Maart06

20-03-2010 12:56 1088 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo kunnen we hier weer verder schrijven over onze kleuters.
Ik denk dat iedereen aan het genieten is van het lekkere weer?

Juul: vierde je Lynn'verjaardag nou vandaag, of was het gisteren al?

Als je het al gevierd hebt, hoe was het? Was ze blij met haar cadeautjes?

Frans: schitterend zo'n ondueugend zoontje die in de caviabak kruipt. Ik zie het helemaal voor me. Jammer dat je zo'n rot gevoel hebt gehad over het gesprek op school over je dochter. Wat je zegt, ze is nog maar 1 maand op school en dan kan alles niet gelijk in goede banen lopen.

Syl: het echte aftellen qua werken is nu echt begonnen, he.

Al iets verzonnen voor Jaspers verjaardag?

Een kleine hengel of een schepnet om vissen te vangen, is misschien een idee? Uiteraard mag hij dit alleen doen als jullie in de buurt zijn.

Emdin is helemaal in zijn sas met zijn schepnet, maar mag dit alleen gebruiken op het strand of in de waterspeeltuin.

Gisteren heb ik al mijn kleding uitgezocht en in dozen gedaan. Alle oude kleding zit nu bij mijn moeder in haar auto, die het maandag naar de kerk brengt. Die houden een inzameling voor een arm land.

Ook van Emdin het een en ander in de dozen gedaan en nu heb ik weer ruimte. Verder zijn we gisterenmiddag naar de waterspeeltuin geweest. Emdin heeft heerlijk in de zon, in het zand gespeeld en we waren pas omstreeks 16.30 uur weer thuis. Vandaag ben ik niet zo vlot. We zitten nu nog in pyjama, maar strakjes wil ik toch nog wel even naar buiten toe. Tis tenslotte lekker weer en ik moet nodig benzine halen.

Geniet ervan !
Juultje, idd. we hadden rekening gehouden met wat meer een doemscenario wat school betreft. Gelukkig valt het dus mee

:-). Pipsie gaat dinsdag ook mee op schoolreis... slik... daar vallen haar handicapjes extra veel op omdat ze naar zo'n grote buitenspeeltuin gaan, ook met oudere kinderen (groep 1,2 en 3). Enfin, we zien het wel. Ik ga die dag daar in de buurt werken zodat ik er zo ben als het moet. Maar verder gaat het onder school tijd dus goed in de groep :-). De rest daar hebben we het niet over dit is al belangrijk genoeg.

Kan het ook zijn dat Lynn nu minder dwars is omdat ze minder oorpijn heeft? Dat dat er altijd al latent zat?

Wat fijn dat er iemand in de klas meedraait die je kent, ik denk dat we allemaal jaloers zijn. Ik zou tenminste maar al te graag weten hoe het mijn kind vergaat op school maar ik wil het niet steeds aan zo'n juf vragen. sterker nog, ik heb het twee keer gevraagd en nadien niet meer. Kijkt Lynn al naar Mega Mindy? Dat is hier nog veel te eng. Het zandkasteel en Nijntje voor gevorderden (dat zijn langere thema afleveringen) zijn hier nog steeds een hit. Lekker, saai, voorspelbaar en vooral niet eng .

Syl, de testen waar niet voor mijn hypermobielschap maar voor de wat bijzondere werking van mijn hersenpan . Uitslag zelf gezien: idd fors afwijkend. Voelt eindelijk als erkenning en dus was ik afgelopen dagen bekaf, maar voel me nu toppie (das altijd als er weer een puzzle stukje op zijn plaats valt).

Syl, klaag maar raak hoor. Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik hier alleen maar gezeurd! Anders hield ik het niet vol en het heeft goed geholpen ik ben nog steeds bij manlief en heb dezelfde vrienden nog steeds (zo kon ik alle zwangerschaps ellende wat verdelen over meerdere personen, ik had nl. vanaf dag 1 een K zwangerschap) .

Wil je straks foto's van de babykamer in de ak zetten? Kunnen we meezwijmelen me je moeder :-)

Juulje, wat boffen jullie met het weer. Een hele fijne dag gewenst!

Q, ik denk idd dat iedereen lekker buiten is. Ik ben binnen aan het poetsen en zwabberen.... grrrr..... kan niet anders ik heb zoveel gwerkt afgelopen weken. Maar goed, nu kan ik van mijn overuren op vakantie over twee weken :-). Dan na de vakantie overuren gaan opbouwen voor de zomervakantie. Zo kost het me weinig verlofdagen en kan ik na de grote vakantie als Pipsie dan hopelijk eens een hele dag naar school kan (met TO er bij bedoel ikdan) eens een hele dag (okay tot 15.-00 uur zelf weg).

Goed nieuws trouwens: ik ga huishoudelijke hulp zoeken. Dit op advies van de arts en dat was voro Papsie steekhoudend genoeg om het toch maar eensch te zijn (toen ik vroeg niet... aargh....).

Q, wat schept Emdin in e waterspeeltuin? Wij hebben gister kikkervisjes gevangen. Erg leuk :-).

Heerlijk heh, dat opruimen. Ik kan het ook steeds beter. Fijne dag nog met zijn tweetjes!

Zo, ik ga kijken hoe het met mijn appeltaart staat en dan de vloer dweilen. Nadien bezoek ophalen en lekker buiten zitten.

Frans, ik kon Pipsie met ruim een jaar al "straffen". Popsie pas met bijna 2 jaar en nu maakt het nog niet veel indruk. op haar.
Ow.. voor diegenen die hier ooit geweest zijn. Het maisland voor ons huis is momenteel een schapenkraamkamer. Zo schattig, dagelijks nieuwe lammetjes erbij. Er lopen nu voor huis zo;n 150 schapen. Ha, een seizoenstafel, daar hoef ik nu dus niet aan te beginnen
Bojan snapt echt niks van straffen hoor. Als ik nee zeg zwaait hij vrolijk naar me en roept nee nee. Vervolgens gaat ie vrolijmk door waar hij mee bezig is en als ik hem weghaal kruipt hij er weer net zo enthousiast naar toe. Hij is zich van geen kwaad bewust, vindt nee of ohoh gezellige woorden. hey mama zegt wat, leuk! Hij krijgt alleen sochtends een fles, savonds voor het slapen gaan wil hij al lang geen flesje meer. Ook niet altijd, alleen als ik tijd heb om lekker met hem te gaan zitten. anders krijgt hij een tuitbeker. Hij heeft eindelijk sinds een paar weken door hoe hij er zelf uit koept drinken en doet dat vol overgave . Het is een meestal lief en ondernemend jongetje. Het was echt niet in Milena opgekomen om in nde caviakooi te gaan liggen, of zelfs maar om op de knoppen van de dvdspeler te duwen en dan andere dingen in de dvd lade te doen enzo of om op de tafel temklimmen oid. Bojan doet dat dus allemaal wel

q goed gedaan dat opruimen. Hier is het speelgoed weer aan de beurt, maar heb er nog even geen zin in gehad ;)

Juul, hoe was de verjaardag van Lynn?Leuk iemand die zo in de klas kijkt! Ik loop zelf eigenlijk nooit naar de klas van Milena als ik werk. Misschien toch maar eens om een hoekje gaan gluren.

Syl, balen dat je je zo beroerd voelt zeg.

Scoob al weerbeter?

Pips, wat leuk Pipsies eerste schoolreisje!! Spannend zeg! Ik ben heeeel blij dat Milena;s eerste schoolreisje is op een dag dat ik ook werk . Als is het wel een nadeel dat ze dan de neiging krijgt om bij mij te gaan hangen ipv te spelen. Kans is groot, want we gaan naar zo'n indoorspeelgebeuren en dat is voor Milena te moeilijk.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Vandaag naar de verjaardag van mijn neefje geweest. Was leuk, zusje +fam waren in een vakantiehuisje in het bos, daarheen gereden en we konden suyperlekker buiten zitten. We hadden Milena's fietsje meegenomen. Nog een stukje gewandeld en Milena gefietst en wat gedronken/gegeten bij een terras met grote speeltuin. Daarna sweer terug naar vakantiehuisje, lekker buitengezeten en Milena rondjes gefietst, frietjes gehaald en weer naar huis gereden. We zijn net thuis, twee slapende kindjes op de achterbank, die waren echt zo moe. Vooral Bojan want hij had maar 20 minuutjes geslapen overdag. Maar allebei heel lief geweest en we hebben ze net lekker op bed gelegd.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Lynn kan fietsen! Zonder zijwieltjes! Ze moesten en zouden eraf vandaag, dus papa aan het klooien met de fiets, ketting eraf, fiets loopt aan, eindelijk gelukt. Lynn bang en man moest meelopen met schouder vast. Uiteindelijk moest ik het doen en toen ging het ineens. Een beetje spannend vindt ze het nog wel, even dooroefenen dus. Ze had al bedacht om morgen op de fiets naar school te gaan, maar dat vind ik dus echt niet handig (ik lopend, Sam in de buggy en Lynn op de fiets, eeeh nee).

Verjaardag was erg leuk, druk en gezellig. Lynn is goed verwend door iedereen. Ze heeft het felbegeerde Mega Mindypak gehad van op en oma en heeft daar de rest van de middag/avond in rondgelopen. Vanmorgen moest het weer aan, is een succes dus.

Vandaag lekker het bos in geweest, we hebben 3 caches gedana, 2 hele korte (daar konden we naast parkeren) en een wat langere. Daar liepen wel Schotse Hooglanders los rond en dat vond Lynn erg spannend. Wel goed opgelet, want er liepen 2 kalfjes, daar zijn we goed bij uit de buurt gebleven en dat was maar goed ook. Iemand die na ons kwam schreef dat zijn dochter er eentje achter zich aan kreeg...

Klinkt als een heerlijke dag, Frans! Hoe oud werd je neefje?

Spannend, Pips, Pipsies eerste schoolreisje! Lynn gaat in juni geloof ik, maar ik heb geen idee nog waarheen.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
hello

Ben ik ook weer een keer. Heb het zo druk en dan is dit een van de eerste dingen die even op een laag pitje gaat, wel meegelezen uiteraard!

Hier alles wel goed, Valentijn gaat goed op school, wel heel erg vermoeid eind van de week, hou m dus vaak thuis op vrijdag, dan ben ik ook meestal vrij. Madelief is een liefje, erg zoet en engelachtig. Denk dat ze tegen de 7 kg weegt, echt geen idee eigenlijk, hoef pas ergens eind mei voor de 3e prik.

Half jaar BV zit er bijna op, heerlijk om dan iets te gaan minderen, voelt namelijk best zwaar de verantwoordelijkheid voor haar eten. Wil ook weer niet in 1 klap helemaal stoppen, daar zal ik het dan toch emotioneel gezien een beetje last van krijgen.

Valentijn heeft donderdag vanuit een speelhuisje op het plein op school een schep laten vallen op het hoofd van een meisje, het was een ongelukje, maar ze had wel een hechting nodig t arme kind. De ouders heb ik vandaag even gebeld, gelukkig verwijten ze Valentijn niets, maar wel de juffen. Dat kindjes in het speelhuis waren met ijzeren schepjes etc...tja daar kan ik inkomen. Valentijn is ook wel pittiger dan jaartje geleden, grote monden en oostindisch doof zijn aan de orde van de dag.

Vorige week zijn we in het Hof van Saksen geweest, dat was erg leuk, ga volgende keer wel weer naar Landal, das toch nog leuker.

Heb het megadruk op mijn werk vanwege de aswolk, echt een rare calamiteit

Volgende keer reageer ik ook op jullie, nu even alleen egopost
We hebben idd iets gevonden. We liepen vrij lang rond en meneer zag enorm veel maar hoefde t dan steeds niet of wij vonden t niets (omdat we al weten dat hij er toch nooit mee gaat spelen)

Uiteindelijk van de serie mini cars een soort brandweerhuisje met een afschietbaan waar die brandweerauto van cars bij zit.

Jasper heeft al 3 van die mini cars huisjes en ook al heeft hij ze al een jaar, hij speelt er nog dagelijks mee.

Toen ik m uitgezocht had, was hij ook helemaal blij.

Taart is besteld, heeft hij zelf uitgezocht.

Gisterenavond de lijstjes behangen. Als ze hangen zal ik foto's maken en plaatsen in de AK.

Merel, bijna een half jaar! Wat top zeg!

Wat deed jeook al weer voor werk?

Juul, Lynn dus lekker verwend en zonder zijwieltjes

Frans. das idd niet veel die flessen.

Jasper kreeg vanaf maand 8 1/2 s ochtends een boterham dus die heeft nooit pap (lustte hij echt niet) of bv meer gekregen s ochtends. Alleen voor t slapen gaan. BV werd met een jaar vervangen door fles.

Als ik me t allemaal goed herinner.

Wat een boefje is hij toch he! Geweldig leuk.

Pips, veel plezier met t schoolreisje. Wist niet dat je hersens anders werkten? Dacht dat je alleen last had van je hypermobiel zijn. Hoop dat t goed werkt.

Q, vishengel/schepnet is geen optie met waar we wonen. Hij moet juist daarvandaan blijven van ons.

Schepnet hebben we wel, voor aan zee

Zo,ik ga slapen
koffie, zwart graag...
Goedemorgen!

He, wat een gezellig en leuke verhalen om te lezen. Helemaal leuk; ik zit rustig op het werk bij te komen met een kop koffie bij de hand jullie vrolijke verhalen te lezen. Da's nog eens een goed begin van de dag!

Heeee, en wat goed dat Lynn kan fietsen! Leuk, man. Maar ook best eng; ik houd mijn hart altijd vast als ik met Lieke en Sophie aan het fietsen ben. Manman, dan rijdt er weer een te dicht langs een stoeprand, dan stopt er weer een plotsklaps, dan zwenken ze weer uit als ze achterom kijken, dan ...... PFFFFFF. Heul eng!
Man weigert daarom ook nog een grotere fiets voor Jasper. Jasper is een echte snelheidsduivel en blijft de omgeving interessant vinden tijdens het fietsen.

Hij ziet t al helemaal gebeuren dat Jasper keihard fietst, om zich heen kijkt ipv de weg en dan ergens opknalt.

En Jasper wilt zelf dus ook geen grote fiets, hij vindt die van hem al groot (12 inch op laagste stand).
koffie, zwart graag...
Gelijk heeft manlief! Lieke heeft dus wel een nieuwe fiets gekregen (een 22"!!!), en inderdaad.... da's weer enger! Want ze zijn EN hoger (dus vallen harder) EN kunnen veeeeel harder fietsen.

Sophie heeft Lieke's K3-fiets gekregen. 16" geloof ik. En ook zij kan dus weer harder racen..... Zucht.
*zwaai* tot straks
Pips: Emdin vist in de waterspeeltuin op van alles: stokjes, blaadjes, geen visjes want deze zitten niet in de waterspeeltuin !
Het fietsen gaat echt heel goed bij Lynn, gistermiddag heeft ze bijna de hele tijd gefietst, het opstappen gaat steeds beter. Bij mijn ouders staat nog een grotere fiets die voor haar is, maar ik weet niet goed welke maat dat is.

Vanmorgen weer een hoop boze buien, waarvan ik niet eens meer weet waarom het was. Nadat ik Lynn naar school had gebracht ben ik boodschappen gaan doen met Sam. Met het terugzetten van het karretje had ik hem heel even in het zitje gezet (wel vastgehouden natuurlijk), een lol dat hij had! Fysio is gisteren nog een laatste keer geweest, ze was nu meer tevreden dan de vorige keer en zag duidelijk verbetering. Ze heeft nog een paar tips gegeven, maar komt niet meer terug. Vanmiddag even met hem naar de dokter, even zijn longen laten luisteren.

Leuk cadeau voor Jasper, Syl!

Voorlopig fiets ik nog niet met Lynn samen hoor. Morgen gaat man haar wel met de fiets naar school brengen (hij lopend, zij fietsens), ik ben benieuwd hoe dat gaat.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Hee, fijn Lynn, dat fysio tevreden was over Sam en veel vooruitgang zag! Prettig!

Wij zijn vanochtend met zijn 3en naar de tandarts gewwest; gelukkig iedereen weer goedgekeurd. En L&S hebben weer wat te vertellen in de kring...
Wij moeten morgen naar de tandarts. Emdin moet en zal in de stoel. Vorige keer mocht de tandarts wel in zijn mond kijken, maar dit keer zal hij toch echt in de stoel moeten. Emdin eerst en dan mama.

Pff, meneertje slaapt momenteel erg moeilijk in. Je zou toch denken dat hij moe is na een hele dag school, tso en bso. Maar nee, slapen,. ho maar! Ben om 20.00 uur begonnen en nu slaapt hij nog niet. !
Q, ow... ik snap het; blaadjes en stokjes. Ja dat is ook leuk :-)

Doet me denken aan Winnie the Pooh.

Q, Pipsie sliep de eerste twee weken ook slecht (laat inslapen)nu is het goed. Okay vandaag niet, lag ze om 21.00 uur nog te kletsen en te zingen maar door het schoolreisje van vandaag sliep ze in de namiddag nog 2 uren dus tja, das niet raar dan .

Het schoolreisje ging prima trouwens! Van alle nieuwe kindjes in de klas was Pipsie een van de stoerste :-) NIet in daden als klimmen en zo, maar wel in het alleen op pad gaan, alleen dingen gaan ontdekken etc. Ze waren naar een heel grote buitenspeeltuin met verkeerspark, monorail etc. En daarbij nooik nog zo'n binnen speeltuin. Ik was zo stiknerveus vanochtend, maar alles ging gelukkig goed :-) JEUH voor Pipsie die 8 weken geleden bij de gedachte aan een binnenspeeltuin nog ging huilen.

Sylvester, ik ben "meervoudig gehandicapt" . (allemaal -zeer- kleine stoornissen daardoor valt het normaal gesproken niet op maar daardoor waren afgelopen jaren voor mij dus wat zwaarder -grijnz- understatement-). Zal in de ak wel eens wat zetten.

Zo, ik ga op bed. Dromen over mijn reis van volgende week. Oh... ik heb er zo veel zin in! Net een hotel geboekt voor de nacht ervoor (kan anders met ov niet op tijd op Schiphol zijn). Kan ik om te beginnen dus al zo'n 2/3 uur Schiphol onveilig maken, jeuh!).
'p
jeujjj voor pipsie, knappe meid!!!!
Hoi,

Knappe Lynn!! Milena is ook helemaal in de ban van het fietsen. Ze fietst alleen nog wel met zijwiletjes. Ik ben al zo blij dat ze fietst dat ik die dingen er echt nog neit af gaat halen. Bij ons op school zijn heel veel fietsjes, dus ik denk dat ze daardoor zo enthousiast geworden is en dat ze dan vanzelf ook wel komt met fietsen zonder zijwieltjes.

Ik loop trouwens wel naar school en dat zij er dan naast fietst. Gaat goed! En gaat ook lekker snel

Ze fietst nu op een 12 inch fietsje volgens mij. Dat is alleen heel erg klein. Alleen een grotere fiets is meteen wel weer heel groot voor haar. Dus ze moet nog maar even met haar knieen tegen het stuur Van man heeft ze gisteren een mandje gehad en ze is er zo blij mee. Nu kunnen haar knuffels mee

Q Hoe was het bij de tandarts?

Pips, oeh ik zou ook zo'n zin hebben!! Knappe Pipsie dat ze het zo goed deed op het schoolreisje!!

Milena sliep de eerste 4 weken op school ook veel slechter dan normaal. En ze slaapt altijd erg goed. Nu kwam ze steeds naar beneden en wilde ze niet slapen, werd steeds wakker snachts. Gelukkig *klopt af* gaat het nu sinds deze week goed.

Maandag en dinsdag waren weer 2 lange dagen voor haar. Dus vandaag is ze lekker thuis gebleven. De hele ochtend tv gekeken en in bad geweest (ze kan zo een uur in bad spelen). 's Middags zijn we naar een kindervrijmarkt gelopen. Leuk! Mileen heeft een keyboard gehad. haha ik ben benieuwd wanneer ik er spijt van krijg
De tandarts is goed verlopen. Emdin heeft op de stoel gezeten en de tandarts mocht weer in zijn mond kijken. De volgende keer gaat hij op de stoel en dan gaat de stoel achteruit, dus goed op de stoel. Ik moet terug naar de tandarts om een kies opnieuw te laten vullen. Dit is pas 23 juni. En we hebben voor ons samen weer een afspraak over een half jaar.

Ben net terug van mijn eerste tennisafspraak van dit seizoen. En ik heb een uurtje gespeeld. Was weer lekker, al ging het voor geen meter. Maar ja, na ruim 3/4 jaar niet gespeeld te hebben, mag je niet zeuren.

Vanochtend huis gesopt en mijn minnaar is eventjes langs geweest ! Ik voelde me net zo, van "kopje koffie glazenwasser" !

Vanmiddag na de tandarts hebben we de auto door de wasstraat gereden en daarna nog eventjes een vriendenboekje voor Emdin gekocht. Uiteraard van Cars.

Vanochtend op school kreeg Emdin een vriendenboekje in zijn handen gedrukt en dit is/was natuurlijk helemaal echt/toppie. Samen ingevuld en een fotootje erbij. Morgen weer terug en morgen neemt hij tevens zijn eigen nieuwe vriendenboekje mee. Juf Cora is de eerste die mag schrijven.

Pff, ben blij dat ik hier lees dat nog meer kindjes slechter slapen de eerste weken van school. Laten we maar hopen dat het uiteindelijk goed komt.

Knap hoor, dat Lynn zo goed aan het fietsen is. Emdin is nog net een ongeremd projectiel wat over de stoep schiet op zijn 16 inch fietsje met zijwielen. Nee, voorlopig nog even met zijwielen en hij moet eerst goed leren sturen en vooral remmen.

Fijn Pips, dat het zo goed gaat met Pipsie op school en dat ook de schoolreis goed verlopen is. Tis te hopen dat de vulkaan geen roet in je eten gooit, met het oog op je reis naar NY.

Emdin gaat op schoolreis naar speeltuin Plaswijck in Rotterdam. Volgens mij is dit 27 mei. De tijden stonden wel in de nieuwsbrief, maar er stond geen datum bij. Zal het nog eens navragen. Ben sowiezo benieuwd hoe ze dit gaan doen met al die kleine kinderen.

Zo, ga nog even een was afhalen, want er zit een nieuwe in de wasmachine en die wil ik zo ook weer ophangen.

Fijne avond allemaal en alvast welterusten!
kom weer ff zwaaien, tot gauwwwww
Milena heeft voor de eerste keer haar naam geschreven!! Ik was zoooo trots. Wat leren kinderen toch veel op school, echt leuk!
Wat een knappe Milena, zeg!!!
Jeee, knappe Milena! Sophie probeert het ook al een tijdje, maar ze snapt nog niet zo goed dat "ph" samen een "f"-klank is. Hahaha, dat neem ik haar ook nog maar niet kwalijk .

Q, alles gesopt dus grijnzzzz. Leuk dat ie weer even langs kwam!

Sophie gaat eind juni op schoolreis. Groep 1 en 2 gaan samen, dus Lieke en Sophie zitten in 1 bus.

Bij ons hebben de zgn. actieve ouders voorrang om mee te gaan. Ikzelf zit in de MR, en was dus vorig jaar gevraagd om als hulpouder mee te gaan. Hartstikke leuk, maar ook wel eeehhh een beetje ongerustmakend. Want het blijkt dus dat er groepjes van 4 a 5 kinderen onder toezicht staan van 1 ouder. Maar zodra je in de speeltuin komt, blijven ze ab-so-luut niet bijelkaar. En heb je als ouder dus GEEN overzicht.... Lopen die kids dus allemaal doorelkaar maar eigenlijk in hun eentje door een hele grote speeltuin! Hmmmm.... dat had ik mss liever niet geweten .

Maar goed, hopelijk mag ik dit jaar weer mee. Sophie is in die zin toch wat kwetsbaarder dan dat Lieke was op dezelfde leeftijd.

Pips; heeeerlijk dat je bijna gaat! NY... geweldig!

Indian, hoe gaat het met Yuma wat betreft naar school gaan enzo?

Nou, fijn weekend allemaal!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven