whitewash kasten verven

19-04-2010 09:50 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een jaar geleden heb ik twee hoiuten kasten gekocht via mp. Ze zijn gewhitewasht. In het kader van: helpmijnhuiswordtmaarnietverkochtikgamijnhelehuisrestylen

wil ik de kasten nu gaan verven

Kan ik de kasten gewoon in de grondverf zetten en aflakken?

Of moet ik ze eerst behandelen?

Graag hoor ik jullie ervaringen!
O wat zonde zeg! Maar officieel moet je toch eerst schuren, dan eventueel grondverf en dan lakken (of twee lagen echte verf)?

Ben ik zelf te lui voor hoor, en zeker op MP meubelen. Gewoon verven, als het nodig is twee keer.
Verkoop je de kasten ook?

Ik zou vooral de niet-roerende zaken restylen als ik jou was, of doen de kasten echt enorm afbreuk aan het huis?

De behandeling ligt er aan in welke kleur je de kasten wilt hebben. Als ze weer blank moeten worden, dan zul je moeten schuren, ze daarna met amonia afnemen en vervolgens lakken.

Als ze een ander kleurtje moeten krijgen: licht schuren, amonia, ander kleurtje d'r op verfen (als de ondergrond heel vlekkerig is of een heel andere kleur, dan is grondverf wellicht handig).
Oke, gewoon schuren, ammonia, gronden en lakken dus.

het verhaal hierachter:

Ons huis staat vanaf augustus 2009 te koop. We willen graag weg omdat zoonlief 5 km verderop op school zit en ik dus 20 km per dag afleg met de bakfiets.

Het huis ziet er beneden mooi uit. Mooi ingericht, alles past bij elkaar. De slaapkamers van de kinderen zijn echter ingericht met een allegaartje. Ik dacht: als we naar het nieuwe huis gaan ga ik de kamers van de jongens en de meubels e.d. onder handen nemen.

Toen ik van de makelaar hoorde dat de huizen die wel verkocht worden op het moment eruit zien alsof ze op de voorpagina van de VTwonen staan dacht ik: het is lente, laat ik het huis eens gaan aanpakken. Dus vandaar mijn plannen.

De kasten waar het omgaat zijn de kledingkasten van de jongste. Het zijn hele simpele rechttoe rechtaan kasten met 1 deur en een roede en 2 planken. Bovenop zit een soort 'dakje'. (gaat eraf), er zitten lelijke knopjes op (gaan eraf) er is, nog lelijker, een print op gesjabloneerd met verf. Donkerblauwe verf en dan een soort schelpjes. Erg nineties, zeg maar.

Ik maak de kasten wit, of de kleur van de wand. (zeegroenblauwachtig).

Nog even bedenken wat het meest vt wonen is...;)
vl43inder

Nee, ik verkoop ze niet.

Ik verkoop wel een ikea askedalkast en een halfgare hoogslaper en...

een heel mooi huis!
Ik zou helemaal niks aan de kasten doen, niemand koopt een huis omdat de kasten er mooi uitzien hoor.

Ik zou wel de jongenskamers zo leeg mogelijk maken, alle speelgoed weg (zolder/garage).

Lijkt me dat je daar meer aan hebt.
Pearle, volgens de makelaar worden momenteel alleen de huizen verkocht die eruit zien alsof ze zo in de VTWonen kunnen. Daarom wil ik nu alvast de klussen doen die ik anders had bewaard voor het nieuwe huis. (vb: oudste zoon krijgt nieuwe meubels, de kasten van zoon verven, hier en daar een muur witten, gigantisch opruimen en weggooien...)

Daarna maken we nieuwe foto's en melden we hem opnieuw aan op funda...

In de woonkamer staat geen speelgoed, alleen in de slaapkamers van de jongens. Ze hebben allebei een megakamer en het speelgoed staat keurig in bakken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven