Maart06

20-03-2010 12:56 1088 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo kunnen we hier weer verder schrijven over onze kleuters.
Wauw!!! Dat is echt knap zeg!!

net als dat ik die koppoter van Valentijn zo ongelofelijk knap vond toen. Jasper tekent t ene moment echt iets herkenbaars maar 9 vd 10 keer iets onduidelijks.

Hij is zoiezo niet iemand van de knutsel/kleur/klei maar van t buitenspelen met zandbak/auto's e.d.

Voor hem nu een heerlijke tijd met dit weer.

He Q, waarom die verliefde smileys?/Dat doe je nooit bij je minnaars. Is deze speciaal? Issie extra goed??

vd week was er een bezorger en die keek in onze aquarium. Jaspervis drijft vaak ondersteboven. Of slaapt ondersteboven in de plant. Vis is gek. Hij kan nl prima normaal zwemmen.

Hij zat te zeuren dat mn vis dood zou gaan. Nee hoor meneer, hij is gewoon gek, dit doet hij al een jaar. Hij keek mij toen aan alsof ik gek was.
koffie, zwart graag...
Haha gekke jaspervis zwemt gewoon graag op zijn rug . Milena tekent het ene moment alleen strepen/krassen en het andere moment iets herkenbaars inderdaad. Meer krassen moet ikzeggen. De koppoter heeft ze overgeslagen helaas, ze tekent nu een soort van poppetjes. Maar meestal tekent ze regenbogen of slingers.

Q, ja ik zag ook dat hartje bij je minnaar!

Xop dat ik denk ik ook waarom ik er zo tegenop zag dat bMilena naar school zou gaan. Als je er niet bij bent dan ben je in de gelukzalige onwetendheid over hoe het gaat in de klas. Dat juffen (of meesters natuurlijk) wel eens een kind vergeten op de wc ( kind kon nog niet zelf billen afvegen, zik ou helpen, maar was het helemaal vergeten) niet altijd zien dagtb er gemept wordt en wie er dan begon en dat wel eens over een kind heenbuldert omdat het moet luisteren terwijl je achteraf gezien geen gelijk had (nu bulder ik trouwens eigenlijk nooit hoor, want ik ben niet van het schreeuwen tegen kinderen, maar er zijn leerkrachten...). Dus tja..
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Als ik Jasper bekijk, gedraagd hij zich beter als wij er niet bij zijn. Zoals met zwemles. Bij t laatste kwartiertje mogen we kijken en dan kijkt hij steeds trots naar mij of ik hem wel zie. Dan wil het nog wel eens voorkomen dat hij niet oplet en meedoet.

Jasper begint nu trouwens ook behoorlijk moe te worden dus die sluit zich aan bij de rest vd kinderen nu.

Gisteren zat hij huilend bij mn moeder dat hij naar mama toe wilde. Thuis wilde hij even op zijn skelter een rondje en daarbij begon hij ook keihard te huilen, ik wil naar oooooohooohooomaaaaaaa. Hij lag dus om 18.45 uur al in bed Dinsdag lag hij om 18.50 uur al in bed.

Zijn indelen van de afgelopen weken: maandag halve dag school. Dinsdag zwemles, woensdag hele dag kdv, donderdag halve dag school en vrijdag hele dag kdv.

Volgende week gaat hij maandag hele dag naar school, dinsdag houden we hem thuis omdat hij weer moet afzwemmen, woensdags is hij altijd vrij, donderdag hele dag school. Ben benieuwd.
koffie, zwart graag...
Deze minnaar is speciaal. Tis zo'n lieverd, maar helaas zal hij nooit echt de mijne zijn. Tenzij hij stappen onderneemt. Maar of ik daar echt op te wachten zit, ????????
hmmm, heeft hij nog iemand?

Je hebt al eerder verteld dat je er financieel op achteruit gaat als je zou samenwonen ja.
koffie, zwart graag...
;
GM
HOI,

Ik zeg vast dag. Nu druk in de voorbereiding voor het vertrek. Gisteravond bekeken welke kleding meegaat etc. Nu thuis alles netjes achter laten dus veel gewas en gepoets.

Tot over ruim een week (of eerder als ik me verveel ;-)>
Have Fun Pips!!!

Ben JALOERS, echt met hoofdletters.

Ik werd om 11.30 uur wakker gemaakt door Jasper. Ik hoorde ze al fluisterend de trap opkomen, ssssttt. even kijken of mama nog slaaaaapt.

Ben er om 11.45 uur maar uitgekomen.

Net 2 bakjes koffie op, zo even aankleden en dan aan de boodschappen en de zaterdagse dingen
koffie, zwart graag...
HIEPERDEPIEP HOERAAAAAA voor Jasper!

Lieve Jasper gefeliciteerd met je verjaardag!!
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
een dag telaat, maar alsnog gefeliciteerd Jasper met je verjaardag!!

Ook jij Syl en Sylman.
Gefeliciteerd Jasper ook voor Syl en Sylman
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Jasper, een beetje laat, maar nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag ! Ik hoop dat je een fijne verjaardag gehad hebt. En, hoe is je officiële eerste schooldag verlopen?

Ook felicitaties voor je mama en papa!

Net terug van zwemmen. Het was weer heerlijk. Zoals gebruikelijk hebben mijn zus en ik 500 m gezwommen en daarna nog even tegen de knuffel/bubbelmuur gehangen.

Emdin lag al lekker te slapen toen ik weer thuis kwam. Hij is helemaal op. Van het weekend is het voor het eerste wezen logeren, bij mijn nicht en haar man. Nou, hij heeft genoten. Lekker 2 dagen buiten geweest en plantjes gepoot bij hun in de tuin. Ik kreeg hem gisterenavond na 20.00 uur pas terug.

Ook voor mij was dat lekker om een weekendje zonder Emdin te spenderen en ik heb het er uiteraard van genomen. Vrijdagavond uit (eten) met collegae en ik lag pas om 4.00 uur in bed. Zaterdagavond uit eten geweest met een vriend en toen lag ik gelukkig wel redelijk op tijd in bed. Na wat gymnastiek mocht ik lekker slapen .

Zondag een keertje echt uitgeslapen en gisterenochtend vriend naar huis gebracht, op bezoek geweest bij een vriendin en verder de hele middag geen klap uitgevoerd. Zo lekker relaxed!

Vandaag gewerkt en morgen nog 1 dagje en dan ben ik vrij t/m 2 mei.

Emdin heeft komende donderdag juffen- en meesterdag en dan is hij voor de vakantie om 12.00 uur al uit. Ook mogen de kindjes verkleed komen en ze hebben 's ochtends vroeg een optocht door de wijk. Daarvoor ben ik vrij, dat ik zijn eerste optocht kan zien. Tis maar een korte optocht en daarna kan ik me gang gaan die ochtend.

Hoe was jullie weekend?
haha Q, dus nog even lekker "gesport"

fijn dat je zo genoten hebt het weekend. Ook wel eens lekker toch??!!!
Beter laat dan nooit he!

Thanks voor de felicitaties. De verjaardag was echt super. Prachtig weer, veel echt veeeeeeel visite en kadootjes, gewoon een heerlijke dag.

Viel me op hoe intens hij dit jaar zn verjaardag meemaakte, je zag m genieten en dan niet eens zozeer van de kado's maar puur de gezelligheid, alle vriendjes, de aandacht.

Hadden jullie ook t gevoel dat jullie kindjes t dit jaar echt heel bewust meemaakte?

1e schooldag ging goed. Na de ochtend was hij erg moe, met moeite gegeten en wilde niet terug. Mn moeder zei: ja maar ik wil je klas nog wel zien hoor!(oppasdag van oma nl) En toen ging hij wel. Om 15.15 uur kwam hij fit uit school. Zelfs s avonds was hij nog vrij fit en viel hij pas tussen half 8 en kwart voor 8 in slaap. Normaal slaapt hij binnen 5-10 minuten.

Vandaag is hij thuisgebleven ivm afzwemmen (geslaagd). Woensdag is hij zolang hij in groep 1 zit vrij, donderdag moet hij weer de hele dag. Vrijdag vrij ivm koninginnedag.

Q, jij hebt echt een heerlijk weekend gehad!
koffie, zwart graag...
Leuk, Syl, dat zijn verjaardag zo'n succes was! En gefeliciteerd met het slagen voor het afzwemmen, goed hoor.

Hier was er maandag en dinsdag feest op school, die bestaat 5 jaar. Maandagmiddag was Lynn uiteindelijk gesloopt (na eerst nog te hebben buitengespeeld) en stond ze huilend op de oprit bij de buren dat ze op haar fiets wilde. Ik heb haar maar mee naar huis genomen en op de bank voor de tv gezet, even rust aan dat kleine hoofdje. Gistermiddag kwam haar vriendinnetje mee naar huis om te spelen, erg leuk. Daarna wilde ze nog bij de buren spelen, maar daar waren de kinderen toen helemaal gesloopt, die aten vroeg en vroeg naar bed.

Lynn is al een hele week weer helemaal vrolijk. Wat een verademing is dat zeg! Zelfs als ze moe is (of als ik moe ben...) zoet ze zonder driftbuien wat er moet gebeuren. Wel regelmatig met tegenwerking, maar dat is niet erg. Ze gaat nu niet meer om niets door het lint, hopelijk zijn we er dan nu weer even vanaf!
Hoi!

Wat leuk dat Jaspers verjaardag zo gezellig was. Ik had ook het idee dat Milena het nu veel meer beleefde dan afvgelopen jaren. Toen werd ze er ook door verrast en nu was er ook al de voorpret, incl het niet kunnen slapen de avond ervoor helaas .

Jullie hadden ook supermooi weer! Hdeeft hij afgezwommen voor zijn A-diploma??? *boink* *valt van stoel*

Juul, Fijn dat Lynn zo lekker gaat! En wat heeft ze een berg energie zeg als zde nu al allemaal af kan spreken met vriendjes. Ik hoor Milena er nog niet veel over. Een keer heeft een jongetje hier gespeeld en we hebben wel verjaardagen van vriendjes enzo gehad, maar verder speelt ze heerlijk alleen met de pony's of zit ze voor de tv te hangen. lekker uitrusten.

Sinds afgelopen weekend hebben we een schommel in de tuin. Zo leuk voor Mileen, ze is ook dol op schommelen! Alleen erg jammer dat ze het nog niet heel goed zelf kan. Ik hoor dus 100 keer per dag: mam wil je me duwen??????

Oeh die Pips die nu lekker weg is! Heerlijk lijkt me dat.

Milena vertelde me dat ze een geheimpje voor mama's had. Ze mocht het me echt niet vertellen. Het is een bloemengeheimpje speciaal voor de mama's . Ik ben benieuwd...

En Bojan heeft ook vast iets geverfd ofzo op het kdv. Hij schijnt van knutselen te houden (ik doe dat dus nooit ). Gisteren hadden we een gesprek op het kdv. Normaal ga ik altijd, maar deze keer ging man. (jeujj eindelijk worden die dingen anders verdeeld, maar whewhewhewhe ik had zelf ook wel graag gewild ). Bojan kan nog niet staan en lopen enzo. Dat wist ik natuurlijk al, hget lijkt me ook vreemd om een kind nte hebben wat dat al voor zijn tweede verjaardag kan . Maar wat hij wel kan is dieren aanwijzen in een boekje!! Knap he? Ik lees eigenlijk niet met hem dus wist ook helemaal niet dat hij dat al kon. Hij blijkt veul slimmer dan ik dacht!!

Bojan is ook weer een schuurpapiertje trouwens. Ik probeer het allemaal maar heel vet te houden. Vandaag was ie voor het eerst met een tshirt, zit ie meteen al weer aan zijn armpje te krabben.
Syl: knap hoor dat Jasper al een diploma gehaald heeft voor het zwemmen! Was dit al zoals Frans al vroeg, zijn A-diploma?

En super dat hij zo genoten heeft van zijn verjaardag. Ik denk ook dat de kids er nu beter van genieten dan een jaar geleden.

Frans: tis helemaal niet gek als je kind wat net 1 jaar is, nog niet kan lopen. Emdin was volgens mij 14 maanden voordat hij liep. En jongetjes zijn over het algemeen langzamer dan meisjes. Grappig om te lezen dat hij de diertjes herkent, zonder dat jij dit wist.

Juul: druk meisje, die Lynn, als ik dat zo allemaal eens lees. Wel fijn om te horen dat ze nauwelijks meer driftbuien heeft. Hopelijk zet dit zich voort.

Indian: hoe is het met jullie? Heb je de nieuwe auto al? Zo ja, bevalt hij?

Pips: waarschijnlijk ben je al onderweg naar NY of je bent er al. Goed genieten, he!

Xop/Scooby/Tiramam: hoe gaat het met jullie?

Ik ben nu uitgevloerd. Bijna de hele dag aan het opruimen, wassen en schoonmaken en boodschappen doen geweest. Vanmiddag nog wel met Emdin wezen steppen en hij heeft nog bij de recreatieplas in Delft in het zand en water gespeeld met een paar andere jongetjes (onbekenden). Hij heeft zich goed vermaakt. Net nog even het aquarium weer schoongemaakt, want de pomp/filter was zo vies, dat hij niet meer pompte. Oorzaak: Emdin heeft de vissen onlangs een halve pot korreltjes gevoerd. Het vissenvoer staat nu buiten handbereik van Emdin. Maar ik heb de vorige keer goed opgelet en ik kreeg nu vrijwel direct de pomp weer aan de gang.

Morgen is Emdin's zus jarig en daar gaan we heen in de middag.

Verder komt morgen de papa van Emdin en zus en die blijft t/m zondag. Ben gelukkig morgen de hele dag vrij, dus ik kan vooraf nog heel even uitrusten.

Emdin heeft morgen op school een halve dag en het is meester- en juffendag. De kinderen mogen verkleed komen en Emdin gaat als brandweerman. In de ochtend is er een korte optocht door de wijk en die ga ik sowiezo bezichtigen.

Voor Koninginnedag heb ik nog geen plannen. Waarschijnlijk met een tompouce (oranje) op de bank voor de tv.
hoi,.
Jasper liep met 16 maanden. Wel had hij echt al heel vroeg een goede fijne motoriek. Toen hij net op zijn buik lag, kon hij al minipluisjes bewust oppakken en aangeven.

Ook van die houten puzzels met zo'n rood dopje kon hij al heel snel. Verder is hij echt gemiddeld. Niet de snelste en niet de langzaamste.

Jasper zit op overlevingszwemmen voor kinderen tussen 2 en 4 jaar. Volgens mij had ik dit al een paar keer gezegd

Hij heeft nu voor brevet 2 afgezwommen, in maart voor brevet 1. Hij start de 11e met de 3e cursus daarin en zal eind juni voor brevet 3 afzwemmen. Op 28 augustus begint hij op zaterdagochtend met een 5 maandencursus voor zijn A diploma. Hij moet daar 4 1/2 jaar voor zijn om te starten.

Bij het normale zwembad in onze buurt is de beginleeftijd bijna 6 jaar.

Onze pomp van de aquarium is ook stuk. Hij spuit geen water meer. Moet m even eruit halen, schoonmaken en kijken of hij het dan weer doet. Anders even naar de winkel terug.

Jaspervis blijft nu trouwens bijna continue op zn kop zwemmen, dat is niet echt best. Zal wel te gulzig zijn geweest met eten en lucht hebben gehapt.
koffie, zwart graag...
Ik sta er ook van te kijken dat ze na school nog energie heeft om te gaan spelen. Dit vriendinnetje kent ze al 3 1/2 jaar, zat bij haar op het kdv en verder speelt ze met haar vriendjes uit de straat. Ze heeft ook grote moeite zichzelf te vermaken en mama wil dat niet altijd, dus dan zoekt ze al snel andere kinderen op daarvoor. Op de bso moet ze leren alleen te spelen hoorde ik van mijn schoonouders (die hadden haar vrijdag opgehaald), vond ze niet leuk

Leuk, een schommel! Bij ons wordt die eindelijk echt gebruikt, want Lynn heeft geleerd hoe het moet, nu vindt ze het eindelijk leuk.

Lynn liep met 14 maanden. Maar ik neem aan dat je je er geen zorgen over maakt, of wel? Met Milena is het ook goedgekomen toch? Ze klimt misschien wat moeilijk, maar ze is ook best klein, dus dat lijkt me niet zo gek.

Wat goed van Bojan! En wat sneu dat hij zo'n last van zijn huidje heeft. Ik gebruik voor Sam Balneum in zijn badje, het eczeem op zijn lijfje is daardoor helemaal weg, alleen op zijn wangen heeft hij het nog. Ik weet niet of je dat al eens geprobeerd hebt?

Sam heeft nu een ontstoken oogje, ik kreeg net van een andere moeder te tip om daar kamillethee voor te gebruiken, dus dat zal ik vanavond eens proberen. Verder nog 2 keer per dag puffen met ventolin, zalf smeren op zijn eczeem, we hebben het er maar druk mee

Emdin is echt gek op zand en water of niet, Q? Leuk hoor, ga je straks in de zomer ook lekker met hem naar het strand?

Er zijn veel scholen die een halve dag hebben geloof ik. Hier niet, tenminste, ik heb er niets over gehoord, dus het zal wel niet ( o jee, nu voel ik me toch lichtelijk een ontaarde moeder...).

Heerlijk Indian, dat je nu een andere auto hebt. Een automaat dus? Wat voor auto is het?

Goh, Syl, je zou denken dat wij allemaal zwanger zijn, dat we dat vergeten, je hebt het inderdaad een paar keer gezegd, solly!

Oeps, ik las dat Jasper op zijn kop zwom, snapte er al niets van, maar het gaat over de vis...
Hmm Syl dat komt inderdaad bekend voor sorry . Ik weet ook al weer waarom, vanwege al dat water naast de deur. Ik heb het zelfs zelf gezien dus had het meoten weten.

Hoe is het nu met jou?

Ik maak me helemaal geen zorgen over Bojans ontwikkeling hoor. Dat heb ik bij Mileen wel afgeleerd . Sterker nog ik ben blij dat Bojan nog niet kan lopen, hij zit nu l overal aan en dat wordt dan vast alleen maar erger . Mileen liep pas met 22 maanden. Het was min of meer zo; ze ging staan en liep . Niks aan het handje, voorzichtig langs de tafels of eerst alleen staan. Nee hoor, dat komt wel goed.

Gefeliciteerd met de zus van Emdin, veel plezier op het feestje!
ha ha, geeft niets hoor, Ik vertel t met liefde want ben helemaal trots op mn zwemkampioen.

Vanochtend de diploma meegenomen naar school. En gelijk verteld dat hij op dinsdagmiddag niet naar school komt. Je zag de juf wel even bedenkelijk kijken, maar toen ik zei: tis nog maar een paar weken school tot de vakantie, zei ze: je hebt gelijk. Half mei tm eind juni. Dus valt wel mee.

De kindjes vonden t erg stoer dat hij een diploma had.

Schommel is hier ook favoriet. We hebben er 1 in de tuin aan een balk hangen alleen wordt Jasper daar te groot en te zwaar voor. Nu mag hij voor de groot op de grote schommels.

Zelf schommelen heeft hij nog niet door helaas.

Bij Jasper voel ik zn eczeem ook weer opkomen dus maar weer even smeren met Louis Widmer creme, dan is t binnen 2 dagen over. (weleda, balneum, sudocrem, bepanthem, sebamed etc hielp allemaal niet)

Thee in ogen?? Nooit van gehoord. Wij gebruiken altijd afgekoeld gekookt water.

Geef je nog bv?? Dat schijnt ook een wondermiddel daarvoor te zijn. Mn vriendin heeft een zoontje die vlak na de geboorte ontstoken oogjes kreeg, toen zei haar kraamhulp: bv helpt perfect. ze keek mij al vragend aan, maar uh uh...ik weigerde ha ha (ze gaf zelf flesvoeding)

Jasper kan ook op zn kop zwemmen hoor ha ha, maar bedoelde idd onze vis

Indian, fijn dat je je nieuwe auto hebt! Kan je weer heerlijk rondtoeren zonder al te veel klachten.
koffie, zwart graag...
dubbel
koffie, zwart graag...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven