal geen contact. De invloed van zijn kant is daardoor alleen de erfelijke (nature) en geen invloed via gedrag afkijken etc (nurture).
MILF in the making ;-)
En goedemorgen uiteraard!
MILF in the making ;-)
Al is een gedeelte van de nurture dan wel weer vertegenwoordigd door mijn huidige partner (en biologische vader van de jongste twee) die zelf ASS/ADHD kenmerken heeft. Hier dus tot twee keer toe een partner met problemen in eenzelfde hoek. Al had ex er nog wel wat extra diagnoses bij.
MILF in the making ;-)
Ha DRP, het is wel ingewikkeld, nature/nurture...maar we doen het er maar mee...
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
Dames & heer, ik heb zojuist het hele topic gelezen

Wat mooi en liefdevol, en zwaar. Zelf heb ik wat autistische trekjes, maar nooit getest en weet ook niet of ik daar behoefte aan heb.

voor ieder die ik daar blij mee maak!
Maryxz: lief van je...

Zoonlief baalde van de katten, ze zijn nl een beetje bang voor hem en hij wil ze zo graag oppakken...na de uitleg dat katten ook een beetje autistisch zijn, en niet altijd van knuffelen houden, was hij aanzienlijk opgelucht.

Ik ga eens op zoek naar dat boekje dat iemand aanraadde hier, "alle katten hebben Asperger" was het toch?
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
Ik heb overigens gelezen dat alle katten per definitie autistisch zijn. In het begin had ik de neiging daaraan te twijfelen.
quote:hans66 schreef op 12 april 2010 @ 16:10:

Ik heb overigens gelezen dat alle katten per definitie autistisch zijn. In het begin had ik de neiging daaraan te twijfelen.Ik heb eigenlijk geen idee of het echt zo is, ik weet alleen dat de poezedames hier altijd hun eigen deftige gang gaan
Waar gaat 'Alle katten hebben Asperger' over?

Mijn katten hebben wel artrose en epilepsie.
Liever elitair dan een pauper!
quote:Kalliope schreef op 12 april 2010 @ 16:18:

Hier een meelezer. Mooi topic. Ik heb veel bewondering voor de aanpak van de vele ervaringsdeskundigen hier .
Zoon vanmorgen over een veegauto van de gemeente..'Daar zit de opa van *** (vriendje) in'.....Oma en ik kregen al visioenen van de urn van Opa die omgevallen was en meegezogen was in de veegauto. Wat zoon eigenlijk bedoelde was dat opa op de veegauto werkt Wat dan eigenlijk wel weer heel slim was.
quote:Kalliope schreef op 12 april 2010 @ 16:18:

Waar gaat 'Alle katten hebben Asperger' over?

In de categorie: gekte is overerfelijk: je krijgt het van je katten en kinderen....

Het boekje is een plaatjesboek met korte teksten erbij, zoals "...en dan heb ik het soms druk in mijn hoofd..." en dan zie je bijv. een fronsende kat ofzo. Zoiets.

Het is een leuk boekje, vooral voor kinderen om iets te vertellen over Asperger - of autisme. Er is een ADHD hondenvariant.
"Honden hebben ADHD"... zou deze kreet waar zijn? Of is het een generalisatie?
Daarstraks: ik hoor de snoepkast opengaan, en weet dat dochter iets bietst. Ik roep vanuit de kamer: "wat heb je gepakt"..ze komt al kauwend aangelopen en zegt grinnikend met mond vol: oh nikf hoor...zij weet dat ik weet dat ze een grapje maakt, maar zoonlief vindt zus dan "die typische leugenaar, ze liegt altijd"...wordt ie echt boos.

Dus, uitgelegd dat mensen ook wel een een beetje jokken voor de grap, omdat ze weten dat anderen hun doorhebben...en dat dat voor hem moeilijk is, omdat hij niet jokt. Toen bekende hij dat hij een maand geleden wel gejokt had, in de klas, over kneedgum..en dat hem dat nu de hele tijd achtervolgde...ach gossie..de schat
Misschien mosterd (het gaat snel hier ), maar wilde jullie laten weten dat Kruispunt een uitzending had over ASS. Een leven lang anders.

Kan er veel over zeggen, maar je 'moet' het maar kijken:

http://www.katholiekneder ... t/archief/2010/index.html

(heb een vriendin met ASS, die was behoorlijk onder de indruk)
quote:hans66 schreef op 12 april 2010 @ 19:56:

"Honden hebben ADHD"... zou deze kreet waar zijn? Of is het een generalisatie?

Het is gewoon iets wat niet helemaal onwaar lijkt - denk aan een hond en je ziet een enthousiast kwispelend beest voor je dat wil dat je nog een keer die bal weggooit - maar wat eigenlijk nergens op slaat - al die honden hebben echt geen ADHD, maar zijn gewoon honden - en wat vooral goed bekt als titel van een boek.

Idem voor de asperger katten.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:marnie schreef op 12 april 2010 @ 20:14:

Daarstraks: ik hoor de snoepkast opengaan, en weet dat dochter iets bietst. Ik roep vanuit de kamer: "wat heb je gepakt"..ze komt al kauwend aangelopen en zegt grinnikend met mond vol: oh nikf hoor...zij weet dat ik weet dat ze een grapje maakt, maar zoonlief vindt zus dan "die typische leugenaar, ze liegt altijd"...wordt ie echt boos.Ik "jok" ook weleens op die wijze.
quote:watervrouw2 schreef op 12 april 2010 @ 20:23:

Misschien mosterd (het gaat snel hier ), maar wilde jullie laten weten dat Kruispunt een uitzending had over ASS. Een leven lang anders.

Kan er veel over zeggen, maar je 'moet' het maar kijken:

http://www.katholiekneder ... t/archief/2010/index.htmlHm, ik zal er eens naar kijken. Bedankt voor de link.
quote:hans66 schreef op 12 april 2010 @ 20:47:

[...]

Ik "jok" ook weleens op die wijze. Foei!
Ik ben niet altijd even netjes als het lijkt.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven