vivalalisa

13-04-2010 15:54 1203 berichten
Alle reacties Link kopieren
jezus waar moet ik beginnen2 ik ben 26 jaar vanaf mijn 16de bij hem, hij is mijn eerste en enige liefde

ja ik zeg nog steeds liefde want oo mijn god wat hou ik van hem

hij moest voor zijn werk naar het buitenland en net 3 weken terug van 8 maanden reis

daarvoor was die 3 maanden bij me ... en periode daarvoor ook buitenland

in de periode dat hij weg was heb ik mij zo rot gevoeld, ik kreeg en voelde geen liefde van zijn kant.. ik heb alles geprobeerd lief doen cadeaus sturen mailtjes bellen... om maar niet te scheiden van elkaar

nu is die terug en heeft die opgebiecht na 3 weken dat hij al een jaar een ander heeft, ze is zwanger van hem

ik heb niks gemerkt, niks niks niks

en ik ben zo verbaasd van mijn reactie ik heb gehuild moeten kotsten ik heb hem getroost!! we hebben gesproken tot half 7 in de ochtend, en geknuffeld gezoend...

en nu 3 dagen later huil ik alleen maar heb sinds ik het weet niet meer kunnen eten.

vanavond gaan we het aan zijn ouders vertellen.... ik kan hem ondanks dit niet loslaten zo erg! ik wil hem haten voel zoveel woede in mij, al; die leugens... maar ik blijf maar zo lief tegen hem!!

ik snap het niet

ik heb zoveel pijn, en doe mezelf meer pijn door liedjes te luisteren van marco bosato hart van een minaar

hij weet niet wat hij wil, of die verder wil met mij of haar... en ik weet niet wat ik wil

ik wil niet horen ren weg, ik wil weten waar mijn reactie vandaan komt hoe kan ik zo lief tegen hem blijven? ik bescherm hem nog steeds!! zeg tegen onze vrienden dat ze hem niet moeten laten vallen...

sorry als er veel taalfouten in staan ,
En lieve vriendin??? Nee hoor, een geobsedeerde vriendin die verslaafd is aan hem en hem verstikt.
quote:Naski schreef op 19 april 2010 @ 21:07:

En lieve vriendin??? Nee hoor, een geobsedeerde vriendin die verslaafd is aan hem en hem verstikt.

Beetje verbitterd? Volgende relatie dan maar goed opletten dat je niet meer geeft dan dan hij, altijd eerst aan jezelf denken, etc. Word je gelukkig van... Misschien gewoon helemaal geen relatie meer, kan ook niemand je meer pijn doen.

Vivalalisa, blijf gewoon jezelf er zijn al anderen genoeg. Je hoeft jezelf niets te verwijten!
Ik weet ook niet of ik Lisa een lief vriendinnetje zou noemen hoor Robbie....

De gelijkwaardigheid in die relatie is en was echt ontzettend ver te zoeken.

Lisa deed alles om hem gelukkig te maken

Dat is voor Lisa niet goed, maar ook als je als partner in zo'n relatie zit is dat niet echt sexy te noemen....

Ergens hoe lullig het ook is....ik denk dat het goed is dat Lisa en ex uit elkaar zijn

Lisa verdiend iemand die verliefd is op haar...

En de nieuwe vriend van Lisa verdiend iemand die geloofd in zichzelf!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Het gaat er allang niet meer over of de ex. hier spijt van gaat krijgen, nu gaat het erover dat Lisa zichzelf weer terug gaat vinden. en verder gaat met haar leven. De deur naar haar ex. is keihard dichtgegooid en al probeerd Lisa zelf nog door ramen terug te komen, het is een gelopen zaak. Er komt een nieuwe vrouw aan, die ook nog zwanger is van hem.

Lisa heeft een eetprobleem waar ze aan moet werken, en de relatie moet zij achter haar laten, hoe moeilijk dat ook is (en niemand hier zegt dat het makkelijk is)

En een zin: Hij gaat hier spijt van hebben, geeft haar waarschijnlijk hoop, die ze absoluut niet kan gebruiken.

Soms moet ze dit hard horen en soms moet ze een knuffel krijgen, maar de meeste hier staan achter haar en misschien is het wel zo dat ze haar eet- verslaving heeft verruild voor een verslaving aan hem.
Lieve vriendin? Ik denk echt dat ze best een lieve meid is hoor, echt wel, maar dit heeft met lief zijn niks te maken. Wat summerdance zegt, geen gelijkwaardige relatie. De een cijfert zichzelf weg voor de ander. Persoonlijk denk ik dat iedereen gelukkiger is als allebei de partners meer voor zichzelf opkomen. Maar dat voor de toekomst! Hoop dat je er snel uitkomt en snel loskomt van die man!!!

En lieverd, laat jezelf testen!!!! Je kan die ex van je niet vertrouwen, dat heeft hij bewezen. Je weet niet wat hij nog meer allemaal uitspookt. Hij doet het met anderen onveilig. Als je na deze ellende je nieuwe leven begint zou het zo vreselijk naar zijn als je dan erachter komt dat je hierdoor een of andere onbehandelde soa hebt, wat je toekomstplan in de war kan schoppen. Veel soas zijn met simpele medicatie op te lossen. Sluit dat nu iig uit of los dat meteen op!

Gefeliciteerd met je rijbewijs trouwens! Super!
En zorg dat hij die auto die hij beloofd heeft nu regelt!!

Straks heeft hij z'n geld hard nodig voor mevrouw haar wensen omtrent de babykamer en nieuwe inrichting die niet aan jou herrinnert. Vergeet niet dat hij je al vier jaar (!!!!) beflikkert door niet te vertellen dat het voor hem niet meer hoeft en maar bij je bleef voor de makkelijk en tot de volgende onderdaan klaar was om je plaats in te nemen en hij durfde doorzetten al dan niet onder clevere druk van kind. Lisa, de pijn gaat voorlopig niet weg; geloof me. Ooit wordt hij minder, na weken, maanden en bij sommigen pas jaren. Maar de enge dingen die je nu doet, maken je later boos op jezelf; denk aan die vier jaar nepgevoel versus jouw eerlijkheid; wat je voor hem hebt gedaan die vier jaar terwijl hij je al los heeft gelaten en je zonder die gevoelens aankeek in restaurants/vakanties/bed.... laat hem gaan!!!

Je hebt nu je rijbewijs (go girl!) dus zorg dat je een kans krijgt om je vrijheid en eigenwaarde te vinden met een nieuwe en veilige auto; hij wilde dat ook voor je regelen, en reken maar: dat gaat voorbij! Of wil je naar het strand of een weekendje Antwerpen op de fiets? (waait wel lekker uit overigens)
Lisa, wat super dat je geslaagd bent, gefeliciteerd daarmee.

Verder kan ik me alleen maar aansluiten bij de andere dames. Neem de adviezen aan en doe er iets mee. Het feit dat je bij je vader bent, is op zich wel een goed teken natuurlijk. Maar zorg dat de rest ook op orde komt. Het zal idd nog heel lang duren voor je je weer helemaal lekker en "vrij" voelt, maar dat gaat ook echt wel gebeuren. En dat kan ook alleen maar wanneer je voor jezelf gaat kiezen en jezelf op nummer 1 zet.

Dus ga weer gezond eten, laat je testen, neem de juiste beslissingen en pak je eigen leven weer op.

Dat rijbewijs komt als geroepen nu, met een auto kun je zoveel meer leuke dingen doen!
Hey Lisa,

Kom je vandaag weer vertellen hoe het met je gaat? MIsschien vind je ons hard, maar ik hoop dat je begrijpt dat je het blijkbaar nodig hebt. En ik hoop nog harder dat je zo met goede berichten en positieve stappen aankomt!

Hoe reageerde je vader?
dankje voor alle felicitaties, en dankje robbie... alles staat een beetje door elkaar maar er zijn zoveel reacties dat ik niet weet waar te beginnen

jeetje wat een reactiesss

uhhm ik wou toch even iets kwijt, ja ik voel me behoorlijk in put en behoorlijk laag... maar ik zit niet met 2 armen om zijn benen...

ik had ook eigen leven... vergeet niet hij was 8 maanden weg, en hoe lastig dat ook is, ik stond er achter.en deed mijn eigen ding, werkte ging bij vrienden langs, ging zonder hem op vakantie 3 weken....

het is niet dat ik altijd alles deed voor hem of niks zonder hem kon doen.... wel was het zo dat ik al zijn rare tics gewoon accepteerde...

Het gaat er allang niet meer over of de ex. hier spijt van gaat krijgen, nu gaat het erover dat Lisa zichzelf weer terug gaat vinden.

Lisa heeft een eetprobleem waar ze aan moet werken, en de relatie moet zij achter haar laten, hoe moeilijk dat ook is (en niemand hier zegt dat het makkelijk is)

je hebt gelijk jala ik moet aan mezelf werken, ik zie heel duidelijk in dat ik weer een eetprobleem aan ontwikkelen ben, en hoe hard ik ook schreeuwde van niet, ik voel het nu... Vandaag belt de psychologe voor een intake gesprek via de telefoon... even allemaal wat zwaarder maken en zorgen dat snel hulp krijg

En een zin: Hij gaat hier spijt van hebben, geeft haar waarschijnlijk hoop, die ze absoluut niet kan gebruiken.

het geeft mij hoop in de zin van, zo slecht ben ik nooit

geweest toch?

Hoe reageerde je vader?

mijn vader reageerde heel erg boos, hij zat bijwijze van spreke al in de auto om even na hem toe te rijden en hem neer te slaan... Niks voor mijn pa. heb hem echt tegen moeten houden... Ik heb veel gesproken met hem, en dat luchte wel op. ookal gaat hij zo slecht, zag wel dat hij er voor mij was

Alsjeblieft....doe het niet meer, het brengt je echt helemaal niets

(behalve een hoop tranen)

ik weet het, ik weet het allemaal , elk wordt wat er geschreven wordt hoe hard het ook klinkt, ik weet het... maar als bij hem ben wordt ik in ene zo zwak. dan denk ik , hoe kan je al die jaren zomaar weg hebbengegooid?

Ik lees het hele stuk al mee en als ik het goed begrijp woon je in zijn huis, waar hij over 2 mnd denkt een andere, zwangere vrouw te laten wonen.

nee dat klopt niet helemaal, hij gaat trouwen met haar over 2 maanden, maar kan nog wel een jaar of langer over heen gaan voordat hij haar in NL kan krijgen, niet dat dat veel veranderd aan de zaak

Maar jammer dat je weer de mist in bent gegaan met je ex.

Je zegt dat daar nu eenmaal een lang verhaal aan vast zit maar het is vast geen goed verhaal want dat was het pas geweest als het goed was afgelopen en dat is nu dus niet het geval.

Kom op he, zorg voor jezelf.

wederom weer gelijk, natuurlijk geen goed verhaal, hij gaf weer hoop, gaf mij even de jongen terug waar ik verliefd op werd ooit..... maar wat er zo fijn aan was is dat we rustig hebben kunnen opraten, en ik alles heb gezegd wat mij ooit heeft dwars gezeten... waar ik mee zat en hoe ik tegen de dingen aan kijk, en hoe boos ik ben om zijn bedrog

vlammetje even reactie op je post

Dan over tot de orde van de dag. het mag voor jou voelen als genegenheid/liefde/warmte om met hem naar bed te gaan, maar het wordt nu HOOG tijd dat je onder ogen ziet dat hij niet alleen vreemd is gegaan (hoe vaak en met hoeveel zullen we wellicht nooit weten), maar dat hij dat ook ONVEILIG heeft gedaan. dat betekent dat hij zomaar een ziekte onder de leden kan hebben.(ik heb het veilig gedaan)

Alle antwoorden in dit topic ten spijt, suggereren je acties dat je behoorlijk destructief bezig bent, en dat onze hulp alleen bij lange na niet genoeg is om jou een duwtje in de juiste richting te geven. als je denkt dat jullie niet helpen heb je het mis, de reacties helpen mij heel veel om alles op een rij te zetten inmijn hoofd, en ja ik handel er niet altijd na, en doe nogal eens domme zetten, maar ik zie dat zelf nog steeds uit wanhoop, bang voor de toekomst..... maar weet door jullie wel dat het goed komt

Hij houdt niet van jou, hij gebruikt je. Ik kan het 1000 keer zeggen, maar zolang je deze woorden niet tot je verste binnenste door laat dringen, is er geen hoop voor jou. Hoe zie jij je toekomst? Huilend op de stoep van deze man en zijn nieuwe gezinnetje? En als moeders de vrouw ongesteld is, mag je binnen komen voor een momentje van 'liefde' van zijn kant? Want dat is het scenario waar je nu op af stevent, met je volle verstand en in de hoogste versnelling.

huilend op zijn stoep zal ik niet zitten,, echt niet.... hij had mij gewoon weer erg verward door zo lief te doen en echt te luisteren te praten en weer aan te raken.... maar als die 100% voor der gaat tuurlijk moet ik het dan laten rusten... dat moet nu al!! ik laat hem ook met rust nu... nog geen contact op genomen met hem
Goed zo Lisa, en nu volhouden natuurlijk. Hoe moeilijk het ook nog gaat worden. Je klinkt wel een stukje positiever nu, probeer dat vast te houden, dat helpt je er doorheen!

En over dat eten, fijn dat je nu zelf ook inziet dat het niet de goede kant op gaat, ga er mee aan de slag!
Als de psychologe belt wijs hem/haar dan ook op dit topic. Hier heb je veel geschreven, dan kan een extra aanvulling zijn op het verhaal dat je aan de psych gaat vertellen.

Je hebt echt hulp nodig z.s.m.
gesprek gehad.. ze hebben geen spoedplekken.. ze weet dat hulp nodig heb maar ze heeft geen alternatief. heeft mij doorverwezen na`een instelling over eetproblemen..

ze gaat nu met collega overleggen wat te doen op vluggere termijn...

ze zegt dat eetprobleem op dit moment meer prioriteit heeft dan de problemen er om heen..(tewijl voor mijn gevoel, het komt door de problemen er om heen.)

dus ik wordt zo terug gebeld
Hoi lieve Lisa,

Je hebt weer een paar bewogen dagen achter de rug

Natuurlijk allereerst heel erg gefeliciteerd met je rijbewijs! Inderdaad een positief ding waar je met recht trots op mag zijn...

Na jouw post, geloof ik niet dat jouw vriend ooit gaat veranderen. Hij heeft zijn, nieuwe toekomstige vrouw, nu al bedrogen, hij is al vreemd gegaan voordat zijn kind er is, voordat hij getrouwd is of ook maar samenwoont.

Ergens snap ik wel dat je op zoek bent naar bevestiging, tenslotte is bevestiging krijgen alleen maar fijn. Maar ik vraag me af hoeveel liefde er vanaf zijn kant werkelijk bij is komen kijken. Volgens mij is hij manipulatiever dan dat jij denkt en wilt/kunt zien. Hij heeft zoveel invloed nog op je, dat je volgens mij nu even alles definitief moet verbreken. Eigen huisje zoeken, lekker je eigen leven opbouwen. Niet meer met hem praten, laat staan afspreken want je zit nu nog zo in oude gewoonten. Het is goed zo, het is klaar. Hij gaat trouwen met een ander, die hij nu ook al bedriegt, dus zoveel beter zal zij het niet krijgen... Het is echt klaar. Laat hem je er niet onder krijgen. Geloof in jezelf. Wis hem uit je leven want een leven met hem kan niet meer. Vecht voor jezelf, je bent het dierbaarste wat je bezit meisje...
Don\'t ever let them get you down
ik ben terug gebeld en word door verwezen na iets anders, ze neemt contact op met huisarts en die gaan het verder regelen. als het goed is , kan ik binnen 7 dagen daar terecht...

Natuurlijk allereerst heel erg gefeliciteerd met je rijbewijs! Inderdaad een positief ding waar je met recht trots op mag zijn...Dankjewel ben ik ook zeker, voor de eerste keer theorie geslaagd en praktijk dat voelt wel erg goed..

Na jouw post, geloof ik niet dat jouw vriend ooit gaat veranderen. Hij heeft zijn, nieuwe toekomstige vrouw, nu al bedrogen, hij is al vreemd gegaan voordat zijn kind er is, voordat hij getrouwd is of ook maar samenwoont.

ik denk ook dat hij er niet in zal veranderen, al geloof ik wel dat die van beide houdt, en dat toen die daar zat mij vergat, en ik nu weer in de picture ben , hij ook ziet wat en wie is was

Ergens snap ik wel dat je op zoek bent naar bevestiging, tenslotte is bevestiging krijgen alleen maar fijn. Maar ik vraag me af hoeveel liefde er vanaf zijn kant werkelijk bij is komen kijken. Volgens mij is hij manipulatiever dan dat jij denkt en wilt/kunt zien. daar ben ik wel bang voor, want trap overal in! zelfs gezegd trouw maar met haar voor het kind,trouw met haar zodat ze nog een bestaan heeft, stuur elke maand geld en ga je kind elk jaar opzoeken, maar laten we samen verder gaan.. en hij zegt dat hij dat graag wilt, maarja voor hoelang?????Hij heeft zoveel invloed nog op je, dat je volgens mij nu even alles definitief moet verbreken. Eigen huisje zoeken, lekker je eigen leven opbouwen. ik ben er mee bezig meer met hem praten, laat staan afspreken want je zit nu nog zo in oude gewoonten. Het is goed zo, het is klaar. Hij gaat trouwen met een ander, die hij nu ook al bedriegt, dus zoveel beter zal zij het niet krijgen... Het is echt klaar. hij heeft haar verteld dat we seks hebben gehad 2x (zondag maandag) en ze was niet een boos! ze had het wel verwacht....dan vraag ik me af he, of het haar echt alleen maar het geld gaat en dat ze denkt oo moet hem wel houden hoor..... en ha wat heeft die kerel dat we het hem allebei zo makkkkkelijk maken!!!Laat hem je er niet onder krijgen. Geloof in jezelf. Wis hem uit je leven want een leven met hem kan niet meer. Vecht voor jezelf, je bent het dierbaarste wat je bezit meisje... ik ben daar nu heel hard mee bezig,
Je bent goed bezig meid.

Kom voor jezelf op. Haal je spullen uit het huis, als daar nog spullen van je liggen, ga evt bij je pa wonen of bij pietje om de hoek van mij part maar iig niet meer in het huis....

En begin je eigen leventje

Suc6 met alles...
Allereerst gefeliciteerd, is echt top dat je toch slaagt in deze omstandigheden. Blijkt dat je ook een knopje hebt in jezelf om even je problems opzij te zetten en iets prioriteit kan geven.

Probeer dat knopje ook te vinden als je in de verleiding komt,,,van hem.

Ik herken heel veel van jouw in mij. Het verhaal is niet hetzelfde maar komt op veel punten overeen.

En ook ik ben zwak geweest en durf zelfs niet te beloven dat ik het niet nog eens ben als hij weer contact zoekt.

Maar je zult er met vallen en opstaan ook komen, net als ik en anderen die toch een tijdje van hun leven onder invloed zijn van een heel verkeerd persoon.

Want hoe het verhaal vordert kan ik je vriend niet zien als de 'normale vreemdganger"
quote:robbie75 schreef op 19 april 2010 @ 21:21:

[...]

Beetje verbitterd? Volgende relatie dan maar goed opletten dat je niet meer geeft dan dan hij, altijd eerst aan jezelf denken, etc. Word je gelukkig van... Misschien gewoon helemaal geen relatie meer, kan ook niemand je meer pijn doen.

Vivalalisa, blijf gewoon jezelf er zijn al anderen genoeg. Je hoeft jezelf niets te verwijten!

Onbegrijpelijke reactie dit.

Dit gaat totaal niet over mij. Ik wil alleen maar zeggen dat het nog zo'n leuk en lief meisje kan zijn, maar dat zij als vriendin nou niet bepaald een "lieve vriendin" is. Dat zal vivalalisa hopelijk zelf ook snappen.

Jij kan vinden dat ze zichzelf niets hoeft te verwijten, maar daar heb ik dus een hele andere mening over.

Volgende keer graag even normaal reageren, oké?
Quote:

ik denk ook dat hij er niet in zal veranderen, al geloof ik wel dat die van beide houdt, en dat toen die daar zat mij vergat, en ik nu weer in de picture ben , hij ook ziet wat en wie is was

waarom is dit zo belangrijk voor je? Die man is geen relatiemateriaal, je zal nooit gelukkig worden in een relatie met hem, hij zal je alleen maar pijn doen. Zie je dan niet dat dit NIKS MET LIEFDE TE MAKEN HEEFT? Hij houdt NIET van je, echt niet. Als iemand van je houdt dan liegt en bedriegt hij je niet, hij houdt je niet aan het lijntje. Hij heeft nu de aandacht van twee vrouwen die om hem vechten, die hem smeken om bij hen te blijven. Dat is natuurlijk heel lekker voor zijn ego, maar het is geen LIEFDE. Zolang jij aan hem hangt zal je de echte ware niet vinden!
iedereen mag zijn mening hebben, en ik weet dat ik lief voor hem ben geweest..... jullie zeggen zelf hij zocht iemand die alles deed en dat deed ik.... ik was misschien niet goed voor mezelf maar voor hem wel.

meds daar heb je gelijk ik, en zolang ik aan hem hang zal hij die ook niet vinden, hebben elkaar te kort gedaan....

en ookal noemen jullie het geen liefde, na mijn idee hou ik toch van hem, maar ik hou van hem ik hou van de man van wie ik dacht dat hij was, en nu hij dat niet blijkt te zijn , is dat erg lastig om los te zien van elkaar
Je houdt van een man die zijn ex-vriendin (dat ben jij dus) bedriegt en zijn nieuwe verloofde nu dus ook weer bedriegt. Je hield misschien van de man die je dacht dat hij was, maar dat blijkt ie nu dus absoluut niet te zijn. Dus de liefde die je had is daarmee dan ook weg, helaas, maar het is niet anders. Tenzij je vast wilt houden aan een fantasie.
Besef je wel hoe sterk je bent?

Je hebt afgereden terwijl je je onvoorstelbaar klote voelt, amper hebt gegeten, etc.

De meeste mensen zouden shakend in de auto zitten, maar jij hebt het gedaan, en bent nog geslaagd ook!

Misschien haal je daar enige kracht uit...
ik hou van de man van wie ik dacht dat hij was naski dat had ik indd de post erboven ookal geschreven
quote:vivalalisa schreef op 20 april 2010 @ 15:10:

.... ik was misschien niet goed voor mezelf maar voor hem wel.

Uit een liedje van Harry Jekkers:

want ik hou van jou is niet de sleutel tot de ander

maar ik hou van mij, (al klinkt het bot en slecht)

want wie van zichzelf houdt, die geeft pas echt iets kostbaars

als ie ik hou van jou tegen een ander zegt

Dus: De sleutel is om eerst te leren om van jezelf te houden, voordat je überhaupt van een ander kunt gaan houden.
wil je nou zeggen dat ik niet van mezelf hou en nooit van hem heb kunnen houden???

ja ik snap dat mijn post misschien zo over komen, maar alles wat de laatste dagen is op geschreven komt wel uit emotie en verdriet... als dit niet gebeurd was, had ik dan alsnog nooit van hem gehouden??

ik heb van mezelf leren houden, en heb genoeg mee gemaakt vroeger.... was altijd heel onzeker over van alles, maar ik weet dat ik er mag zijn en een spontane meid ben..

en ookal zorg ik momenteel niet goed voor mezelf, ik hou wel van mezelf, anders zou ik ook geen hulp zoeken

en dat stukje wat je quote, dat is meer van ik heb teveel gegeven en had dat beter niet kunnen doen al die tijd.. dat daarom niet goed voor mezelf was, maar dat heeft niet te maken met wel of niet houden van jezelf
Lisa, wil je nog vertellen wat er gebeurd is voordat je bij hem in bed belandde?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven