Ramen (binnen) schoonmaken

26-02-2010 14:21 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Het mooie weer komt eraan en ik ben heel actief bezig geweest om buiten de ramen te wassen. Dat is nu klaar maar nu vraag ik mij af of iemand voor mij de tip heeft om de ramen binnen ook snel en makkelijk schoon te maken.

Normaal doe ik dat altijd met een sopje en vervolgens met glassex. Maar dit is vrij bewerkelijk (ik was mijn ramen binnen ook niet bepaald regelmatig).

Dus wie heeft tips? alvast bedankt
toch dat sopje....werkt wat mij betreft het beste.

Gebruik vooral goed en professioneel materiaal (zoals een goede wisser)
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Microvezel glasdoek, klamvochtig maken en je krijgt een streeploos resultaat. (grijns, heb ooit een training gehad voor professionele schoonmaak, heb er toch echt iets van opgestoken).
De beste tip die ik ooit kreeg was van een glazenwasser: gebruik (Dreft) afwasmiddel! Eventueel nog een extra scheut spoelglansmiddel erbij gooien.

Omdat ik mijn ramen aan de binnenkant maar 3 x per jaar doe is 1 x schoonmaken vaak niet genoeg. Dus maak ik ze 2 x direct achter elkaar schoon, of zelfs 3 x als dat nodig is.

In ieder geval totdat het water wat er af komt bij het trekken neutraal van kleur is dus.

En andere tip, wederom van mijn glazenwasser, verwissel regelmatig de rubbers van je trekker, of vervang je trekker. Streeploos schoon staat of valt bij de trekker.
Kijk eens op Hara...streeploos schoon zonder emmer sop!
Volgens mij heeft de TO van het zinkzalftopic van afgelopen week wel goeie tips, en anders haar werkster wel

Onder dat sopje kom je geloof ik niet echt uit...
Bedankt allemaal, wat een snelle reacties!

Afwasmiddel in een zo heet mogelijk sopje en dan nadrogen met een theedoek heb ik een keer gehoord maar dat was bij mij geen succes (tig theedoeken nat).

Als ik microvezeldoekjes gebruik, blijft het stof altijd zo achter. Of heb ik dan geen goede doekjes?

Of ik maak te weinig schoon natuurlijk.

Goed materiaal kan ik idd inkomen dat dat beter werkt.
Idd Nemhain ga nu maar beginnen anders is zoonlief straks wakker. En idd.... met een sopje
Ik gebruik sinds kort raamschoonmaakmiddel van HG. werkt erg goed. Nadat ik de ramen hebt gezeemd wrijf ik ze na met een krant. Geeft een prima resultaat.
Ik heb een man die dat doet.

Altijd een streeploos resultaat en mij kost het geen tijd.
als je microvezeldoek wilt gebruik moet je wel de speciale glasdoek gebruiken.

Dat nawrijven met een krant is ook een goede tip.
komt het mooie weer eraan?? waar??
quote:absoluteEinstein schreef op 26 februari 2010 @ 15:07:

Ik heb een man die dat doet.

Altijd een streeploos resultaat en mij kost het geen tijd.Mee too! Goed spul, die mannen!
Bij ons was het vanmorgen en begin van de middag mooi weer, maar dat even terzijde ik heb mijn ramen weer schoon

Toch maar met ammonia gedaan, ach het resultaat mag er zijn zowieso lijkt het altijd goed als je het niet te vaak schoonmaakt.

Iig bedankt voor de tips vooral die van een man zal ik eens aan mijn vriend voorleggen. Maar ja die kan moeilijk gelijk thuiskomen uit zijn werk als ik vindt dat nu de ramen schoongemaakt moeten worden.
Ik hou heel erg van een schoon huis inclusief schone ramen maar ben nogal lui aangelegd helaas

Maar heb van de week gewoon bij de Digros van die kant-en-klaar snelle doekjes gehaald. Glassex doekjes. Werkt super, ramen worden goed schoon en drogen streeploos op.

Ik denk dat mijn oma een rolberoerte krijgt als ze ziet dat ik het zo doe maar voor mij (en mijn grote, inmiddels schone) ramen werkt het super.

Ook handig voor ff tussendoor. Heb nogal ranzige poezenbeesten lopen hier
Niemand is perfect, tot je verliefd op ze wordt...
Voor Jahoor te laat maar er zullen vast nog wel meer mensen hun ramen gaan wassen! Gewoon een doorgesneden ui in heet water. Met een doekje wassen en met een goede wisser droogstrijken.
Ik heb het vorige week voor de eerste keer met een stoomcleaner geprobeerd, en het resultaat mag er wezen.

Ja, ik ben heel erg lui!
Ik doe het altijd met een scheut glansspoelmiddel.

Werkt goed.

Ik doe het wel te weinig, zeker in de winter is het water vaak grijs door de kaarsen die ik brand...

Tussendoor gewoon met een stuk keukenrol met glassex, en dan alleen de poezenneusjes er afwasssen
Streeploos schoon = glassex + droogvegen met prop kranten.
glassex met microvezel (of zoiets) doekje. Ooh, speciaal voor de ramen dan. Heb ik maar wist niet dat er ook andere microvezeldoekjes zijn.
Voor binnen gebruik ik de microvezeltheedoeken van de Zeeman. Als ik witte was 60 graden draai was ik ze mee en dan zijn ze daarna precies goed kwa vochtigheid. Daar doe ik zo af en toe een raam mee. Geen streepje te zien. Dus voor binnen nooit meer een soppie.

Veel methodes geprobeerd maar dit bevalt het best.
quote:jahoor schreef op 26 februari 2010 @ 15:47:

Bij ons was het vanmorgen en begin van de middag mooi weer, maar dat even terzijde ik heb mijn ramen weer schoon

Toch maar met ammonia gedaan, ach het resultaat mag er zijn zowieso lijkt het altijd goed als je het niet te vaak schoonmaakt.

Iig bedankt voor de tips vooral die van een man zal ik eens aan mijn vriend voorleggen. Maar ja die kan moeilijk gelijk thuiskomen uit zijn werk als ik vindt dat nu de ramen schoongemaakt moeten worden.

Ieuww dat is echt troep die ammonia!

Doe de volgende keer nou gewoon een scheutje allesreiniger of afwasmiddel (liefst ecologisch) en een halve ui in de emmer en dan wordt het ook mooi en streeploos schoon.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Laatst gezien bij het klokhuis: tips van een proffessional op dit

filmpje

Ben zelf nog zin en moed aan het verzamelen om ook eens te gaan lappen...
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Ik doe altijd met een sopje en dan een beetje afwasmiddel en een beetje (schoonmaak)azijn erin.

En inderdaad een goede wisser!

Afwasmiddel tegen het vet en azijn voor glas en tegen kalk en watervlekken en zeepresten, maar dat laatste heb je meestal niet op ramen.

De buitenkant doe ik hetzelfde zo.
quote:jahoor schreef op 26 februari 2010 @ 15:47:

Schoonmaakazijn ipv ammonia werkt even goed en is minder agressief.

ik doe altijd een beetje afwasmiddel en een scheutje schoonmaakazijn in het water en perfect schone ramen!

afwasmiddel tegen vet ed en azijn tegen kalk ed

Een ui in het water werkt ook.

Ik geloof niet in al die 101 poetsproducten, ik gebruik ook geen glassex ofzo, ik maak mijn spiegels ook streeploos en glanzend schoon met schoonmaakazijn.

Veel beter, goedkoper en milieuvriendelijker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven