Commentaar omdat ik geen kinderen wil...

20-04-2010 13:27 256 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nooit verwacht dat ik iets op de kinderpijler zou plaatsen, maar nu is het toch zo.

Hier het volgende: Ik heb geen kinderwens en mijn vriend denkt er net zo over. Mooi toch?

Maar waarom moet de rest van de wereld dan commentaar geven? Mijn baas zegt: "Ach, later als jullie wat ouder zijn dan komt dat wel."

Uhm?! Ik word volgende week 26 en mijn vriend is 28… Alsof we daar dan nog niet serieus over na hebben kunnen denken? Alsof we te jong en onvolwassen zijn?

Vriendinnen zeggen: "Maar dan word je ook nooit oma!"…. Ja? Moet ik daar nú al over nadenken?

Mijn moeder en zus vinden het niet cool dat ik geen kinderen wil en die proberen het ook weg te wuiven met opmerkingen van: "Ach, ooit krijg jij wel kinderen."

Is het dan zo gek om bewust niet te kiezen voor kinderen? Mijn redenen om geen kinderen te willen zijn ook duidelijk en daaruit blijkt dat ik er goed over na heb gedacht.

Ik word daar zo moe van, mensen die zeggen: "Ach, dat komt wel." Alsof ik nog een onbezonnen kind ben, die dat zomaar roept om aandacht te trekken.

Vreselijk vind ik dat…

Zijn er meer mensen die hun duidelijk niet-kinderwens kenbaar hebben gemaakt en ook zulke opmerkingen kregen?

Gewoon maar niet meer over praten dan?

Hm, misschien hoort dit helemaal niet thuis op de kinderpijler bedenk ik me nu.. Daar komen eerder toch mensen die juist wél kinderen willen.

Dan maar op 'overig'.

Groetjes Thila
Als je zo stellig bent, waarom trek je je dan überhaupt iets aan van de mening van een ander?
Nee, als je 26 bent ben je niet onbezonnen en toch weet je het nooit en kun je er over 10 jaar anders over denken.
Als bewust kinderloze herken ik wel wat jij zegt, maar ik trek me er allang niets meer van aan en leef gewoon mijn eigen leven.

Reken trouwens maar op de mogelijkheid van een felle discussie hier, want er zijn wat moeders die je met dit onderwerp vreselijk op de kast kunt krijgen .
Heb er eigenlijk nooit veel last van gehad. Ook mijn ouders/familie zeiden toen ik nog onder de 20 was, wacht maar tot vriendinnen van je kinderen krijgen, dan verandert 't ook nog wel bij jou. Maar het tegendeel was juist waar. Vond 't afschuwelijk die kleine kinderen bij vriendinnen, dus eigenlijk was mijn omgeving heel snel overtuigd dat het er voor mij echt niet zou inzitten.

Vreemd trouwens dat je baas zulke opmerkingen heeft. Hij zou juist moeten koesteren, een vrouw die niet broeds wordt en 'n blok aan 't been van 't bedrijf wordt.
Het is niet voor niets dat b.v. sterilisaties hersteld worden.
ja, ik hoor vaak dat mensen zonder kinderwens dergelijke opmerkingen krijgen. Andersom krijgen mensen met kinderwens ook weer allerlei opmerkingen, zoals 'wanneer komt de tweede?', of 'een derde?? jeutje wat veel.'

Of: als je 2 van hetzelfde geslacht hebt: en nu zeker door voor een jongen/meisje?.

Of: je hebt er wel weinig tijd tussen zitten he (als je binnen 1,5 weer zwanger bent)

Of: wat laat je er veel tijd tussen, straks hebben ze niks aan elkaar (als je er langer dan 1,5 jaar over doet weer zwanger te worden).

Kortom, mensen hebben altijd wat te vragen of op te merken. En je doet het nooit voor iedereen goed.

Gewoon tegen je familie en vrienden zeggen: 'wij willen echt geen kinderen, nu niet en nooit niet. Ik stel het op prijs dat jullie er niet meer naar vragen.'

Mij maak je niet wijs dat ze aan dat simpele verzoek niet kunnen voldoen.

(Maar niet gaan piepen als iedereen zegt 'zie je wel' als je heel misschien toch ooit beslist zwanger te worden.)
.
Niets van aan trekken.

Als jij weet hoe het zit dan zit het goed toch?

Wij zijn ook bewust kinderloze. Ondertussen zit er bij Vriend een knoop in, dus is het ook niet zo 1,2,3 meer te realiseren.

Als mensen bij ons blijven doordrammen met 'het komt nog wel' of 'wacht maar af tot de biologische klok gaat tikken' dan antwoord ik meestal met 'of niet'

Dus adem in adem uit en lekker laten gaan. Als al die zeurders om je heen in rep en roer zijn omdat de juffen een studiedag hebben, kind ziek is, of omdat ze geen oppas vinden kunnen, lach jij lekker in je vuistje terwijl je op een doordeweekse dag lekker van het zonnetje op het terras aan het genieten bent.

"komt nog wel....... ha ha ha mij niet gezien"
quote:hgjb schreef op 20 april 2010 @ 13:32:

Nee, als je 26 bent ben je niet onbezonnen en toch weet je het nooit en kun je er over 10 jaar anders over denken.Klopt, maar je kunt het ook gewoon zeker weten. Ik wist het op mijn 16e namelijk al. Geen kinderen willen kan net zo'n oergevoel zijn als wel kinderen willen.
Als mensen je tot vervelens toe aan je kop blijven zeuren hierover, doe bij hen dan 't zelfde, maar dan met de vraag waarom ze in godsnaam wél kinderen willen, inclusief 'n opsomming van alle nadelen.
Je schrijft zelf,...moet ik daar nu al overnadenken,...? nee hoor,..dat moet helemaal niet. Dan zeg je dat toch,...dat je daar nog helemaal niet over nadenkt. Dat klinkt wat anders dan dat je ze helemaal niet wilt en snoer je de commentatoren ook de mond.
///
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
Mensen hebben altijd opmerkingen over kinderen wel of niet krijgen. Trek je er niets van aan en ga gewoon niet op het onderwerp in.

Het argument; maar dan word je nooit oma, is natuurlijk een raar argument. Want wie zegt dat jouw kinderen kinderen willen en/of kunnen krijgen. Wie zegt dat je dan nog leeft etc. En oma worden lijkt mij toch niet het belangrijkste levensdoel.
quote:iris1969 schreef op 20 april 2010 @ 13:34:

[...]

Klopt, maar je kunt het ook gewoon zeker weten. Ik wist het op mijn 16e namelijk al. Geen kinderen willen kan net zo'n oergevoel zijn als wel kinderen willen.

Juist!Maar als ze dat zegt dan schijnen sommige mensen je niet

serieus te willen nemen.Wil je kinderen dan nemen ze je wel

serieus.En zelf vind ik dat een ieder dat zelf moet weten.Je kunt

natuurlijk altijd van mening veranderen maar ook dat is je eigen keuze en het is jouw leven.
quote:iris1969 schreef op 20 april 2010 @ 13:34:

[...]

Klopt, maar je kunt het ook gewoon zeker weten. Ik wist het op mijn 16e namelijk al. Geen kinderen willen kan net zo'n oergevoel zijn als wel kinderen willen.Tuurlijk, heb ook een vriendin die nooit een kinderwens heeft gehad maar ik ken er nog meer die geen kind ( meer ) wilden en jaren later toch ( weer ) in het kraambed lagen. Dus zeg nooit nooit.
Gaan we weer......
Nou, het lijkt me geweldig om oma te worden Emmenn..dat betekent namelijk dat mijn kinderen hetzelfde gaan doormaken als ik nu met hun .

En ik wordt een heel vervelende oma die de kleinkinderen tot op het bot gaat verwennen, zodat er thuis geen land meer met ze te bezeilen is. Ik kan er nu al naar uitkijken
quote:emmenn schreef op 20 april 2010 @ 13:37:

Het argument; maar dan word je nooit oma, is natuurlijk een raar argument. Heb je net je kinderen groot gebracht zodat je leuke volwassen dingen met elkaar kunt doen en dan gooien zo'n stel handenbindertjes weer roet in 't eten.
De mensen bepalen de kleur van je das

De vorm van je hoed, en de snit van je jas

En - van je leven

Ze wijzen de paadjes, waarlangs je mag gaan

En roepen 'o foei!' als je even blijft staan

Ze kiezen je toekomst en kiezen je werk

Ze zoeken een kroeg voor je uit en een kerk

En wat j'aan de armen moet geven

Mens, is dat leven
Maar goed TO, heb je al tegen je familie/vrienden gezegd wat ik opnoemde?

('Wij willen geen kinderen. Nu niet en nooit niet. Wij stellen het op prijs dat jullie er niet meer naar vragen.')

Waarom zouden ze daaraan niet kunnen voldoen?

Je moet het natuurlijk wel tijdens een serieus moment tegen ze zeggen hè. Dus niet als iedereen zit te grappen en te lachen, want dan komt het niet aan.
Ik wist het op mijn elfde al. Ik ben nu 51, en heb me er verder nooit iets van aangetrokken. Ik denk ook eerlijk gezegd, dat je die discussie zelf op gang brengt door er steeds weer op in te gaan.

Waarom maak je het feit je geen kinderwens hebt kenbaar? Heb ik nooit gedaan. Als er toevallig over gesproken wordt/werd, vertelde ik altijd dat ik dat niets voor mij is en was. Punt. Klaar, einde gesprek.

Overigens wordt er door sommigen nog wel eens gevraagd, of wij nog aan kinderen gaan beginnen (we komen nogal jeugdig over). Tegenwoordig roep ik dan, dat de menopauze voor mij actueler is...
Echt geen kinderen willen is net zo'n diepe behoefte als ze wel willen.

Ik weet al vanaf heel erg jong dat ik geen kinderen wil. Dat is een hele sterke wens. Maar het is tegen de norm in en dus bemoeien velen zich ermee.

Ooit zei een moeder van een vriendin tegen mij dat zij " ook zulk soort mensen in de straat had". Hilarisch toch? En de mooiste kwam van een gescheiden moeder die samen met haar dochter bij een psychiater liep dat ik niet in balans was. Ik heb maar geantwoord dat als in balans zijn betekent zoals haar te zijn, ik maar liever nooit in balans kwam.

Ik heb mij nooit verdedigd geloof ik. Wel uitgelegd en gevraagd aan iemand met kinderen waarom zij ze wel wilde. Meestal bleek dat mijn wens beter gemotiveerd werd dan die van de moeders of wannabe moeders.
Waarom kunnen mensen elkaar niet hun eigen beslissingen gunnen? De enige die kan bepalen wat je wel of niet wilt ben je zelf.

Dit houd ik mezelf bij al mijn besluiten voor. En ik moet je eerlijk zeggen: dan houden ze vanzelf op, ik krijg bijna nooit meer commentaar op mijn beslissingen. Iedereen weet dat er over nagedacht is en klaar. En vinden zij het anders? Even goede vrienden, naast elkaar gaan we verder met ons leven.
Het is nooit goed en lullen doen ze toch wel. niets van aantrekken. MAAR ik heb altijd geroepen geen kinderen te willen. Ik pastte niet op, vond babies niets aan en iedereen was ervan overtuigd dat ik geen kinderen zou gaan krijgen. Inmiddels heb ik er vier. Het kan verkeren zullen we maar zeggen. Al vind ik babies nog steeds niet boeiend en zijn mensen nog steeds af en toe verbaasd als ze horen dat ik kinderen heb. Zowel mensen die ik van vroeger nog ken als mensen die ik later heb leren kennen (toen ik dus al kinderen had) maar met wie ik het nooit over mijn kinderen heb gehad. Schijnbaar kom ik heel kindonvriendelijk over.
MILF in the making ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven