Maart06

20-03-2010 12:56 1088 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo kunnen we hier weer verder schrijven over onze kleuters.

Vermoeide kindjes van school allemaal. Ze hebben er allemaal last van, het hoort bij het wennen.

Laura heeft er heel lang last van gehad maar die wordt nu bijna boos als ik zeg dat ze niet naar school kan. Dan roep ik grapje, en dan is ze weer blij.

Ben nog steeds brak. Elke ochtend word ik wakker met gevoel dat ik de avond daar heel laat naar bed ben gegaan. Doe nog maar ff rustig aan. Stem nog steeds schor en hoest veel slijm op, bah..

Jasper was gisteren boos op me en riep wijzend met zijn vinger naar mij: en nou wil ik niet meer die rare stem horen mama! Hahaha... ik moest zo lachen, toen werd ie nog bozer...

Gi hier studiedag, vandaag weer naar school. Heb ik nog even dagje rust alleen. Moet me vandaag wel wat fitter gaan voelen anders blijf ik morgen nog een dag thuis van mijn werk. Moet echt ff goed bijtanken geloof ik.

Xop, badkamer klaar???
Goedemorgen. Ik ben brak, brakker, brakst.

Zondag en maandag enorme harde buiken gehad (oorzaak 2 uur zitten op een houten kerkbank ivm communie neefje).

Dinsdag knallende hoofdpijn. Gisteren voelde ik me aardig.

Vandaag wederom knallende hoofdpijn.

bleeehhhhhh

Automaat zal bij mij niet helpen. Pijn zit voornamelijk in mn linkerbeen, die je met een automaat alleen maar gebruikt om gas te geven/te remmen.

Arme kindjes, allemaal zo moe van school. Hoop dat ze snel wennen.

Scoob, beterschap! Grappig dat Jasper zo boos werd om je stem.
koffie, zwart graag...
Scooby, beterschap!

Sterkte vandaag, Syl! Bij een automaat gebruik je juist alleen je rechterbeen, links niet.

Vanmiddag even met Lynn naar de dokter, haar oor na laten kijken. Ze heeft er 's nachts wel echt pijn aan ben ik nu achter, maar 's avonds en 's ochtends niet. Dat merk ik ook aan haar, 's nachts is het echt huilen van de pijn. Man gelooft het niet, die wil haar ook 's nachts laten huilen, maar volgens mij is het 's nachts wel echt. Ze heeft ook toegegeven dat het alleen 's nachts echt is en de andere keren niet.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Milena stuiterde vanochtend om 630 al weer door het huis, dus ze is gewoon aar school vandaag. Ik klijk wel even hioe het vanmiddag gaat. Morgen hou ik haar iig een dagje thuis, dat lijkt me wel lekker voor haar .

Juul, en hoe was de nacht? Is lynn echt ziek of doet ze alsof 9dat deed ze toch eerder op het kdv?) . Ga je helemaal thuis werken?

Scoob, balen dat je je neit goed voelt! Beterschap.

Syl, en jij ook balen dat je je niet goed voelt. Hou je welje hoofdpijn in de gaten? Ik rem/geef gas met mijn rechterbeen hoor.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Hey Juul *zwaai* .En meteen antwoord op mijn vraag. Goed dat je even een dokter laat kijken. Moeilijk inschatten. Hier ook. Als het echt zeer doet, huilt Milena namelijk niet. Of maar heel even. als er niet zo iets ergs gebeurt daarentegen brult ze alsof haar been afgehakt is bv.

Gisteren was ze gevallen met de fiets. Ze piept even springt een paar keer gek en stapt weer op. Zie ik even later een enorme bloedvblek op haar maillot. Ligt haar knie helemaal open. Dat rare springen was dus van de pijn (dat doe ik ook :-) ). Ze is dan zo bang voor een pleister of een dokter dat ze niks zegt.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
slaat metzelf voor mn hoofd, bedoel ook mn rechterbeen

Heb vd week al even mn bloeddruk gemeten, heb zelf een goede bloeddrukmeter. Maar bloeddruk is goed.

Denk dat t echt door de hooikoorts komt ofzo.

(bij hoge bloeddruk was ik even langs de vk gegaan)

arme Milena (moet steeds aan Jaspers benaming denken als ik Milena schrijf). maar ook een bikkel.

Jasper gaat ook altijd maar door.

Klink idd als een oorontsteking Juul.

Dat doet t meest zeer zodra ze gaan liggen.

Goed neusspray gebruiken, dat helpt ook.
koffie, zwart graag...
niet te hard slaan syl, daar knapt de hoofdpijn niet van op.
koffie, zwart graag...
Haha, beetje last van zwangerschapsdementie, Syl?

Lynn blaast elk pijntje altijd enorm op, ook de ingebeelde pijntjes. Hmm, neusspray, dat wordt een houtgreep denk ik (of is het houdgreep??)

Wat een bikkel is Milena!

Ik ga dan inderdaad helemaal vanuit huis werken. Ik vind het elke ochtend wel een gestress, of in ieder geval als ik Lynn en Sam allebei moet wegbrengen (elke donderdag). Ik voelde me vanmorgen toen ik op kantoor aankwam alsof ik er al een halve marathon op had zitten. En dat kwam niet eens door Lynn vanmorgen, maar door Sam, die had bedacht toen ik hem zijn jas wilde aantrekken dat hij wel even lekker kon gaan poepen. Tot op zijn romper, dus die moest ik helemaal verkleden, ging daardoor 5 minuten later weg en kon daardoor niet meer parkeren bij school. Volgende keer loop ik wel even heen en weer als ik zo laat ben.
tss, vergeet zelfs mn eigen kind

Dus ja, zo dement als een deur.

Zo dacht ik er vanochtend ook over. Ik parkeer mn auto al vlakbij school, maar dan nog krijg ik als ik halverwege naar school ben al steken in mn buik. Puur van t geren s ochtends al denk ik.

Donderdags komt nl ook de schoonmaakster en wil ik alles opgeruimd en haal ik de bedden af etc.

Ik dacht vanochtend echt: jeetje, zometeen moet ik eerst weer een baby voeden wat bij Jasper altijd minimaal 25 minuten duurde.
koffie, zwart graag...
Beterschap voor de zieken/zwakken.

Scooby, Kan het met Jasper en het wennen ook zo zijn dat hij te vaak stil moet zitten/op moet letten? Hij is toch erg bewegelijk? Dan vergt het opletten/stilzitten erg veel en kan een beweeglijk kind ook snel moe worden (vergt andere discipline en aandacht).

Vanochtend weer een taart aangeleverd. Ik vond em zozo, maar hij viel reuze in de smaak. Leuk is dat als je het zelf niet verwacht.

Ik was even uit beeld wegens grootte drukte op het werk, dat is nu weer voorbij.

Met PIpsie gaat het helemaal goed, zeker als je de eerdere verwachtingen meeteld. Ze ligt erg goed in de klas, bij de stoere boys maar ook bij de grijze muisjes. Ze houdt haar bijzondere gedrag wel (thuis) maar ik vind school op dit moment het belangrijkste. Ze gaat met veel plezier en geeft nu zelfs eens per week haar middagslaapje er voor op. Ze zegt volgende week twee keer op middag te willen gaan dus ik ben benieuwd... (de week ervoor sliep ze soms nog ruim 3 uren per middag...). Haar ontwikkeling verloopt dus weer erg schoksgewijs en er is geen voorspelling te doen.

Zit zelf weer in de medische molen, heb er wel weer zin inontwikkelingen laatste jaren in een bep. sector heel hard gegaan dus ik ben benieuwd. (ik houd me hier even op de vlakte wegens herkenning etc.). Afgelopen jaren heb ik niets aan mijn klachten gedaan behalve homeopaat bezocht. Nu weer het meer reguliere circuit in. Ik ben nog al interessant voor bepaalde onderzoeken dus ik stap er maar weer in.

Merel hoe gaat het met je nieuwe baan? HOe bevalt het je? Moet je nu echt 10 uur meer werken dan in je contract staat? Zoiets begreep ik?

Xop, en jij ook een nieuwe functie? Vertel vertel?

Ga nog even liggen eer PIpsie wakker wordt.
Kon niet slapen want wat vergeten: Lynn haar verjaardag!

Nog van harte gefeliciteerd Lynn en heel veel plezier op de basisschool!.
Fijn dat het met Pipsie zo lekker gaat op school! Dat had je niet helemaal verwacht toch? En hopelijk komt er voor jou ook wat positiefs uit de onderzoeken.

Net bij de dokter geweest met Lynn en ze heeft inderdaad last van haar linkeroor (kan ik man mooi mee om zijn oren slaan vanavond, hij dacht dat ze zich alleen maar aanstelde). Ik heb druppels meegekregen en dat zou het rustiger moeten maken, kan wel een paar dagen duren. Als het over een week niet beter is moeten we terugkomen.
.
Juul: beterschap met Lynn. Goed dat je naar de HA bent geweest en er wat voor gekregen hebt. Hopelijk is ze snel weer de oude?!

Rijden met een automaat vind ik echt helemaal niets. Heb heel kort op Curacao met een automaat gereden en ik vond het een ramp. Maar ja, ik heb ook geen last van mijn benen. Mijn moeder zou bijvoorbeeld niet anders meer willen.

Pips: fijn dat het zo goed nu met Pipsie op school gaat. Minder dat het met jou niet zo goed gaat. Hopelijk ben je spoedig weer op de been en kan je heerlijk genieten eind deze maand van je reis naar NY.

Frans: dat Milena zo'n bikkel is, dat had ik niet achter haar gezocht.

Ach, een dagje thuis houden, is niet zo'n ramp. Dan komt ze lekker tot rust.

Syl: maak je geen zorgen, de zwangerschapsdementie is bij mij nog steeds aanwezig en lijkt niet meer weg te gaan. Maar neem vooral je rust en hopelijk worden de harde buiken minder.

Indian: hoes met D en Yuma?

Scooby: tis me ook wat, dat je zoon boos op je wordt als je verkouden praat . Je kan er tenslotte niets aan doen. Hopelijk is het snel over.

Xop/Tiramam: hoe gaat ie?

Vandaag de hele dag gewerkt en Emdin heeft de hele dag goed doorstaan met school, TSO en BSO. Inmiddels ben ik er achter om hem gewoon niet meer te vertellen dat hij naar school, de TSO en de BSO moet. Ik zeg hem 's morgens op school dat mama de hele dag moet werken en hem na het werk weer op komt halen. En dat werkt, blijkt nu. Morgen heeft hij geluk, want dan haal ik hem omstreeks 16.00 uur op. Heb morgenmiddag nog wat ouderschapsverlof en dan kan ik voordat ik hem ga halen, nog even snel boodschappen doen. Altijd handig zonder kind.

Gisterenavond belde de zwemvereniging op met de mededeling dat hij kan starten met zwemles, begin mei. We hebben nu afgesproken dat hij 17 mei start. Aangezien we in mei nog met vakantie zijn, leek me dit een betere datum om te starten.

Gisteren zelf gesport en mijn nieuwe kast bij Ikea gehaald. Het naar boven brengen van de kast, was extra beweging, want ik heb de doos in de auto al opengemaakt en 1 voor 1 de grote planken omhoog gedragen. De kast staat en ik ben erg tevreden over het resultaat.

Het is zo'n roomdividerkast (Expedit) in de kleur wit, met 4 ladeblokken (2 rood/2 zwart). En bijpassende plastic bakken, alwaar Emdin's losse speelgoed in zit (lego, playmobil, etc).

Ze voorspellen goed weer dit weekend. Ga eens nadenken wat we gaan doen. Hebben jullie al plannen?
Lynn vindt de druppels maar wat interessant. Gisteravond gedruppeld en ze heeft zowaar de hele nacht geslapen. Vanmorgen gedruppeld, maar je kunt niet echt voorkomen dat er weer wat uitloopt. Dus Lynn helemaal in paniek dat er wat uit was gelopen en dat het op haar hand zat en in haar haar en dat ze nu nieuwe druppels moest. En dan kun je praten als brugman, maar tot haar doordringen kun je op zo'n moment wel vergeten. Even laten brullen dus en toen een verhaal verteld dat er maar 3 druppels in haar oor passen, dat ik een beetje was uitgeschoten en dat dat er nu uitliep. Helemaal niet erg dus. Die 3 druppels waren nu lekker bezig in haar oortje om het schoon te maken, zodat ze geen oorpijn meer zou hebben. Ja, je moet wat he. Het hielp wel, al duurde het toen nog bijna een half uur voor ze aangekleed was. Zucht.

Gisteren ging het allemaal heel goed, ze was lekker gezellig, helemaal geen boze buien, zo mag het echt wel vaker zijn!

Ik vond het in het begin even wennen met een automaat rijden, maar vind het nu heerlijk.

Lekker dat je vandaag wat eerder vrij bent, Q. Heb je een balkon waar je lekker op kunt zitten met mooi weer?

Die kast hebben wij ook, maar dan in berken(?).

Leuk dat Emdin ook kan gaan zwemmen! Vindt hij dat leuk?

Hoe is het nu met Yuma en D, Indian?

Morgen hebben we hele dag Lynns verjaardag en zondag gaan we lekker even naar buiten denk ik, een schat zoeken. Vanmiddag heb ik mezelf vrij gegeven, taart halen en nog wat andere dingetjes voor morgen, huis poetsen etc. Nu nog even aan het werk dus, er staat zo een afspraak op de stoep.
Ja bbquen!!! Daar heb ik ZO"N zin in. Zaterdag naar de verjaardag van een vriendje van Milena (ik, Milena en wrs Bojan) middag weet ik nog niet. Ik hoop dat man met mkinderen wil spelen zodat ik niks hoef te doen (haha maar ik zal mijn verwachtingen niet te hoog hebben )Zondag zouden we eerst het bedrijfspand van schoonvader leegruimen (is brand in geweest,. zo k*t), maar dat is nu ivm verzekeringsgedoe nog niet nodig. 's Middags viert mijn neefje zijn verjaardag. Zus + fam zijn dan in een huisje en ik denk dat ik (of we als man al meegaat) daar sochtends al heengaan en dan gaan zwemmen of spelen in de speeltuin oid. Klinkt allemaal goed dus. maar man weet nog weinig van de plannen omdat ie weg is en pas vanavond weer thuis komt .

Q als de zwangerschapsdementie bij jou nog niet over is, moet Syl zich wel zorgen gaan maken lijkt me .

Milena is alleen een bikkel als ze zich echt pijn doet. Als ze zich geen pijn doet of een beetje dan schreeuwt ze moord en brand. Bij echte pijn en bloed is ze heel bang voor een dokter of een pleister en zal ze daarom niks zeggen.

Fijn dat het goed gaat met emdin op de bso nu. Milena is vandaag ook weer naar school. Ze rende vanochtend vrolijk door het huis, dus dan ga ik haar ook niet thuis houden. Vanmiddag naar een verjaardag van een vriendje.

Fijn dat het met Pipsie goed gaat op school!

Hier gaat alles wel oke. vanavond komt mijn man gelukkig weer thuis. Ik ben moe.

Gisteren had ik zo'n alles uit je handen laten vallen dag. Met als klap op de vuurpijl dat ik mezelf buitensloot en Milena moest inzetten om weer binnen te komen.Ik had er maar een spannend spelletje van gemaakt, dus gelukkig wilde ze graag . Ze was heel trots dat ze ons gered had .Gisterenmiddag kwam voor het eerst een vriendje van school spelen. Leuk hoor, Milena vindt het ook echt geweldig. Heb van de week een gesprek gehad en daar had ik wel een naar gevoel over achteraf. Het was net (of misschien ook: mijn gevoelige moederoren hoorden) alsof het helemaal niet goed ging met Mileen. Ze kan niet in de kring blijven zitten en ze luistert niet naar de juf ;-( . Nu is luisteren idd niet haar sterkste kant, maar het is toch echt een lief slim meisje en ze kan wel luisteren, maar je moet het een beetje afdwingen zeg maar. Maar ik heb het al weer gerelativeerd, Milena heeft een (leuke! dat wel hoor) juf die net begint en die wellicht nog niet zo handig is in dit soort gesprekken (als in ouders een goed gevoel geven). Ik weet natuurlijk niet precies hoe Milena is in de klas. En ze is pas een maandje op school. Dat is natuurlijk heel erg kort.

Gisteren met Bojan op het cb geweest. Mijn grote vent blijkt toch een smurf te zijn . Hij is 78 cm en 9,5 kilo. Hij groeide vnl zo hard op bv en nu staat ie een beetje stil. En ik vind dat hij wel goed eet. Verder gaat het prima. Ik geef hem meestal, als ik tijd heb, de ochtendmelk in een fles. Dat vind ik zo gezellig. Datr mag niet meer. maar goed, dat soort adviezen leg ik lekker naast me neer. Hij heeft geen speen, duim oid. Drinkt alle andere drank uit een beker en dan mag ik sochtends geen fles geven?? Die is in 5 minuten leeg. Wat kan dat voor afschuwelijke gevolgen hebben? Ook schijnt hij al in de hoek te kunnen als ie iets stout gedaan heeft. Kinderen van 14 maanden snappen dat. Euh ja, ik heb denk ik een dombo want die snapt echt nog heel erg weinig. Mooi niet dat hij de hoek ingaat.

Gisteren weer 2 prikjes gehad, maar hij heeft geen last gelukkig. Nu kan dat van het eten prikje over een week nog komen. Ik hoop het niet.

Slapen gaat weeer belabberd helaas. Paar keer per nacht wordt hij overstuur wakker . En ik ook dus

Hij is wel erg ondeugend. Eergisteren had hij het hok van de cavia's opengemaakt en was in de kooi gekropen. HIj lag midden in op de voerbak met het hooi uit de ruif te spelen en de cavia's waren van schrik samen in een huisje gekropen .
Sorry Juul, maar dieLynn met haar druppels haha. Milena vindt dat soort dingen allemaal helemaal niks, ze wil niet eens een oorthermometer in haar oor, wil geen paracetamol helemaal niks. Heel irritant.

Veel plezier morgen met het vieren van haar verjaardag! Wat hebben jullie eigenlijk gegeven?
Bojan haha, daar krijgen jullie nog wat mee te stellen!

Vervelend dat je een naar gevoel aan het gesprek over hebt gehouden, maar misschien ligt het inderdaad aan de onervarenheid van de juf. Een buurvrouw van ons helpt af en toe mee in de klas van Lynn (haar dochter zit in dezelfde klas), gistermiddag ook. Ze vertelde me dat Lynn in de klas net zo is als zij haar kent, vrolijk, enthousiast en lekker meedoen en kletsen. Goed om te horen! Ze stond er versteld van, het was pas haar 2e echte schooldag.

Wij hebben Lynn kleispulletjes gegeven, dat is een van de weinige dingen waar ze nog wel zelf mee wil spelen. Van mijn ouders krijgt ze een Mega Mindypak... Dat roept ze al een half jaar dat ze die voor haar verjaardag wil, ze zal er vast erg blij mee zijn.
Q das dan duidelijk hoe je emdin moet voorbereiden.

J mooi verhaal om Lynns te overhalen. Prima toch! Het werkt.

F ha die bojan geen fles meer en in de hoek. (niet aan cb vertellen: onze kids krijgen elke ochtend nog flesje melk)

fijn weekend allemaal met de leuke plannen.
Elke ochtend een flesje? Toch niet uit een fles met een speen scoob?

Jasper kreeg voor t laatst een fles melk toen hij 14 maanden oud was, toen wilde hij geen fles meer voor t slapen gaan.

Beetje onzin opmerking van het cb vind ik. Bojan is toch ook 14 maanden?

Die lynn, lekker foppen!

Fijn dat ze er vannacht geen last van had.

Bojan in het cavia hok Echt geweldig!!

Heerlijk ondeugend.

Q, fijn dat Emdin op 17 mei al start met zwemles!

Pips, succes met je onderzoeken. Hoop dat je een goed resultaat krijgt en weer heerlijk mobiel ipv hypermobiel wordt.

Fijn dat het op school ook zo goed gaat.

Heb nog steeds enorm hoofdpijn en pijnlijke harde buiken.

Begin t nu echt een beetje zat te worden en daarnaast schaam ik me dan gelijk want ik heb gewoon niets te klagen.

Heb nu echt behoorlijk last en als ik dan op de klok zie dat ik nog 2 1/2 uur moet....zucht.
koffie, zwart graag...
Heb trouwens geen enkele inspiratie voor een kado voor Jasper. Man ook niet.

Skelter konden we goed smeren, dus rijdt weer super.

Hij wilt zelf absoluut geen andere/grotere fiets.

Lego heeft ie al(sint), Playmobil boerderij. V smile vorig jaar gehad.

Dacht ik misschien dagje dierentuin maar dat redt ik zelf niet meer.

Morgen maar even de toys XL inlopen en m loslaten????
koffie, zwart graag...
Oooh, Scooby, dat kan echt niet hoor!

Pff, als ze dat toch lekker vinden, van dat ene flesje krijgen ze heus niets. Als ze ook maar gewoon uit een beker kunnen drinken. Sam krijgt wel 5 flesjes op een dag

Net de laatste boodschappen gedaan voor Lynns verjaardag morgen. Het meeste had ik al bij Albert besteld, maar taart en broodjes heb ik nu gehaald. Dat wil zeggen, de taart voor 's ochtends, voor 's middags moet ik morgen tussendoor de taart gaan halen. Er komen wat veel mensen geloof ik...
Tot wanneer moet je nog werken, Syl en hou je dat nog vol?

Wij vonden het ook moeilijk om voor Lynn wat te bedenken, ook als mensen vragen wat ze wil hebben. Ze speelt er bijna niet mee, zonde toch? Schoonzus wilde net heel veel playmobil op mp gaan zetten, daar krijgt Lynn nu het een en ander van, misschien dat ze dat leuk vindt. Daar speelt ze heel af en toe nog wel mee.
Jasper speelt bij mn broer altijd met de playmobil van mn neefje, voor het afzwemmen kreeg hij de boerderij.

En thuis....speelt hij er niet mee. Zucht.

Moet nog 6 dagen (2 weken) werken. Ik overleef t wel hoor. Merk alleen dat de 8 uur op een stoel zitten te zwaar worden, maar wil me echt die laatste 2 weken niet ziekmelden voor een deel.

bedenk me dat ik Jaspers taart moet gaan bestellen vd week.

Mn moeder is nu alle babyspul aan t wassen. En ze vindt het geweldig! Wat is dat weer klein he, zuchtte en zwijmelde ze.
koffie, zwart graag...
ff zwaaien, ga nu eten. tot straks of morgen.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven