Ramen (binnen) schoonmaken

26-02-2010 14:21 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Het mooie weer komt eraan en ik ben heel actief bezig geweest om buiten de ramen te wassen. Dat is nu klaar maar nu vraag ik mij af of iemand voor mij de tip heeft om de ramen binnen ook snel en makkelijk schoon te maken.

Normaal doe ik dat altijd met een sopje en vervolgens met glassex. Maar dit is vrij bewerkelijk (ik was mijn ramen binnen ook niet bepaald regelmatig).

Dus wie heeft tips? alvast bedankt
Ik doe altijd met een sopje en dan een beetje afwasmiddel en een beetje (schoonmaak)azijn erin.

En inderdaad een goede wisser!

Afwasmiddel tegen het vet en azijn voor glas en tegen kalk en watervlekken en zeepresten, maar dat laatste heb je meestal niet op ramen.

De buitenkant doe ik hetzelfde zo.
quote:jahoor schreef op 26 februari 2010 @ 15:47:

Bij ons was het vanmorgen en begin van de middag mooi weer, maar dat even terzijde ik heb mijn ramen weer schoon

Toch maar met ammonia gedaan, ach het resultaat mag er zijn zowieso lijkt het altijd goed als je het niet te vaak schoonmaakt.

Iig bedankt voor de tips vooral die van een man zal ik eens aan mijn vriend voorleggen. Maar ja die kan moeilijk gelijk thuiskomen uit zijn werk als ik vindt dat nu de ramen schoongemaakt moeten worden.

Schoonmaakazijn ipv ammonia werkt even goed en is minder agressief.

ik doe altijd een beetje afwasmiddel en een scheutje schoonmaakazijn in het water en perfect schone ramen!

afwasmiddel tegen vet ed en azijn tegen kalk ed

Een ui in het water werkt ook.

Ik geloof niet in al die 101 poetsproducten, ik gebruik ook geen glassex ofzo, ik maak mijn spiegels ook streeploos en glanzend schoon met schoonmaakazijn.

Veel beter, goedkoper en milieuvriendelijker!
spiritus of afwasmiddel..... toch gewoon lekker gaan soppen.. Zo gebeurt toch?
Het is toch ook zo gebeurt met een sopje?

Een een sopje is het beste en goedkoopste denk ik.

Ik was zo elke 6 weken mijn ramen van buiten en eens in de 3 maanden van binnen ongeveer.

glazen binnendeuren heel vaak ivm kinderhandjes!
Bedenk me nu net dat ik werkelijk geen flauw idee heb hoe onze hulp de ramen schoonmaakt. En kan me niet herinneren hoe ik dat zelf deed (kan me ook niet herinneren dat ik het überhaupt ooit gedaan heb, maar dat terzijde).

Zal het haar eens vragen woensdag want als ze de ramen gedaan heeft zijn ze wel altijd mooi schoon. Wij hebben zo'n hulp van de oude stempel met allerlei "oma weet raad"-foefjes.
quote:Olivia1975 schreef op 19 april 2010 @ 21:30:

Bedenk me nu net dat ik werkelijk geen flauw idee heb hoe onze hulp de ramen schoonmaakt. En kan me niet herinneren hoe ik dat zelf deed (kan me ook niet herinneren dat ik het überhaupt ooit gedaan heb, maar dat terzijde).

Zal het haar eens vragen woensdag want als ze de ramen gedaan heeft zijn ze wel altijd mooi schoon. Wij hebben zo'n hulp van de oude stempel met allerlei "oma weet raad"-foefjes.

Ik ben niet oud (25) maar ik ben dan ook nog van "de oude stempel" want ik heb ook nog allemaal "oma-weet-raad-foefjes" die ik eerlijk gezegt beter en goedkoper vind dan al die troep van tegenwoordig.

Reiniger voor dat, reiniger voor zus en zo, onzin als je het mij vraagt.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven