Nieuwe handdoeken

21-04-2010 14:07 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
De handdoeken die ik momenteel heb zijn een allegaartje aan kleuren en soorten. Ze zijn verbleekt, beginnen te rafelen en ze zijn zo dun dat ze amper meer vocht opnemen. Hoog tijd voor nieuwe handdoeken maar welke? Wie weet waar ik goede, dikke, zachte handdoeken het beste kan kopen?
Ja ja, van de HEMA...

Pssss....er zitten trouwens kortingszegels van 15% bij de huidige folder. Vier voor deze en vier voor volgende week. Kun je je baddoeken nog goedkoper kopen. Vind altijd de kleuren erg gezellig en de kwaliteit is super. Ik gooi mijn handdoeken altijd in de droger en ze blijven lang goed.

En nee, geen reclame :-)
Horen, zien en .... reageren
HEMA!! Maar dan wel de hotelkwaliteit! Zijn trouwens regelmatig in de aanbieding, dus als je nog even voort kan met de oude zou ik als ik jou was even wachten op een aanbieding!

@Iris1969...met wasverzachter en de droger! Ik doe tegenwoordig mijn was wat minder vaker in de droger en dan worden ze veel meer karton!
Oh ja...die zegeltjes van de folder van deze week kan natuurlijk ook!
Ik ben allergisch voor wasverzachter en gebruik dat dus nooit. Alleen wassen en in de droger drogen houdt de handdoeken ook veel zachter. Als ik mijn handdoeken sporadisch aan de lijn laat drogen zijn ze ook veeeeeeel harder.
Horen, zien en .... reageren
Ik heb kleine handdoeken van de kruitvat en die zijn echt slecht. Binnen een jaar helemaal vol met gaten. Ik ga de Hemafolder de komende tijd in de gaten houden ;)
Hahaha. Overduidelijk. Ik ga deze week maar eens bij de Hema kijken. Een V&D zit hier helaas niet in de buurt.
quote:iris1969 schreef op 21 april 2010 @ 14:40:

Hoe houden jullie ze zacht dames? Met wasverzachter? De mijne zijn namelijk ontzettend stug geworden.Mijn vriend heeft het liefst dat ik ze in weer en wind buiten droog zodat ze lekker ruw en stug worden. Hier dus geen wasverzachter. Bij mijn moeder zijn de handdoeken altijd lekker zacht, die komen uit de droger.

Hoe houden jullie ze zacht dames? Met wasverzachter? De mijne zijn namelijk ontzettend stug geworden.

droger.

geven trouwens ook nauwelijks af. heb laatste keer rode gekocht..
Hier ook HEMA (met lenor wasverzachter en een droogmolen in de tuin)

Juist van buiten hangen worden ze lekker zacht, hebben jullie andere wind ofzo?
ohja, heb er ook een stel van V&D. zijn wel aardig, maar voorkeur (zeker prijs/kwaliteit verhouding, helemaal bij een aanbieding) blijft de HEMA.

Hoe houden jullie ze zacht dames? Met wasverzachter? De mijne zijn namelijk ontzettend stug geworden.

Bij ons worden ze alleen zacht als ze in de droger zijn geweest, maar die gebruik ik in de zomer nauwelijk, dan gaat bijna alles op het rek buiten.

Als ze buiten drogen, dan zijn ze wel zachter dan als ze binnen drogen
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Ik heb laatst handdoeken gekocht bij wibra (ben er tevreden over; zijn goedkoop en in verschillende kleurtjes te krijgen), maar ik denk dat die van de hema dikker zijn.
Als je wasverzachter gebruikt met je handdoeken, nemen ze minder vocht op, aldus mijn moeder... Dus hier gewoon alleen maar wassen en in de droger, en werkt prima.
Je kunt beter geen wasverzachter gebruiken bij spullen die je in de droger doet. De wasverzachter laat namelijk een film achter in de droger waardoor de sensoren niet meer optimaal werken.

Ik koop textiel meestal bij speciaalzaken en ik ben eigenlijk altijd wel tevreden over de kwaliteit. Ik heb handdoeken van Vossen en soortgelijke merken. Alhoewel, ben nog niet helemaal blij met de nieuwe VT-wonen handdoeken, maar die balletjes d'r aan he, daarom wilde ik ze.

Voorheen hadden wij ook wel keukentextiel van de HEMA, prima kwaliteit. Ik heb alles vervangen omdat de kleuren niet meer bij de keuken pasten en iemand in mijn omgeving snel veel uitzet nodig had zeg maar. Geweldige kans om nieuw spul in te slaan ben voor Elias en Jorzolino gegaan. Ook heel goede kwaliteit.

HEMA staat overigens wel bekend om goed textiel.
Ik wil ook heel graag een compleet nieuwe set handdoeken. Voor in de keuken heb ik die van de Hema, ook de theedoeken. Voornamlijk omdat daar een rondje in zit zodat ze makkelijk op te hangen zijn. De handdoeken zijn wat gekrompen in de was zodat ze niet meer helemaal recht zijn. Dat vind ik wel jammer want zo heel goedkoop is het ook niet. En voor de hotelkwaliteit betaal je helemaal de hoofdprijs. Ik heb per ongeluk een keer zo'n washandje gekocht. Kost ff 3,50!!!! Voor een washandje! Eentje!

De zeep er weer uitspoelen vind ik een ramp bij dat ding. Ik blijf bezig...

Badhanddoeken en de gewone handdoeken haal ik gewoon bij de Wibra. Prima kwaliteit en betaalbaar.

En als je niet tegen wasverzachter kunt kan je ook een scheut azijn in het spoelbakje doen. Ruik je niks van en toch zachte handdoeken.

Persoonlijk wil ik zelf wat stuggere handdoeken, vind ik fijner afdrogen.
[quote]Ratteke schreef op 21 april 2010 @ 15:19:

En als je niet tegen wasverzachter kunt kan je ook een scheut azijn in het spoelbakje doen. Ruik je niks van en toch zachte handdoeken.

Azijn werkt idd heel goed, frisse geur, millieuvriendelijk en heel goedkoop, ik gebruik het ook als schoonmaakmiddel
Hier ook HEMA, ik heb ze ook van de Leen Bakker maar die zijn een stuk minder dik.
Heb laatst bij Dirk van den Broek gekocht. Voor weinig maar echt hele fijne! Zeker niet te dun en in allerlei kleurtjes. Eens in de zoveel weken komt deze aanbieding in de folder terug.
Hier ook fijne handdoeken van de Hema (die met hotelkwaliteit zijn vooral fijnO.

Maar ik heb laatst in een opwelling een paar handdoeken bij de Wibra gekocht (want er zat een leuk borduurseltje op) en die bevallen prima. Goed dik en ze blijven ook mooi. En die waren een stuk goedkoper dan die van de Hema.

Iemand vroeg nog naar de Shellzegels en handdoeken. Ik heb er een jaar of 3 geleden een stel gehad. Ik gebruik ze nog steeds en ze zien er mooi uit, maar ze hebben de eerste 2 jaar afgegeven en gepluisd (en dan niet een beetje, nee mijn hele badkamer zat steeds vol met handdoekpluis, echt vreselijk). Die zijn daarom een afrader vind ik.
Sligro, Je moet wel een klantenpas hebben maar mss ken je wel iemand.

3 stuks voor, ik meen een euro of 4, okay ex btw maar dan nog.

Horeca kwaliteit. En ze blijven alleen maar zacht als ze zonder wasverzachter in de droger gaan, zo blijven ze ook vocht opnemen en dus lekker afdrogen.

Hema is ook wel goed hoor....Alleen met sligropas voor ons iets duurder.
quote:xana schreef op 21 april 2010 @ 14:48:

Hahaha. Overduidelijk. Ik ga deze week maar eens bij de Hema kijken. Een V&D zit hier helaas niet in de buurt.

Ik had vanavond de HEMA folder in de bus met daarop stickers voor 15% korting ,te plakken op artikelen van je keuze,

Niet vergeten die mee te nemen!!!
Oooh sorry,niet goed gelezen.

In de droger drogen, als je ze ophangt worden ze hard en stug.

Mijn Hema handdoeken zijn nog net zo zacht en mooi als toen ik ze kocht.
HEMA, heb ze 5 jaar en zijn nog net zo mooi als toen ik ze kocht.
En wat als je geen droger hebt

Hoe houden jullie ze dan zacht?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven