Good Luck
zaterdag 17 april 2010 om 09:13
zaterdag 17 april 2010 om 09:50
zaterdag 17 april 2010 om 09:52
quote:Suze2 schreef op 17 april 2010 @ 09:50:
[...]
Correct me if I am wrong maar volgens mij gaat dit sowiso geld kosten. Volgens mij krijgen jullie de volledige reissom terug Mal. Als er geannuleerd wordt. Misschien is het dus uitstel ipv afstel?Het is goedkoper voor ze om alle reizen te annuleren, dan dubbel te doen.
[...]
Correct me if I am wrong maar volgens mij gaat dit sowiso geld kosten. Volgens mij krijgen jullie de volledige reissom terug Mal. Als er geannuleerd wordt. Misschien is het dus uitstel ipv afstel?Het is goedkoper voor ze om alle reizen te annuleren, dan dubbel te doen.
zaterdag 17 april 2010 om 09:55
Overmacht
Bij een claim zal een vervoerder zich vrij gemakkelijk beroepen op overmacht. De technische staat van een vliegtuig heeft niets met overmacht te maken en mag nooit als een argument gebruikt worden. Laat je daar niet mee afschepen! Overmacht zijn buitengewone omstandigheden waar de luchtvaartmaatschappij zelf geen invloed op heeft.
Enkele voorbeelden hiervan zijn bijvoorbeeld:
- aswolken als gevolg van vulkaanuitbarstingen die het vliegverkeer hinderen
- orkanen
- aardbevingen
- (zeer) dichte mist
- zware sneeuwval
- stakingen van grondpersoneel
- bomaanslagen
- terreurdreiging
- oorlogsdreiging
Bij een claim zal een vervoerder zich vrij gemakkelijk beroepen op overmacht. De technische staat van een vliegtuig heeft niets met overmacht te maken en mag nooit als een argument gebruikt worden. Laat je daar niet mee afschepen! Overmacht zijn buitengewone omstandigheden waar de luchtvaartmaatschappij zelf geen invloed op heeft.
Enkele voorbeelden hiervan zijn bijvoorbeeld:
- aswolken als gevolg van vulkaanuitbarstingen die het vliegverkeer hinderen
- orkanen
- aardbevingen
- (zeer) dichte mist
- zware sneeuwval
- stakingen van grondpersoneel
- bomaanslagen
- terreurdreiging
- oorlogsdreiging