de ex van mijn vriend 2

19-04-2010 12:19 184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik wl graag jullie mening weten betreffende mijn situatie.

Ik heb nu 3 jaar een relatie met mijn vriend. wij hebben inmiddels ook een zoontje samen. Mijn vriend is gescheiden met zijn exvrouw en zij hebben ook een dochter. Het is nooit echt soepel verlopen, maar je hoeft ook geen vriendinnen met elkaar te worden. Hun dochter en ik zijn twee dikke vrienden. Iedereen is ook gewoon bij elkaar met haar verjaardag en we zien de ex regelmatig met ophalen en wegbrengen van de dochter. Diepe gesprekken komen er niet echt, maar we vinden het allemaal belangrijk dat we goed met elkaar om moeten kunnen gaan voor de kids... en dat vind ik nog steeds! Wij hebben de dochter ieder weekend, dus zeg maar 3 dagen in de week. Moeders gaat bijna ieder weekend stappen op de kosten van mijn vriend. (zij heeft al sinds de scheiding geen nieuwe vriend) In het begin heb ik altijd alles voor lief genomen omdat ik me voor kon stellen dat het voor haar ook niet makkelijk is als je ex een nieuwe vriendin krijgt. Inmiddels zjn we 3 jaar verder.... hij betaald nog steeds alles voor haar en dan bedoel ik alles. de huur, eten, gas water licht...stappen, kleding, vakantie...noem maar op. Ik heb zelf altijd gewerkt en ben ook kind van gescheiden ouders. ik begin me er langzamerhand behoorlijk aan te irriteren dat mevrouw niet werkt, alleen maar zeikt en alles door mijn vriend laat betalen. hij wordt min of meer gechanteerd met zijn dochter.. wat ik heel erg vind alleen hij niet echt inziet. Hij vind dat hij dat moet betalen, want zijn dochter kan hij toch niet zonder gas water en licht laten zitten?? laat staan zonder eten... zo gaat het dus een beetje al 3 jaar lang. Hij heeft meerere malen gevraagd of ze aub wil gaan werken... maar ze zegt dat er niets is en haar eigen bedrijf wil... en begint vervolgens te huilen. Het contact tussen mijn vriend en zijn ex is ook niet echt optimaal. Ik ben er van overtuigd dat het allemaal een stuk makkelijk zou kunnen als zij ook een steentje bij zou dragen in het financiele plaatje... ze mag in haar handjes klappen met mijn vriend als ex.

NU zouden we met ons zoontje, dochter, mijn vriend en ik op vakantie gaan. Je raad het al...mevrouw wil mee en dochter om de dag hebben. mijn vriend wil de reis en onderhoud betalen.. maar ik erger me dood. mede om het feit dat we zelf nauwelijks rond kunnen komen...ik zeg hier wel vaker wat over tegen mijn vriend dt ik ook niet zou gaan werken als steeds alles wordt betaald (mits je zon makkelijke instelling hebt als zij natuurlijk)

Ik zit een beetje met mijn handen in het haar omdat de relatie er niet beter op wordt. Ik begin haar er zelfs om te haten en mijn vriend en ik krijgen er ook ruzie door. Ik werk zelf wel 24 uur per week.. (mijn zoontje is trouwens 8 maanden en de dochter van mijn vriend 8 jaar).

Hoe kan ik het nou het beste aanpakken? Hij kan toch geen 2 huishoudens onderhouden...?? alleen hij zelf geeft ook steeds toe aan haar... dus ze neemt het er dus ook gewoon van..

bednkt voor jullie reacties
Sorry, dan zie ik het somber voor je en memeselfandi.

Hij is al jaren een zwakkeling t.o. van zijn ex en zal dit waarschijnlijk ook nog een tijd (of altijd) blijven.

succes.
Toch zeg je in de laatste posts steeds weer..ze doet dit niet, ze doet dat niet, ze , ze, ze, ze, ze.

Ga nou eens je boosheid richten op hem. Hij geeft een groot deel van jullie inkomsten weg aan zijn ex, hij laat over zich heen lopen, hij houdt zich niet aan de afspraken die op papier staan (want laten we eerlijk zijn, zij kan vragen, maar zolang hij niks geeft, is er niks aan de hand), hij laat zich chanteren (er is vast ook vastgelegd wanneer hij zijn kind ziet).

Als je er zo vreselijk mee zit, ga dat gesprek dan met hem aan. Geef aan dat je voelt alsof haar wensen belangrijker zijn dan de jouwe. Dat je het zo niet trekt. En als hij dan antwoord dat hij er niks aan kan doen, dan zou ik maar eens mijn conclusies trekken. Want er is genoeg aan te doen, je moet het alleen wel willen.
En waarom heb jij er voor gekozen om een relatie met hem aan te gaan wetende dat hij zo is t.o.v zijn ex vriendin? En waarom begin je uberhaupt aan een kind als dit alles je zo tegenstaat? En waarom je agressieve toontje terwijl mensen hier proberen om je te helpen?

Voor elk argument wat men aandraagt kom je met een tegenargument ( en is vooral de ex vriendin de schuldige, je partner schilder je af als een schatje en een held)

Een hele domme als je het mij vraagt, die niet van plan is om te stoppen met betalen voor zijn ex. Die zijn ex mee laat gaan op vakantie etc. Ik denk dat jij jezelf vooral moet afvragen of JIJ nog in deze relatie wil zitten, want veranderen gaat hij niet, en zij ook niet.

Trek je conclusies zou ik zeggen. He's just very much into her....
Het is toch te zot voor woorden dat jouw vriend niet meer tegen je praat omdat jij niet wil dat zijn ex meegaat op vakantie. Vind het nogal een vreemde reactie van hem. Het zegt naar mijn idee dat hij haar dus belangrijker vindt dan jou. En zo zou het toch niet moeten zijn in een relatie.
Zowieso vind ik een vriend die niet meer praat omdat hij en jij een meningsverschil hebben te triest voor woorden. Hoe oud is je vriend, 12?
quote:memselfandi schreef op 20 april 2010 @ 07:19:ik hoop voor de mensen die hier porberen de betweter uit te hangen eens in deze situatie komen...

En dan moet je eens zien hoe gauw die mensen eruit zouden komen.

Dit is geen natuurramp hoor. Dit is de man die jij hebt uitgezocht.
Ben ik het eens hoor Suus. Ik kan me overigens wel voorstellen dat je even wil wachten met praten tot dat de boosheid een beetje bedaart is, maar dat lijkt me toch geen dag te duren. Ga dan een kwartiertje buiten wandelen, en ga daarna praten.
Nou idd Korenwolf. De betweter uithangen, ik zou niet in een dergelijke situatie verzeilt raken want zodra ik zou horen van mijn partner dat hij zijn ex volledig onderhoud was ik er klaar mee.

En wat raar dat jij hoopt dat mensen in een zelfde situatie terecht komen, je wenst mensen nogal wat toe. Staat je netjes.
quote:korenwolf schreef op 20 april 2010 @ 08:19:

[...]

En dan moet je eens zien hoe gauw die mensen eruit zouden komen.

Dit is geen natuurramp hoor. Dit is de man die jij hebt uitgezocht.Eens. Bovendien ben je niet in deze situatie terecht gekomen maar ben je er zelf ingestapt. Hij gaat toch al zo met zijn ex om vanaf het moment dat je in zijn leven kwam? En toch besloot je een kind met hem te nemen. Allemaal eigen keuzes. Dat maakt het allemaal niet minder vervelend maar bedenk wel dat je hier ook zelf voor gekozen hebt.
Nou, ik zie dat de stemming hier en de reacties van TO niet veel veranderd zijn sinds ik gisteravond naar bed ben gegaan.

Hoe is het nu Memsel? Praten jullie al weer tegen elkaar? Ben je zelf al weer wat tot rust gekomen zodat je wat helderder een stappenplan voor jezelf kunt bedenken?
quote:dangeensuus schreef op 19 april 2010 @ 13:14:

en natuurlijk gaat ze niet mee op vakantie. Doe even normaal.Nee, natuurlijk niet. Welke idioot vraagt eist dit uberhaupt??
quote:dangeensuus schreef op 20 april 2010 @ 08:03:

En waarom heb jij er voor gekozen om een relatie met hem aan te gaan wetende dat hij zo is t.o.v zijn ex vriendin? En waarom begin je uberhaupt aan een kind als dit alles je zo tegenstaat? En waarom je agressieve toontje terwijl mensen hier proberen om je te helpen?

Voor elk argument wat men aandraagt kom je met een tegenargument ( en is vooral de ex vriendin de schuldige, je partner schilder je af als een schatje en een held)

Een hele domme als je het mij vraagt, die niet van plan is om te stoppen met betalen voor zijn ex. Die zijn ex mee laat gaan op vakantie etc. Ik denk dat jij jezelf vooral moet afvragen of JIJ nog in deze relatie wil zitten, want veranderen gaat hij niet, en zij ook niet.

Trek je conclusies zou ik zeggen. He's just very much into her....
quote:schouderklopje schreef op 20 april 2010 @ 08:26:

[...]

Nee, natuurlijk niet. Welke idioot vraagt eist dit uberhaupt??dat dus.
nou de bom is gebarsten...

vertel jullie later wel meer..
Sterkte Memselfandi!
Hou je taai, Memsel
Sterkte!
ik kan niet zo lang schrijven. vanochtend wilde hij weten wat ik de hele tijd met mijn tel deed en op de comp... maar vanuit daar werd het dus een "gesprek" en hij begrijpt me gewoon niet, wil me niet begrijpen, weet ik veel. hij geef me twee weken om een ander huisje te zoeken.. hij heeft het misschien wel in een opwelling gezegd... maar blij ben ik er nie mee... waarom moet ik een ander plekje zoeken? omdat ik zit te zeiken over zijn ex en dingen die niet makkelijk te veranderen zijn vlgens hem... bull shit natuurlijk.. dus heb me er maar bij neergelegd... ga zo ff naar mijn schoonmoeder wandellen. die woont verderop... en dan zie ik wel weer....
Memsel, ik vind het rot voor je, maar langzaam maar zeker begin ik wel te denken dat jij echt veel beter af bent zonder hem. Of misschien jullie wel veel beter zonder elkaar, want hij wil blijkbaar zijn ex niet loslaten en jullie zijn samen niet in staat tot goed communiceren. Heel naar dat het zo loopt, dit wil je natuurlijk niet voor je zoon.
Op wiens naam staat het huis? Koop of huurhuis?

In een aantal gevallen kan hij jou en je zoon helemaal niet zomaar op straat zetten en al helemaal niet als het een koophuis op jullie beider namen betreft.

Aan de andere kant is het misschien maar beter zo. Je ziet toch zelf hopelijk ook wel in dat het deze man totaal niet interesseert. Hij denkt alleen maar aan zichzelf. En aan zijn ex.

Bouw met je zoon een nieuw leven op en laat deze kerel this sorry excuse for a man lekker zijn eigen leven gaan leiden met zijn ex. Je verdient toch veel en veel beter dan dit figuur!

En laat je niet omlullen door je schoonmoeder die vindt dat je hem maar overal gelijk in moet geven om de vrede te bewaren.

Kies voor jezelf!
Heeft je partner het kind erkent? Van wie is het huis, is het koop of huur? Hij mag niet zomaar stellen dat je twee weken de tijd hebt op weg te zijn. Daarnaast heeft hij ook voor zijn zoon een onderhoudsplicht.....Wat een idioot van een gozer.
Bizar, maar wel een goede test.

Als jij dadelijk ook ex zou zijn, wil hij financieel dan net zo goed voor jou en jullie zoon zorgen als voor zijn ex en hun kind?

Of zijn jullie toch een beetje tweederangs vergeleken met de eerste leg? Of vind hij dat jij niks nodig hebt omdat jij wél werkt.
Weet je zeker dat jouw schoonmoeder de aangewezen persoon is om in deze situatie naartoe te gaan? Kun je steun van haar verwachten?
Wat ik gelezen heb over schoonmoeder niet. Alles onder het tapijt vegen en pikken wat hij doet voor de lieve vrede.
nou... alsof het nog niet erg genoeg was, moet ik vanavond weg zijn. Ik heb het nog niet gehad over geld of dat soort zaken... want ga zometeen maar eerst ff kijken waar ik heen kan... hij is moe van mijn gezeik zegtie... terwijl ik al anderhalve dag vrijwel niets heb gezegd...

mijn schoonmoeder zegt dat het wel goedkomt en dat ik moet afwachten mtb ex verhaal... hij heeft het zo in zijn hoofd en als je daar niet mee kan leven is het klaar voor hem, zijn vader was ook zo moeilijk zegt ze...

nou, ik hop dat mijn eigen ogen ook snel opengaan.. want ik heb echt lood in mijn schoenen om met alles te zeulen, de auto in, slaapplaats zoeken en alles auto uit incl mn ukkie...

wel zegt mm schoonmoeder dat hij dan maar ergens heen moet gaan..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven