**December 2010**

28-03-2010 08:38 515 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren positief getest. Jippie, ik ben zwanger!!

Zijn er nog meer medeforummers die ook in december uitgerekend zijn en hier mee willen schrijven?

Momenteel vind ik het erg eng en spannend allemaal. Het is nog zo pril... Juist daarom lijkt het me fijn om te kletsen met andere aanstaande december mama's.

Even kort over mijzelf. Ik ben 29 jaar en dit wordt ons tweede kindje.

naamleeftijduitgerekendkindjebijzonderhedenRihs233-121e21/4 intake vkStormpie35 03-122e 26-04 intake vkKriebeltjes314-121e5-5 intake en echo vk Whopper265-121e03-05 intake vk, 10-05 echoAnnepiet297-121e 29 april intake vk, 10 mei echoEsther269-121e Visje299-122e (1e is 7 mnd) 7 mei vkMoods289-121e 04-05 echoMarahbloem4010-121e, maar voor vriend 3e kindje12-05 echo, 07-06 vkRosie3110-121e Elliza29rond 7-11 dec2evk?Jannemaan?rond 7-11 dec?1e 3 mei vkWIKo en Twink Wiko 53 en Twink 38begin dec1e voor WIKo en 3e voor Twink 2e week mei vkOrchid34rond 12-121e 06-05 echo en 07-05 intakeLiubi2713-122e 19-05 2e echoJaidy2513-121e 4-06 vk Miss Palmer3115-121e 03-05 vkApple29 rond 15-122e 4 mei echoJuf8029 rond 15-122e (1e is 13 mnd)11 mei vk en 12 mei echoPeertje3017-121e 03-05 vkDebster3219-121e 03-05 echo, 12-05 intake vkFruittellatje28rond 20 dec1e 10-05 echo en intake vkIloveviva32 rond 20 dec2e17 mei echo en 18 mei vkBlue3421-122e14 mei vkAn8227 22-121e20-04 intake vk, 11-05 echoZonnetje8227 22-121evk?Alejandra29 25-122emamavanmandy31 27-122evk?Visje3232 29-123evk?Kindje? 30-123e ( 5 en 3 jr)21-05 echo, 27-05 vkIngrid33 31-121e21-05 vk
Goeiemorgen!

Fruitellatje gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Ik heb het ook nog niet verteld op mijn werk, zit ook precies eind deze maand tegen mijn contractverlenging aan, heb al 3x een half jaarcontract gehad, dus nu voor vast.

Ik vind het echt vervelend om te moeten vertellen straks, ik werk in een mannenbedrijf, dus heel veel begrip zal er in het begin niet zijn ben ik bang...

En Juf80, sterkte, ik hoop dat het meevalt, maar helderrood bloedverlies is idd geen goed teken....gauw bellen!

Ik zie in de tabel dat bij mij staat 1e kindje, maar ik heb al een zoon van 6 :-D
O ja, inderdaad Stormpie ik ga het even veranderen.

Fruittellatje gefeliciteerd met je nieuwe baan! Goed zeg, dit is echt een topmaand voor jou!

Ik ben momenteel ook op zoek naar werk. Pff, valt niet mee hoor. De banen liggen helaas niet voor het oprapen. Ik ben pedagoog, maar er is helaas niet al te veel vraag naar. Nu met mijn zwangerschap ben ik bang dat ik tijdelijk even genoegen moet nemen met een 0-uren contract op oproepbasis of iets dergelijks.
@Juf80, ik zou ook even de vk bellen hoor! Succes meid en ik hoop dat het goed zit!

@Fruitellatje, gefeliciteerd met je nieuwe baan!

@Visje, moeilijk he een baan zoeken. Succes en ik hoop dat je snel wat hebt. Mede daarom ben ik trouwens freelancer geworden. Heerlijk! Ik geniet er echt van. M'n eigen tijd indelen en alleen de opdrachtgever tevreden houden. Ok ,ik geef toe dat ik nu niet geweldig verdien, maar alles helpt en mijn man heeft een goede baan. Als de 2e een jaar is ben ik van plan vol door te starten en het echt als hoofdberoep te maken.
Bedankt voor jullie meeleven! Ik heb de vk gebeld, ze bleken vandaag maar tot 12:00 bereikbaar te zijn dus heb ik ze een mail gestuurd. Ik wacht in spanning af... Weet me niet zoveel raad met mezelf, ben heel moe maar kan ook niet slapen
@ Juf wat een vervelende situatie , is het nu wel gestopt??

@ Fruittellatje, gefeliciteerd met je nieuwe baan , wanneer ga je aan de slag?

@ Visje, ik ken ook wel wat mensen die opzoek zijn naar een baan, maar volgens mij is het nu echt wel moeilijk. Ik hoop dat je snel een baan vind.

Nou hier gaat alles wel ok vandaag, begin volgens mij een beetje te wennen aan mn nieuwe staat (moe en misselijk ).. Verder begint het nu wel een beetje druk te worden voor mn bruiloft en onze reis, dus dat geeft wel lekker wat afleiding. Ik ga nog maar ff aan de slag, want zit alweer een beetje te nixen hier.

XX
Ohh Juf shit man. Even een knuffel voor jou! Hopelijk is het niks. Het is echt een klote gevoel. Ik had trouwens gewoon het ziekenhuis meteen gebeld, en ik mocht gelijk tussendoor voor een echo. Ik ga heel hard duimen voor je dat er niks aan de hand is.
Hoi allemaal,

Er is al een hele groep is ontstaan, maar mag ik er nog bij?

Ik ben nu pas een paar dagen over tijd, maar heb gisteren getest, en ja, positief! Ben er erg blij mee, maar ook een beetje bang, want heb in nov een miskraam gehad.

Ik heb al een kindje, en daarmee had ik trouwens een zwangerschap zonder problemen, dat hoop ik nu weer.

Ik ga volgende week pas naar mijn gyneacoloog, want heb het deze week nogal druk met mijn werk.

Een dikke knuffel voor de meiden bij wie het al mis is gegaan, ik weet hoe ontzettend verdrietig dat is.
*Echt Alejandra ik stalk je niet, maar zie je stomtoevallig staan in de Actieve Onderwerpen - wat leuk, gefeliciteeeerd! Kom je bij ons ook vertellen, dan hou ik mijn mond nog dicht*
@Alejandra, gefeliciteerd, wat leuk!! Nog een emigratiebaby
**** Breekt even in :

Liubi : je vertelde het me net, maar nogmaals van harte gefeliciteerd meid !!

En jij ook Alejandra, wat een leuk nieuws !!!

Voorderest wens ik alle andere meiden veel succes en sterkte en plezier in deze spannende tijden

Sluipt weer terug naar het Mei 2010 topic ****
he alejandra, welkom

Ja een miskraam is enorm verdrietig.

Ik heb er 1 in eind jan gehad... dus nu erg spannend om weer zwanger te zijn.

7 mei heb ik de echo... kan niet wachten... pff
liubi wat leuk!! Van harte! X

Andere dames ook gefeliciteerd!
Hi allemaal,

Vandaag contact gehad met de vk. Ze was redelijk geruststellend en we hebben afgesproken dat ik bel om een afspraak te maken voor als ik acht weken ben. Mocht ik in de tussentijd nog meer bloed verliezen, dan moet ik bellen. Op zich wel geruststellend dus, maar ik ben er niet gerust op. Ik was de afgelopen dagen zo bezig te accepteren dat ik niet (meer) zwanger ben, dat ik me niet meer vast durf te houden aan het feit dat het misschien wel zo is. Het is dus een raar schemergebied waar ik me nu in bevind, en de tijd zal het leren hoe het verder gaat.

Bedankt voor jullie steun!

Liefs,

Juf
Ha meiden,

@ Juf misschien is er een adertje gesprongen? Ik heb wel vaker gehoord dat dit heel veel bloed kan geven . Goed dat je met de VK heb gesproken. Doe het lekker rustig aan, het komt vast goed!

@ Alejandra, gefeliciteerd en welkom!!

Hier gaat het redelijk vandaag, heb goed geslapen vannacht en merk dat ik dan ietsje minder misselijk ben de volgende dag.

XXX
@ Visje, ik zie in het schema dat je vandaag een echo (hebt gehad), hoe was het?, ben erg benieuwd.

Geniet allemaal van het mooie weer!
Juf80, sterkte de komende dagen met afwachten. Probeer maar positief te blijven.
Lief dat je ernaar vraagt Fruittellatje, de echo was goed!!!! Er was een heel mooi kloppend hartje te zien en volgens de echo ben 9 december uitgerekend.

Pff, wat een opluchting! We moesten ook nog eens heel lang wachten omdat ze drie mensen op hetzelfde tijdstip hadden ingepland en daarna was ik pas aan de beurt. Gelukkig zag de gyn gelijk het hartje kloppen. Nu kan ik langzaamaan van mijn zwangerschap gaan genieten. Heerlijk hoor!
@Visje: gelukkig!
Ben een minder frequente maar wel uitgebreide schrijver, sorry

@Esthervw, herken je missen van de roze wolk. Schijnt nog te komen als je weer wat beter in je vel zit. Klagen mag juist hier toch. Ik doe ook voorlopig 's avonds maar even niets. Vast fijn dat ze het nu weten op je werk, je werk klinkt trouwens erg leuk. En ja, balen voor je collega's, maar ze weten nu in ieder geval vroeg dat ze vervanging moeten zoeken.

@misspalmer , ja, wat kan het toch per dag verschillen. Echt een zware week gehad, met name gisteren echt dieptepunt. Maar vandaag echt een hele goede dag! Goed fysiobezoek gehad en flink kunnen oefenen. Daarna lekker naar jarig vriendinnetje en lekker in het zonnetje gezeten. Zowaar taart kunnen eten en nog van genoten ook! Voor het eerst dat niet dat vreselijke overtollige speeksel dat na elke hap opkomt de smaak verpestte. Ik heb overigens wel flinke honger en trek in bepaalde dingen, maar zodra ik eet zo misselijk. Maar alle klachten weg, da's helaas bij niet het geval bij mij. Hoe nu met jou?

@Marah, heb afgelopen week ook echt meer op de bank gelegen dan geleefd, balen he. Ik heb geluk dat ik aan het reintegreren ben, had me anders ook zeker ziek moeten melden. Leuk trouwens dat je goede intake bij vk had. Ik had vroege echo vanwege die erge buikpijn en check of geen bbz was. Maar alles was dus ok.

@Sleutels & Mafelief, weet niet goed wat te zeggen... Heel veel sterkte met alles!

@juf80, gek he, ik walg ook ineens van koffie... Normaal mag je me 's nachts wakker maken voor een cafe latte! Hoe is het nu met je? Kan me voorstellen dat die onzekerheid killing is. Probeer niet teveel te stressen (maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan..)

@Visje, GEWELDIG! Had het zo voor je gehoopt. Nu weer terug op die roze wolk! Is je buikgriep al wat gezakt? Bah, die gyn moeten ze maar ontslaan ofzo. Tactloos figuur en paniekzaaier.

@Stormpie en Allejandra, welkom en gefeli!!!

@An, kan me voorstellen dat jij als professional toch anders naar alles kijkt en waars. meer weet dan je soms wil weten. Hoop dat je desondanks wel lekker kunt genieten.

@Elliza, hoe was de echo?

@Fruitellatje, van harte met je baan! Top voor je! Is het helemala wat je wilt?

@Zonnetje, ook ik heb juist 's avond veruit de meeste klachten en ook 's nachts erg misselijk. Ik slik 3 x p/d een gemberextractpilletje, helpt wel iets. Ik had de klachten vanaf ong. 6.3.

@Liubi, bij mij heeft elke dag lijnzaad met activia echt goed geholpen, plus veel water drinken. Balen hoor van de colitis. Mijn stoelgang is bijna weer normaal en dus de krampen vrijwel geheel exit.

Gisteren vet aso voor meer dan 300 euro kleren gekocht. Nog geen positie maar wel mooie wijde tuniekjes en jurkjes. Kan die opgezwollen buik zijn gang gaan. Begin dus wat meer ruimte te krijgen voor de roze wolk en de tijd schiet ook al lekker op. Ben wel wat bang voor morgen, schijnt dan weer helemala anders te kunnen zijn. Fijne avond!
@Visje, wat fijn! Ben echt blij voor je!

@Juf, hoe is het nu? Nog bloedverlies?

@Annepiet, zo lekker geshopt zo te lezen. Dat is toch heerlijk, jezelf zo verwennen!

Hier alles prima. Niet echt veel klachten. Maak me nog steeds een beetje zorgen in mijn achterhoofd.

Sprak overigens vandaag iemand van de pufclub (het was weer babymeeten) en die is nu 6 maanden zwanger van de 2e en bij haar kwamen de klachten pas rond week 8.

Nou ja, ik hoop dus uiteraard dat het nog goed zit. Ik heb het ook mega koud en vanmiddag lekker 1,5 uur geslapen met mijn kind. Was bekaf van al die dreumesen.
Hoi allemaal,

De echo was super, hartje klopt al.

Ben nu ruim 6 weken!

@visje, fijn dat het hartje te zien was!

Ik ben net als mijn vorige zwangerschap goed misselijk? Wie heeft de gouden tip ?

Meiden geniet van het weekend en de zon, het is heerlijk weer.

Groetjes,
*breek even in*

@Liubi: ik lees geregeld met jullie mee, en je geeft aan dat je je zorgen maakt omdat je zo weinig klachten hebt. Ik ben vandaag 8 weken zwanger, uitgerekend op 5 dec, en ook ik heb erg weinig klachten tot nu toe. Wel wat sneller moe, mijn borsten doen geen pijn meer (was wel zo in de voorgaande weken), en ben zelden misselijk. Toch heb ik al 2 positieve echo's achter de rug. De eerste met 6 weken en 5 dagen, de 2de met 7 weken en 5 dagen, en al bij de eerste echo zagen we het hartje kloppen. Volgens de echo-dame heeft de ene vrouw nou eenmaal nergens/ veel minder klachten dan de andere, en dat hoeft niks te betekenen. Ik herken je stress wel hoor. Het is zonder klachten ook zo moeilijk geloven dat je zwanger bent. Als je rond week 8 weinig klachten hebt, zul je die waarschijnlijk ook niet echt krijgen. Veel sterkte!
Voor alle dames met mooie echo's: gefeliciteerd!

Juf, ik hoop dat het bloeden wegblijft.

Hier alles goed. Ik voel me wel heel moe en de misselijkheid blijft ook. Iemand nog tips?

Ik heb vandaag nieuwe bh's gekocht. Mijn borsten groeien in razend tempo. Ha ha. Ik heb nu al twee cupmaten groter nodig. Het zou fijn zijn als het hier bij bleef.

Goed weekend allemaal. Xx
mia1981, heel fijn jouw reactie !

want ik heb echt vrijwel nergens last van.. en vind het doodeng... als ik iedereen zo hoor over de klachten...

ik heb natuurlijk net een miskraam achter de rug, toen had ik meer klachten... maar ja, dat ging dus mis.

Nu geen klachten... ik kan niet wachten tot het 7 mei is (echo !)
Op advies kom ik een kijkje nemen in jullie topic! Ik heb net een topic geopend over mijn zwangerschap en dat ik zo enorm onzeker ben! Ik ben morgen 7 weken zwanger en ik maak me echt overal bezorgd over..

Ik heb bijvoorbeeld soms steken in mijn onderbuik en buikpijn, en aangezien ik een enorme doemdenker en ga ik al gelijk van het slechtste uit... Moet ik natuurlijk helemaal niet doen..

Waar ik ook last van heb, is dat ik vorige week de hele week niks naar binnen kon krijgen en nu gaat dat eigenlijk een stuk beter, ik kan gewoon weet eten, heb niet overal zin in en van sommige luchtjes word ik misselijk... Ook weer iets om me zorgen over te maken... Herkennen jullie dit ?

Ik heb vorige week al wel een echo gehad en dat zag er goed uit, kloppen hartje gezien, dus dat is een goed teken, maar maak me zo bezorgd dat t hartje er ineens stiekem mee stopt...

Ik hoop dat ik dit mag vragen: is er iemand die weet hoe groot de kans is dat het alsnog misgaat als je een kloppend hartje hebt gezien?

Kortom, nog niet echt een roze wolk dus!

Ik ga het hele topic even op m'n gemak doorlezen, ik hoop wat herkenning te vinden!

Groetjes,

Jannemaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven